Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Met Tara gaat het sinds gisteren langzaam beter. Ze is de hele week thuisgebleven van de crèche omdat ze daar gewoon te ziek voor was. Donderdagavond piekte de koorts naar 40,0 en dat was ook gelijk het hoogtepunt (of dieptepunt, afhankelijk van je point of view). Gisteren begon ze langzaam op te krabbelen, maar ze is nog wel heel moe. Vanochtend werd ze om 7.30 wakker, flesje erin en om 9.00 heb ik haar weer op bed gelegd. Ziek zijn heeft haar veel energie gekost.

Ze wil nu ook ineens geen stukjes meer eten, alleen nog gladde voeding. Ben dus weer terug naar 6-mnd potjes.

Hoop dat dat een tijdelijk iets is, was net zo trots dat ze alles lust.

Milagro, hoe gaat het met je? Heb je verder al aan iemand verteld dat je weer zwanger bent? Ben benieuwd naar de reacties!
Leeuwedraak, fijn dat Tara weer aan de beterende hand is! Bij Jens heeft het ook een tijdje geduurd voor hij weer normaal eten wilde hebben, zelfs toen de diarree en het overgeven al over waren. Hij eet nu weer brood en macaroni, en is heel boos als zijn fles leeg is, dus die eetlust komt wel weer terug!
Hai meiden!

Heb wel af en toe nog even gelezen, maar niet geschreven!

Ook hier heeft het Rota virus toegeslagen een week of 2 geleden! Heftig hoor... maar gelukkig is ze weer helemaal "back in business"

Met Jill gaat het nu goed, ze tijgert ook de hele kamer door! Erg leuk!

Hebben jullie een leuk idee voor speelgoed voor de leeftijd van 9 of 10 maanden? Ik ben geen Fischer Price type, dus het liefst iets zonder geluid :-).

Hebben jullie het ledikantje trouwens al omlaag en de box? Ik heb dit nl nog niet gedaan, maar mss verstandig om dit toch deze week te gaan doen, voor het te laat is!

De lente staat voor de deur, dus we kunnen volop gaan fietsen en wandelen!!!! En terras zitten...... en shoppen.... :-)
Yep, ledikantje en box staan hier al op de laagste stand.

Ida trekt zich namelijk overal aan op waar dat kan.

Wel balen, want ik merk dat ik moeite heb met haar uit het ledikant te tillen sinds ik weer zwanger ben. Heb namelijk nu al wat bekkenbodemklachten :-S

Verder gaat het hier goed met de zwangerschap, bedankt voor het vragen Leeuwedraak! Ben wel aanzienlijk misselijker dan de vorige keer, en merk nu al dat ik dikker ben rond mijn middel! Als het maar geen tweeling wordt!! Dan heb ik dadelijk drie kinderen onder de anderhalf, weet niet of ik dat zou trekken. Ik heb een vreemd soort voorgevoel over een tweeling, maar dat had ik met Ida ook dus het zal (hopelijk) wel weer nergens op slaan.

Onze ouders, broer en zussen en een aantal goede vrienden weten het nu (ik ben nooit zo goed in dingen geheim houden ). Iedereen reageert heel verbaasd, want gezien mijn voorgeschiedenis was het natuurlijk totaal niet voor de hand liggend dat ik weer zwanger zou raken en al helemaal niet zo snel... Maar blijdschap alom, gelukkig

Speelgoed voor kinderen van 9 a 10 maanden... Ida speelt graag met een toren van stapelbare bakjes (niet dat ze die al stapelt, maar ze vindt het erg leuk om de toren te laten instorten en doet de bakjes ook graag in haar mond). Verder heeft ze zo'n piramide met ringen (van FisherPrice...) waar ze ook veel mee bezig is. En boekjes voor jonge baby's (knisperboekjes of boekjes met heel dikke kartonnen pagina's die ze zelf kan omslaan). Voor de rest speelt ze voornamelijk graag met dingen die niet voor kinderen bedoeld zijn, zoals de afstandsbediening, een oud leeslampje (batterijen eruit), een oude telefoon (dito), een ijsblokjesbakje, een potje waar vitaminepillen in zaten en waar we nu hagelslag in hebben gedaan (zodat het geluid maakt als ze ermee rammelt), enzovoorts.

Van haar oudtantes heeft ze een houten kinderwagen met pop gekregen, daar speelt ze nu ook wel mee. Die pop is heel leuk: felgekleurd en er zitten allerlei dingen aan waar baby's in geïnteresseerd zijn (ritssluiting, grote knoop, veters, piepgeluidje als je op het handje drukt, ogen gaan open en dicht, etc.)
quote:Milagro schreef op 02 maart 2009 @ 12:56:

Voor de rest speelt ze voornamelijk graag met dingen die niet voor kinderen bedoeld zijn, zoals de afstandsbediening, een oud leeslampje (batterijen eruit), een oude telefoon (dito), een ijsblokjesbakje, een potje waar vitaminepillen in zaten en waar we nu hagelslag in hebben gedaan (zodat het geluid maakt als ze ermee rammelt), enzovoorts.

Hihihi, hier ook favoriet: doosje met zoetjes, afstandsbediening, telefoon, stereo-apparatuur, de poes (ach gut, arm beest... Tara gaat steeds sneller tijgeren en wordt dus een steeds grotere bedreiging...), de vitrage en de papieren IKEA-lampen. Zucht...

Leuk dat je omgeving zo enthousiast reageert Milagro! Zeker met je geschiedenis kan ik me voorstellen dat iedereen heel blij voor je is. Tsja, houd zoiets leuks maar eens voor je... is niet te doen!
Ook hier is het niet-speelgoed favoriet! Het wijnrek van papa blijft leuk, de gordijnen, de dvd-speler, de placemats....

Helaas mag hij niet overal mee spelen, dus mama moet politieagent spelen. Een dezer dagen gaan we ook de keukenkastjes afsluiten, want kleine Jens heeft het al voor elkaar gekregen om een stapel ovenschalen over zich heen te trekken. Ging gelukkig goed, maar hij had wel een geplet handje. En dan denk je dat ie daar wel van geleerd zal hebben, nou nee hoor, het is alleen maar interessanter geworden...
Hoe harder ik 'néé' roep, hoe harder zij gaat lachen. En (fout fout fout) daar moet ik dan weer om lachen. Dat kind groeit hier op voor galg en rad.
Tjee Leeuwedraak, dus jij kan ook al niet opvoeden? Ik hoop maar heel erg dat Jens nog te klein is voor het echte opvoeden, want hij luistert echt voor geen meter.

Hoe is het trouwens bij jullie op het aankleedkussen? Hier is het een gevecht! Jens is zo sterk, en hij werkt zo ontzettend tegen als ik zijn luier wil verschonen. Zelfs de houdgreep werkt niet, want ik hou dan geen hand meer over voor de luier. Drama dus
Gaat over het algemeen goed. Soms heeft ze geen zin of wil ze van alles hebben. Billendoekjes uit het doosje trekken is favoriet. Vaak weet ik haar wel af te leiden doordat ik haar dan de haarborstel of een schone luier laat vasthouden ofzo. Nog leuker is plassen als de luier uit is (grrr).

De momenten dat ik wel een derde (of vierde!) arm zou willen hebben is als ik met de neuspeer aan de slag moet of anderszins even een viezigheidje uit haar neus wil vissen. Die neus is háár domein, en van niemand anders (op zich correct, maar die groene gasten wil ik er soms gewoon uit hebben). Draaien, wringen, handjes ervoor, mijn handen wegduwen... is bijna een klusje voor twéé volwassenen!

Ga voor mezelf zo eens lekker een kopje thee maken. Heb ik wel verdiend. Niet dat ik nou zoveel gedaan heb vanmorgen, maar toch.
Eigenlijk krijg ik de luier alleen nog maar om als Yoshua staat, no way dat hij rustig blijft liggen. Maarja, met een poepluier zal het wel moeten... dus dan is het idd een houdgreep..

@Leeuwedraak: haha, ik heb dat ook!! Als ik zo'n grote snotpit zie zitten die al de halve dag net niet uit z'n neus komt, maar wel de hele tijd op z'n adem meebeweegt, dan MOET ik die eruit halen!! Verschrikkelijk, ik probeer me altijd in te houden, maar op het laatst zie ik dan alleen nog maar dat snotje zitten, en dat moet dan weg. Maar ik was ( ben..) ook zo'n meisje wat altijd de korstjes van wondjes afpulkt.
Haha, ja die vieze snotjes! Ik poerk altijd met een wattenstaafje in zijn neus... Vindt meneer ook vreselijk. Ook als ik creme op zijn gezicht wil smeren komt ie in opstand. Slaan met zijn armen, trappen met zijn voetjes, allemaal op mama gericht.
Hier soms ook problemen op het aankleedkussen! Gelukkig niet heel vaak, maar als het wel gebeurt heel lastig! Het gaat tegen mijn natuur in om haar echt in een houdgreep te nemen en vast te pinnen op de commode, maar soms gaat het niet anders.

Gisteren had ze ook zo'n bui, en dat pakte slecht uit (voor mij dan). Uurtje of half 9 's morgens, man net de deur uit, ik ontzettende last van ochtendmisselijkheid en ja hoor, Ida heeft een enorme poepluier. Zelfs zo erg dat het boven haar luier was uitgekomen en haar rug en rompertje aan de achterkant helemaal onder de poep bleken te zitten.

Al kokhalzend en bijna brakend moest ik haar zien te verschonen, maar ze had zo'n bui dat ze niet stil wilde liggen, zich direct probeerde om te draaien toen ik haar neerlegde en nauwelijks in bedwang te houden was. Met haar voeten door de poep, daarna tegen mijn armen schoppen zodat ik ook onder zat, ik zag het echt niet meer zitten :puke:

Gelukkig staat de commode naast een raam, dat ik direct open heb gedaan om frisse lucht in te ademen, en dat hielp wel een beetje. Maar heel slechte timing van ons meisje!

Het gaat verder prima met haar, alleen heeft mijn man haar uit de buggy laten vallen! Hij was afgelopen maandag met haar naar Ikea geweest en in de auto daar naartoe was ze in slaap gevallen. Al slapende is ze in de buggy gezet, en mijn man was bang dat ze wakker zou worden als hij haar in de riempjes zou snoeren . En hij had de veiligheidsstang niet bij zich, omdat die eraf valt als je de buggy inklapt . Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, hij stond in gedachten verzonken ergens naar te kijken, toen hij opeens zag dat Ida op de grond lag! Kennelijk dus wakker geworden, naar voren geleund en eruit gevallen. Volgens mijn man moet ze eruit gekropen zijn, omdat ze helemaal niet huilde. Lijkt me sterk, maar ja, misschien heeft hij gelijk want doorgaans zet ze het op een brullen als ze valt. Ik was natuurlijk niet zo blij toen ik dit verhaal hoorde, maar ja, gebeurd is gebeurd en ze lijkt er niet onder te hebben geleden. Hopelijk is het een goede les voor hem. Onder mijn supervisie is ze een keer van het bed gevallen, dus tja
Milagro, dat zal je net zien, dat zo'n gigantische vieze poepluier (en wat kunnen ze stinken!!!!!) samenvalt met jouw ochtendmisselijkheid. Tja, dat vallen is hier nog niet gebeurd, maar dat is een kwestie van tijd denk ik. Jens is heel snel, en hij wil constant over het randje van het bed of de bank hangen om te zien wat er beneden ligt.

Tegenwoordig kijk ik op mijn vrije dagen samen met Jens naar De wereld is mooi, op NL3. Hij vindt het geweldig. Vooral Bumba (dat is natuurlijk ook het meest op zijn leeftijd gericht) vindt hij geweldig. Zijn bedknuffel is ook een bumba-popje, dus die herkent ie wel geloof ik. Hij zit dan met grote ogen te kijken, en af en toe kijkt hij me stralend aan, alsof ie wil zeggen: Mooi hè, mama?

Binnenkort maar eens Bumba-dvd aanschaffen voor hem. Deze ontaarde mama vindt het best lekker als ie zo heerlijk rustig voor de tv zit
Meiden, wat een rust hier! Alles goed bij iedereen?

Bij ons gaat het wel weer. We liepen alledrie een beetje te kwakkelen, maar daar zijn we nu wel weer een beetje uit.

Ik ben apetrots op mijn Jens! Dacht ik 2 weken geleden nog dat hij geen enkele interesse had in staan, sinds donderdag gaat hij telkens aan tafel staan! En niet alleen aan tafel, maar ook aan de tv-kast, aan de bank, aan de deur, aan een krat, in zijn bed. Hij heeft het helemaal ontdekt, en is de hele dag aan het staan. Vanmorgen liep ie zelfs een paar stapjes in de box. Ook kan hij nu van buikligging gaan zitten. Tjee, wat wordt ie groot plotseling.

Ook het idee dat ie nu 10 maanden is. Nog 2 maanden, en dan is ie alweer 1!

De Bumba-dvd is inmiddels aangeschaft, en Jens vindt het geweldig. Hij kan niet meer dan 2 filmpjes zijn aandacht erbij houden, maar hij zit echt te genieten.

Zo, ik ga eens aan de slag, zolang mijn kleine stoere vent nog slaapt. Even de sporen van zijn macaronifeest van gisteren wsen
ha priek, je was me voor! Ik dacht net, ik ga het mei-topic eens zoeken, zal wel ergens onderin hangen....

Hier zijn we vooral druk met verhuizen, we moeten deze week naar de wisselwoning over, en dan gaat EINDELIJK de verbouwing beginnen!! Dus overal staan dozen ( waar yoshua zich dan aan optrekt, en lekker alles er weer uit gaat gooien...),

heb net de wisselwoning helemaal schoongemaakt dus hier is alles blijven liggen ( een grote troep....) maar 't is allemaal voor een goed doel!

Met yoshua gaat het wel goed, zijn vierde tandje is net door, en daar was 'ie wel een beetje van uit z'n hum. Heel huilerig, slecht slapen ( lees: alleen maar bij mama willen liggen, in een houding waarin mama eigenlijk net niet kan slapen.....)

Qua eten gaat het ook wel goed, hij is vooral gek op zoute dingen die hij niet mag, en ik krijg er nog steeds geen pap/melk in. Nouja, voor de rest krijgt hij bv, dus het zal wel loslopen. Hij ziet er in ieder geval blakend uit!

oh, hij wordt wakker!
Hier ook alles prima! Jill is helemaal in haar hum en wat een pittige & drukke tante zeg!

Herkenbaar; niet stilliggen op het aankleedkussen! Ik geloof dat ik inmiddels wel recordhouder ben als het gaat om luiers verwisselen haha. Dat gaat echt binnen 10 seconden!

En ook hier, zodra ik NEE zeg of NEE MAG NIET kijkt ze me met een grote glimlach aan en gaat gewoon verder.... Maar goed, volhouden dus!

9.5 maand is ze nu en ze tijgert er volop op los! Staan / optrekken lukt nog niet helemaal! Ze eet gelukkig ook alles wat ik haar voorschotel, van vis tot vlees van noodles tot groente, allemaal geen probleem! En gelukkig maar..... want ik sta er lang genoeg voor de keuken met hulp van AH kookboekje! :-)
Drukke tijden dus bij jullie, Charmant!

Best een gedoe zo'n wisselwoning lijkt me, je bent toch twee keer aan het inpakken en uitpakken. Hopelijk vindt Yoshua het allemaal prima!

Ida heeft nu ook vier tanden. Ze had er al twee onderaan in het midden en ik dacht dat dan eerst de twee daarboven door zouden komen.

Maar nee, het waren de tanden daar weer naast, zodat ze nu een soort Dracula-gebit heeft

Zitaa, wat eet Jill toch goed! Wat heerlijk lijkt me dat, dat ze ook eet wat je zelf klaarmaakt.

Ida heeft een dikke maand heel goed gegeten, maar sinds een dag of wat gaat het weer bergafwaarts. Althans, met het avondeten. Daar heeft ze steeds minder interesse in. De yoghurt die ze na het potje krijgt, gaat er echter wel goed in...

Gelukkig eet ze wel goed fruit en brood, hopelijk blijft dat zo en gaat ze niet weer zo'n fase in dat ze alleen flesvoeding wil (ik zag in Oei ik groei dat er weer een groeisprong in aantocht is, en ze slaapt ook weer minder goed dan de afgelopen maand )

Priek, wij hebben ook baby-dvd's gekocht voor Ida, maar ze heeft er helemaal geen aandacht voor. Heel typisch, want als wij zelf een dvd'tje kijken dan kruipt ze er direct naartoe en gaat pontificaal voor het scherm staan (trekt zich dan op aan het tv-meubel).

Zo, ik ga eten! Voor de zoveelste keer vandaag. Sinds ik zwanger ben, eet ik weer de hele dag, want anders word ik misselijk...
Charmant, inderdaad wel druk, zo 2 van die verhuizingen! Maar als je het einddoel voor ogen houdt...

Zitaa, hier hetzelfde met Nee zeggen. Jens vindt dat alleen maar leuk. Ik probeer hem nu gewoon af te leiden met iets anders. Dus als ie weer eens met een fanatieke blik richting keukenkastje gaat, dan ga ik hem roepen en met een bal spelen. Vaak komt ie dan wel terug.

Wat hij nu trouwens ook doet, is keihard aan mijn haar trekken. Hij wikkelt zijn hand er echt in, en gaat er dan aan hangen. Allemaal onder het mom van 'lekker knuffelen', maar het doet zo;n pijn! En ik verlies aan alle kanten plukken haar. Hierbij treed ik dan wel weer hard op, maar ook dat helpt niet.

Qua eten gaat Jens erg goed. Hij eet alles, en met groot enthousiasme. Alleen het avondeten blijft apart. Hij wil namelijk niet meer van een lepeltje eten. Hij krijgt nu gewoon groente in stukken, en daar zit hij echt van te smullen. Nadeel is alleen dat sommige groenten echt van een lepel moeten. Spinazie bijvoorbeeld, of stamppot.

Het rare is dat hij zijn fruithap wél gewoon van een lepel eet.

Heb ik een raar kind of niet
Stamppot kan je ook met je handen eten

Geven jullie gewoon (zure) yoghurt na het eten of diksap erdoor, of een danoontje ofzo?

Wij deden eigenlijk noooit aan toetjes, maar oudste eet de laatste tijd zo slecht, dat we de toetjes maar ingevoerd hebben als chantagemiddel.

Ik merk bij mezelf dat ik bij yoshua wat makkelijker ben met suiker enzo ( pyamapapje, ligakoek). Bij oudste was suiker echt uit den boze , was ik heel fanatiek in. Maar ja, oudste eet nu ook al jaren van alles met suiker, dus wat heeft het nou voor 'nut' gehad?
Jens krijgt na het eten een danoontje. Verder krijgt hij geen zoetigheid (biscuitjes ed vindt hij vies), dus ik vind het prima. Danoontjes eet hij trouwens óók gewoon van een lepel
Ida krijgt altijd yoghurt met een klein scheutje diksap na het eten. Ze vind dat ontzettend lekker. De yoghurt staat ook in het schema dat ik van het consultatiebureau heb meegekregen. Danoontje heb ik eigenlijk nog nooit gegeven!

Verder heeft ze geen interesse in liga of babykoekjes, maar eet soms wel een hapje ontbijtkoek mee.
anoniem_55748 wijzigde dit bericht op 10-03-2009 16:03
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Ook hier gewoon halfvolle joghurt als toetje met een beetje roosvicée erin. Jill vind het heerlijk!

Danoontje -> volgens mij weten veel mensen niet dat er in een klein Danoontje 7 suikerklontjes zitten. Er is een tijd geleden een uitzending over geweest bij de Keurdingsdienst van Waarde. Een Danoontje komt er hier dus niet in!

Tussendoortjes; eigenlijk niet, af en toe een rijstewafeltje van Bambix en natuurlijk wat water tussendoor.
Hoera, Jens heeft gisteravond zijn andijviestamppot vol enthousiasme opgegeten, met een lepel! Toen hij zijn eigen bord leeghad, begon hij vragend naar mijn bord te wijzen.

Hij heeft dus geweldig gegeten, ik ben weer trots!
Hier geen Danoontje maar mini-smikkeltoetje van AH. Kleine bakjes kwark zonder suiker maar gezoet met vruchten. Verder eet Tara op de crèche altijd wat volle yoghurt, af en toe met diksap erin. Maar gewoon zo lust ze het ook (heeft ze niet van mij, blèh!).

Zitaa, die aflevering van de Keuringsdienst van Waarde heb ik ook gezien. Ik schrok ervan! Ook van ketchup, wat bij mij toch te boek staat als 'dat mag altijd want geen vet'. Ben ik nou zo naief?

Priek, wat goed dat Jens zo lekker kan eten! Tara lust ook alles, heerlijk hoor. En ze kan zó lief zitten te spelen met een sliert spaghetti, schattig!

Ik heb een klein issue met de crèche. Tara had maandag schone kleertjes aan, een shirtje waar van die ingestikte mouwtjes in zitten zodat het net lijkt of je twee shirtjes over elkaar heen aanheb. Maakt ook eigenlijk geen reet uit hoe het eruit zag, het gaat erom dat de mouwtjes wit waren. Toen ik haar ging ophalen, waren de mouwtjes echt groezelig. Dinsdag iets schoons aangetrokken (wéér met witte mouwen) en ook van dat shirt kan ik soep trekken. Nu zit ze op een babygroep, en een deel van de schoonmaak wordt gedaan door een bedrijf (waaronder de vloer) en de rest door de leidsters (speelgoed, aankleedkussen etc). Die vloer is dus ècht goor, terwijl er (juist in een babygroep) volop wordt getijgerd, gelegen en gekropen. Volgens mij heb ik een aantal opties:

- ik blijf vrolijk wassen

- ik trek haar donkere kleertjes aan

- ik doe mijn beklag

Nou hebben we al eens een opmerking gemaakt omdat Tara helemaal onder het stof zat toen ze half onder de verwarming was geschoven. En nu dit weer. Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij NIET om het wassen. Sinds Tara er is wassen we toch al meer, dus een shirtje meer of minder zal mij een biet zijn. Het gaat mij om de hygiëne (of eigenlijk: het gebrek eraan...). Donderdag toch maar eens serieus aankaarten dat ik dit te gek vind worden en hoe ik formeel mijn beklag kan doen. Hoe is dat bij jullie? Alles naar wens qua opvang?
quote:leeuwedraak schreef op 11 maart 2009 @ 10:15:

Hier geen Danoontje maar mini-smikkeltoetje van AH. Kleine bakjes kwark zonder suiker maar gezoet met vruchten. Verder eet Tara op de crèche altijd wat volle yoghurt, af en toe met diksap erin. Maar gewoon zo lust ze het ook (heeft ze niet van mij, blèh!).

Zitaa, die aflevering van de Keuringsdienst van Waarde heb ik ook gezien. Ik schrok ervan! Ook van ketchup, wat bij mij toch te boek staat als 'dat mag altijd want geen vet'. Ben ik nou zo naief?

Priek, wat goed dat Jens zo lekker kan eten! En wat goed dat hij al zo lekker met de pot mee-eet, complimenten hoor. Hier meestal nog potjes.

Ik heb een klein issue met de crèche. Tara had maandag schone kleertjes aan, een shirtje waar van die ingestikte mouwtjes in zitten zodat het net lijkt of je twee shirtjes over elkaar heen aanheb. Maakt ook eigenlijk geen reet uit hoe het eruit zag, het gaat erom dat de mouwtjes wit waren. Toen ik haar ging ophalen, waren de mouwtjes echt groezelig. Dinsdag iets schoons aangetrokken (wéér met witte mouwen) en ook van dat shirt kan ik soep trekken. Nu zit ze op een babygroep, en een deel van de schoonmaak wordt gedaan door een bedrijf (waaronder de vloer) en de rest door de leidsters (speelgoed, aankleedkussen etc). Die vloer is dus ècht goor, terwijl er (juist in een babygroep) volop wordt getijgerd, gelegen en gekropen. Volgens mij heb ik een aantal opties:

- ik blijf vrolijk wassen

- ik trek haar donkere kleertjes aan

- ik doe mijn beklag

Nou hebben we al eens een opmerking gemaakt omdat Tara helemaal onder het stof zat toen ze half onder de verwarming was geschoven. En nu dit weer. Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij NIET om het wassen. Sinds Tara er is wassen we toch al meer, dus een shirtje meer of minder zal mij een biet zijn. Het gaat mij om de hygiëne (of eigenlijk: het gebrek eraan...). Donderdag toch maar eens serieus aankaarten dat ik dit te gek vind worden en hoe ik formeel mijn beklag kan doen. Hoe is dat bij jullie? Alles naar wens qua opvang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven