Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
quote:Priek schreef op 18 december 2008 @ 13:15:

Milagro, misschien een tip: Bij AH verkopen ze een kookboek 'Opperdepop' voor ouders met met kinderen tussen de 0 en 4 jaar.

Ik zal de tip doorspelen aan mijn man

Zelf kook ik namelijk niet of nauwelijks...
Milagro, zojuist heb ik volgens recept een wortel-aardappel-kip prutje gemaakt voor Jens en gevoerd. Hij heeft 5 minuten lang de meest vreselijke gezichten getrokken, rillingen trokken door zijn lichaam. Na 6 happen heeft ie alles weer uitgekotst.

Dus of het een succes was? Nou, nee.

Daar zit ik dan met mijn 4 bakken wortel-kip-aardappel-hap.
lol

Yoshua wil z'n groentehapjes ook niet echt eten, vanavond een paar gekookte wortels in repen gesneden en m dat in zijn vuistje gegeven, en dat at hij dan wel wat beter. Brood eet hij wel, meestal doe ik er een beetje halvarine op en wat appelstroop en drinken is meestal thee of diksap. Hij heeft nu een tuitbeker en dat gaat heel erg goed. De ene keer eet hij bijna al zijn brood (een sneetje dubbelgeklapt en de korstjes er van af, in kleine dobbelsteentjes) en soms maar een paar stukjes. Gewoon een korstje vindt hij ook lekker.

Voor de rest is yoshua de laatste dagen ( en nachten ) superondernemend, op de arm de hele tijd willen gaan staan en OVERAL naar toe reiken, op schoot de hele tijd heen en weer wippen en op de grond overal naar toe willen, hij kruipt niet maar tijgeren gaat goed ( en snel) en zijn nieuwste speelding is de wasmand. Hij kan er in zitten ( wat er erg melig uitziet) en als hij zelf op zijn speelkleed zit ( gaat ook steeds beter, hij valt niet meer de hele tijd om) is het een superding om mee te spelen want heeeeel groot en toch licht. Het ziet er in ieder geval erg leuk uit als hij zo met de wasmand zit te stoeien.

Ik kan zo genieten van zo'n hummeltje op mn arm, oogjes superonderzoekend aan het volgen wat ik allemaal doe, een handje wat alles wil grijpen wat maar in de buurt komt en het andere handje stevig op mijn schouder. Of samen met zijn grote broer in bad, we hebben geen bad maar ze kunnen wel samen in een tobbe in de douche, en dat ziet er ook zo lief uit!
Hier ook 2 fans van de "opperdepop". Ik kook alles zelf voor Zane, dus een ideaal kookboek. Ik maak op de dagen dat ik vrij ben dan in 1 keer meerdere porties en vries dat dan voor de andere dagen in.

Zo hebben we nu ook al een hele collectie in de vriezer en dat werkt dan net zo handig als potjes. Geen tijd, een potje uit de vriezer trekken.

Zane is ook een kleine fan, want vind tot nu toe alles wat ik hem voorzet lekker. Wel zo fijn, dat maakt het koken heel dankbaar werk.

De eerste sectie van de opperdepop hebben we inmiddels doorgewerkt (op de seizoensvruchten na die nu niet te krijgen waren).

Nu zijn we sinds een week bezig aan deel 2, vanaf 7 maanden. Dan komt er naast aardappels en groente ook vlees, vis, pasta, rijst etc. bij. Wordt dus een stuk gevarieerder.

Maar ook dat gaat er prima in tot nu toe.

Hij hoeft niet aan een nieuwe smaak te wennen, het is gewoon mondje open en gaan, net een klein vogeltje, hahaha.

Ook geven we hem vaak een stuk mee van wat wij eten. Dan zit hij op een stronk broccoli of een wortel te knabbelen, vind hij reuze interessant en hij werkt er ook aardig wat van weg.

Het enige waar ik nu wel nog mee moet beginnen is een boterham. Hij eet wel korsten en werkt daar ook wat van weg, maar met stukjes weet hij nog niet wat te doen. De komende twee weken ben ik vrij (behalve komende maandag) dan maar eens oefenen.

Verder nog borstvoeding op verzoek, en ondanks de grote porties groente en fruit verzoekt meneer dat nog steeds erg vaak, hahaha.
[quote]Milagro schreef op 18 december 2008 @ 11:06:

[...]

Hoe bereid je die groente dan precies, Zitaa?

Hi Milagro,

Jill krijgt nu nog alleen gekookte groente, brocolli, boontjes, bloemkool of courgette en dan fijn geprakt. Vanaf volgende week doe ik er een aardappel tussen en dan misschien ook wat macaroni ofzo. Eerst week vond ze het ook niets, maar nu eet ze zelfs de laatste restjes op!

O ja, een tip misschien; een beetje appelmoes door de groente!
Nou,als ik jullie kindjes zo allemaal lees......

Thomas vind fruit niet lekker,alleen banaan.En potjes eigenlijk ook niet.Het is echt een strijd om het erin te krijgen.Hij lust alleen bruine bonen met appeltjes.

Waar zijn zus alles opat wat in haar buurt kwam (nu dus niet meer!!!) moet hij juist niks hebben.Zijn zus was dan ook een hele kilo (!) zwaarder op dezelfde leeftijd.

Ben afgelopen dinsdag op het CB geweest met Thomas en hij woog 8870 bij een lengte van 70,5 cm.Tessa was precies even groot en woog 9865!Die had dan ook 3 onderkinnen hahaha.

Ook kruipen vind ie nog maar niks.Hij ligt als een drenkeling te schoppen met zn armen en benen in de lucht en dan kom je natuurlijk niet zover!

Ook is ie nu snotverkouden en heeft last van kramp.Denk dat het van de potjes komt.Hebben jullie daar geen last van met de kinders?Doorslapen doet ie ook nog steeds niet (arme wij) en genmiddeld moeten we er zo'n 3 tot 4x per nacht uit.En dan ook nog een paar keer voor Tessa want die is ook nog steeds een beetje ziek.Nu maar hopen dat die ook snel een beetje beter gaat worden!

Zelf ben ik nu ook niet toppie.Hoesten en ook snotverkouden.Tja,als je kleine kinderen hebt kan je er zelf ook op wachten!

Ik ga dan ook nu mn bedje weer opzoeken (en lekker mn electrische deken aandoen want ik vind t snachts zooo koud)

met twee paracetamolletjes en een flinke scheut hoestdrank!

T is een lekker klaagstukje geworden maar ik ben wel erg positief hoor!Ben ondanks alles dol gelukkig!!!
He Moon, je klaagt maar een eind weg hoor, zo te lezen moeten jullie uitgeput zijn onderhand. Als Thomas nog niks wil, dan wil hij gewoon nog niks. Misschien dat je hem wt gekookte groente in zijn handje kunt geven, kan hij zelf lekker kauwen. En over het cb gesproken, wij werden vorige week gebeld waar we bleven hihi, totaal de afspraak vergeten. Dan gaat het zeker prima met Miko zei ze, ze moest wel lachen. Ik had ook echt geen vragen dit keer, nou gaan we eind januari weer.

Vanmiddag halen we de TrippTrapp op die we van mijn schoonouders hebben gekregn. Daar zit tegenwoordig ook een leuning bij, ben benieuwd of Miko al goed kan zitten.

Zo, ga de boodschappen halen, fijne dag allemaal.
Snap ik wel hoor Moon, dat je dolgelukkig bent ondanks dat je af en toe wat te klagen hebt! Het kan ook heel zwaar zijn af en toe, zeker als je ook nog niet kunt doorslapen 's nachts.

Van krampjes heeft Ida geen last (meer) maar de verkoudheid en snotterigheid herken ik maar al te goed... Eigenlijk is ze bijna de hele tijd verkouden geweest sinds begin september, toen ze begon op het kdv. Ik heb mijn hoop nu maar op het voorjaar gevestigd... (dus dat het met de herfst/winter te maken heeft).

En dat eten gaat hier dus ook niet goed, zoals ik al eerder schreef. We hebben al van alles geprobeerd, ook meerdere dagen achter elkaar om haar aan een smaak te laten wennen, maar het lijkt gewoon wel alsof ze nauwelijks interesse heeft in voedsel.

Alleen worteltjes en bruine bonen met appel (hier dus ook!) gaan er met (relatief) succes in. Een paar hapjes bedoel ik dan. Fruithapjes lijkt ze sowieso niet lekker te vinden. En pap is absoluut geen succes, ze doet haar mond gewoon niet open als we haar dat aanbieden! Terwijl ze het wel lust als ik een paar eetlepels pap in haar fles doe.

Heb ook de tip geprobeerd van een boterham in dobbelsteentjes met margarine en appelstroop. Ze vond het interessant en stak direct een stukje brood in haar mond, maar helaas bleef het bij het eraf zuigen van de margarine/appelstroop. Zaten we daar met allerlei afgelebberde stukjes brood... Verder wederom niets doorgeslikt.

Nou ja, ik kan er wel over blijven klagen maar het lijkt erop alsof ze er nog niet helemaal aan toe is! Gewoon maar blijven aanbieden en dan zal het ooit wel goedkomen.

@plevier: wij hebben de TrippTrapp al een tijd in huis. Ida zit er al bijna anderhalve maand in. Dat gaat echt prima, gezien de vorm van deze stoel. Mijn ouders hebben een ander soort kinderstoel bij hen thuis en daar kan ze nog niet goed in zitten, zakt ze weg ondanks dat ze in een tuigje zit. Ben heel erg tevreden met de TrippTrapp! Hij is ook nog eens heel mooi (vind ik) wij hebben de brandweerrode uitvoering met zwart/wit zitkussentje.
Goedemorgen allemaal!

Ha, weer veel geschreven!

Jens is vanmorgen met papa naar het cb geweest, en hij weegt nu bijna 9 kilo. Hij is 75 cm lang, een langerd dus. Ze waren best tevreden over hem.

Helaas is de kleine man weer ziekig. Hij is telkens aan het overgeven, en heeft ook nog eens diarree. Zielig hoor, hij heeft ook niet echt trek in eten, terwijl hij normaal al begint te gillen als hij zijn fles ziet.

Ook zielig voor ons, want we hebben gisteren 2 bedverschoningen en 4 kledingwissels mogen hebben. Nou ja, gelukkig hebben we een wasmachine.

Zaterdag heb ik geprobeerd Jens een broodje te voeren. Héle kleine dobbelsteentjes met een beetje boter. Nou ja, hij vond het niet vies, maar er kwamen weer meer uitgekauwde stukjes naar buiten dan dat er in gingen. Milagro, we zaten dus na afloop net als jij met een bord vol uitgekauwde stukjes.

Moon, het klinkt wel zwaar! 2 zieke kinderen, terwijl je zelf ook niet helemaal fit bent. Juist dan kan je je nacht doorslapen zo goed gebruiken!

Milagro, het zal vast wel goedkomen. Ze moet er gewoon aan wennen, en dat doet ze lekker in haar eigen tempo.

Oh ja, vergeet ik nog mijn belangrijkste nieuws: Zaterdag hebben we Jens opgehaald na een nachtje logeren bij mijn schoonouders. Was gelukkig prima gegaan. Leg ik hem daar even op het kleed, tijgert meneer zo naar een interessante stapel tijdschriften! Dat hadden we hem nog nooit zien doen! Echt goed. Wij hebben laminaat, dus daar heeft ie wat minder grip natuurlijk. Ik wil ook een kleed!!
Ja, dat verschil merk ik hier ook wel, op het laminaat ( wat overal ligt) glijdt yoshua weg, daarom leg ik een kleed neer zodat hij wat meer grip heeft. Ik ben ook ziek, last van mijn keel, snotverkouden en een hoofd vol watten. Yoshua heeft ook een beetje verhoging, maar hij is nog goed te spreken.

Zaterdag heeft yoshua zowaar drie minihapjes van z'n groentehapje gegeten, gisteren had ik een beetje kipfilet erdoor gedaan en jahoor, dat at hij wel op, maar de rest wilde hij weer niet. Lekker dan
Op het grote bed laten kruipen (dekbed eraf) gaat ook heel goed!

Wel erbij blijven natuurlijk, anders vallen ze er misschien af...

Dat heeft wat meer grip dan laminaat. Zelf hebben we parket liggen, maar ook een kleed. Ik merk gewoon dat ze zich anders voortbeweegt op een gladde ondergrond dan op een wat ruwere.
Over de kleden gesproken; bij www.kidzimpulz.nl kun je fijne grote kleden bestellen. Geschikt om te tijgeren, kruipen of spelen. Ideaal!
Goedenavond allemaal!

Zo, poepoe, lekker virusje waart er rond! Jens is al vanaf zaterdag aan het overgeven en diarreren (is dat een woord?), sinds maandag is mijn vriend ook deel van de feestvreugde, en gisteravond begon mijn buik ook op te spelen. Gelukkig zijn we wel van het ergste af, vanmorgen ging ik nog over mijn nek bij alleen het idee aan het kerstdiner. Nu krijg ik langzamerhand weer honger...

Zitaa, die speelkleden zien er onwijs leuk uit! Als ik dat een paar maanden eerder had geweten, had ik er misschien wel een besteld. Maar Jens zoekt nu al telkens de ruimte op (lees: hij ontsnapt van zijn kleed), dus ik vind het zonde. Ze zijn toch wel duur.

Jens komt nu ook goed vooruit op ons laminaat, het is echt tijgeren wat hij doet.

Ik hoorde gisteren dat mijn achternichtje (geboren op 29 april) al sinds half november zelf kan zitten en zich optrekt tot staan in de box. Tjee, dat is echt ontzettend snel, toch? Maar goed, ze is dan ook wel 6 dagen ouder dan Jens

Zo, morgen lekker Kerst! Gezellig hoor. Hebben jullie nog leuke plannen? Of wordt het standaard dagje ouders/dagje schoonouders? Bij ons wel, maar ik heb er best zin in. Daarna ook lekker vakantie!

Allemaal hele fijne feestdagen gewenst, en geniet van de eerste kerst van je kleintje!
Fijne Kerstdagen allemaal! Even gauw een vraagje tussendoor; geven jullie de kids een boterham mét of zónder korstje? Ik ga volgende week beginnen met brood nl.

Veel plezier komende dagen, hoop dat iedereen inmiddels weer een beetje hersteld is!
Zitaa, ik geef Jens soms een broodkrst om op te sabbelen, en soms een broodje zonder korstjes in kleine dobbelsteentjes.

We hebben net trouwens ontdekt dat hij tulband héél erg lekker vindt!

Prettige dagen!
Merry Christmas!!

Haha, en Miko lust kerstkransjes!! Had dochterlief op de grond laten liggen, mmmm, geluukig had hij er alleen wat aan gelikt, anders stuitert hij vanavond nog rond ben ik bang. Wij hebben eerst 6 weken brood zonder korst gegeven en zijn nu over gegaan op met! En hij eet alles op. Hij zat trouwens prinsheerlijk in zijn TT aan het kerstontbijt een appeltje te eten.

Priek, gelukkig zijn jullie weer een beetje beter. Zonde anders van die tulband!
Hèhè meiden, merry christmas nog!! Heb eindelijk weer even tijd om bij te lezen.

Tara is nog helemaal niet klaar voor stukjes/klontjes/o.i.d. Daar gaat ze echt van kokhalzen, zielig gezicht! Deden jullie kids dat ook bij de introductie van grovere voeding? En dan...? Doorbijten? Paar weken wachten? Brood ofzo is hier dus nog 'nicht im Frage'.

Ze is wel lekker beweeglijk op de vloer. Niet tijgeren, maar omhoog drukken op haar handen waardoor ze naar achteren glijdt. Ook rondjes draaien heeft ze goed in het snotje, maar vooruitkomen gaat incidenteel en dan nog niet eens bewust. Zitten daarentegen kan ze als de beste, en ook staan vindt ze hartstikke leuk. Dinsdag trok ze zich tot twee keer toe op aan de spijlen van de box. Wauw! Ze zit nu ook in de kinderstoel; zíj vindt het helemaal geweldig, ik vind haar vooral al heel groot. Lekker meppen op het tafelblad, wijs om zich heen kijken met zo'n blik van "Kijk mij eens...". Phoe, dan bekruipt mij toch wel wat melancholie. Zeker nu in deze tijd van het jaar. De tijd vliegt (open deurtje...sorry...)!

Vorig jaar op de dag voor Kerst wisten we dat onze baby een meisje was en hebben we dat ook verteld aan de (schoon)ouders. Mooi moment! Ik voelde me met Kerst superzwanger en vrouwelijk, en het nieuwe jaar was voor mijn gevoel één Grote Belofte. Het zou fantastisch worden, en als ik dan naar ons moppie kijk die in de kinderstoel wordt bijgeschoven aan het kerstdiner dan zijn al die hormonale fantasieën toch maar mooi uitgekomen!

En dit jaar kreeg Kerst overigens weer een feestelijk tintje: ik word tante!! Mijn broertje en zijn vrouw verwachten een kleintje in augustus. Wauw!! Ze vertelden het woensdagavond onder het eten. Gááf!! Dit deed bij Leeuwedraakman en mij de discussie 'wanneer nummer 2' overigens weer in alle hevigheid oplaaien. Wil ik nou te snel? Laat ik voor 2009 eerst maar eens hopen dat ik ongesteld word. Is er nog iemand die (nog steeds) niet ongesteld is? Gezien de situatie voordat ik zwanger werd, kan ik af en toe een paniekerige gedachte niet onderdrukken...

Fijne dag nog!!

Liefs,

Leeuwedraak
Leeuwedraak, ook ik heb af en toe wat traantjes uit mijn keel keihard weg moeten slikken. Inderdaad, vorig jaar, zo'n mooie buik, vol verwachting. En dan nu die kleine boef, die door kamer tijgert, luidkeels zijn aanwezigheid kenbaar maakt (HATATA!!!!!), lekker warm tegen je aankruipt na zijn flesje, die al zó groot wordt! Geweldig om deze kerst met hem te mogen vieren.

Jens was (is) ook panisch voor klontjes/brokjes. Het lijkt heel langzaam wel wat beter te gaan. Gisteravond heeft ie wat kleine plukjes stokbrood gehad. Ik moet er wel bijzeggen dat sinds hij vorige week aan de diarree ging (is sinds gisteren over gelukkig) hij weigert om groente- en fruithapjes te eten. Ik krijg het er niet meer in.
Leeuwedraak, gefeliciteerd met het aankomende tante-schap!

En ja, ook ik ken de melancholie over dat het allemaal zo snel gaat. Aan de ene kant blij dat ze zich zo goed ontwikkelt, aan de andere kant het idee van: dit komt nooit meer terug.

En dan gekoppeld aan de "angst" dat het misschien niet van een tweede zal komen. Ik zet het tussen aanhalingstekens, want als Ida enig kind blijft hebben we toch al meer dan we ooit hadden durven dromen. Onze wonderbaby...!

Maar nu mijn onderzoeken van begin januari naderbij komen, merk ik toch dat de stress begint toe te slaan. Want wat als? Wat als het onrustige weefsel in mijn borst zich aan het uitbreiden is, wat moet ik dan doen? En wat als het echt slecht nieuws is wat ik te horen krijg? Het zijn retorische vragen waar niemand een antwoord op kan geven, maar het komt nu wel heel dichtbij allemaal en geeft me een beklemmend gevoel. Wat ben je dan kwetsbaar als moeder....

Maar goed. Genoeg gemijmerd over zaken waar ik op dit moment niets aan kan veranderen.

Wij hebben een rustige kerst achter de rug, althans qua bezoeken afleggen. Ida was niet zo rustig, ze zit tegen de volgende groeisprong aan (ik ben een echte Oei-ik-groei-adept, want Ida volgt dat schema volgens het boekje) en ze is voor haar doen erg zeurderig en heeft extreem veel moeite om tot rust te komen, vooral overdag. Gelukkig slaapt ze 's nachts nog steeds goed, maar ze heeft aan het begin van de avond wel moeite om in slaap te vallen. En overdag, tja... Ze was altijd al van de korte slaapjes overdag (45 minuten per keer) maar nu zijn het echt microslaapjes geworden van 10 minuten of een kwartiertje. Daarna is ze weer helemaal onrustig, draait op haar buik, begint te kruipen in haar ledikant, komt met haar beentjes tussen de spijlen etc etc.

Dus maar goed dat we het rustig aan hebben gedaan. Gisteravond hebben we bij vrienden gegeten, wat erg gezellig was. Ida heeft de hele avond op schoot gezeten, want kon haar rust natuurlijk weer niet vinden, maar was wel heel lief en gezellig bezig met haar babydingetjes.

Met eten lijkt er iets van vooruitgang in te zitten, maar het is nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Gewoon doorzetten maar, iets anders zit er toch niet op
Leeuwedraak, gefeliciteerd! Wat leuk nieuws zeg. Grappig dat Tara al kan zitten en staan, Miko kan dat nog niet, maar hij tijgert de hele kamer door haha. En hier ook wat weemoed over het afgelopen jaar, wat gaat het snel!!

Milagro, wat een spannende tijd breekt er aan voor jullie. Je bent inderdaad zo kwetsbaar als moeder. Ik hoop dat de uitslagen zo gunstig mogelijk zijn.

Wij zijn een tijdje weg, dus tot het nieuwe jaar waarschijnlijk.

Groetjes, Plevier
Goedemiddag allemaal!

Milagro, ik kan me je gevoel goed voorstellen. Je bent als moeder inderdaad erg kwetsbaar.

Wanneer moet je de onderzoeken ondergaan?

Hier gaat het weer goed. Iedereen is weer beter van alle kwalen die hier in huis rondwaarden. Jens lijkt na zijn ziekte wel weer wijzer te zijn geworden. HIj eet weer erg goed gelukkig! Fruit en groente gaan er goed in, en hij eet nu zelfs brood! Fijn hoor, zo'n mannetje die meteen zijn mond wijd open doet als ik met een slab in zijn buurt kom

Gisteren heb ik ook de box naar beneden gezet. Als Jens in de box zit begint hij zich op te trekken aan de spijlen.

Mijn vader zegt dat wij als kinderen altijd weer een stuk wijzer waren als we ziek waren geweest. Dat lijkt ook wel voor Jens te gelden. Oh ja, hij heeft sinds zondag ook zijn 5e tand! Hij gaat echt als een speer!

Zo, ik ga weer even man helpen. Hij is een nieuwe televisiekast aan het bouwen. Eentje waarbij alle cd's, dvd's en apparatuur achter slot en grendel kunnen...
Wat een rust heerst er hier!

Iedereen de feestdagen goed door gekomen? Jens heeft met oud en nieuw heerlijk doorgeslapen. Wel lekker rustig dus. Hoewel ik het stiekem wel jammer vond dat hij niet wakker werd. Ik had hem wel even een gelukkig nieuwjaar willen wensen...

Sinds een week eet Jens brood! Waar ik het er voorheen absoluut niet bij hem inkreeg, eet hij nu elke dag een hele boterham (oke, zonder korstjes) met smeerkaas. Met kerst hebben we hem wat tulband gegeven, dat vond hij erg lekker. Toen overgestapt op brood, en hij zit er van te smullen. Hij wordt helemaal fanatiek als hij zijn bordje ziet, en is boos als het op is. Morgen dus maar 2 broodjes proberen.

Fruit eet hij ook weer helemaal goed, alleen groente is een drama. Zodra ik hem het eerste hapje geef spert hij verwachtingsvol zijn mond open, maar zodra hij proeft dat het groente is, dan is het over. Hij weigert het gewoon te eten. Raar hoor. Hij doet het met eigengemaakt en met olvarit. Iemand nog tips?
Hey Priek,

ja,mijn tip voor de groente heb ik volgens mij al eens gegeven; een beetje appelmoes erdoor!
Hoi allemaal, ben niet meer zo actief hier (ahum!) maar wil toch iedereen een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toewensen, met alle kleine boefjes en andere geliefden om jullie heen! Probeer een beetje bij te lezen en Oei ik groei doet het nog steeds goed, ook hier, alleen heb ik m weggedaan omdat ik er bij nummer 3 wel op vertrouw. Tim is vandaag 8 maanden en constant aan het staan en kruipen (dat laatste trouwens wel heel nadrukkelijk met hoog opgetrokken armen). Eet lekker met de pot mee of uit potjes, vindt ie allebei prima. Ben alleen op ouderjaarsdag met hem naar het ziekenhuis geweest, was al dagen aan het hoesten en woendag was ie ook nog zwaar benauwd en apathisch dus vertrouwde het niet. Diagnose ontsteking boven in de longetjes en bronchitis dus nu heeft hij antibiotica en knapt snel op.

Goed genoeg ego-getrip, ik ga eens over jullie bijlezen. Milagro, spannend je onderzoeken, kan me de donkere gevoelens wel voorstellen. En ja, een wens voor een tweede doet totaal niet onder voor die voor een eerste kindje. Wie zijn er al toe aan een tweede/volgende eigenlijk?

ik ga me omkleden, zometeen komt de oppas en gaan we lekker uit eten.

dag meiden, tot snel weer!
Hoi hoi!!

Allemaal de allerbeste wensen voor 2009. Dat het zowel voor jullie zelf als voor jullie kind(eren) en geliefden een gezond en gelukkig jaar mag worden. Klinkt afgezaagd hè, gezond en gelukkig, maar onderaan de streep vind ik dat wel de belangrijkste dingen.

Milagro, dat geldt speciaal voor jou. Kan me voorstellen dat het soms niet eenvoudig is om sombere gedachten aan de kant te zetten onder het mom van 'kan ik nu toch niets aan doen', terwijl ze wel degelijk aanwezig zijn. Ik hoop dat je uitslagen goed zijn en duim voor je!!

Bowie, bij ons speelt de gedachte aan een tweede al even, maar nu serieus. Ik ben er verder mee dan vriendlief, die ziet vooral nog wat praktische bezwaren. Die zie ik ook wel maar ik neem ze erbij, als het ware. De komende jaren heb ik afgestreept als 'tropenjaren', dus daar kan best een kindje bij. Omdat het de 1e keer niet makkelijk ging om zwanger te worden, heb ik ook schijt aan "regels" dat je beter kunt wachten enzo. Staat ook in het boek "Zwanger worden": als de 1e lang duurde, ga er dan voor! Dus... nog even aan het idee wennen en dan denk ik wel dat we de rubbers weer in de boom hangen. Ben alleen nog steeds niet ongesteld... balen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven