Matig zaad...

19-01-2010 12:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/zwangerschappen etc..

Ik ben in september 2008 gestopt met de pil. Ik heb een cyclus van 29-40 dagen, maar meestal rond de 35 dagen.

We zijn begin januari naar de gynaecoloog geweest en ik blijk gewoon een lange cyclus te hebben zonder oorzaak en gewoon een eisprong te hebben..

Echter is uit zaadonderzoek gebleken dat mijn vriend matig zaad heeft.. VCM-index 15 miljoen. (totaal 292 miljoen, waarvan 0% snel, 5% traag en 8% normale zaadcellen qua vorm). We moeten het zaadonderzoek over doen. Is er bij iemand van jullie de 2e keer een goede uitslag uit gekomen?

Waarschijnlijk gaan we over 2 maanden starten met Clomid en IUI, zoals het er nu voorstaat..

Ben ook benieuwd hoe mensen met zo'n vergelijkbare situatie zwanger zijn geraakt??

Of wat voor trajecten jullie hebben moeten lopen??
Ik heb 24 maart een afspraak bij de fertiliteitskliniek. Duurt nog eeuwen voor mijn gevoel, maar we zien het wel.

Tot die tijd probeer ik er maar even niet al teveel mee bezig te zijn.

12 februari is al bijna! :-) Ben benieuwd wat er bij jullie allemaal uitkomt. Ik moet alleen wel toegeven dat LH en FSH me helemaal niets zegt... (Na 24 maart vast veel meer! )
He Karan!

Kon je niet eerder??? Ik zou het ook lang vinden...Is er al iets uit het tweede zaadonderzoek gekomen???

TJa.. Nadat je man is onderzocht of tijdens dat je man wordt onderzocht zoals bij mij, gaan ze jou ook onderzoeken.. Bij mij hebben ze ge-echood en een eisprong gezien.. En ik moest 1 week na de eisprong op Progesteron (hormoon) laten prikken en 3e dag van de nieuwe cyclus op FSH en LH (hormonen), dit om te kijken of de eisprong goed is, begreep ik..

Tja, 12 februari is wel zo, maar dat is alleen het zaadonderzoek.. De 17e hebben we weer een afspraak.. Ik hoop dat ik gewoon in deze cyclus al kan starten met IUI en dat ik niet weeer een maand moet afwachten, aangezien mijn cyclus zo'n 35 dagen is, zijn we dan weer 2 maanden verder..

Hoop dat jullie zaadonderzoek beter is inmiddels, ben wel benieuwd of daar veel verschil in gaat zitten bij ons.. Ik heb net vitaminepreparaten gehaald voor mijn vriend.. Schijnt wel over een tijd pas beter te worden, maar kan nooit kwaad...

Succes
2e zaadonderzoek is vandaag geweest... VCM 158!! dus dat is andere koek!! Gelukkig! Nu afwachten... Wo controle..
Mijn man had zeer wisselend zaag, laagste was 500.000 en het beste een paar miljoen. Dat kan per keer wel wisselen. Toen hij extra vitamines ging gebruiken werd het vreemd genoeg slechter.

We hebben een jaar verschillende IVF-behandelingen gedaan (IUI was al geen optie meer) en nu ben ik 'gewoon' zwanger geworden.

Het enige wat je nodig hebt is héél veel geduld! Veel succes en ik hoop dat het meteen raak is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven