Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Bedankt voor het leuke welkom Priek!

Mijn dochtertje heet Jill en ze heeft nog geen tandjes, dus dit keer geen advies mij!

Even kort dan qua ontwikkeling nu over Jill; ze rolt met veel plezier van buik en naar rug en andersom en heeft praatjes voor tien! Verder een erg lief en goedlachs meisje!
Welkom Zitaa! Tsja, Priek zei het al: soms willen we wel, maar lukt het gewoon even niet om bij te schrijven/blijven. Maar gelukkig herkent iedereen hier dat wel, dus dat is dan wel weer lekker. Leuke naam, Jill! Ben eigenlijk wel opgelucht om te lezen dat ze ook nog geen tandjes heeft, Tara heeft (volgens mij tenminste) nu net één puntje in haar kaak dat voor een tandje door kan gaan maar verder niks te bekennen.

Dit weekend heeft het 'spuug maar raak voor een knaak'-verhaal een vervolg gekregen. Ik zal niet in details treden, maar de samenvatting is dat IK 4x onder ben gespuugd, een 5e ronde belandde in haar bedje (dus op matras, deken, laken, slaapzak, knuffels etc etc... grrrr!!). En nadat mama een dagje schietschijf is geweest, wat zegt m'n dochter dan?? Papapapapa.... (grrrr 2!!) Typisch geval van jammer.

Fijne avond!!

Groetjes,

Leeuwedraak
Ohhh, Leeuwedraak, dat is sneu!

(Om het misschien goed te maken: Jens zegt ook alleen maar (een soort van) papa. Mama komt er nog niet aan te pas (wat doe ik fout????)
Ida zegt ook alleen maar "bababababa".

Dus eerder "papa" dan "mama", ik kan er helaas echt niets meer van maken...

@Zitaa, welkom trouwens!

Leuk dat je komt meeschrijven want zoals je vast al hebt gezien, zijn we aardig gedecimeerd en de overgeblevenen schrijven ook met horten en stoten.

Je dochtertje is 6,5 maand: wanneer is ze precies geboren? Misschien wel op dezelfde dag als Ida (21 mei)?

@Priek: Tandenknarsen? De derde tand van Jens zit dan zeker onderaan. Lijkt mij een heel naar geluid, hopelijk is het tijdelijk.

Wij gaan morgen weer naar het consultatiebureau.

Ben razend benieuwd naar vooral haar lengte. Naar mijn gevoel is ze (weer) enorm omhoog geschoten.

Het eten van vast voedsel gaat hier nog steeds niet fantastisch.

Ze is heel snel afgeleid en er gaan meestal maar iets van 8 tot 10 (kleine) hapjes in. En soms bijna niets, want dan raakt ze afgeleid en wil haar mond niet open doen, of gaat blazen op het moment dat het lepeltje naar binnen gaat.

We zijn nu 2,5 week bezig dus ik hoop dat ze er nog in moet komen.
Milagro, dat klinkt erg bekend! Jens is ook zo vreselijk snel afgeleid. Ik probeer hem in een zo saai mogelijke omgeving neer te zetten, zonder enige afleiding. Maar dan vindt die kleine terrorist mijn schoen plotseling erg interessant, en hangt ie dus over de kinderstoel heen. De volgende stap is inderdaad het eten naar buiten blazen. Zijn nieuwste 'ding' is om zijn slabbetje over zijn hoofd te trekken. De volgende keer op het cb toch maar eens tips hiervoor vragen. Wat ik zelf heb geprobeerd: een speeltje (makkelijk afwasbaar) waar hij mee mag spelen, en liedjes zingen om zijn aandacht vast te houden. Helpt wel even, maar helaas niet voor lang.

Ik vind het wel erg vermoeiend. Vooral omdat hij voorheen zijn hapjes braaf in 1 keer naar binnen werkte. Volgens het cb zou ik nu ook zijn ochtendfles mogen vervangen door pap. Dat laat ik nog maar even voor wat het is, want dan mag ik wel om 5 uur opstaan. (Tjee, wat ben ik een ontaarde moeder, dat ik dat niet eens voor mijn kind overheb )
Milagro, Jill is op 20 mei geboren, 1 dagje ouder dus dan Ida!

Qua eten van vast voedsel zoals groente en fruit gaat het eigenlijk heel goed. Fruit vind ze helemaal geweldig, een hele banaan gaat er zo in!

Tja, en die tandjes... ben benieuwd wanneer ze komen!

Fijne dag allemaal!
Zo, consultatiebureaubezoek achter de rug.

En hier zit een heel trotse moeder! Ida's ontwikkeling gaat als een zonnetje en ze doet al een heel aantal dingen die ze met negen maanden pas hoeft te kunnen.

Ze is nu (met dik 6,5 maand) 70,1 cm lang en 7750 gram zwaar. Minder snel gegroeid als ik had gedacht. Ze zit nu weer op groeilijn +1, de lijn waar ze de eerste maanden na haar geboorte op zat. Daarna heeft ze een paar maanden op +2 gezeten. Gewicht is nog steeds gemiddeld, dus ze blijft lang en slank...

@Priek: slab omhoog tijdens het eten, dat kan natuurlijk ook nog.... Ik hoop dat Ida niet op dat idee komt! Het l*llige bij ons is dat Ida veel beter eet (althans vast voedsel, de fles gaat er altijd wel in) als ik haar voer dan als mijn man dat doet. En door onze werktijden is hij juist degene die haar 75% van de tijd vast voedsel geeft. Daar moeten we misschien nog even over gaan nadenken, om dat te verschuiven, maar dat zal zeker op de woensdag en donderdag errug lastig worden...

Het consultatiebureau vond het trouwens geen enkel probleem dat het eten nog niet zo goed gaat. Ze moet echt spelenderwijs wennen aan het eten en dat mag nog wel eventjes duren.

@Zitaa: fijn dat het bij Jill wel goed gaat met eten! En dat zonder tanden. Grappig dat ze 1 dag jonger is dan Ida, dat betekent waarschijnlijk dat we tegelijkertijd hebben liggen baren... Want ik heb er 36 uur over gedaan om Ida eruit te werken.
Milagro, wat een keurige dochter heb je! Het klinkt als een lekker ding, en dan ook nog voorlijk!!

Wat kan ze al wat ze pas met 9 maanden moet kunnen? Kan ik even kijken of Jens ook een beetje voorlijk is (of juist achterlijk :-))

Eet 1 van jullie kinderen al brood? En dan bedoel ik uiteraard de mei-baby's, niet de oudere broers en zussen, haha.
quote:Priek schreef op 10 december 2008 @ 17:06:

Wat kan ze al wat ze pas met 9 maanden moet kunnen? Kan ik even kijken of Jens ook een beetje voorlijk is (of juist achterlijk :-))

De dingen die ze vroegen waren:

- speelt ze met haar voeten?

- kan ze dingen van de ene in de andere hand overpakken?

- kan ze met twee handen twee dingen tegelijkertijd vasthouden?

- zegt ze al "babababababa"?

- rolt ze van buik naar rug èn van rug naar buik?

- kan ze zonder steun zitten?

Op de laatste vraag moest ik nee antwoorden, want ze kan op zich wel eventjes los zitten maar valt bij de minste of geringste afleiding weer om

Over dat brood: ja, toevallig heb ik Ida gisteren haar eerste korst brood gegeven, omdat het cb zei dat ze daarmee kon beginnen. Het moest dan wel lichtbruin brood zijn (geen grof volkoren of meergranen etc) en geen supervers brood, want dat kan in het keeltje blijven steken. Dus ofwel wat ouder brood ofwel brood dat licht geroosterd is. Daar moet je dan wat margarine (plantaardig) op smeren. Werd wel weer een kliederboel, want natuurlijk wreef ze met de beboterde kant over haar truitje (ik dacht nog: wat kan er misgaan met een korst brood, ik doe haar niet haar slab om, maar dat had ik dus beter wel kunnen doen).
Hier ook een meelezer maar niet regelmatig meeschrijver.

Nu dus poging nummer zoveel om mijn leven te beteren.

Komende vrijdag is Zane alweer 7 maanden. En hier ook volop aan het eten en de wereld ontdekken.

Tot nu toe vind hij alles wat ik maak lekker, qua groenten en fruit, dus dat is wel fijn, in ieder geval eer van mijn werk.

Ook van een broodkorst en babyrijstewafel kan hij heerlijk smullen. Binnenkort maar eens beginnen met een echt boterhammetje.

Naast het eten nog steeds borstvoeding op verzoek, en dat verzoekt meneer vaak, ook s-nachts. Slapen de andere kindjes al door?

Zelfstandig zitten lukt steeds een beetje langer, en ook in de kinderstoel zit hij nu goed rechtop, en houdt dit ook goed vol, in tegenstelling tot een maand geleden. Toen zat hij er maar even in en ging dan toch weer over in de wipstoel.

Die wordt nu alleen nog gebruikt als lounge-stoel om "tv" te kijken. Even 10 minuutjes bumba of sesamstraat als mama echt even moet koken. De rest van de dag staat de tv niet aan, tot groot verdriet van mijn vriend die in het weekend graag van alles kijkt. Want zo gauw hij aan staat wordt Zane een tvkijkende zombie, bewweegt niet meer en staart alleen maar naar het scherm!

Hij is ook druk met op zijn handjes en knietjes zitten en dan heel hard op en neer wiebelen. Soms zit er wat beweging in, en ook tijgeren lukt soms een stukje. Dus het echte kruipen gaat wel komen. Zeker nu de kerstboom er staat denk ik, al die lichtjes vind hij prachtig, dus genoeg motivatie om te gaan kruipen denk ik.

Kom snel weer terug!
Zo,ik kom ook weer eens buurten!

Heb het zo ontzettend druk gehad!

Tessa is twee weken ziek thuis geweest van school en ik ben zelf ook door de griep bezocht!Heerlijk maar niet heus!!!Moest mn klanten afzeggen en allemaal verplaatsen naar de week erop savonds in de hoop dan alweer beter te zijn.Gelukkig was ik dat ook.Maar wat hoopt het huishouden zich op zeg als je ziek bent en een ziek kind hebt!

De douche was echt te smerig voor woorden en ik kon in onze nachtkastjes een compleet verhaal schrijven van het stof!En dan heb ik het nog niet over de enorme berg met was- en strijkgoed die zich ook maar opstapelde.Gelukkig ben ik nu weer bij met alles en heb ik eindelijk weer eens tijd voor jullie!

Blij dat de drukke sintperiode weer achter de rug is zeg!Hij kwam de 16e nov bij ons aan en een week later was er een soort show met sinterklaas.Daar werd onze dochter dus ziek.Had de dag erna meteen 40.2 koorts.Gelukkig heeft ze maar 1x gespuugd.

De 30e nov sint gevierd bij mn schoonouders (toen was ik zelf nog ziek), de 5e thuis en de 6e bij mijn ouders!Heel veel cadeaus gekregen.Vooral de kids natuurlijk!

Alle verhalen zijn zo herkenbaar zeg.Helaas hier in de 6 maanden dat Thomas nu oud is maar 3 nachten door geslapen.Gelukkig is hij al een paar keer uit logeren geweest dus dan konden we ook even bijtanken maar we moeten er toch wel zo'n 4x per nacht uit (en dan ook nog wel een paar keer per week voor onze dochter).Meestal nog wel meer.Als we zn speentje geven is hij vaak meteen weer stil maar hij wil wel graag nog eten snachts.Dan wil hij zn speentje niet meer en gaat met zn handjes wrijven in zn gezicht en mondje.Niet zo erg gek want hij krijgt om 8 uur zn laatste voeding en gaat dan meteen naar bed.Als we hem dan om elf uur wakker zouden maken voor een fles drinkt ie toch niet.Hij krijgt vaak zo rond een uur of 3 eten.

Hij drinkt nog steeds erg weinig en daarom wil ik m eigenlijk nog niet echt veel vaste voeding geven.Hij heeft 4 flessen van 150ml (waarvan hij er vaak nog 20ml en soms wel meer laat staan) en een van 180ml (savonds,die gaat gek genoeg wel altijd op).Ik moet dinsdag naar het CB en zal dan eens vragen wat ik daar nou mee aan moet want in de dagmenu's adviseren ze 4x 200 ml maar daar kom ik echt niet aan met hem.En ze hebben nog wel een bepaalde hoeveelheid melk nodig.Pap krijgt ie wel af en toe.Idd erg weinig tijd voor smorgens want ik moet er eentje om half 9 op school hebben en zie het niet zitten om er om 6 uur uit te gaan om mn kind pap te geven.In het weekend doe ik het wel.Dan is er meer tijd.Thomas wil alleen zn melk altijd heet hebben.Als ik denk,het is eigenlijk iets te warm...dan is ie voor thomas goed.

Tandjes zijn in nog geen velden of wegen te bekennen.Gelukkig maar want ik vind dat tandeloze snoetje nog zoooooooo lief!Het is echt n scheet.Hij kan ontzettend schateren af en toe.Hij vind zn zus ook geweldig.Altijd als ze bij m komt,komt er n grijs van oor tot oor op zn gezicht.Niet zo gek want zij is ook n geweldig wijffie!!!!!Mn vader had haar vandaag even mee genomen naar het tuincentrum en ze mocht daar een cadeautje uitzoeken van hem.Kwam ze thuis met een orchidee voor mij!!!!Want:"als ik een cadeautje voor mezelf uitzocht, wist ik al wat ik zou krijgen dus ik heb deze voor jou uitgezocht omdat ik zo verliefd op je ben!"

Smelt,smelt,smelt!!!!En dat uit de mond van n 4 jarige!!!Nou vind ik haar nog veel liever dan ze al was!!!Werd helemaal emotioneel ervan!!

Thomas rolt wel van zn rug naar zn buik maar andersom wil nog niet echt lukken.Het belooft wel n echte kletskous te worden want hij ligt n hele dag papppapppapapa te roepen.En hij kan af en toe erg hard schreeuwen.Echt zn geluid ontdekken.Erg grappig.Ook geeft ie af en toe een "kusje".Dan plaatst ie zn mond ergens waar ie m even plaatsen kan en dan krijg je n lekkere natte kwijl sabbel van m.Dan is ie echt druk met n tong in de weer om je af te sabbelen (jaja,hij is er vroeg bij hahahaha)

Zitten kan ie nog niet.Hij valt naar de zijkant of leunt helemaal naar voren.Hij zet dan soms wel zn handjes op de vloer maar dan kan hij zich nòg niet rechtop houden.Ach,het komt vanzelf.Tessa heb ik groot gekeken maar Thomas wil ik zo graag nog klein houden!!!Het is de laatste en alles gaat nu zoveel sneller lijkt wel.En hij is nu gewoon zooooo ontzettend lief!!!!!

Milagro:Fijn dat je n leuke trouwdag hebt gehad!Ik was het echt glad vergeten kan ik je vertellen anders was ik je uiteraard wel een hele mooie dag toe komen wensen.

Zitaa:Idd van harte welkom.Gezellig dat je ook mee komt schrijven.

Ik ga mn bed opzoeken.Kan me er af en toe echt over verwonderen met hoe weinig slaap een mens toe kan en dat je daar gewoon aan went!Een keer of 4 eruit voor Thomas,soms nog voor tessa en dan om half 6 man's wekker en dan om 7 uur weer de mijne.Met een beetje pech moet ik tussendoor ook nog eens eruit om te plassen (lang leve de zwakke blaas).Vaak dus niet meer dan 6 uurtjes slaap op een nacht.Terwijl ik toch echt een 8-uur slaper was.Ach ja,ik houd mezelf maar voor dat ik over twintig jaar vast wel weer aan de 8 uur per nacht kom hahahahahaha

Welterusten allemaal
@Zita: Welkom!

@Priek: De sintcadeau's waren helemaal goed.

Ik zou me trouwens pas zorgen om jou gaan maken als je daadwerkelijk om 5 uur 'smorgens op zou staan om Jens z'n ontbijt erin te krijgen ( dat vind ik veel ontaarder). Er zijn geloof ik (ergens?...) ook een soort kliederslabbertjes te koop die van achter een overslag hebben die met klittenband vastzit, zodat ze blijven zitten.

Yoshua tandjes komen ook door! Er zijn nu twee kleine puntjes te zien ( en te voelen..). Ik vind zo'n tandenloos mondje heel lief, maar straks zo'n 'say-cheese' -lach met twee van die tandjes vind ik ook wel heeeeel lief..

Behalve het zelfstandig zitten kan Yoshua dus ook al door voor een baby van 9 maanden, aan de vragen te zien. Hij rolt de hele tijd om ( buik-rug en terug) en hij tijgert ook, vooral achteruit.

Ik heb een bovenmatrasje voor hem in de woonkamer gelegd om op te spelen, maar daar schuift hij dus steeds achteruit vanaf en dan gaat hij huilen omdat hij zich onder de bank geschoven heeft tot aan zijn hoofd en dan niet verder kan (gelukkig maar) maar het is erg grappig om te zien!

En tja, eerlijk is het niet, maar de meeste baby's zeggen eerder papa dan mama, de mond-vorm is geloof ik net iets makkelijker. Dus het is niet persoonlijk....

Qua eten krijg ik een fruithapje er wel in, vind yoshua heerlijk, maar groentehapjes vind hij tot nu toe vies. Net zat ik een beetje bulgur ( soort cous-cous) salade te eten, en dat vond hij wel heeeel lekker, dus voor vanavond ga ik dat maar eens heel papperig klaarmaken en hopelijk eet hij dat dan wel. Rijstewafeltjes vind hij ook heel lekker, af en toe wat brood ook maar dat heb ik m eigenlijk nog niet echt veel aangeboden, maar mocht wel van het cb. Yoshua krijgt nog steeds BV, en ik zie dat voorlopig nog even als de 'hoofdmoot', het probleem is ook dat hij de fles niet wil. Nouja, hij vind de fles wel leuk, en hij wil wel een beetje sabbelen op de speen, maar niet echt drinken. Eerst deed hij dat gewoon prima, dus ik weet niet waarom nu niet meer, maar het is wel een beetje vervelend want ik wilde de bv afbouwen, en nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Uit een beker drinken vind hij wel heel leuk, maar dan komt er ook veel naast.

Oh, en Billybob, hier ook geen doorslaper... yoshua wil/krijgt nog een voeding om 23.00, en dan om 03.00 en dan weer om07 uur. Met een beetje pech is het 22.30, 02.00 , 05/06 uur ( en dan wakker blijven..). Eerst sliep hij veel beter, of hij skipte de 2300, of de 0300, maar tegenwoordig komt hij dus vaker. Daarom wilde ik dus de bv afbouwen en hem in ieder geval 'savonds een papfles geven, maarja, hij wil de fles dus niet.

@Moon: Wat superlief van je dochter!!!!! Kan me voorstellen datje dan wel even heeel trots op d'r bent!!
Hi iedereen!

Over het brood; ik geef Jill heel soms een broodkorstje, daar sabbeld ze alleen wat op. Een liga heb ik haar ook al eens gegeven, vind ze heerlijk! Maar wel een enorme smeerboel

Charmant; lijkt me echt wel zwaar idd die gebroken nachten. Jill slaapt gelukkig al door, laatste fles om 19.00 en volgende weer om 07.00 uur. Wij hebben 2 weken geleden die van 23.00 gewoon weggelaten. Maar goed, alles op z'n tijd!

Fijn weekend iedereen!
Hallo,

nou ik hoop dat het nu wel goed gaat, onze pc doet vreselijk raar. Ik kan zomaar ineens van de site worden gegooid oid. Mail doet het ook niet altijd, grrrr.

Zitaa, welkom hier.

Even in het kort de situatie hier, reageren op jullie allemaal is geen doen meer nu. Wel heb ik alles gelezen, wat lastig dat jullie kindjes nog niet doorslapen.

Miko heeft een zeer heftig sprongetje gemaakt, kijk maar in "Oei", sprongetje rond 30 weken. Gek werd ik ervan, hij wilde 4 dagen lang alleen maar op de arm, niet slapen overdag en krijsen als hij 1 tel alleen moest spelen. Daarachteraan een zware verkoudheid, dus toen was ik ook wel even goed moe. En nu is hij weer ons vrolijke ventje dat prima eet en slaapt. Hij is nu 7 1/2 maand oud en dit krijgt hij op een dag:

7.00 papfles 230 cc, melk en brinta is dat

9.00 1 stuk fruit

11.00 1 boterham met beleg, zonder korst, daarna 180 cc melk uit een tuitbeker (zoveel hij nog op kan)

15.00 tussendoortje: korst brood, liga, rijstewafel met tuitbeker water.

16.30 avondeten, toetje

17.00/17.30 papfles. Of als hij die niet meer op kan 's avonds. Anders slaapt hij door tot 7.00.

Hij zit sinds kort in de kinderwagen, dat vindt hij geweldig. Ik denk dat hij zo ongeveer 7400 gram zal zijn en hij past nog in maat 68, soms maat 74.

Nu is hij logeren bij mijn ouders, dan krijg je een hoop tijd terug, zeg. Kun je even flink doordoen.

Met mij gaat het even wat minder, mijn bekken speelt op. Ik ben moe van het werk, en het is ook onrustig op mijn werk. Dat merk ik direct terug in pijnklachten. Deze vakantie maar heerlijk uitrusten. De boom staat, ben benieuwd of Miko er heen tijgert, dat doet hij nu ook al een beetje.

Groetjes, Plevier
Hallo meiden!

Hier ook een zwaar verkouden/zieke Jens. Hij heeft 3 dagen tegen de 40 graden koorts gehad, dus ik was even flink met hem in de weer. Het was de eerste keer dat hij ziek was en koorts had, dus dan is het even lastig. Gelukkig was hij zaterdag al een stuk beter, zodat we nog even Sinterklaas konden vieren met mijn familie. Gezellig hoor. Gisteren was Jens echt niet te houden, wilde helemaal niks. Niet slapen, niet spelen, niet zitten, niet liggen, niet rondgedragen worden. Pfff. Vermoeiend hoor. Vanmorgen zag ik dat tandje nummer 4 door is gekomen, dus dat zal het wel geweest zijn.

Plevier, wat heeft Miko al een goed eetschema! Jens is een paar dagen jonger, maar die zit nu op:

6.30 uur: fles melk 230 ml

10.00 fruithap

12.00: fles melk 230 ml

15.00: fles melk 230 m

18.00 groentenhap

19.30 fles melk + pap 230 ml

Ik probeer hem zo en dan een korst brood te geven, maar hij krijgt nog niet echt iets binnen. Hij vindt het wel leuk om er op te sabbelen en het te onderzoeken, maar als ie er een stuk afbijt, dan verslikt hij zich er meestal in. Terwijl ik hem al best een broodje zou willen geven om 12.00 uur. Plevier, hoe eet Miko zijn brood? Met smeerkaas oid? En dan hele kleine dobbelsteentjes?

Misschien moet ik het gewoon eens proberen.

Verder gaat alles wel zo'n beetje zijn gangetje hier. Ik vind dat de tijd zo snel gaat! Vroeger ook altijd wel, maar sinds we die kleine hebben lijkt de tijd echt voorbij te vliegen. Volgende week is het alweer kerst. Bedacht me net dat ik snel een boom moet gaan halen, anders zijn er alleen nog maar van die morsige bomen.

Vrijdag hebben we een kerstgala van mijn werk. Ik heb er heel veel zin in! Ik heb een hele mooie jurk gekocht, geweldige schoenen, dus ik ga helemaal op sjiek! Zo langzamerhand lijk ik ook de zwangerschapskilootjes te verliezen (zouden die 'negen-maanden-af' dan toch echt waar zijn??). Okee, ik let wel op mijn voeding en ben ook redelijk vaak aan het sporten. Maar toch, ik doe er niet echt mijn best voor. Heerlijk hoor, om de oude Priek weer te worden. Nee, toch niet de oude Priek. Dit is de nieuwe Priek, met een prachtig kind erbij!
Wat leuk, een aantal lange verhalen om te lezen

Veel dingen erg herkenbaar! Het niet doorslapen gelukkig niet. Ida slaapt kennelijk graag en veel want ze gaat er rond 19.30 uur in om vervolgens tussen 08.00 en 10.00 uur `s ochtends weer wakker te worden. Overdag slaapt ze doorgaans weinig, meestal 2x drie kwartier, soms 3x.

Ik leef mee met degenen die er nog enkele malen per nacht uit moeten (f) . Lijkt me megazwaar, zeker om het ook nog eens met werk te moeten combineren.

Plevier, ook ik ben onder de indruk van het eetschema van Miko!

Sta echt versteld als ik lees: om 11.00 uur 1 stuk fruit! Wat voor fruit en hoe eet hij dat dan op? Het idee dat Ida een heel stuk fruit zou kunnen wegkrijgen, is hier nog echt de ver-van-mijn-bedshow! Prak je het fruit of eet hij echt op?? Ben ook wel benieuwd naar het boterhamverhaal.

Priek, Ida was gisteren ook erg ziek met bijna 40 graden koorts. Zo zielig. Vuurrode wangetjes, super futloos, wilde helemaal niets en zat af en toe te kermen van ellende

Nu gaat het eigenlijk wel weer, maar ik ben blij dat ze pas woensdag weer naar het kdv moet (vandaag man ouderschapsverlof, morgen ik), als het kan natuurlijk, anders moeten we wat anders verzinnen. Ik vond het erg lastig om vanochtend naar mijn werk te gaan, ook omdat mijn man ook absoluut niet lekker is en eigenlijk in bed had moeten blijven. Uiteraard is het allemaal goed gegaan, maar ik zat niet lekker op mijn werk. Natuurlijk had ik ook nog eens een behoorlijk lange dag: om negen uur de deur uit, om half 8 weer thuis.

Gelukkig is het volgende week kerstvakantie, want ik zit er wel een beetje doorheen op het werk. Door allerlei omstandigheden (veel werkaanbod, aantal langdurig zieke collega's) hebben we harder en langer moeten werken dan eigenlijk verantwoord is. Werkdagen van 12 uur exclusief reistijd waren de afgelopen tijd geen uitzondering! En dan dus in het holst van de nacht thuis, want het gaat meestal om avonddiensten.

Maar goed, genoeg geklaagd, het zijn de laatste loodjes en vanaf volgende week is het weer minstens een maand rustig!
Bowie heeft trouwens ook alweer een tijd niet geschreven, hoe zou het met haar en Tim gaan?

Ook naar de andere dames ben ik wel heel erg benieuwd, vooral naar Valdispert...
Priek, Jens zit toch op een prima schema? Alleen de boterham is anders. Ik ben begonnen met een klein stukje brood met margrine en beleg in zijn wangzak te stoppen. OP aanraden van het cb overigens. Dan gaat het wangslijm aan het werk (kwijlen!!!) en dan kijk je wat je kind doet. Miko kon het redelijk vlot, maar hij is ook al wel eens bijna gestikt in een stukje Liga. Elke dag at hij een stukje meer. En dat Jens al 4 tanden heeft, wauw!!!

Milagro, nu prak ik een banaan/peer/meloen voor hem. In het begin alles met de staafmixer of potje. Geraspt appeltje vindt hij ook lekker. Als ze eenmaal het slikken van vast voedsel door hebben gaat het hard.

Ach wat een hoge koorts voor Jens en Ida zeg, dat ben je wel even bezorgd en in de weer ja. Gelukkig gaat het nu iets beter.

Miko duwt zich nu zo hoog op op zijn armen dat hij maar een been hoeft bij te trekken of hij zit hii. Ik heb soms het gevoel of hij zo de box uit kan springen whahaha. Misschien binnenkort toch maar omlaag zetten.

Fijn dag allemaal!
Plevier, ik vroeg het omdat ik Jens regelmatig een broodkorst geef. Hij begint hier meteen fanatiek op te sabbelen en te bijten (jaja, dat kan met 4 tanden!). Maar ik heb niet het idee dat hij echt veel doorslikt. Ik vind namelijk regelmatig uitgekauwde korsten op de grond. Of hij plakt ze onder zijn kinderstoel-blad (hihi ).

Over het algemeen begint hij te kokhalzen als hij een groter stukje probeert door te slikken. Ik zal morgen eens proberen hem een stukje brood in zijn wangzak te stoppen. En anders is hij er blijkbaar nog niet aan toe.

Milagro, nog een paar dagen en dan is het kerstvakantie! Je klinkt alsof je er echt aan toe bent. En dan ook nog een ziek kind! Zielig is het dan he? En wat voelde ik me schuldig dat ik ging werken...

Ik ga ook weer overstappen op zelfgemaakte hapjes. De laatste tijd uit luiheid/tijdgebrek potjes gegeven, maar die zijn zo dun, dan leert Jens ook nooit brokjes doorslikken.
Nou ja, dit is echt heel herkenbaar Priek!

Ook Ida is graag bezig met een broodkorst of stuk liga, en zuigt dan best het een en ander naar binnen, maar gaat inderdaad kokhalzen zodra ze een groter stuk in haar mond heeft... Ze rust dan niet voordat ze het uit haar mond heeft gewerkt.

Eergisteren een zelfgemaakt hapje geprobeerd (fijngemaakte sperziebonen met wat margarine erdoor) maar dat ging er nog slechter in dat de potjes... Ze kijkt dan ook heel vies, krijgt echt rillingen (van afschuw?)...

Nou ja, het is tot nu toe allemaal zo goed met haar gegaan, het was ook wel te verwachten dat we ergens tegenaan zouden lopen wat niet zo makkelijk gaat...
Gelukkig is Jens dus niet de enige... Nou ja, als ze het huis uit gaan kunnen ze vast wel kauwen
Qua groenten eten heb ik trouwens de ervaring dat de eerste 2/3x de groente slecht ingaat. Daarna herkent mijn dochter de smaak en vind ze het heerlijk! Ik maak trouwens de groente altijd zelf, 1x per week en dan invriezen. Ideaal en is minder dan 10 minuten werk! :-)
Jill heeft met bijna 7 maanden nog steeds geen tandjes trouwens..
quote:Zitaa schreef op 18 december 2008 @ 10:34:Ik maak trouwens de groente altijd zelf, 1x per week en dan invriezen.

Hoe bereid je die groente dan precies, Zitaa?

En over die tanden: in de Groeigids van het consultatiebureau staat dat de eerste tanden gemiddeld tussen de 6 maanden en 1 jaar doorkomen.

Heb elders wel eens gelezen dat de leeftijd waarop de eerste tand doorkomt, niets te maken heeft met de verdere ontwikkeling van de baby. Lijkt me ook wel logisch, omdat sommige baby's zelfs geboren worden met een tand!
anoniem_55748 wijzigde dit bericht op 18-12-2008 11:08
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Zitaa, ik zou me ook maar geen zorgen maken over Jill's tandjes! Ze komen vanzelf. Jens is gewoon een onwijze vluggert met zijn 4 tanden.

Volgens mij schreef ik laatst nog dat Jens zo moeilijk at, zo snel afgeleid enzo (Milagro had Ida daar ook niet last van?). Sinds een aantal dagen eet hij weer als een speer! Potjes gaan allemaal helemaal leeg, en de slabbetjes blijven schoon (bij ons altijd een indicatie dat Jens goed gegeten heeft). Vanmorgen lekker een appel-banaan prakje gemaakt, en dat ging ook prima. Vanmiddag ga ik een aardappel-wortel-kip schotel voor hem maken.

Milagro, misschien een tip: Bij AH verkopen ze een kookboek 'Opperdepop' voor ouders met met kinderen tussen de 0 en 4 jaar. Er staan allemaal recepten in, op leeftijd gerangschikt, om baby-prutjes te maken. Voor als de kinderen wat ouder zijn, staan er lekkere recepten die voor de hele familie geschikt zijn. Ik vind het wel een aanrader!

Jens is gisteren naar het kdv geweest. Vriendlief vertelde gisteravond dat Jens daar heel goed een broodje had gegeten. Dus ik wilde weten hoe ze het aan hem gegeven hadden. Tja, euhh, iets met diksap ofzo. Verdere details wist ie niet. Lekker dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven