Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 10:25:

Eigenlijk is het nogal raar dat een vrouw zich zou laten steriliseren. Zij is immers binnen de kortste keren toch niet meer vruchtbaar. Een man kan tot op hoge leeftijd kinderen verwekken.

Stel....

Hij krijgt een nieuwe relatie: zonder sterelisatie kan hij dan nog kinderen verwekken.

Zij krijgt een nieuwe relatie: ze is te oud om nog aan een 'tweede nest' te beginnen.

En helemaal los daarvan: ik vind het raar dat een man zich zou moeten laten steriliseren, omdat de vrouw de zwangerschappen en bevallingen 'gedaan' heeft. Turf je dan ook hoevaak jullie er ;s nachts uit zijn gegaan voor een krijsende baby? En doen jullie even vaak de afwas? Hij wast de auto, maar wat doe jij daarvoor in de plaats?Eens.
Ik ga er vanuit dat mijn kerel er vanuit gaat dat we samen oud worden. Wij nemen samen de beslissing of we wel of geen kinderen meer willen. Eventuele volgende relaties zouden daar buiten moeten staan, want je bent klaar met kinderen krijgen óf niet klaar met kinderen krijgen.

En ik zou inderdaad ook niet willen dat hij na onze kinderen nog andere kinderen krijgt bij een andere vrouw, gelukkig denkt hij er zelf ook zo over.

Ik vind het vrij stuitend dat er tegenwoordig zo geredeneerd wordt: dat scheiden kennelijk zo normaal is dat je er al rekening mee houdt dat je eventueel nog wel een andere vrouw zult willen bevruchten en dus niet samen met je huidige partner de keuze durft te maken dat je klaar bent met het krijgen van kinderen.

Je wilt nog kinderen of niet, maar dat beslis je toch in het kader van je huidige relatie?

Hersteloperaties zijn voor mietjes.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:26:

[...]

Persoonlijk vind ik het ónze keus en ónze verantwoordelijkheid.om even een klassieker aan te halen: baas in eigen buik....
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:26:

[...]

Persoonlijk vind ik het ónze keus en ónze verantwoordelijkheid.Ja en als hij niet wil/durft, dan ga jij toch?
quote:yathibiyya schreef op 04 februari 2009 @ 10:26:

[...]

[fgcolor=#3F9B81]

Straffen is natuurlijk al helemaal geen optie. Of maakte je een grapje?

Nee, het is zeer zeker geen grapje. Ik vind dat de man ook wel 'ns wat over mag hebben voor z'n vrouw. Door het weigeren van sterilisatie verplicht hij namelijk zijn vrouw tegen haar wil de pil te moeten blijven slikken. Dus kan ze feitelijk gewoon stoppen met de pil en zeggen dat ie er niet meer op komt zolang hij er niks aan heeft laten doen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:28:

Ik vind het vrij stuitend dat er tegenwoordig zo geredeneerd wordt: dat scheiden kennelijk zo normaal is dat je er al rekening mee houdt dat je eventueel nog wel een andere vrouw zult willen bevruchten en dus niet samen met je huidige partner de keuze durft te maken dat je klaar bent met het krijgen van kinderen.

Eens! Dat gevoel kreeg ik ook net.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:yathibiyya schreef op 04 februari 2009 @ 10:26:

[...]

Straffen is natuurlijk al helemaal geen optie. Of maakte je een grapje?

Moeilijke kwestie dit. Je kan je man natuurlijk niet dwingen...En het een principe-kwestie te laten worden lijkt mij ook erg fout. Zo kom je er denk ik nooit uit...

Vinden huis(artsen) je trouwens niet te jong met je 27jaar om een sterilisatie te doen? En hoeveel kinderen heb je? Wat ik heb gehoord is dat ze best moeilijk doen bij jonge vrouwen...Dus misschien kan je dat wel als argument gebruiken

We hebben één kind. We zijn hiermee nog niet bij de huisarts geweest, dus ik weet niet of hij me te jong vindt. Ik geloof wel dat ze over je leeftijd minder moeilijk doet als je al kinderen hebt.
quote:EvyBlissy schreef op 04 februari 2009 @ 10:18:

JAAA! Geheelonthouding als chantagemiddel, binnen een paar weken accepteert hij het gesnij aan zijn zak. ;)

Of is zijn minnares zwanger.

Persoonlijk vind ik dat je alleen voor jezelf kunt bepalen dat JIJ geen kinderen meer wilt, en kun je alleen zelf je verantwoordelijkheid nemen om te zorgen dat je ze niet meer krijgt. net als mammalief al zegt, als jij geen kinderen meer wilt, niet met deze partner en ook nooit met een ander, dan laat jij je steriliseren. Als je niet met zekerheid kunt zeggen dat je onder andere omstandigheden nog wel een kind zou willen ( andere partner, of als je kind(eren komen te overlijden, als je draagmoeder voor je zus wilt zijn...) moet je geen definitieve ingreep als sterilisatie ondergaan. Dat geldt ook voor je man. Ik kan me heel goed vorstellen dat ie ook niet durft te zeggen dat ie de mogelijkheid wil openhouden om eventuleen een tweede leg te starten. Want idd de meeste vrouwen reageren dan zoals Eowyn, terwijl toch 1 op de 3 huwelijken stuklopen en er veel topics zijn over hersteloperaties. Dus als hij nu echt niet wil, omdat hij niet met zekerheid nu kan zeggen dat ie nooit, onder geen enkele omstandigheid nog een kind wil, dan zul je toch zelf onder het mes moeten, of een minder definitieve oplossing kiezen.
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 10:25:

Eigenlijk is het nogal raar dat een vrouw zich zou laten steriliseren. Zij is immers binnen de kortste keren toch niet meer vruchtbaar. Een man kan tot op hoge leeftijd kinderen verwekken.

Stel....

Hij krijgt een nieuwe relatie: zonder sterelisatie kan hij dan nog kinderen verwekken.

Zij krijgt een nieuwe relatie: ze is te oud om nog aan een 'tweede nest' te beginnen.

En helemaal los daarvan: ik vind het raar dat een man zich zou moeten laten steriliseren, omdat de vrouw de zwangerschappen en bevallingen 'gedaan' heeft. Turf je dan ook hoevaak jullie er ;s nachts uit zijn gegaan voor een krijsende baby? En doen jullie even vaak de afwas? Hij wast de auto, maar wat doe jij daarvoor in de plaats?

Is het zo'n ramp dan als hij nog kinderen met een nieuwe relatie kan krijgen? Ik snap dat niet zo goed?

Perfectionisme is niet perfect...
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 10:22:

[...]

Je zou je kinderen juist moeten beschermen tegen 'n eventuele tweede leg van hun vader! Zeker als jij door de dood van hen wordt afgenomen en er worden halfbroertjes/zusjes bijgefokt met 'n andere vrouw.Als ik kom te overlijden hoop ik dat mijn man en kinderen weer gelukkig kunnen worden met een andere vrouw. Ik zie niet in waarom het dan een ramp zou zijn als mijn kinderen er dan nog een broertje of zusje bij zouden krijgen.

Ik ga er vanuit dat mijn kerel er vanuit gaat dat we samen oud worden. Wij nemen samen de beslissing of we wel of geen kinderen meer willen. Eventuele volgende relaties zouden daar buiten moeten staan, want je bent klaar met kinderen krijgen óf niet klaar met kinderen krijgen.

En ik zou inderdaad ook niet willen dat hij na onze kinderen nog andere kinderen krijgt bij een andere vrouw, gelukkig denkt hij er zelf ook zo over.

Je wilt nog kinderen of niet, maar dat beslis je toch in het kader van je huidige relatie?

Maar zo werkt het dus helaas in de praktijk vrij vaak niet.

En vrij stuitend? Scheiden is, gezien de cijfers 1 op 3 huwelijk eindigt in een scheiding, tegenwoordig normaal.

In je eerste alinea zeg je klaar met kinderen of niet en later schrijf je dan je het beslist in het kader van je huidige relatie?
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 10:27:

Waarom heb je je eigenlijk niet gelijk laten steriliseren tijdens de geboorte van je laatste? Ik hoor dat toch wel vaker dat vrouwen dat in een moeite mee laten doen.De situatie was nogal stressvol. Ik heb een spoedkeizersnede gehad omdat het met de baby niet goed ging. Sterilisatie was toen wel het laatste waar ik aan dacht.
Overigens zou door zo'n redenatie van mijn man mijn relatie wél in een crisis raken... Ik zou absoluut met de hakken in het zand gaan als ik een vent zou hebben die zo zou denken.

Daar zou een stevige ruzie van komen. We meten niet alles af, maar ik vind dit een grote beslissing die je samen neemt, en waarin je best mag afwegen wiens beurt het is. Ik vertik het om mezelf te laten steriliseren, want bij vrouwen heeft het een grotere invloed op hun gestel dan bij mannen, voor zover ik weet. Ik zou het wel prettig vinden als mijn lichaam ook nog een paar jaar functioneert zonder hormonen en toestanden, voordat ik in de overgang kom.

Ik vind het krijgen van kinderen een periode die je samen afsluit, zonder nog een optie open te houden voor de toekomst. Ik vind dat mijn kinderen er recht op hebben om de enige kinderen van mijn man en mij te blijven, zonder half broers en zussen.
Na drie zwangerschappen en heftige bevallingen kwam mijn man zelf met het aanbod naar de uroloog te gaan.

Stel dat hij dit niet had gedaan omdat hij dit niet wilde (om wat voor reden dan ook) had het bij ons voor een enorme huwelijks crisis kunnen zorgen.

Ik zie het in mijn omgeving ook...wat een egoisme!!! Niet te geloven, vrouwen die zwangerschappen en bevallingen bijna niet overleefden en zich door manlief 'gewoon' weer doodleuk naar het ziekenhuis laten brengen voor een buikoperatie. Terwijl mijn man na 10 minuten weer buiten stond, en die middag gelijk weer ging werken.

Maar ik blijf er wel bij dat 'die vrouwen' het lieten gebeuren. Geen ruggegraat. Bij mij zouden de rapen gaar zijn....

Het hoeft niet na een scheiding te gebeuren, toch?

Stel, ik ga morgen dood. Zou zomaar kunnen. Mijn vriend en ik zijn zeer gelukkig met onze twee kinderen en het is goed zo.

Maar als hij na mijn dood een andere vrouw zou treffen met wie hij weer gelukkig kan zijn? Ik kan me zomaar voorstellen dat 'hij dan van gedachten verandert en met deze vrouw ook nog een kindje zou willen. Ik vind dat echt niet raar.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 10:28:

[...]

Ja en als hij niet wil/durft, dan ga jij toch?Ja en als ik niet wil, dan gaat hij toch?
quote:marretje23 schreef op 04 februari 2009 @ 10:31:

[...]

Als ik kom te overlijden hoop ik dat mijn man en kinderen weer gelukkig kunnen worden met een andere vrouw. Ik zie niet in waarom het dan een ramp zou zijn als mijn kinderen er dan nog een broertje of zusje bij zouden krijgen.Omdat het zielig is voor jouw kinderen!!!! Zij hebben dan nog maar één ouder, terwijl hun halfdinges wel 2 ouders heeft.
Gezien jullie leeftijden vind ik helemaal dat HIJ de aangewezen persoon is.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:30:

[...]

We hebben één kind. We zijn hiermee nog niet bij de huisarts geweest, dus ik weet niet of hij me te jong vindt. Ik geloof wel dat ze over je leeftijd minder moeilijk doet als je al kinderen hebt.

Mijn tante was volgens mij even oud als jij nu bent en had 2 kinderen. Zij moest de HA echt overtuigen dat ze geen kinderen meer wilde. Die deed nog best moeilijk.

Waarom nemen jullie niet alletwee een sterilisatie? Geouwehoer afgelopen!

Perfectionisme is niet perfect...
quote:basic schreef op 04 februari 2009 @ 10:33:

Ik zie het in mijn omgeving ook...wat een egoisme!!! Niet te geloven, vrouwen die zwangerschappen en bevallingen bijna niet overleefden en zich door manlief 'gewoon' weer doodleuk naar het ziekenhuis laten brengen voor een buikoperatie. Terwijl mijn man na 10 minuten weer buiten stond, en die middag gelijk weer ging werken.

Bij vrouwen is het ook allang geen zware buikoperatie meer. Het is een kijkoperatie. Het kan zelfs vaginaal gedaan worden, dus zonder sneetjes in je buik. Echt, het is een ingreep van niets.
Loretta is De Mol. Punt.

[...]

Als ik kom te overlijden hoop ik dat mijn man en kinderen weer gelukkig kunnen worden met een andere vrouw. Ik zie niet in waarom het dan een ramp zou zijn als mijn kinderen er dan nog een broertje of zusje bij zouden krijgen.

het zou geen ramp zijn natuurlijk maar als je eenmaal hebt besloten dat je geen kinderen meer wilt is dat toch je eigen keus en hangt dat toch niet af van een eventuele nieuwe realtie?

ik kan straks nog zo gelukkig worden met een andere man maar er komt echt geen kindje meer bij hoor.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:32:

[...]

De situatie was nogal stressvol. Ik heb een spoedkeizersnede gehad omdat het met de baby niet goed ging. Sterilisatie was toen wel het laatste waar ik aan dacht.Ik dacht dat 'n sterilisatie ook al ruim voor de bevalling moet besproken zijn, omdat vrouwen ongetwijfeld op het moment dat ze liggen te kreperen uitkrijsen dat ze het nooooooit meer mee willen maken.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:32:

Overigens zou door zo'n redenatie van mijn man mijn relatie wél in een crisis raken... Ik zou absoluut met de hakken in het zand gaan als ik een vent zou hebben die zo zou denken.

Daar zou een stevige ruzie van komen. We meten niet alles af, maar ik vind dit een grote beslissing die je samen neemt, en waarin je best mag afwegen wiens beurt het is. Ik vertik het om mezelf te laten steriliseren, want bij vrouwen heeft het een grotere invloed op hun gestel dan bij mannen, voor zover ik weet. Ik zou het wel prettig vinden als mijn lichaam ook nog een paar jaar functioneert zonder hormonen en toestanden, voordat ik in de overgang kom.

Ik vind het krijgen van kinderen een periode die je samen afsluit, zonder nog een optie open te houden voor de toekomst. Ik vind dat mijn kinderen er recht op hebben om de enige kinderen van mijn man en mij te blijven, zonder half broers en zussen.Ik zou blij zijn als mijn vriend ook zo zou denken. Het leven is helaas eindig en je weet nooit wat een van jullie overkomt. Waarom meteen het negatieve van zo'n redenatie? Ik zou alleen maar willen dat mijn vriend weer gelukkig zou worden als mij iets zou overkomen.

[...]

Als ik kom te overlijden hoop ik dat mijn man en kinderen weer gelukkig kunnen worden met een andere vrouw. Ik zie niet in waarom het dan een ramp zou zijn als mijn kinderen er dan nog een broertje of zusje bij zouden krijgen.Ja dat zat ik me dus ook af te vragen. Ik begrijp dat vrouwen het niet leuk vinden om te horen dat een man zijn opties open wil houden. Maar ik kan bijvoorbeeld niet voor 100% zeker zeggen dat als mijn man zou overlijden ik nooit meer met iemand anders nog een kindje zou willen. Hij denkt daar hetzelfde over. Dat heeft niets te maken met de mogelijkheid open houden om uit elkaar te gaan of wat dan ook. Wij gaan er beiden weldegelijk voor om samen oud te worden alleen heb je niet voor het zeggen of dat ook mag lukken, of je uberhaupt beiden wel oud mag worden. En in zo'n geval zou ik het niet ondenkbaar vinden dat degene die achterblijft nog een kindje met een nieuwe partner krijgt. Dus hier zou dat een definitieve oplossing als sterilisatie zeker in de weg staan, voor beiden. Condooms voldoen prima in voorkomende gevallen lijkt me.
Je man moet niet piepen.

Het is dat ik tijdens de keizersnede van ons laatste kind toch opengesneden lag en me toen makkelijk kon laten steriliseren maar was het een gewone bevalling geweest dan had meneer onder het mes gemoeten.

Dat zeg ik heel makkelijk want wij hebben de discussie ook gehad en hij wilde ook persé niet. De discussie duurde niet lang want al snel raadde mijn gyn me aan om bij de volgende bevalling een ks te doen.

Deze gyn vond het niet meteen een goed plan om me dan tegelijkertijd te laten steriliseren maar hij snapte ook wel dat wij niet nog een kind wilden (k*tzwangerschappen) dus heeft hij het bij uitzondering gedaan.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven