Maxi-Cosi Happy Hips
woensdag 6 mei 2020 om 21:56
Er staat toch nergens dat ze niet wilt huren? Ik lees het alsof ze vraagt naar ervaringen of het de moeite waard is om te huren.
(Geen ervaring, sorry)
woensdag 6 mei 2020 om 22:02
Oh ik las juist dat ze ervaringen wil over de maxi cosi happy hips, het model dat je kunt kopen. Maar als TO ook ervaringen wil over de Opal: wij hebben deze 9 maanden gehuurd, dat was 4 jaar geleden. De maxi cosi werd in een doos thuis geleverd en nadat we meldden dat we de opal niet meer nodig hadden, konden we deze in dezelfde doos terugsturen. Was een prima stoel. Dochter zat met 5 maanden dus al wel met haar gezicht naar voren, maar zo konden we haar wel veilig vervoeren.
woensdag 6 mei 2020 om 22:40
Huren is juist prima hoor! Je hebt 'm vaak maar tijdelijk nodig en ik heb al een maxi-cosi gekocht. Het was meer tee informatie dat deze maxi-cosi niet gekocht kan worden.
Sorry voor de verwarring. Op de website van Maxi-Cosi staat Happy Hips Service en daaronder vertellen ze over de Opal HD als oplossing bij een spreidbroekje. Die dus alleen gehuurd kan worden. Had het misschien wat duidelijker op moeten schrijven.
En ik was inderdaad vooral opzoek naar ervaringen, bedankt voor het delen!
woensdag 6 mei 2020 om 23:40
Aaah duidelijk. Nou hier dus zeer tevreden gebruikers. Onze dochter had de spreidbroek van dr. Visser (toevallig ook haar behandeld orthopeed in het UMCG). Je leest wel oplossingen met een handdoekje onder de billen in een normale maxi cosi, maar wij vonden de speciale maxi cosi opal echt een beter alternatief. Door de spreidbroek zat ze met haar 5 maanden ook steviger rechtop dan zonder spreidbroek, dus dat ze rechtop moest zitten in de autostoel was geen probleem. Een aanrader!
donderdag 7 mei 2020 om 00:28
Goed om te lezen!
Ik twijfel nog wen beetje omdat dochter momenteel met spreidbroekje nog prima in de normale maxi-cosi past. En de Opal kan niet op de Isofix (alleen met gordel) en niet op het onderstel van de kinderwagen ('normale' maxi-cosi wel). Onhandig vind ik persoonlijk.
Dokter vertelde dat voor korte ritjes (en waar gaan we nu helemaal naartoe in deze tijd?) het spreidbroekje zelfs wel even af kan mocht ze niet goed in het stoeltje passen. Ze zal haar broekje (fingers crossed) hopelijk maar 3 maanden intensief nodig hebben, daarna al afbouwen. En er is al een maand voorbij...
Ik twijfel dus een beetje vandaar mijn vraag naar ervaringen. Nogmaals bedankt voor het delen!
Ik twijfel nog wen beetje omdat dochter momenteel met spreidbroekje nog prima in de normale maxi-cosi past. En de Opal kan niet op de Isofix (alleen met gordel) en niet op het onderstel van de kinderwagen ('normale' maxi-cosi wel). Onhandig vind ik persoonlijk.
Dokter vertelde dat voor korte ritjes (en waar gaan we nu helemaal naartoe in deze tijd?) het spreidbroekje zelfs wel even af kan mocht ze niet goed in het stoeltje passen. Ze zal haar broekje (fingers crossed) hopelijk maar 3 maanden intensief nodig hebben, daarna al afbouwen. En er is al een maand voorbij...
Ik twijfel dus een beetje vandaar mijn vraag naar ervaringen. Nogmaals bedankt voor het delen!
vrijdag 8 mei 2020 om 22:21
Ons dochtertje had vanaf 7 maanden (okt 2019) de campspreider.
De stoel 1 x vastgemaakt en verder in de auto gelaten. Konden hem gewoon tegen de rijrichting in plaatsen.
Ik sjouwde de gewone maxi cosi ook niet mee, bij winkelen in de wandelwagen of draagzak.
Hele fijne service, wij konden hem ivm vakantie de volgende dag al ophalen. Maar normaal versturen ze hem gewoon.
Er is op Facebook ook een heupdysplasie groep, daar heb ik veel aan gehad.
Succes en hoop dat jullie snel klaar zijn met spreiden.
De stoel 1 x vastgemaakt en verder in de auto gelaten. Konden hem gewoon tegen de rijrichting in plaatsen.
Ik sjouwde de gewone maxi cosi ook niet mee, bij winkelen in de wandelwagen of draagzak.
Hele fijne service, wij konden hem ivm vakantie de volgende dag al ophalen. Maar normaal versturen ze hem gewoon.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
dinsdag 12 mei 2020 om 19:20
Dank je wel voor je berichtje!Boardbabe82 schreef: ↑08-05-2020 22:21Ons dochtertje had vanaf 7 maanden (okt 2019) de campspreider.
Ik ga eens even zoeken naar die groep!
Gaat alles nu goed mey de heupjes van je dochter?
Ik hoop ook dat we er snel klaar mee zijn!