Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Hoi meiden,

Jeetje wat is het hier druk. Ik heb nu een paar dagen geen tijd gehad en ik loop gelijk een paar pagina's achter.

Sorry, sorry, sorry!!!!!!

Nou hier gaat het in ieder geval goed, gister weer eens gewerkt, ja het was dierendag, dus dan is het druk.

Eveline is dinsdag weer gekeurd op het CB ze weegt 11300 gram en is 79 cm! En dat voor een meid van 14 maanden.

Ik ben inmiddels al 10w+1d en de tijd vliegt voorbji met een kleintje erbij.

Ons nieuwe huis wordt opgeleverd in de 2e helft van februari. Maar helaas hebben we dit huis nog niet verkocht. Ach komt vast wel goed.

Nou ook was ik eerst naar de vk hier geweest en heb toch besloten alsnog naar die andere tegaan bij mjin nieuwe huis. Nu mag ik 29 oktober weer komenbij die vk. Ik heb afgelopen maandag bloed laten prikken en ik ga straks mijn vk hier bellen zodat ik die papieren alvast op kan halen.

Nou verder heb ik niets te melden en ga proberen vanaf nu weer te reageren.

groetjes Sabrina nu 10w + 1d
hi Sabrina,

Kun je de volgende keer mij uit de lijst halen?
Hi Merder,

Dat moet ik voor je doen, ik heb momenteel een probleempje met mijn thuis PC en daar staat de tabel op, maar zodra dat opgelost is haal ik je er vanaf.

Sorry, kan me voorstellen dat je het pijnlijk vindt!

Jeunot, ik begin me zorgen te maken! Hopelijk is alles goed.

Groetjes,

Regina
Regina, ja inderdaad het is wel pijnlijk dit. Maargoed, hopelijk is het probleem snel opgelost!
Hallo iedereen,

Jeetje wat wordt hier veel geschreven...Ik kan niet op iedereen reageren maar ik doe mijn best.

@ Merder: Ik vind het verschrikkelijk voor je en ik hoop dat je gauw weer kunt deelnemen aan zo'n forum als deze! (dat je dus snel weer zwanger bent!)

@ Puck: Jouw verhaal heeft mij ook aan het denken gezet en ook een beetje onzeker gemaakt. Ik weet dat de magische grens 12 weken is maar ik ben nu bijna 10 weken en dan denk ik als nuchtere drentse meid: nu zal het wel niet meer misgaan... Maar als ik jouw verhaal dan lees dan is het dus helemaal allemaal niet zo vanzelfsprekend. Vandaag moest jij toch naar de vk? Laat ons gauw weten hoe het gegaan is!

Iedereen bedankt die op mijn vraag heeft geantwoord. het is dus heel verschillend of jullie het wel of niet willen weten en of jullie al een naam hebben voor de kleine spruit.

Ik moet nog een week werken en dan gaan we lekker een week naar Gran Canaria, heerlijk van de zon genieten

heel erg veel zin in! De 22e hebben we onze 12 weken echo, erg spannend omdat we ook een nekplooimeting laten doen.

Ik hoop snel te lezen bij Puck en Jeunot dat alles goed is. Dames houdt ons op de hoogte!

Liefs Angela
Hallo lieve dames,

Wat een hoop berichten in de tussen tijd en wat ontzettend lief dat jullie allemaal zo benieuwd zijn. Ik moet er bijna van huilen, net zo als ik gistermiddag hard heb liggen huilen toen ik een baby in mijn buik zag!! Ik was zooooo zenuwachtig dat ik al bijna lag te huilen voordat ik daar lag. De vk heeft een inwendige echo gedaan en zag meteen dat er iets leefde. Ik heb hele korte armpjes, beentjes en een hartje gezien en het 'eendje' zoals ze het noemde is nu van kop tot kont 29mm lang! Ik wist niet hoe ik het had. Ik moest meteen na die afspraak naar een vergadering en weet daar niks meer van, ik kon alleen maar hieraan denken.....Ik heb gisteren echt al één van de dagen van m'n leven gehad, echt niet te geloven!

Lieve Merder, ik wens jou alle goeds toe en hoop dat jij snel mag genieten van een mooie echo!

Puck, ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat, laat je snel wat horen?!

Veel liefs van een enorm blije Jeunot
@Jeunot: je hebt het wel spannend voor ons gemaakt meid

Gelukkig kom je met goed nieuws!!

Nu Puck nog afwachten, maar ik weet zeker dat dit ook goed zal gaan
Jeunot wat fantastisch nieuws! Ik krijg er helemaal kippevel van!

Wanneer ben je nou precies uitgerekend? Ook nog steeds 6 mei net als ik?

Geniet van de echobeelden en van je avond.

Liefs Angela
Jeunot geweldig nieuws meid, ik moet bijna huilen na het lezen van jouw bericht!!!!
Wat zijn jullie lieverds zeg! Ik had niet verwacht dat er zulke mooie contacten op een forum konden ontstaan

En Angela, volgens mij nog steeds 6 mei uitgerekende datum, yes yes. Ik zie dat er een hele lijst dames op 6 mei uitgerekend is, leuk!

Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar Puck.

Jeunot
he jeunot, wat fijn!!!

Ben heel erg blij om te lezen dat het in orde was, gefeliciteerd!!

Enneh... Puck? Alles goed?

charmant

Jeunot:Wat ben ik blij voor je dat alles goed is zeg!Wat zal jij zelf ook op wolkjes lopen nu!Kan me voorstellen dat je van die hele vergadering niks meer weet.Nu kun je toch wat meer gaan genieten denk ik.

Puck:Hoe is het bij jou gegaan gister?Ik hoop dat het goede nieuws van Jeunot ook voor jou geldt!

Merder:Erg jammer dat je niet meer zwanger bent maar je laat nog wel af en toe van je horen hè?

Ik ben gisteravond naar een optreden van de 3 j's geweest in volendam.Leuk joh!Die gasten zijn echt goed.Lag er om 12 uur in en moest er om half 8 weer uit want ik moest om half 9 beginnen.Man moest er ook heel vroeg uit want hij moest overwerken en daarom sliep dochter bij mn ouders.Ik kwam vanmiddag om kwart voor 5 pas thuis.Gelukkig had manlief ons meiske mee genomen naar zijn moeder en kon ik even een uurtje gaan liggen.Ik heb niet geslapen maar wel even heerlijk uitgerust.Misschien haal ik elf uur wel hahahaha.

Ik ga lekker even mooi weer de leeuw kijken!

Allemaal een prettig weekend

Groetjes moon
Hallo allemaal,

Heel erg in het begin van dit topic was ik hier ook, maar had erg weinig tijd om te internetten.

Gelukkig ben ik nog niet uit het lijstje gegooid.

Sorry dus dat ik niet alles heb gelezen en dus niet kan reageren op alle belevenissen..

Nu heb ik ook eigenlijk geen tijd, maar wilde hier toch even melden dat ik deze week de eerste echo (termijn echo) had.

Vanwege vorig jr een miskraam stelde ik me helemaal in op weer een dood vruchtje te zien...

En dus was de schok des te groter toen er 2 springlevende embryo´s te zien waren!!!

Wel even schrikken, maar inmiddels beginnen we aan het idee te wennen dat we een tweeling krijgen! Heel bijzonder en speciaal!

Misschien dat ik later meer tijd heb om nog wat terug te lezen en te reageren.

Iedereen succes en sterkte!

cafe
@Merder: een hele grote knuffel voor jou!

@Jeunot: wat geweldig om je kindje op de echo te zien! Ben zo blij voor je!

@Puck: hoop dat je snel goed nieuws hebt!

@Regina: als je computer het weer doet, mag ik dan ook in het schema? Nog even de gegevens (anders moet je zo terugzoeken): nalaa, 27 jaar, 29 mei uitgerekend (volgens predictor.nl dan) en dit is ons eerste kindje! Je hebt het natuurlijk superdruk, maar alvast bedankt!

@Cafe: wat speciaal een tweeling! Manlief lijkt dat ook wel leuk, maar ja, zoiets 'regel je zelf niet even', hihi!

Even een egoberichtje: ben nu 7 weken zwanger en ik twijfel zo! Of het wel allemaal echt is, en of het nog wel leeft! Zou het zo graag op de echo zien, maar mag de verloskundige pas vanaf 8 weken bellen. Nou is er geen reden om aan te nemen dat het niet goed is (geen bloedverlies of erge krampen of zo), maar toch... Nou ja, er zit echt niks anders op dan nog even te wachten, maar het moment dat je het kindje (of kindjes haha) ziet, lijkt me zo mooi! Zit te janken terwijl ik dit typ, dus met de hormonen zit het nog wel goed hehe!

Fijne zondag allemaal!

Liefs,

Nalaa
Hey Jeunot, wat een ontzettend goed nieuws. Phew, zucht van opluchting gaat over het forum! En nu ook proberen te genieten hè?

Cafe, een tweeling!! Dat is even schrikken ja (understatement van de week denk ik). Wat geweldig, twee embryo's. Top!!

Vrijdag hebben Leeuwedraak-man en ik onze eerste echo gehad. Ik schrok even, want er was een stagiair bij en die mocht eerst even kijken. Ten eerste had ze (blijkbaar) de instellingen van die machine verkeerd staan, waardoor er niets te zien was behalve een giga zwarte vlek. Ik dacht meteen: zie nou wel, windei! Bleek mijn blaas te zijn... Gelukkig nam daarna de vk het over, en die zei meteen "je kunt opgelucht ademhalen hoor, ik heb al wat gezien". En dan zie je zo'n klein hartje, net een knipperlichtje. Wauw! Ik heb even een traantje weggepinkt hoor, wat een geweldig gezicht.

Ben nu aan de ene kant gerustgesteld, aan de andere kant zal ik blij zijn als die 12-weken grens gepasseerd is. Is nog geen 100% garantie, maar toch wel een mijlpaal. Gisteren twee sportbeha's gekocht, ik ga die twee jongen eens stevig inpakken want mijn hele nek staat stijf van de spierpijn. Kijken of dit helpt...
Goedemorgen,

Nou,11 uur dus niet gered gister hahahaha.Ben om tien uur naar boven gegaan en heb half 11 niet meer gezien.Toch erg....dat je rond de klok van half tien al uitgebreider begint te gapen?Al zullen sommigen het nog wel eerder hebben.

Café:Wat zal dat een schok zijn geweest maar dan wel een leuke.De eerste anderhalf jaar/twee jaar zijn tropenjaren maar dan wordt het echt erg leuk.Ken namelijk 3 stellen met een tweeling.Denk dat het wel even wennen zal zijn voor jullie dat julie er twee krijgen ipv 1.

Leeuwedraak:Wat fijn dat jullie ook een goede echo hadden zeg!Gefeliciteerd.Geloof graag dat je een traantje hebt gelaten.En ze zeggen altijd...als het hartje goed klopt dan is de kans op een miskraam een stuk kleiner.

Ik ga lekker de douche in en dan gaan we eens kijken wat we vandaag gaan doen.Het is hier tenminste al erg lekker weer.

Groetjes moon
Hee!

Vrijdag mijn 1 echo gehad ivm de combinatietest! Ach, het was zooo mooi om ' het' alive and (niet echt) kicking te zien! Het hartje ging 'blink blink' als idd een knipperlichtje. Ik ben superblij! Dochterlief (van anderhalf) was er ook bij, en die ging helaas op dat moment jengelen, waardoor mijn man wat was afgeleid (die had haar op de arm). Daar baalde hij wel van. Hopelijk volgende keer beter. Over twee weken weer een echo, dan krijgen we de nekplooimeting en dan is het meisje er niet bij.

Ik weet niet wie er van jullie allemaal nog meer een combitest doen, maar ik heb het de vorige keer ook gedaan en ook nu vind ik het weer enorm spannend. Hoewel het een kansberekening is, vind ik het toch een prettig gevoel ' iets' te checken...

De grootte van de kleine beeb klopte ook helemaal met de uitgerekende datum, wat betekent dat ik idd op 1 mei ben uitgerekend!

@ Jeunot: ooooh, wat onwijs goed dat je je kindje hebt gezien op de echo!! Kreeg kippenvel toen ik het las! Wat een opluchting moet dit zijn. Ben heel erg blij voor je!! Wat een zorgen moet je hebben gehad en wat erg dat je zo gestresst in die stoel lag bij de vlos. Maar wat super dat ze meteen leven zag! Nou, pak van je hart en hopleijk kun je nu weer genieten!!!

@ Moon: ja, ook ik ben weer gaan graaien in mijn zwangerschapskleding van twee jaar geleden... Ik werd er eerlijk gezegd niet vrolijk van. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik vind echt het merendeel van de positiekleding zwaar lelijk. Mag graag er een beetje modieus bijlopen, maar dat is een zwangere amper gegund, lijkt wel. Mijn repertoire was tijdens mijn vorige zwangerschap dan ook erg beperkt. Ben al naar de H&M geweest, maar ook daar werd ik niet echt vrolijk van... En heeft iemand al een skinny jeans /positiebroek gespot, of is het ech allemaal wijd wat de klok slaat? Zag toen ik echt net zwanger was een skinnyjeans bij H&M, maar toen dacht ik: ja, ik ga niet NU al positiekleding kopen. Grrr, met als gevolg dat die nu uitvekocht is, en nergens meer te krijgen...

Goed, dat was even mijn klaagzang. Verder klaag ik nooit hoor! :-) Zwanger zijn vind ik errug leuk (tot nu toe ), maar die *&% kleding... Formes in Amsterdam heeft wel mooie dingen (althans, twee jaar geleden dan), maar die zijn echt heel erg duur.... vind ik...
Oja: las ik nou dat Cafe een tweeling verwacht? Gaaaaf!!! Hartelijk gefeliciteerd!!! Ja, ik heb namelijk echt een zwak voor tweelingen... Zou het helemaal niet erg vinden als ik een tweeling zou krijgen. Maar op de echo was het er 'maar' eentje! Hartstikke bijzonder en nogmaal gefeliciteerd!! Hoe reageerde je man/vriend? Mijn man die ziet dat dus weer helemaaaaal niet zitten en zegt dan: "Ja, ja, roep maar niet te hard...." Alsof het zo werkt! Hard willen/roepen en dan gebeurt het. Hoewel... als je ' The Secret' hebt gelezen... :-)
Dames,

Heb weer geen tijd, maar mijn compu doet het tenmiste weer! Merder ik heb je uit de tabel gehaald, zodat je er in ieder geval niet meer in staat.

Jeunot, super dat alles goed gaat!

Puck, hoe is het met jou?

Cafe, een tweeling, wat super!

Ik weet dat de tabel nog niet klopt en nog niet iedereen er in staat, maar dat komt omdat ik dus geen tijd heb om alles na te lezen. Willen de meiden die er nog niet in staan en/of iets bij de opmerkingen willen hebben dat misschien nog een keertje neerzetten, dan zal ik deze week proberen om het schema bij te werken.

Dag lieven meiden!
Heerlijk meiden die een echo hebben gehad, toch een geruststelling voor het moment he? En Cafe zowaar een 2-ling, wat een verrassing man! Valdispert, ik laat ook dingen checken, moet morgen bloed prikken en dan 3 weken later de nekplooimeting. Dat bij elkaar resulteert dan in een kans. Aan de hand daarvan besluiten we of we verder moeten onderzoeken - hopelijk niet natuurlijk, maar ja, dat is wel de keerzijde van dit soort onderzoeken. Die zwangerschapskleding, herken wat je zegt. Zeker in de winter bijna niet te doen om leuke dingen te vinden. Wat dat betreft hoop ik dit keer geluk te hebben omdat ik alleen maar luchtige stretch-achtige shirtjes aan hoef hier. Heb bij Benetton wat mooie basics gekocht en ga de voor de rest dus proberen niet alleen maar positiekleren te dragen. Hier in de hitte is een spijkerbroek toch al geen optie, dus worden het eerder rokken en jurkjes. Liep zaterdag in de stad trouwens een collegaatje tegen het lijf en toen zag i kwel in de winkelruit dat ik mijn taille al bijna kwijt ben. Hoop maar niet dat het anderen teveel opvalt

Wie schreef dat over de klok van half 11 niet halen? Hier nog veel erger, ik slaap denk ik vaak om 9u al. Moet er wel ibj zeggen dat ik elke dag om 6u naast mn bedje sta hoor.

Regina, stond ik al in de tabel? ja he? Ja, ik zie het nu. Wil je er '30 oktober 2 echo + nekplooimeting' bij zetten?

Zometeen strandBBQ dus maar eens gaan klaarmaken nu. Lekker avondje nog voor wie nog op is en tot mailens weer!

Bowie, vandaag 10 wk
Hai allemaal

Valdispert:Ik heb best wel leuke zskleding hoor.Ik vind het allemaal wel meevallen met dat lelijke.Ik ga zeker nog voor wat dingetjes kijken maar alles wat ik nog heb vind ik ook nog steeds leuk dus dat hoeft niet weg.Ik zag gister in de mama's met flair een erg leuk spijkerrokje staan wat ook niet zo duur is (34,95) van mamalicious.Die zou ik eigenlijk wel willen hebben.En een skinnyjeans staat me niet dus als ik zwanger ben hoef ik die ook niet.Misschien kun je dan eens kijken op google ofzo.Misschien kun je wat vinden.

Bowie:hoe was je bbq?Dat is natuurlijk wel een voordeel hè als je in zo'n warm land woont.Dan kun je het met jurkjes en rokjes af.Lijkt me heerlijk.Ik ben ook blij dat ik nu eind mei uitgerekend ben.Dan kan ik hoop ik op het laatst wat luchtigere kleding aan.Dochter is namelijk in februsri geboren en toen was alles dikke truien en jassen want toen was het heeeel erg koud!Er lag sneeuw op de ochtend dat de weeën begonnen.

Regina:Ik moet dus 17 oktober naar de gynaecoloog.En hoop dus dat er daarna een datum van de vk ingezet mag worden.Die heb ik nog niet gebeld.Dat wil ik na de echo gaan doen.En als de echo goed blijkt te zijn dan wil ik het ook meteen 's avonds gaan vertellen.

Ik ga ff douchen met mn dochter.Ik spreek jullie snel weer.

Groetjes moon (ik weet niet hoeveel weken + dagen)
wow, cafe, een tweeling!! Kan me voorstellen dat het eventjes schrikken was, maar het is wel echt superleuk! Kom zelf uit een redelijk- tweelinggevoelige familie, en ja, het is echt even bikkellen de eerste jaren, maar daarna heb je er twee die elkaar veel bezig houden, en dat scheelt toch ook wel hoor...

en moon, wat jij schrijft had ik ook, zoon werd ook in februari geboren, en ik ben de laatste maanden niet veel meer buiten geweest, omdat ik zo ziek werd van steeds 8 lagen dikke gewaden over die gigantische buik heen aantrekken, had er gewoon geen zin meer in! Dus ik verheug me wel op een ( heeeel) mooi voorjaar, en lekker in het zonnetje met zo'n grote buik...

Enneh.. knap hoor, de mensen die nog negen uur 's avonds halen!!

Hier is het: tussen 7en 8 's avondsmet zoon mee naar bed, en tussen 6 en 7 's ochtends weer wakker... en nog zit ik om 5 uur 's middags al te knikkebollen....

Voor de rest: eten is een drama. Alles wat zo weinig mogelijk smaak heeft komt erin, komkommer en sla dus, en vruchtensap met water. Gisterenavond als avondeten een half bordje sla gegeten ( joepie, ijsbergsla zonder dressing, niks)

en ik zat echt helemaal vol. Nouja, nog vier weken, dan hebben we het ergste gehad....

charmant
Beste Merder, Angela, Sabrina, Charmant, Moon, Nalaa, Leeuwedraak, Valdispert en Regina en anderen die ik vergeet...Hartstikke bedankt voor jullie leuke reacties! Ik krijg er een enorm blij gevoel van. Het is zo fijn om dit allemaal te delen met vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten, super!

@Cafe

wat een nieuws, een tweeling! Dat verwacht je natuurlijk niet zomaar. Wen er maar aan en geniet ervan dat je straks 2 babies mag verwelkomen in je leven!

@allen die ook met de vraag zitten wel/niet nekplooimeting

Ik denk dat ik het niet ga doen. Morgen heb ik de intake bij de vk, dus dan zal ik het met haar bespreken. Ik werd bij de inlichting die zij gaf al een beetje duizelig van de getallen die genoemd werden. Als er dit uitkomt is er kans van zoveel en zoveel en als...ik dacht tja...ik maak me al zo druk om bruinverlies (wat ik overigens nog steeds heb), ik weet niet of ik dat soort cijfers erbij kan hebben. Ik denk dat ik me te veel zorgen ga maken en er is tot nu toe niet echt aanleiding tot het doen van die meting. Moeilijke kwestie...

Jeunot77
Hi dames,

Ik heb ook besloten geen nekplooimeting te gaan doen. Ik val niet in de risico-groep en in de familie komen geen geboorteafwijkingen voor. Daar komt bij dat de nekplooimeting een kansberekening blijft en het dus in zoverre nog niet zoveel zegt. Ik ga wel de 20 weken echo doen, die in ieder geval een aantal afwijkingen kan zien als die er zijn, maar ook hierbij kunnen ze nog heel veel niet zien.

Het blijft natuurlijk moeilijk en ik kan me wel voorstellen dat als je de NPM wel doet je dat juist heel erg gerust kan stellen. Ik vind het goed dat we tegenwoordig in ieder geval een keus hebben en dat iedere ouder er bewust over nadenkt, dat was een aantal jaar geleden wel anders denk ik.

Voor alle moeders die het wel doen, wat zijn dan eigeniljk precies jullie overwegingen? Leeftijd, familie-geschiedenis, iets anders? Ik ben wel benieuwd.

Groetjes,

Regina
Ik ga ook geen nekplooimeting doen. Maar wordt dat dan tegenwoordig aan iedereen 'aangeboden'?

Vroegah, toen ik zwanger was van de eerste, dus zeven jaar geleden, werd dat volgens mij alleen maar aangeraden aan vrouwen die30+ of dingen in de familie ofzo hadden....

Maar nu is het dus standaard?

Nouja, ik ga het niet doen, behoor niet tot de risico groep en daar komt ook nog bij, zelfs al wordt je kind ' gezond' afgeleverd, dan kan het later nog een heel puzzelpakket blijken waar allerlei specialisten, onderzoeken en diagnoses bij komen kijken... ( mijn ervaring....)

Maar het is inderdaad wel een interessant punt. Ik bedoel, iedereen moet de keuze kunnen maken, maar aan de andere kant kun je er ook behoorlijk onzeker van worden. Ik weet nl nog van de vorige dat ik na al die zwangerschaps- en bevallingsboeken het idee kreeg dat het een half wonder was als ik gewoon zonder complicaties kon bevallen, omdat er zo op alle mogelijke complicaties werd ingegaan dat ik helemaal in paniek raakte.

Maarja, er worden per minuut weet ik veel hoeveel baby's geboren, en de meeste komen d'r gewoon uit gefloept, ook al is het ergens in een lemen hutje in de woestijn.

maar weer even terug naar de NPM, ben ook wel benieuwd wat de redenen zijn om het wel te doen ( en misschien zit ik dan toch wel weer te twijfelen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven