Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
@Angela: denk dat wij het geslacht wel willen weten... Maar ik ben ook wel weer zo'n muts die het dan niet voor zich kan houden... Vind het al erg knap dat tot nu toe alleen de aanstaande opa's en oma's en ooms (2) en tante (1) weten dat ik zwanger ben. Eind oktober is m'n man jarig, denk dat we het dan aan 'de rest' vertellen. Vind het wel moeilijk om nog niks te vertellen aan m'n familie, vooral m'n oma, die gaat zo blij zijn!

@Melissa: ben ook 'jaloers' op iedereen met een echo! Op de site van de verloskundigepraktijk (zit hier om de hoek, heb ik net ontdekt) staat dat je vanaf 8 weken mag bellen voor een afspraak. Ben morgen pas 6 weken, dus moet nog even wachten.

@iedereen met pukkels : ik gebruik sinds dinsdag normaderm van Vichy (bij de apotheek te koop) en dat is erg fijn spul!

Nou, ik kruip lekker met de nieuwe VT-wonen in bed! Heb de hele dag gewerkt en ben moe!

Veel liefs, Nalaa!
Ben ik nog ff!Dacht dat ik de afgelopen week moe was.....nu ben ik gewoon misselijk van moeheid!En nou moet ik morgen en overmorgen ook nog!!!!!!!Boehoehoe......hoe kom ik dit weekend door???????

Bedankt trouwens voor alle felicitaties!Gelukkig hebben wij nooit visite die tot laat blijft zitten!Ik kon ze nu ook echt wel de deur uitkijken en moest echt quasi-gezellig doen.Ik kon het bijna niet meer opbrengen.Wilde ik eventjes gaan liggen om half 6...stond de volgende alweer voor de deur!

Had ik het ook met een vriend over het nu geen alcohol drinken ivm mn darmen (deels is het waar maar dat is niet de hoofdreden) en toen zei hij...als je maar niet direct aankomt dat je zwanger bent!Ik dacht ook echt....je moest eens weten.Ik ga lekker mn gezicht even schoonmaken en dan mn bed in.Even bijtanken!De wekker staat om 7uur als de natuurlijke wekker niet eerder afgaat (onze dochter hahahaha)!

Heb echt even geen puf om op iedereen te reageren hoor!

Groetjes moon
Meiden, morgen ga ik reageren, alleen nu even vertellen dat ik na 4 uur wachten EINDELIJK aan de beurt was bij de gyn (jaja, dat is keerzijde van aruba....) en toen godzijdank een heel hard kloppend hartje te zien en horen kreeg! JIppie! Over 10 dagen bloedonderzoek en over een maand pas weer terug ivm nekplooimeting, maar nu even genieten dus!

Rebecca, ook Expo Cas? Misschien kom je wel tegen, al herken ik je niet, hihi!

Morgen meer, heb genoeg om op te reageren zie ik.

Bowie, 8+5 (dat klopte trouwens ook precies, dus uitgerekende datum 5 mei)
Beste allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties! Erg fijn om te merken dat we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten en iedereen zo meeleeft. Ik heb het gevoel dat het al minder wordt, dat zou helemaal mooi zijn!

@Bowie

Tjonge, 4 uur wachten! Maar goed, het was voor een goed doel moet je maar denken hè. Ik ben trouwens vandaag ook 8 weken en 5 dagen en heb 6 mei als uitgerekende datum? Dat wil nog wel eens verschillen per uitrekensite bemerkte ik. Maar goed, niet dat het veel uitmaakt. Ben erg blij voor je dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien!

@Allen

Wat een gedoe die vermoeidheid hè. Als het aan mij lag doe ik iedere middag een dutje en lig ik tegen half 10 alweer op bed. Maar ja, niet altijd mogelijk. Helaas voel ik dat ik langzaam maar zeker geveld word door een griepje, ook niet echt bevorderlijk voor de vermoeidheid, maar ja. Ik moet wel zeggen dat ik nu ik me ziekjes voel ook echt rustiger aan doe, vooral met het idee dat ik graag wil dat m'n lichaam goed herstelt. Voordat ik zwanger was, zou ik denk ik toch wat langer 'doorgaan', maar nu zijn er belangrijkere dingen!

Veel groeten en fijn weekend

Jeunot
Blij dat het minder wordt Jeunot, wanneer mag je ook alweer voor de 1e controle? Toen ik bij de vorige zwangerschap bloer verloor heb ik heel snel een echo gekregen. Ik was gisteren 8+5 maar tegen de tijd dat ik mijn berichtje typte was het bij jullie al zaterdag. Het klopt dus wel jouw 6 mei, want ik ben 1 dag 'verder'

Die vermoeidheid......lig hier als een vaatdoek in bed met lappie op schoot. eens kijken hoe we dat gaan doen want ik heb ook nog een extra kindje van vrienden te logeren dit weekend en mijn schoonouders zijn er.

Over wel en niet willen weten wat het wordt: wij hebben besloten het niet te willen weten. We hebben al een jongen en een meisje en beide vorige keren wisten we het, dus nu gaan we voor de verrassing.....moeilijk!! Naam wordt nog een drama denk ik, zeker voor een jongen want we zitten niet echt op 1 lijn, hihi.

Bowie
Bon Dia!

Jeunot; hoop voor je dat het gauw over is.. probeer positief te denken en sta elke morgen op met de gedachten dat er niks aan de hand is! Focus op iets anders, het helpt!

He Ans, ik denk dat wij het niet willen weten wat het wordt, ik het dan toch niet stil houden... al is het wel makkelijk dat ze dan in nl zitten hihi,

namen wordt bij ons ook niet makkelijk zeg.. maar we hebben nog even gelukkig

nog een weekje wachten en dan kan ik het vertellen.. ik hoop nog steeds op een telefoontje voor die tijd van mn broer en schoonzus..die zijn nml al 1 1/2 jaar bezig en bij mij was het na 2 maanden al! Dat blijft toch een beetje gevoelig denk....

Nog iets.... mijn buik is echt al heel dik... nou ja bol, dat is toch wel erg vroeg? ben nu bijna 7 wk. vooral 's avonds... zijn er meer die dit hebben?

Moon; sterkte dit weekend dan!

Zonnige groetjes, Rebecca
@Bowie

Vandaar die dag verschil! Is bij jouw vorige zwangerschap verder nog alles goed gegaan na dat bloedverlies? Of vraag ik naar iets vervelends, wat ik niet goed heb gelezen?

@Rebecca

Ik heb 's avonds ook een enorm opgezette buik. Mijn vriend maakt (nu al jaja) iedere week een buikfoto, maar we doen dat expres voor het avondeten, omdat ik anders wel 4 maanden ver lijkt! Dat lijkt wat overdreven, maar ik heb dat altijd wel gehad hoor. Ik heb van mezelf eigenlijk weinig tot geen buik, dus als ik iets eet, zwel ik vrij snel op. Ben benieuwd wat er van mijn buik ooit over gaat blijven?! Is natuurlijk niet megabelangrijk, maar denken jullie daar wel eens over na?

Ook hoor ik altijd van die verhalen dat je borsten zo enorm opzwellen, cupmaten groter en dergelijke. Nou...ik vind dat ik echt wel een cupmaat extra mag hebben! Maar helaas, dat is niet echt aan mij besteed, wel wat vollere (meer gevulde) borsten, maar in mijn geval dus niet groter...haha, ik had mezelf juist es willen zien met een flinke cup ;)

Jeunot
Jeunot, bij mij is het toen idd goed gegaan, maar ik had wel helderrood bloed en heb vd schrik toen ook een dag plat op de bank gelegen. Ik vond die echo toen wel een ontzettende geruststelling. Mijn borsten groeien ook niet zo door een zwangerschap hoor, als je dat en toe ziet....ook geen feest want eenmaal opgerekt....

Wat bedoel je met wat er van je buik over gaat blijven? Na de zwangerschap? Kan best nog aardig goed komen al zie je altijd dat iemand zwanger is geweest vind ik, in bikini dan.

Zo, net een lekker vers makreeltje op uit NL. Mensen die we kennen komen een jaar relaxen op Aruba en zij moest hier gisteren toevallig zijn en had wat lekkere dingen meegenomen. En vis is nu ook nog eens extra goed!

nou, ff uitrusten....later meiden!

Bowie
Hai meiden,

ik heb het overleefd hoor gister!!!Ik ben er nog.Ik was heeeel erg blij dat we met eigen auto waren gegaan al moest ik wel een boel vragen beantwoorden.Ik heb het maar op mn darmen gegooid (wat deels ook waar is).We waren in elk geval een half uur eerder thuis dan de mensen die met de bus mee waren.En dochter was uit logeren dus we konden vanmorgen iets langer blijven liggen.Was ook wel erg fijn.

Weet niet meer wie het nou vroeg over die buik maar die van mij zwelt ook al lekker op.Ik kan het echt niet lang meer stilhouden denk ik.Begin idd vooral 's avonds een hele bolle buik te krijgen.En trouwens ook overdag moet ik de grootste moeite doen om m in te houden.

We willen ook niet weten wat het wordt.Ik vind het veel leuker om het een verrassing te laten.Je weet al zoveel.Ik wist het bij dochter ook niet.Dacht toen echt heeel erg zeker te weten dat het een jongetje was en toen bleek het een meisje te zijn.Ik denk deze keer wel dat het een jongetje wordt.Waarom weet ik niet.Maar zoals ik al zei...dat dacht ik bij mn dochter ook.

Leeuwedraak:Purper is ook zwanger!Goed hè!Die was ook al ruim een jaar bezig.

Ik ga nu naar de volgende verjaardag.De eerste hebben we er al op zitten.Dat wordt vanavond lekker vroeg naar bed!!!

Groetjes moon
Hoi allemaal,

Heb even een tijdje niets van me laten horen, komt omdat ik me erg ongerust maak. Ik heb ineens best flink last van bruinverlies. Twee weken terug had ik het een heel klein beetje, maakte me toen niet zo ongerust. maar nu geen gekke dingen gedaan of last gehad met ontlasting en ineens aardig wat donkere afscheiding de afgelopen twee dagen (sorry voor de details). Wel een "gespannen"gevoel in mijn onderbuik. morgen bel ik de vk maar op, op internet wordt ik niet veel wijzer. De ene site zegt dat het niet erg is want het is bruin, de andere site heeft het over begin van een miskraam

.....heeft 1 van jullie dit ook meegemaakt?

groetjes van een nagelbijtende merder
Merder, ik zie in het schema staan dat je vrijdag een afspraak had bij de vk. Wat zei die ervan dan?

En verder, tja, ik maak momenteel een beetje hetzelfde mee. Ik heb ook echt heel donkere afscheiding. De afgelopen dagen zelfs best wat, maar nu komt er niks meer echt naar buiten. Het zit bij mij vrij hoog, echt in de buurt van mijn baarmoedermond. (sorry, voor de details) Nu het weer wat minder is, voel ik me meteen stukken beter, maar op het moment dat ik weer bruine afscheiding zie, word ik weer bang.

Ik heb mijn vk vrijdag gebeld hierover en zij zei dat ik me echt geen zorgen moest maken. Zolang er geen helder bloed te zien was kon het vanalles zijn. En dat kan misschien ook wel. Misschien is het nog van een vrijpartij, dat je baarmoedermond wat 'geraakt' is. Of, wat ik ook wel eens denk, een soort van reiniging daarbinnen.

Hoe lang ben jij nu eigenlijk zwanger Merder, dat kan ik niet zien in het schema?

Probeer je niet al te ongerust te maken...zegt een Jeunot die zelf bijna panisch wordt.... Maar toch, bel gewoon de vk morgen even. Misschien is het morgen ook alweer een stukje minder. Sterkte!

Groeten

Jeunot
Hi Jeunot,

Ik ben vrijdag voor het eerst geweest en de bruine afscheiding is zaterdagmiddag begonnen. Met de vk heb ik het er dus niet over gehad. Ik ben vandaag precies 8 weken en 1 dag (mn uitgerekende datum 11/05/08). Ik heb echt het gevoel dat het helemaal misgaat. Het is zo donker en hioudt nu al drie dagen aan. Kan ook niets bedenken wat het veroorzaakt zou moeten hebben: geen sex, geen zware dingen getild, etc.

Hoe weet jij dat het vrij hoog zit dan? (hihi treedt gerust in details wat mij betreft)

Ik kan om negen uur mn vk bellen, ga dat ook doen. Heb pas over 2 weken de eerste echo, hoop dat erin de tussentijd ook al iets gedaan kan worden om zekerheid te krijgen, want dit is niets. Ben op van de zenuwen en barst bij het minst geringste in tranen uit
ben ik weer, heb gebeld. Ik mag om 10.20 uur langskomen, de echoscopiste (geen idee hoe dat geschreven moet worden) heeft dan tijd.

Duimen jullie voor me?
Er staat geen duim meer tussen de emoticons maar ik zal voor je duimen merder.Je laat ons wel meteen horen hoe het is afgelopen hè?Veel sterkte in elk geval!!!

Groetjes moon
Hoi Merder,

Hoe ik weet dat het hoog zit? Tja, hier komen de details ;) Ik schuif voorzichtig een wcpapiertje naar binnen en dan zie ik dat het vol bruine afscheiding naar buiten komt. Echt donkerbruin.

Ik ben echt blij voor je dat je langs mag komen voor een echo. Ik heb er nu al 5 dagen last van, heb de vk vorige week gebeld, ben nu 9 weken, maar miij werd niet eens voorgesteld om ietsje eerder te komen. Ik kan dus pas volgende week dinsdag terecht. Heb ook wel wat buikpijntjes, maar of die nu daar van komen, of van licht griepje of van verkeerd eten??

Wens je veel succes straks en laat snel wat horen!!

Groeten

Jeunot
Helaas! Ben net naar de vk geweest voor een inwendige echo. Er was alleen een vruchtzakje te zien, dat ook nog eens klein was voor 8wk. De vk gaf twee opties:

- een miskraam

- een nog vroegere zwangerschap

Gezien de vorm van mn baarmoeder ligt de eerste optie helaas meer voor de hand. Volgende week maandag ga ik nog terug voor nacontrole, maar waarschijnlijk is alles dan al "leeg".

Ben erg verdrietig nu, maarja, aan de andere kant snap ik ook wel dat dit beter is dan maanden later nog een mk krijgen.

@sabrina: kun je mij alvast uit de tabel halen?
Oh Merder, wat vind ik dit erg voor je. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Ik wens je ontzettend veel sterkte...

Jeunot
Merder, wat verschrikkelijk voor je! Ik had gehoopt dat het toch geod zou komen. Heb je ook last van pijn in je rug of buik? Sterkte ermee in ieder geval!

Jeunot, ik hoop dat je nu niet nog onzekerder wordt, maar als dat wel zo is, moet je misschien ook je vk nog eens bellen en kijken of je ook een vervroegde echo kan krijgen.

Ik heb het nog steeds zo druk dat ik echt niet toe kom aan reageren. Maar, ik lees nog steeds trouw mee en duim voor de meiden die deze week naar de vk moeten .Mandolijntje heeft vandaag haar eerste echo: veel plezier en ik hoop dat alles goed is!

Groetjes,

Regina
Ach Merder,

wat vind ik dit erg voor je.Je zegt zelf al wel,beter nu dan later in de zs maar het is en blijft erg.Je bent al helemaal plannen aan het maken en kijkt uit naar een kleintje en als het dan misgaat......heel erg veel sterkte gewenst!

Dikke X van mij
ik had het zelf ook niet echt verwacht hoor. Heb wel gewoon zwangerschapsklachten zoals pijnlijke borsten, misselijk enz. De vk zei vanochtend dat het relatief vaak voorkomt, maar dat je het nooit hoort. Mensen houden het voor zichzelf...totdat het jezelf overkomt dus. Ze zei dat ik vanochtend vanaf een mooie roze wolk keihard naar beneden ben geduwd, en dat is ook echt zo. Zoals Moon schrijft, je bent plannen aan het maken, stiekum naar babyspullen aan het kijken en dan blijkt het ineens allemaal niet door te gaan.

Ik heb geen last van mijn rug en mijn buik voelt af en toe iets gespannen aan (geen kramp ofzo). Het is zo onwerkelijk, zit nu weer met tranen over mijn wangen dit berichtje te tikken :(
@Regina

Ik moet zeggen dat ik zodanig geschrokken ben van Merders verhaal dat ik de vk gebeld heb en gevraagd heb om een vervroegde echo. Ik mag donderdagmiddag langs. Ik krijg zelf het gevoel dat ik het er met mijn negatieve gedachten niet beter op maak :( Ik heb nu ook geen normale afscheiding meer (eigenlijk al een paar dagen niet meer), dat had ik eerst wel. Nu is alles gewoon droog en van binnen bruinig.

Bah, ik vind het ook zo naar hoe een lichaam in elkaar zit. Je verwacht niet dat een overduidelijk zwanger lichaam (misselijk, moe, noem maar op) niet meer echt zwanger is. Ik leef ontzettend met je mee Merder.

Jeunot
@ Jeunot

Goed dat je de vk nog hebt gebeld, onzekerheid is ook maar niets toch?! Zo dachten wij er ook over. Als het niet goed is, wil ik het liever direct weten dan dat je nog een week in spanning zit en bij ieder toiletbezoek je met angst in je broek kijkt.

Ik hoop zo voor je dat jij wel goed bericht hebt!!!!!
Hallo allemaal,

Wat heerlijk om te lezen wat mensen meemaken die in hetzelfde schuitje zitten als ik...ZWANGER! Kan het nog steeds niet geloven, ben al 1,5jr gestopt met de pil omdat ik mijn lichaam tijd wilde geven om even te 'rusten' voordat we na onze bruiloft willen proberen zwanger te worden. 3 weken voor de bruiloft waren we het geklooi met condooms zat en onder het mom van "het lukt toch niet in 1x" ervoor gegaan. Vanwege enorme drukte met regelen weinig tijd gehad voor sex (slechts 3x), moest eigenlijk precies op de bruiloft weer ongesteld worden (heb een cyclus van 3,5wk). Bleef uit, maarja weet het aan bruiloftstress, mijn partner had al een voorgevoel dus drong erop aan dat ik maandag na de bruiloft een test kocht om mee te nemen op huwelijksreis (je kunt hem maar beter bij je hebben). In het vliegtuig enorme buikpijn, dus dacht, geen baby...toch nog steeds niet bloeden. Eenmaal aangekomen op Bali, 1e nacht achter de rug, zitten we aan het ontbijt en ik wil zekerheid! Dus kom maar op met die test...als snel zie ik een + verschijnen, draai de test om, want mag pas na 1 minuut kijken, maar de tranen komen al...Mijn man twijfelachtig waarom ik huil, goed of niet goed (hij wist niet wat er in het scherm moest verschijnen +, - ??). Maar na 1 minuut is het overduidelijk, ik ben zwanger!!! Wat een onwerkelijk gevoel. Bekomen van de schrik zegt mijn man, "dit is de meest bizarre week uit mijn leven, EN trouwen EN horen dat ik vader wordt".

Ben morgen 8wkn en volgende week 10okt naar de vk! Mijn borsten doen enorm zeer en worden duidelijk voller en misselijk, bleh! En die opgezwollen buik 's avonds, ENORM!! Heb altijd al last van mijn darmen, maar het is nu een gekkenhuis daarbinnen. Vannacht in mijn nachtdienst was ik daar niet blij mee.

Ben ondanks enorm blij ook erg achterdochtig, hoor zo vaak dat het de 1e keer mis gaat. Heb een vriendin die al 1,5 jaar bezig is, 3 miskramen...ga het haar volgende week vertellen, maar voel me ten opzichte van haar heel schuldig....Eerst maar eens kijken wat de vk zegt, hoop een echo te krijgen, maar ben dan 9wk dus zal me niets verbazen als het bij intake blijft...

Gr

P.S. ohja ben volgens de 'boekjes' 13 mei uitgerekend!
Ohhhhh Merder. Wat verschrikkelijk!

Wilde al druk een berichtje typen bij thuiskomst uit mn werk, dacht even bijlezen en zag toen je bericht. Heb echt even een traantje weggepinkt, want ik denk wat de angst van velen van ons, voor jou werkelijkheid is.

Ik wilde jullie vragen (voor wie het nog een geheimpje van 2 is) hoe jullie het toch volhouden om niets te zeggen. Net kwam mn schoonzusje langs om vriendlief op te halen en het grote zwanger-boek lag nog in de woonkamer. Ik in paniek bellen, ze is toch niet in huis geweest? Ook op mn werk vind ik het moeilijk nu we met allemaal plannen voor volgend jaar bezig ben, ik op veel leuke en interessante taken 'ja' wil zeggen, om dan doodleuk over een paar weken te zeggen, zoek maar een ander voor die klus, want ik ben er een paar maandjes uit! En ik ben zo vergeetachtig, het lukt me niet om alles in mn hoofd helder te houden. Hebben jullie dat ook?

Het is een enorm dubio, ik wil het graag aan de hele wereld vertellen hoe blij we zijn, kussen en kadootjes krijgen, iedereen die meeleeft en je vergeeft als je af en toe er niet helemaal bij bent. Maarja, aan de andere kant, als het fout gaat, heb ik 'voor niets' de hele boel op stelten gezet.

Bij mij vlos pas een echo tussen 12 en 14 weken, dus dan is het al november....

Carlijn, gefeliciteerd! Wat een prachtig verhaal!

Jeunot, ik duim voor je!

Groetjes Bep
@Carlijn, gefeliciteerd!

@Bep, bedankt voor je duim!

@Merder, wat ontzettend lief van je dat je aan mij denkt terwijl je het zelf zo moeilijk hebt nu. En je hebt wel gelijk hoor, ik word zo onzeker dat ik echt zekerheid nodig heb. En bij mij begint het enorm te kriebelen om het ouders te vertellen, ook omdat we nog met andere dingen in ons leven bezig zijn (koophuis en dergelijke). Maar ik wacht tot donderdag en hoop vooralsnog dat dat bruine gedoe eindelijk eens stopt... Veel sterkte gewenst.

Jeunot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven