Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Goed idee Priek,water in de tuitbeker!Dan is het niet zo erg als ie knoeit.

Wat betreft het CB,ja-en-amen zeggen is het beste hoor.In de bushbush ze ook geen CB en daar worden de kindjes ook groot dus lekker op je eigen gevoel afgaan.Dat is het beste.

Vla mogen ze ook niet hebben.Veel te zout!Net alsof je ze een hele bak vla voert.......
Zane z'n schedel was gelukkig ok. Wel een paar uurtjes zoet geweest vanmiddag in het ziekenhuis. Gelukkig werden we niet met een vervolgafspraak weg gestuurd maar konden we gelijk rontgenfoto's laten maken.

Het bekijken door de artsen etc. vond hij prima, hij lag lekker met zijn voeten te spelen en wilde op de vingers van de arts bijten. Alleen bij het maken van de foto''s was hij niet blij en waren er dikke tranen, maar dit was vooral omdat hij heel moe was en eigenlijk al even moest slapen. Dan kan hij niks hebben.

Daarna kon hij gelukkig lekker in de wagen slapen terwijl wij wachtten op de uitslag.

Maar gelukkig dus niks ernstigs. Craniosynostose hebben ze uitgesloten, daar waren wij bang voor en dachten zij misschien ook aan. Maar dat was het gelukkig niet, dan zou een operatie nodig zijn.

Alle schedelnaden waren gewoon nog open, en de voorste naad was inderdaad al dicht maar dit was normaal en heeft geen invloed op de groei.

Dus die richel / bult is echt alleen uiterlijk te zien, en heeft medisch geen gevolgen. Het is dus alleen even afwachten hoe dat zich uiterlijk ontwikkelt. Blijft het hierbij of wordt het erger en ga je over plastisch chirurgie praten. Maar zo erg is het gelukkig nog lang niet.

Hij heeft nu gewoon een "karakteristieke kop" zeg ik maar. Het valt anderen niet eens op (of ze durven niks te zeggen, dat kan ook) hahaha.

Gelukkig dus niks ernstigs met mijn ventje, mannetje, Zanemans, mopski dopski!
Billybob, dat is goed nieuws! Fijn dat Zane gewoon een lekker gezond mannetje is, en dat hij niet onder het mes hoeft!

Moon, inderdaad, we doen gewoon wat we zelf willen. Water in de tuitbeker vond Jens wel leuk. Hij had erg goed door hoe hij de beker vast moest houden en eruit kon drinken. Naar mijn idee kreeg hij er nog niet zoveel uit, of hij vond dat water gewoon maar saai. Jens heeft gisteren en vandaag ook een puur banaanhapje gegeten! De eerste happen kijkt hij nog wat moeilijk, maar de rest gaat er prima in! Mijn moederhart zwelt weer van trots!

Gaan jullie kindjes ook steeds meer 'praten'? Jens kan echt lange tijd achter elkaar in zijn box liggen te praten (soms zelfs zingen). Het begint steeds meer te klinken als echt praten, met de goede klanken en intonatie enzo. Hij zegt ook vaak 'wawa' en 'baba'. Het betekent natuurlijk niks, maar wij als ouders horen daar overduidelijk mama en papa in
Meiden, nog een vraag van mij: Wat is het voedingsschema van jullie kindjes?

Jens zit nu op:

06.30 uur: fles 230 ml *

11.00 uur: fles 230 ml*

15.00 uur: fles 230 ml*

17.00 uur: fruithapje of pap

19.00: fles 230 ml* + 2 scheppen pap (alleen als ie om 17.00 uur geen pap heeft gehad)

* Fles van 230 ml is dus 210 water + 7 scheppen

Ik ben benieuwd hoe jullie kids het doen. Ik heb namelijk het idee dat ik Jens wat meer uitdaging moet gaan bieden in het eten. Dus niet telkens die makkelijke fles. Misschien nog een groentehapje ertussen proppen. Maar ja, ik wil hem ook niet overvoeren. Het is al zo'n grote kerel
Jemig wat krijgt Jens veel pap!!!!Thomas krijgt met veel moeite 150ml weg.Vaak nog niet eens!!!En hij heeft ook nog geen vast fruitmoment tussendoor.Ook nog geen echt vast schema trouwens.Hij heeft ongeveer 6 voedingen per dag maar niet echt vaste tijden.Hij kan ook amper twee uur wakker blijven,dan moet hij echt weer slapen.

En op het moment is het helemaal niks want hij is een beetje ziekig dus hij wil haast niet drinken.Hij krijgt voor vannacht een zetpilletje want hij is vannacht elk uur wakker geweest.Ik ben echt kapot nu en Thomas zelf ook.

Daarbij ook nog eens weer voor de eerste keer ongesteld geworden vanacht dus ik voel me momenteel ook niet zo lekker.

Billybob:Wat een opluchting zeg,dat alles goed was met Zane!Denk dat je toch wel een beetje met lood in je schoenen heen ging!

Ik ga even GTST kijken en daarna lekker naar bed!
Moon, bedoel je soms dat Jens veel melk krijgt? Want hij krijgt eigenlijk heel weinig pap. Soms om 17.00 uur een bordje (60 ml melk + 3 scheppen pap) of anders 's avonds 2 scheppen door zijn melk heen. Lijkt me toch niet echt veel?
Fijn Billybob, wat zal dat een opluchting voor jullie zijn!

Over het voedingsschema: Ida is ietsje kleiner dan Jens, maar niet veel. Ze wordt volgende week gemeten, maar ik denk (ook gezien de curve waar ze op zit) dat ze nu zo'n 69-70 cm lang is.

Maar volgens mij krijgt ze een stuk minder binnen op een dag. Ze krijgt nog steeds alleen melk (ivm allergieën mag ze pas vanaf 6 maanden ander voedsel), dus het is niet goed te vergelijken.

Om 08.00 uur, 12.00 uur, 16.00 uur, 20.00 uur en 24.00 uur (met een halfuur speling de ene of de andere kant op) krijgt ze een fles met 180 ml water plus 6 scheppen voeding. Dan zit je op 200 ml, en dat maal 5 flessen is precies 1000 ml oftewel 1 liter. Ze drinkt het tegenwoordig ook niet meer allemaal op, ze laat alles bij elkaar op een dag zo'n 100-150 ml staan.

Geef je tussen 19.00 uur en 06.30 uur helemaal niets meer? Slaapt Jens dan gewoon door? Ida is een heel goede slaper en ik vind het altijd zonde om haar om middernacht nog een keer wakker te maken voor de laatste fles. Maar ja, ik ben bang dat ze anders 's ochtends heel vroeg wakker wordt en we zijn juist heel blij dat ze enigszins uitslaapt.
Milagro, Jens slaapt inderdaad gewoon door. Dat vind ik wel fijn hoor, dat doet ie ook al 3 maanden ofzo. Jens krijgt 230 maal 4, dus 920 ml op een dag. Dat is dan iets meer dan Ida (als je eraf trekt wat zij laat staan). Maar ik moet toegeven dat Jens tegenwoordig de indruk geeft dat hij niet genoeg heeft aan die flessen (hij huilt als zo op zijn). Tussen de voedingen door is hij trouwens wél tevreden. Tja, hij is gewoon een grote kerel...

Moon, je zal trouwens wel kapot zijn, als je elke nacht er een paar keer uit moet! En dat terwijl je je zelf ook niet al te prettig voelt! Heb je nu meer last van je menstruatie dan vroeger? (Ik moe bekennen dat ik voor de zwangerschap al weinig last had, en nu vrijwel niet meer. Ik dacht altijd dat je na een zwangerschap heftiger ongesteld werd?)
Billybob, wat fijn dat het allemaal goed is met Zane!! Phew, moest ook even denken aan craniosynostose; heeft mijn buurjongetje gehad, en dat was niet niks. Heerlijk dat je dat achter je kunt laten joh. Meid, wat zullen jullie opgelucht zijn geweest!!

Hhmm, jullie verhalen zetten mij elke weer aan het denken.... Ik geef Tara nog volledig borstvoeding, dus hier sowieso geen "gekke-bekken-trekken-van-fruithapje"-anekdotes. Vind ik eigenlijk wel jammer, heb zin om daar mee te gaan beginnen maar ik wil per sé dat half jaar volmaken ivm allergie-gevoeligheid.

Ik voed haar 3 dagen per week volledig aan de borst en op 4 dagen krijgt ze thuis 3 voedingen aan de borst en 2 uit een flesje (ze zit 3 dagen op de crèche en heeft 1 papadag). Ik heb zitten rekenen dat ze daarmee op maximaal zo'n 850 ml per dag komt. Lijkt me zo weinig, als ik het met het aantal andere kindjes hier vergelijk. Ze weegt nu iets minder dan 7 kilo, dus niet echt veel ofzo. Moet er bij zeggen (even off-topic opscheppen...) dat ze echt súpermakkelijk is met voedingen, ze kan met gemak een uur tot anderhalf wachten zonder mopperen. Gebeurt incidenteel hoor, niet dat jullie denken dat ik haar daar op train ofzo

Slapen gaat gelukkig ook heel goed. Ik leg haar er wakker in en óf ze koekeloert nog even voor zich uit óf ze valt meteen in slaap. Er hangt een infrarood cameraatje boven d'r bedje (vriend is techneut), dus we kunnen d'r vanuit de woonkamer mooi in de gaten houden. Hoe dat precies zit met privacywetgeving weet ik niet, maar goed: het is ONS kind Ze slaapt ook lekker door, en dat doet ze al vanaf de kraamtijd. Moest haar wakker maken van de kraamhulp, omdat ze anders te lang zou slapen. Nu denk ik "dan meldt ze zich heus wel", maar goed, ik was nogal onder de indruk van het hele gebeuren dus hebben we netjes naar de kraamhulp geluisterd en haar steeds gewekt.

Bij mij is mijn menstruatie nog (steeds) niet terug. Enerzijds zit ik niet te wachten op dat gedonder, anderzijds wil ik héél graag dat het op gang komt. Voor Tara's komst was mijn cyclus er na een tijdje onregelmatig te zijn gewoon mee opgehouden, waardoor we half-en-half begonnen zijn aan een medisch traject (half-en-half als in: had de Clomid al in huis toen ik plots na 8 maanden weer ongesteld werd). Daarom kijk ik er toch ook wel naar uit, zodat ik voor een tweede kindje mijn cyclus goed in de gaten kan houden. Daarom hang ik ook niet zo aan 'wachttijden' tussen de ene en de andere zwangerschap (als het al mag lukken); ben allang blij dat het überhaupt gelukt is, dus als er weinig tijd tussen zit zal mij dat een biet zijn. Het enige waar ik rekening mee houd is onze trouwdag, begin september.

Fijne avond!!

Groetjes,

Leeuwedraak
Whahaha Leeuwedraak, een infrarood cameraatje boven de wieg, geweldig!

Dat mijn vriend nog niet op dat idee gekomen is zeg: toen ik hem leerde kennen, was zijn wekker aangesloten op zijn koffiezetapparaat en zijn stereo zodat hij kon wakkerworden met de geur van verse koffie en het geluid van zijn favoriete nummers...

Maar dat even terzijde

Ik ben alweer drie keer ongesteld geweest (heb geen borstvoeding gegeven dus het kwam snel terug) en na de eerste keer (1 groot bloedbad...) is het eigenlijk weer net zoals voordat ik zwanger werd. Niet meer of minder heftig dus.

Een tweede kindje... bij ons is de kans niet groot (Ida was natuurlijk al een ware wonderbaby) maar we willen er toch voor gaan! In november gaan we trouwen en we willen in de huwelijksnacht proberen met beginnen. We zien dan wel of het wat wordt! Meer dan proberen kunnen we toch niet doen, maar dat is al leuk genoeg, haha.
Ik bedoel dus november aanstaande en niet november volgend jaar! Ieks, de "bruiloft" komt nu wel heel dichtbij...
quote:Milagro schreef op 23 oktober 2008 @ 21:28:

In november gaan we trouwen en we willen in de huwelijksnacht proberen met beginnen. Ooww, romantisch!! **zwijmel...**
quote:leeuwedraak schreef op 23 oktober 2008 @ 21:59:

[...]

Ooww, romantisch!! **zwijmel...**

Inderdaad, romantisch!

Tjee, wat leuk dat jullie alweer over een volgende denken! Mijn gedachten gaan er ook wel eens over, maar een 2e kindje past gewoon niet in huis! Dus we zullen eerst moeten verhuizen, en dat is lastig. We weten namelijk niet waar we willen wonen! Wel druk aan het orienteren, maar nog niks gevonden.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat en dat er nog 2 wonderkindertjes bij komen!
Ook hier zou het niet heel praktisch zijn om een tweede baby te krijgen. We hebben nog een piepklein kamertje over, maar dat is nu onze studeerkamer en ik zou werkelijk niet weten waar we dan met de grote hoeveelheid boeken naartoe zouden moeten die daar nu staan. Ook de was kan dan niet meer binnenshuis worden opgehangen, tenzij we dat in de woonkamer gaan doen en dat vind ik niet ideaal.

En dan is er natuurlijk altijd een kans op een tweeling, die bij ons verhoogd is omdat in beide families tweelingen voorkomen. Maar ja, daar gaan we dan maar niet van uit....

Hoe dan ook moeten wij in onze situatie niet te lang wachten om voor een tweede baby te gaan. Ik geloof dat ik al wel eens heb verteld dat ik door de medicatie die ik heb gehad, biologisch gezien ongeveer tien jaar verouderd ben. Dus tja, dan zou ik nu al 45 zijn. Voor hetzelfde geld zit ik volgend jaar alweer in de overgang.

Maar ook als er geen tweede komt, is ons gezin compleet! Dit is al veel meer dan we ooit hadden durven hopen
quote:Milagro schreef op 24 oktober 2008 @ 16:45:

Ook hier zou het niet heel praktisch zijn om een tweede baby te krijgen. We hebben nog een piepklein kamertje over, maar dat is nu onze studeerkamer en ik zou werkelijk niet weten waar we dan met de grote hoeveelheid boeken naartoe zouden moeten die daar nu staan. Ook de was kan dan niet meer binnenshuis worden opgehangen, tenzij we dat in de woonkamer gaan doen en dat vind ik niet ideaal.

En dan is er natuurlijk altijd een kans op een tweeling, die bij ons verhoogd is omdat in beide families tweelingen voorkomen. Maar ja, daar gaan we dan maar niet van uit....

Hoe dan ook moeten wij in onze situatie niet te lang wachten om voor een tweede baby te gaan. Ik geloof dat ik al wel eens heb verteld dat ik door de medicatie die ik heb gehad, biologisch gezien ongeveer tien jaar verouderd ben. Dus tja, dan zou ik nu al 45 zijn. Voor hetzelfde geld zit ik volgend jaar alweer in de overgang.

Maar ook als er geen tweede komt, is ons gezin compleet! Dit is al veel meer dan we ooit hadden durven hopen

Misschien vindt Ida het wel hartstikke leuk om met haar broertje/zusje op één kamer te slapen. Verhuizen kan altijd nog.

Wat heerlijk voor je Milagro, dat Ida er is! Wat een wonder hè? Kan me voorstellen dat er momenten zijn geweest dat je er niet meer op durfde te hopen. Zonder nou zwaar op de hand te gaan zitten doen zo vlak voor het weekend ben ik me regelmatig bewust dat een kind echt een geschenk is. Van wie of wat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, maar ik vind het echt een wonder.

Oeps, ons wonder vindt nu dat ze genoeg geslapen heeft. Ga me even verwonderen boven haar bedje
Hai meiden,

de ziekenboeg heeft zich uitgebreid helaas.Ik ben nu zelf snot- en snotverkouden en kan net zo goed een zakdoek onder mijn neus gaan plakken want het houdt maar niet op.En ook Tessa en Thomas zijn hoesterig en snotverkouden!Als je Thomas ziet...die is helemaal zielig.Rode oogjes die voortdurend tranen omdat zn hoofdje zo vol snot zit en maar hoesten!Ik heb nu tussikind en nisykind (allebei van VSM) gekocht.De eerste is tegen het hoesten en de tweede en luchtwegenkuurtje.Ook heb ik een homeopatische neusspray voor ons allemaal.

We zijn er voor Thomas twee dagen ELK uur uitgeweest en de dag erna elke twee uur.Gelukkig heeft hij afgelopen nacht zo goed als door gehaald.Dat was wel erg fijn alleen heb ik zelf amper geslapen omdat ik niet door mn neus kan ademen.Twee uurtjes geleden 2 paracetamolletjes genomen die nu al hun werk doen.Ik zweet me al helemaal kapot.

Priek:Ik bedoelde eigenlijk veel melk!Thomas drinkt meestal maar 120 ml(6x pd) en dat gaat soms zelfs ook niet op.Heel erg soms drinkt hij 150ml.Dat is dan snachts als hij wakker wordt (heb helaas nog geen doorslaper!).Deed er steeds 150 in maar hij liet zo vaak nog 30 ml staan dat ik weer op 120 ben overgestapt.Vind het zonde om steeds de melk weg te moeten gooien.

Thomas heeft vandaag voor het eerst worteltjes gegeten (uit een potje).Het viel zowaar in de smaak!Hij heeft een stuk of 7 hapjes gehad en het bleef erin!Morgen weer een beetje.Ga naar de jonge gezinnenbeurs (nog meer van jullie?) en ga daar even wat dingetjes inslaan wat potjes en papjes betreft.

Wat leuk om te lezen dat er alweer een paar plannen hebben voor een tweede!Spannend hoor!

Bij ons komt er in elk geval geen 3e!Mn man heeft een knip laten zetten twee weken terug!Mn gezin is af nu.

Mn ongi is trouwens niet heftiger dan eerst.Ben alleen nu wel benieuwd of het weer een regelmatig ritme krijgt of dat dat nog even duurt.Mn borsten zijn trouwens wel een stuk mind3er groot nu.Ze zijn ook nog vrij slap terwijl ik toch eigenlijk netjes ben afgebouwd.Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed gaat komen.

Gaan jullie eigenlijk iets geven aan de kleine beebjes voor sinterklaas?Mn schoonma heeft 50 euro gegeven voor elk kind maar wat moet je nou in vredesnaam gaan kopen?Voor Tessa weet ik het wel maar voor Thomas vind ik het moeilijk.Ga denk ik maar kijken voor iets van fisherprice ofzo.

Ga nu fijn mn bedje opzoeken!Hopen dat we weer een paar uurtjes kunnen slapen!

Groetjes
Moon, vervelend dat het bij jullie zo'n ziekenboeg is! Vooral als je je zelf ook al niet helemaal goed voelt, en dan nog eens niet slapen erbij. In vergelijking met Thomas drinkt Jens inderdaad wel veel melk! Jens doet het dan wel weer in 4 voedingen per dag, dat scheelt iets. Blijkbaar heeft onze beer erg veel nodig...

Echt raar. Ik droomde vanmorgen dat Jens plotseling 2 tandjes in zijn mond had. Ik word wakker van Jens zijn gekraai, haal hem uit bed en leg hem bij ons neer. Voor de grap voel ik even in zijn mondje, en wat denk je? Een tand! Even gekeken, en ja hoor, een wit puntje. Echt apart dat ik erover droom, en dat het dan zo is. Nou wil ik niet beweren dat ik voorspellende dromen heb hoor, ik was namelijk ook degene die tijdens de zwangerschap droomde dat ik een geitje zou krijgen

Gisteren kwam er in het appartencomplex ook al iemand naar me toe, dat ik vooral Jens zijn schoentje moest zetten in de centrale ruimte. Dat doen ze elk jaar voor de kleintjes. Tja, ik wil het best doen, maar Jens is dan 7 maanden! Net zoals (schoon)ouders al beginnen over Sinterklaas vieren. Mijn mening is dat het voor Jens niet hoeft. Hij snapt er toch niks van.

(Voor mezelf is een ander verhaal. Ik ben dol op de gezelligheid van Sinterklaas!)
Hier zijn weer 2 mijlpalen behaald, sinds het weekend is Zane zijn eerste tandje eindelijk door, zo schattig! Nummer 2 staat ook op springen dus zal vast niet lang meer duren. Ik hoop dat we dan even rust hebben voordat de rest komt, hij had er echt veel / vaak last van.

Ook rolt hij nu "eindelijk" zelfstandig om, van rug naar buik. Hij zat er al een tijd tegenaan maar had dan net nog een vingertje van ons nodig als ondersteuning. Nu gister bij mijn schoonmoeder voor het eerst zelf omgerold. Wel balen dat hij dat net daar doet, ik ben 5 dagen in de week bij hem en hij doet het dan precies op een dag dat ik er niet ben!

Hij kon gewoon eerder "kruipen"(een klein stukje, metertje, tijgeren, eerst zijn armpjes en dan zijn beentjes, nu gaan ook steeds vaker zijn knietjes onder zijn billen en zijn billen in de lucht en dan ligt hij op en neer te wiebelen) dan rollen, rare jongen.

Ik kom nu trouwens ook de "moeilijkheden" van een oppassende oma tegen. Mijn schoonmoeder geeft hem roosvicee, maar dat heb ik liever niet, wil dat hij gewoon water drinkt. Volgende week dus maar eens aankaarten, maar vind dat niet makkelijk, voel me dan zo'n zeur.

Zij vind het natuurlijk superonschuldig want zat gister te vertellen dat de kindjes vroeger als ze begonnen met brood eten, brood kregen besmeerd met boter, dan suiker erop gestrooid en dan thee erover om het zacht te maken. Superzoet en slecht natuurlijk, maar 35 jaar geleden blijkbaar "normaal"! Ook is ze nogal van het handjes vasthouden bij het eten en het eten dan naar binnenlepelen, moet ik misschien ook nog eens bespreken. Daar ben ik ook helemaal niet van.

Zane heeft inmiddels wortel geproefd en peer. Moet er een paar dagen aan wennen maar lijkt het wel ok te vinden. Straks bloemkool koken, dan krijgt hij dat weer een paar dagen.

Nu pureer ik alles, maar wil wel heel snel op stukjes overgaan, vanaf dat hij goed in de kinderstoel kan zitten, zodat hij gewoon zelf kan pakken wat hij wil en er lekker mee kan rommelen.
Billybob, ik vind het echt knap dat Zane al begint te kruipen! Heb je je huis al kruip-proof gemaakt? Lastig dat je tegen wat verschillen in opvatting aanloopt bij je schoonmoeder! Tja, er zit natuurlijk een behoorlijke generatiekloof tussen. Zo wist mijn moeder me te vertellen dat wij met 6 maanden al volledig met de pot mee-aten. En nu mag je met 6 maanden gaan beginnen met een hapje.

Over het handjes vasthouden bij het eten: Hoe doe jij dat dan? Ik doe het namelijk bij Jens ook wel eens. Anders steekt hij na iedere hap namelijk zijn handen in zijn mond en smeert vervolgens al zijn eten overal. Ik heb hem niet in de houdgreep, maar probeer hem wel enigzins onder controle te houden. Of doe ik dit nu verkeerd, in het kader van zijn 'ontdekkingstocht' ?

Gisteren hebben we Jens zijn kinderstoel in elkaar gezet. Jens kan er nog niet echt in zitten, hij zit nog niet goed genoeg. Maar we kunnen het mooi wel een beetje uitproberen allemaal. Het is wel erg lekker met voeren lijkt me, zo'n kinderstoel. Ze zitten zo lekker op de goede hoogte.
quote:Priek schreef op 26 oktober 2008 @ 09:42:

Nou wil ik niet beweren dat ik voorspellende dromen heb hoor, ik was namelijk ook degene die tijdens de zwangerschap droomde dat ik een geitje zou krijgen

Oh ja, dat is waar ook!! Daar heb ik toen zo om gelachen!! Hier nog geen tandjes in zicht hoor, heb vanmorgen nog maar eens even gecheckt. Maar goed, ik heb er dan ook nog niet over gedroomd

Tjemig, als ik die verhalen zo lees over kruipen, kinderstoelen, tandjes en hapjes... wat vliegt de tijd dan hè? Is zo'n echte dozerige open-deuren-opmerking... maar het is wel zo!

Tara is nu volop verkouden. Zielig, want je hoort 'r echt snotteren. We zijn regelmatig in de weer met de neuspeer, tot groot verdriet van ons meiske. Kan me voorstellen dat het niet lekker is, maar het helpt wel.

Is er nog iemand die aan de borstvoeding is? Heb namelijk het idee dat mijn productie danig terugloopt. Het is gelukkig nog maar een paar weken tot Tara een half jaar is, dus ik zing het wel uit en heb nog diepvriesklontjeszakjes (nou ja, je weet wel, die dingen) in de vriezer waarmee ik kan aanlengen tot het voldoende is. Vroeg me alleen even af of bij iemand anders de productie nu ook begint te verminderen.

Ben nu ook wel klaar met borstvoeden, dus ga eens zoeken naar een goed schema om af te bouwen. Heb begrepen dat geleidelijk afbouwen beter is voor De Jongens, dus wat er nog te redden valt aan de deplorabele staat van mijn lichaam grijp ik met beide handen aan.

Kan iemand anders wellicht ook nog even een update geven van de status van de Paarse Vlammen (lees: striae) op je buik? Bij mij zijn ze namelijk nog steeds niet wit. Hoe lang duurt dat eigenlijk?

Dan van de afdeling "Lekker Direct": hoeist met de sex? Hier ligt tegenwoordig een zaklamp op mijn nachtkastje omdat Zin In Sex met een lichtje gezocht moet worden. 't Is geen onwil (echt niet) maar ik ben soms gewoon Zo Moe(der) dat ik al half sta te slapen tijdens het uitkleden. Pffftt, moet er dan echt niet aan denken om nog even een potje aan de slag te gaan. Arme Leeuwedraakman. Maar ja, die hoeft er ook niet meer uit voor een late voeding, ikke wel (ziehier een aanvullende reden om te stoppen met bv, I rest my case...).
Inderdaad, de tijd vliegt! Jens is volgende week alweer een half jaar. Mijn grote knul!

Leeuwedraak, haha, sorry hoor, maar ik moet erg lachen om je post. Je schrijft zo grappig! Om je even wat negatief nieuws mee te geven: Mijn Jongens zijn niet meer wat ze geweest zijn, na 4 maanden bv. Maar hee, bekijk het van de positieve kant: je kunt jezelf trakteren op hele leuke nieuwe lingerie! Mooie push-up bh en niemand ziet dat jouw Jongens normaal ter hoogte van je navel wonen

Over de paarse vlammen: ook hier zijn ze nog niet verdwenen. Ze worden wel lichter, maar dat gaat zoooo langzaam! Nou ja, we gaan gelukkig de winter in, dus tegen de tijd dat het bikini-seizoen aanbreekt zijn ze vast al weer een stukje opgebleekt. Hebben jullie ook nog zo'n hangbuik?

Zin In Sex: tja, hier ook weer hetzelfde verhaal. Soms is er best zin, maar ja, dan ligt Jens gezellig in de box te kraaien. Niet echt een handig moment dan. Dus het is wachten tot hij slaapt, maar als dat gebeurt, dan wil ik ook zo graag slapen! (Kun je nagaan, ik heb niet eens een late- of nachtvoeding meer!) Pfff
Hallo dames,

ik lees mee, maar even geen puf om te reageren. Wel alles goed hier hoor, maar erg druk met mijn werk, ook in mijn hoofd zeg maar. Nu een dagje zonder kinderen (zijn logeren), dus ik krul me dadelijk op op de bank, open haard aan, 3 tijdschriften en een pot thee. Na het weekend ben ik weer aanspreekbaar hihi,

fijn weekend allemaal.
Zo, ben ik ook weer eens.. hier ook lekker druk geweest met ziekenboeg, vakantie enz. Dus even lukraak reageren op iedereen: Ik geef nog borstvoeding. Een paar weken terug had ik echt het idee dat het terugliep, dus maar even de produktie opgekrikt met de kolf en nu gaat het weer.

Ik moet ook zeggen dat als ik bv afkolf en dan in een flesje geef ( omdat ik niet altijd zin heb in dat gelebber aan mn borsten), yoshua gemiddeld 120 ml ( per drie uur) drinkt. Ik zou willen dat 'ie wat meer drinkt, maar hij vindt dat wel best. Ik kolf wel meer af maar hij drinkt gewoon niet meer dan dat.

Daarnaast krijgt yoshua af en toe rijstebloempap bij de afgekolfde bv in het flesje, en geef ik m tijdens het avondeten een stukje banaan ofzo om een beetje mee te spelen ( het gaat te ver om het 'opeten' te noemen, maar hij vindt het ontzettend leuk om er op te sabbelen). Hapjes vind hij meestal maar drie hapjes ofzo leuk, en dan wil hij zelf de lepel vasthouden, dus nu doen we het dan maar met stukjes volgens die ' rapley-methode'. Ik kwam die term een paar keer op het forum tegen dus ik heb t even gegoogled en ik vond het wel een leuke benadering van baby-eten. Zeker omdat yoshua nog niet zo taalt naar die hapjes, maar wel de hele tijd in mijn bord wil grijpen tijdens het avondeten.

Binnenkort ook maar eens de kinderstoel van zolder halen!

De jongens kwamen de vorige keer pas na maaaaaanden weer enigszins in vorm, maar 't zijn nooit meer de prompte borstjes van weleer geworden. Maar toen gaf ik veel langer bv, ik denk nu dat ik na 6 maanden wel klaar ben.

Striae is ook nog paars, ik heb nu een buik met witte striae onder mijn navel ( zat er al van oudste) en vurig rood/paars erboven van yoshua. Maar ik ben dan ook 'gezegend' met een huid die niet veel kan hebben, ik heb al een blauwe plek van een duwtje.

Billybob, vervelend als je dat soort moeilijkheden tegenkomt met je schoonmoeder! Het zijn misschien maar kleine dingetjes, maar het kan je wel een rotgevoel geven.

Tuurlijk heeft iedereen z'n eigen manier, maar het is jouw kind. Als het je echt hoog zit zou ik toch wat van zeggen, of kijken of diksap of thee misschien een optie is.

O , yoshua is wakker, schrijf straks verdre!
Hai meiden,

Hier is het nog steeds n beetje snotterig allemaal.Thomas heeft donderdag een puffertje gekregen vd huisarts omdat hij erg "zaagt".Ook moet hij nog vaak hoesten.Moet wel zeggen dat het nu eindelijk wat minder begint te worden en daar ben ik erg blij mee want ik vind het wel erg zielig hoor...zo'n kleintje dat zo verkouden is.En ook zielig voor mezelf want ik moet er vaker uit.

Milagro:Hoeveelste ga je eigenlijk trouwen of is dat topsecret?Want vandaag is het november!Ben je nerveus?

Priek:Je hebt idd voorspellende dromen!Maar goed dat die van het geitje niet uit is gekomen!Moest nu ook weer zo lachen toen ik het zag!Zag het al helemaal voor me!

Maar zo te lezen heeft Jens er dan eigenlijk geen last van gehad!Das wel erg prettig voor jullie want je hoort vaak anders!

En een schoentje zetten in de centrale ruimte...ach,waarom niet.Het is leuk dat ze aan je denken toch, al is Jens nog zo klein!Wij doen voor Thomas wel aan sinterklaas hoor.Die krijgt gewoon wat speelgoed al weet hij het zelf nog niet.Kreeg van mn schoonma 50 euro voor elk kind om iets te kopen maar dat gaat me wel weer erg ver.Daar zal ik wel even wat van terug geven!

Wat die hangbuik betreft:hier ook nog hoor.Heb echt n "spek" op mn onderbuik zitten.Ben nu wel al braaf een paar dagen 's avonds buikspieroefeningen aan het doen en ik heb vanavond voor het eerst weer eens stevig gewandeld.Maar ze zeggen het al,9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.Dus we hebben nog een paar maanden excuus voor onze buikjes hahaha.

Billybob:Wat goed dat Zane ook al twee tandjes heeft en dat hij nu kan omrollen!Alleen jammer dat hij het net deed toen hij niet bij jou was! Thomas maakt nog geen aanstalten hoor.Die vind het op zn rug of buik liggen allebei nog erg gewoon en omrollen maakt ie nog niks van.Hij zet wel erg af met zn voetjes als je je handen erachter houdt (dan gaat ie dus naar voren) maar kruipen ook nog niks van te merken.Leg jij Zane vaak op zn buik?

Wat je schoonmoeder betreft:Het is moeilijk om erover te beginnen maar het is wel jouw kind.Aan de andere kant denk ik wel,hoe vaak past ze op?Als dat 1x pw is,is het dan zo erg dat zij roosvicee geeft ipv water?Oma's mogen tenslotte toch een beetje verwennen.Maar dan kun je bv vragen of ze de roosvicee heel erg dun wil maken.Dus veel water en heeel weinig roosvicee.

Maar ik snap wel je hele punt hoor.Heb die discussie ook genoeg gevoerd met mn schoonma.Geeft ze de kids thee bij het brood eten.Niks mis mee maar wel als er een halve pot suiker in geknikkerd wordt omdat zij vindt dat dat voor de kindjes lekkerder is.Terwijl Tessa altijd thee zonder suiker dronk.Daarna wilde ze dat dus niet meer.

Mn schoonma past nu niet meer op dus hoef ik gelukkig die discussie ook niet meer te voeren met haar.

Maar kaart het gewoon eens aan.Waarschijnlijk weet je schoonmoeder niet dat jij graag zou willen dat ze een beetje jouw manier van opvoeden aan houdt als ze oppast.Als je dat met haar bespreekt zal ze er vast wel rekening mee willen houden.

Ik houd vaak ook Thomas zn handjes tegen met het eten.Net wat Priek zegt...als ik dat niet doe,zit alles vol met eten.Want dan stopt meneer fijn zn hele hand in zn mond om vervolgens alles vol te smeren.

Je mag er trouwens best een beetje aardappel erbij doen,bij de groente.Zag namelijk in het schap vd supermarkt een potje staan van Olvarit vanaf 4 mnd met worteltjes en aardappel.

Leeuwedraak:Bij mij zijn mn "jongens" ook een stuk slapper dan voor de zwangerschap maar het trekt uiteindelijk (na een aantal maanden) wel weer wat bij.Ze zullen nooit meer zo worden als voor je zwangerschap maar met goede lingerie kom je ook een eind!

Paarse strepen heb ik gelukkig niet gehad maar ook dat duurt wel een tijdje voordat dat over is.Wat Priek al zie:het is gelukkig geen bikini-seizoen!

Sex:Hier nog niet zo vaak als voordat ik zwanger was maar het wordt weer wat beter.We MOETEN nu twee x per week omdat mn man alles wat nog leeft moet lozen binnen drie maanden (Hij heeft n knip laten zetten en moet in januari op controle.En er gaan ongeveer 20 zaadlozingen overheen voordat alles wat nog leeft weg is).

Wat bij mij wel erg helpt is het idee dat het geen uitgebreide vrij partij hoeft te zijn om te kunnen genieten.Als ik dacht aan een vrijpartij die toch wel minimaal een uur moest duren dan werd ik al moe.Maar dat hebben we nu gewoon opgelost met een tube glijmiddel (dus geen half uur voorspel meer,dat komt later wel weer) en een vluggertje.Dat is net zo genieten.Want die gebroken nachten zijn idd funest!Ze zeggen ook niet voor niks dat moeder de overtreffende trap van moe is.

Maar je kunt ook de middagdutjes gebruiken om een gezellig samenzijn met je man te hebben.Das met één kind nog makkelijk te doen!Of 's morgens als jullie allebei vrij zijn (in het weekend?).Das bij ons nog steeds erg favoriet.Tessa mag dan ook vaak beneden film kijken.

Charmant:Yoshua zit dan dus een beetje op het schema van Thomas.Die hoeft ook meestal niet meer dan 120.Alleen 's avonds en snachts wil hij nog wel eens 150 opdrinken.

Vind het wel knap dat je ook nog steeds bv geeft net als Leeuwedraak!Volgens mij zijn jullie nog de laatste twee die dat doen.Jij nog geen plannen om af te gaan bouwen?

Ik wil binnenkort een keertje met Thomas gaan babyzwemmen.Kijken of hij het wat vind.Heb het met Tessa ook gedaan en die is totaal niet bang voor water!

Hebben jullie trouwens al de wagen "omgebouwd" ?Thomas kan echt nog maar net aan in de bak.Ik raak er dus binnenkort wel aan om de wagen "om te bouwen".

Hoe is het bij jullie met het "uurtje" gegaan?Thomas was wel iets eerder wakker maar is nu alweer gewend.

Zo zeg,het is een heel epistel geworden!

Zit ook al bijna 45 min. te tikken zie ik nu.

Ga lekker mn bedje opzoeken!Gaan we weer even een paar uurtjes slapen voordat een van de twee kids zich weer aandient.

Tessa wordt namelijk ook regelmatig wakker omdat ze een slapende arm of been heeft of omdat ze naar heeft gedroomd.

Manlief gaat er nu in het weekend vaak uit om Thomas eten te geven en hij was er vanacht ook een paar keer uit geweest voor Tessa.Klaagde hij vanmorgen dat hij moe was.Weet hij ook eens hoe wij ons voelen na een hele week gebroken nachten!

Ga nu echt stoppen.

Welterusten allemaal

quote:moon78 schreef op 01 november 2008 @ 23:20:

Hai meiden,

[Sex:Hier nog niet zo vaak als voordat ik zwanger was maar het wordt weer wat beter.We MOETEN nu twee x per week omdat mn man alles wat nog leeft moet lozen binnen drie maanden (Hij heeft n knip laten zetten en moet in januari op controle.En er gaan ongeveer 20 zaadlozingen overheen voordat alles wat nog leeft weg is).

hahaha, sorry moon, maar ik moest zo lachen om dit stukje!

Hier in huis is Zin in Sex wel aanwezig, maar de timing is meestal een beetje ongelukkig. 's avonds vaak te moe, 's ochtends kan alleen in het weekend en dan is yoshua ook wakker, eigenlijk is tussen de middag in het weekend nog het handigst, maar dan moet yoshua maar net slapen. Oudste kan ook nog wel even tv kijken. En idd, het hoeft geen uur te duren, gewoon even snel is ook al erg fijn!

Yoshua past nog in de maxi-cosi, z'n voetjes steken wel al een beetje uit maar z'n hoofd nog niet, en hij zit nog niet stevig genoeg om hem de kinderwagen al om te bouwen.

Babyzwemmen wil ik ook gaan doen, vlakbij oudste's school is een zwembad en daar ik 2 x per week babyzwemmen, de tijd sluit precies aan op oudste naar school brengen dus da's ideaal. En het schijnt heel leuk te zijn daar.

Ik kan het alleen nog niet aan om in een zwempak ( bikini is voorlopig echt nog niet aan de orde) te moeten. Afvallen gaat hier nog niet echt, vorige week was ik tijdens m'n sportavondje drie kwartier gaan rennen op de band en dat was helemaal geweldig, ik had weer helemaal de rush te pakken maar helaas vond m'n bekken dat niet zo, en ik heb de dagen daarna mijn fanatisme moeten bekopen met de hele tijd een zeurende pijn in mijn rechterheup.

Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven