Mei 2009

27-08-2008 17:10 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 VK chicaa ... 2 ... foxymama ... 2 10.05.09 helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 VK MissFine ... 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09
nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 17.09 termijnecho americanpie 25 1 02.05.09 16.09 echo VK anastacia 38 2 13.05.09 30.09 Gyn vorige zwangerschap miskraam chicaa 32 2 05.05.09 11.09 2e echo doggie 33 1 08.05.09 25.09 1e echo fien 35 12.05.09 01.10 Gyn foxymama 29 2 10.05.09 29.09 VK helemi 32 1 06.05.09 18.09 VK

07.10 1e echo kaatje_82 26 2 01.05.09 30.09 VK lushi 27 1 01.05.09 16.09 ZH MissFine 24 1 10.09 echo ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Schlikje ?.05.09 Suzzel 26 1 12.05.09 Twinkel 33 2 20.05.09 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09 24.09 1e echo

01.10 VK vorige zwangerschap miskraam
Hoihoi,

Fien, welkom hier en gefeliciteerd.

Schlikje ook jij welkom! Ik kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is na de MK. Ik hoop voor je dat nu alles goed gaat.

Twinkel, balen van het bloedverlies, al kan het er inderdaad gewoon bijhoren. Gelukkig is het vergelijkbaar met de vorige zwangerschap. Dat geeft goede hoop he.

Doggie, zag het van je latere aanmelding bij MvM. Kan het me goed voorstellen van je.

Vandaag was een goede dag. Weinig misselijk, maar wel pijnlijke borsten. Nou maakt me het gebrek aan misselijkheid ook wel weer onzeker, maar probeer me niet te druk te maken. Niet iedereen is voortdurend misselijk tenslotte.
He meiden,

Hier ook weer eens een teken van leven van mijn kant. Erg druk, druk, druk, dus ben de laatste dagen weinig aan het forum toegekomen!

Alles prima hier, schreef ik een paar dagen geleden nog dat ik niet misselijk was.... vandaag op mijn werk echt bijna naar de wc moeten rennen gewoon.... maar ging goed gelukkig! :-) En het is voor het goede doel denk ik maar! Tijdens mijn eerste zwangerschap merkte ik ook dat ik me na een week of 14 echt een heel stuk beter en vooral fitter ging voelen. Dus houdt moed voor degene die niet zo lekker zijn!!!!

Twinkel, balen meid. Hoe gaat het nu? Verlies je nog wat bloed of niet meer? Hoe oud is jouw zoontje?

Watertje, ook al zo'n trek in biefstuk dus? En wat dacht je van een lekker broodje filet americain, of brie??? Phoe, wordt echt afkicken voor mij!

Schlikje, gefeliciteerd! Wat fijn dat je zo snel opnieuw zwanger bent zeg! Over een week al een echo, leuk hoor!!

Doggie, goede instelling, om alleen maar proberen te genieten. Ik vind het zelf echt soms ook nog onwerkelijk dat ik zwanger ben. Denk dat het pas echt meer gaat leven als ik een echo heb gehad en dat frummeltje met alles erop en eraan heb zien bewegen. Zoooo gaaf is dat! Natuurlijk ben ik er wel helemaal vol van en heeel erg blij mee, maar ik kan het gewoon nog niet altijd geloven!

Ga nu lekker in een warm bad, heerlijk! Sorry dat ik nog niet op iedereen gereageerd heb trouwens...

xxx
Amarican pie ik ben naar zoveel herrie en concerten geweest, kan totaal geen kwaad hoor.

Gewoon genieten heet dat ik had er graag heen gewild, ik had leonel richie gezien bij paul de leuw.

Wat en geweldig show was dat die vent is net zo maf als paul de leeuw. Hoe was het concert??

Even verder lezen.
Hoi Fien gefeliciteerd meid, wanneer was je nod/dag als ik het vragen mag.

Mijn was 10 aug, maar korte culcus en volgens mij 13 mei op mijn verjaardag uitgeteld. Maar standaard formule is anders.

Ik had dag 21 op 31 aug al positieve test.

Ik ben tot nu toe vaak na uur of 3 s'middags misselijk en weeig gevoel in de buik.

Mijn hallelujaaa stemming is wat minder, de eerste dagen heel heftig maar nu kan ik goed de mond dicht houden.

Gisteren heerlijk met Veertje naar de camping en het strand daarbij geweest. Het was een heerlijke supernazomerdag.

Tot horens toedelsss
Dank voor de reacties. Even voor de duidelijkheid: ik ben dezelfde als schlikje, maar moest even opnieuw inloggen vanaf een ander emailadres, ik kreeg allerlei foutmeldingen namelijk, beetje onhandig. Anyway, nu blijf ik gewoon Watertje voor het gemak :-).

Ik heb nog een vraag aan jullie: durven jullie flink te sporten? Ik ben vrij fanatiek met spinning normaliter, ik ga zo'n 3 keer per week. Ik heb aan mijn gynaecoloog gevraagd of dat kwaad kan. Zij zegt van niet, maar iets in me durft nu niet meer met een hoge hartslag te gaan trainen, zeker niet in deze eerste weken. Ik heb het gevoel dat het allemaal nog zo kwetsbaar is enzo. Komt misschien ook door die eerdere MK, hoor, maar ben ik overdreven voorzichtig of laten jullie het keiharde sporten ook even zitten (voor zover je uberhaupt zou kunnen sporten en niet te misselijk bent. Wat lijkt me dat naar!)?
Mijn NOD was 1 september Anastacia (wat een dag hé :D). Dit is ons eerste en waarschijnlijk ook enige kindje. En hopelijk blijft alles goed gaan he

Moet nog es bijlezen om te kunnen volgen ;)

Omtrent dat sporten: ik zou binnen 14 dagen beginnen met Thai Chi, maar dat heeft mijn dokter mij nu afgeraden. Ik weet niet in hoeverre dat kwaad kan. Ik ben geen sporter, misschien is het daarom dat hij het afgeraden heeft.
quote:lushi schreef op 27 augustus 2008 @ 19:42:

Het wordt ons eerste kindje. Ik heb een behoorlijk heftige week achter de rug. niet ongesteld worden, test gedaan vervolgens tien keer kijken om te zien of het écht waar is en vandaag maar eens vast langs de huisarts. Ik vind het toch wel een vreemd idee, dat er nu een kindje heel hard aan het groeien is in mijn buik. Hehe Lushi, dit had ik ook, 10x kijken of het wel écht waar is. Mijn vriend heeft de test moeten weggooien of ik had die nog denk ik. Maar heb er wel een foto van genomen
Fien heb je de testen weg gegooid, wat jammer je kunt ze gewoon bewaren hoor.

Ik bekijk ze nu nog elke keer, geeft weer even bevesteging.

Wannneer was je voor het laatst ongi Fien??

Ik zei en schreuwde ook altijd van de daken, dat ik 1 kindje wenste en heb dat 1,5 jaar volgehouden. Toen kwam de ommekeer, na lang na denken moest ik er toch aan toe geven dat ik wel heel graag een 2e kindje wenste.

Dus ik zeg nu tegen je zeg nooit nooit.

Straks naar de kapper moet weer even wat af. Ik kan het net niet goed feunen.

En vanochtend maar eens wat in huis doen, want ik leef nog beetje in roes. Anders blijf ik de hele dag achter laptop zitten.

Tot later
Ja we hebben die weggegooid, vond het toch maar wat vies, daar hangt urine aan he. Ik heb er leuke foto's van, met de doos en al bij. Vind ik leuker om te bewaren :D

Mijn laatste keer ongi was op 5 augustus.

Ik wou net altijd 2 kindjes, maar wij wonen in een niet al te groot huisje, groot genoeg voor met ons 3tjes, met 4 wordt het een beetje krap. En ik denk dat we meer aan elkaar gaan hebben (mijn vriend en ik) met maar 1 kindje dan dat we er 2 hebben. Maar zeg inderdaad nooit nooit :D Ik ben in ieder geval al supergelukkig met eentje :D
Hoi!

Gelukkig geen bloed verlies meer! Ik had net wel n stevige buikkramp, maar dat kan er ook gewoon bijhoren...

Kaatje, goed nieuws: brie mag gewoon !! Rauwmelksekaas is niet zo heel veel te koop in nederland, en het staat er altijd op. brie en camembert van de supermarkt is eigenlijk nooit rauwmelks. Let wel op met parmenzaansekaas! Die is vaak wel rauwmelks. (ik ben er gek op en kwam er pas aan t eind van mijn vorige zwangerschap achter dat t rauwmelks was...)

Mijn zoontje is nu 19 maanden, hij is van jan. '07. Wij hebben wel altijd gehoopt op meer dan een kindje. Omdat zwanger worden moeilijk gaat bij mij waren we wel langetijd onzeker of t er in zou zitten. Diep in mijn hart hoop ik eigenlijk ook nog ooit op een 3e, maar ik denk niet dat dat er nog in gaat zitten.

sporten: ik kreeg ooit de tip om niet langer dan 20 minuten met hoge hartslag te trainen. Ik heb de vorige zwangerschap nog gespind totdat ik 4.5 mnd was, daarna werd t me te zwaar. Ik heb ook nog ge bodypumpt tot 5.5 mnd, daarbij wordt je hartslag niet zo hoog. Daarna heb ik t maar bij zwemmen gehouden. Ik was n fanatieke sporter, maar nu ik een kindje heb is er echt flink de klad in gekomen. Ik had me nog zo voorgenomen dat niette laten gebeuren....

Fien, ik las idd ook dat t niet verstandig is om tijdens je zwngerschap te begínnen met sporten.

Maar misschien iets minder intensiefs als zwemmen of zo, dat kan nooit kwaad. en t is wel lekker als je voor je bevalling nog enigzins iets wat op conditie lijkt hebt...
oh, nog beter, ik lees net bij voedingscentrum dat t alleen om zachte rauwmelkse kazen gaat

dus parmenzaan mag ook gewoon

YIHAA!http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/
twinkel, kwam even kijken hoe het met je gaat. Je klinkt positief, das belangrijk! Ook geen bloed meer gezien en dat is super. Gelukkig!
Handige link twinkel. Goed dat het wat beter gaat met jou.

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wat ik me afvroeg is of bepaalde dames al (veel) bijgekomen zijn? En zijn er dingen waar jullie echt zin in hebben? Ik heb dat met gekookte kip, niet te doen. Ik heb er iedere dag zin in. Maar eet er niet iedere dag hoor Mijn eetgewoontes zijn wel veranderd, ik eet minder tijdens de maaltijd maar wel meerdere keren per dag. Anders ligt mijn maag overhoop omdat ik teveel gegeten heb en ik heb vlug terug honger. Hebben jullie al 'kwaaltjes'? Ik heb regelmatig zeurende buikpijn (alsof ik buikspieroefeningen aan de binnenkant gedaan heb hehe) en moe maar niet goed kunnen slapen...

Ow, en last van pukkels en heel veel haartuival was ik vergeten vermelden.
twinkel gelukkig geen rare dingen meer, ben je zelf ook alweer iets geruster??

TATATAAA vanochtend een hele kleine mini van 3,5 mm gezien MET een prachtig kloppend hartje!!!! ben zo opgelucht en blij!!!! ben nu 6 weken + 1 maar krijg over een paar weekjes nog een echo om definitieve termijn te bepalen.

het mindere is dat de cyste 2 cm is gegroeid in 1 week, moet morgen dus voor spoedoverleg naar de gyn. beetje minder, maar ja dan ben ik wel in goede handen. we laten het goede nieuws in ieder geval hierdoor niet bederven!

kom andere x sociaal doen, heb nu mn mama op visite!
Twinkel, wat fijn dat je niet meer bloedt! Ik ben vanmorgen toch maar gaan spinnen maar heb het rustig aan gedaan voor mijn doen. Voel me nu wel lekker voldaan. Wat eten betreft: ik heb een enorm ding met perenijsjes opeens... Die gaan er hier met dozen doorheen. Verder heb ik behoorlijk veel trek gehad de afgelopen twee weken dus ik durf niet zo goed op de weegschaal te gaan staan, haha. Ik vermoed dat er wel wat kilootjes bij zitten maar dat komt meer door mijn huidige flinke eetpatroon dan door het babytje geloof ik...
Chica, wat goed een kloppend hartje!!!!!! Gefeliciteerd!
quote:fien1 schreef op 11 september 2008 @ 11:33:

Handige link twinkel. Goed dat het wat beter gaat met jou.

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wat ik me afvroeg is of bepaalde dames al (veel) bijgekomen zijn? En zijn er dingen waar jullie echt zin in hebben? Ik heb dat met gekookte kip, niet te doen. Ik heb er iedere dag zin in. Maar eet er niet iedere dag hoor Mijn eetgewoontes zijn wel veranderd, ik eet minder tijdens de maaltijd maar wel meerdere keren per dag. Anders ligt mijn maag overhoop omdat ik teveel gegeten heb en ik heb vlug terug honger. Hebben jullie al 'kwaaltjes'? Ik heb regelmatig zeurende buikpijn (alsof ik buikspieroefeningen aan de binnenkant gedaan heb hehe) en moe maar niet goed kunnen slapen...

Ow, en last van pukkels en heel veel haartuival was ik vergeten vermelden.Ik heb dus helemaal nergens last van, had alleen maar mijn pijnlijke borsten maar dat is ook gestopt. Vrees......
Gefeliciteerd chicaa.....Gaaf hoor dat je het al gezien hebt.

Ik ben vadaag naar de fysio geweest en wat ik vreesde is waar....de spier die mijn bekken bij elkaar moet houden is er nu al mee op gehouden. Dat hoort geleidelijk te gaan maar die van mij dacht....o we zijn zwanger....laat maar zitten.

Moet dus wekelijks naar de fysio om mij een beetje goed door de zwangerschap heen te helpen. Ach ja....ben wel bij dat ik er zo vroeg bij ben en ik misschien door oefeningen m toch weer aan de slag kan krijgen.

Hoi Fien...onwijs gefeliciteerd trouwens.....Ik heb mij test ook weg gegooid hoor en eigenlijkook geen foto van gemaakt. Was misschien best een leuk idee om een foto ervan te hebben.

Nou dames tot de volgende keer....ik ga weer naar huis (ben bij ouders)

Chicaaa, wat heerlijk een kloppend hartje. Wat moet dat een goed gevoel zijn. *jaloers, bloos*

Doggie, hier ook maar erg weinig klachten hoor. Ik probeer positief te blijven en dankbaar te zijn dat ik me goed voel en niet heel erg beroerd...

Nee, ik heb nog geen trek in iets in het bijzonder, alleen met vlagen trek in het algemeen. En mijn broek zit strak. Denk dat dat de opgeblazen darmen zijn. Ook ik had gisteren op de fiets mijn knoop los. Gelukkig vandaag weer naar de wc geweest!
Chicaa wat geweldig!! Vast ook een hele opluchting! gefeliciteerd!
Chicaa, wat een opluchting zeg. Gefeliciteerd. Ik heb volgende week ook een echo met 6 weken en 1 dag. Vroeg me af of er dan al wat te zien is, maar aan jouw reactie te horen wel dus. Vind het spannend allemaal.

Fien, je kwaaltjes zijn herkenbaar. Heb ook af en toe van die zeurende buikkrampen. Vind het wel een beetje eng, maar weet ook wel dat het er bij kan horen. Verder ook pukkels en veel haaruitval. Niet zo prettig dus.
Voor het eerst beetje misselijk met koken en heb bijna niets gegeten. Had er echt geen zin meer in, zo'n wee gevoel. Ben gewoon blij dat ik toch een kwaaltje heb.
Chicaa wat fijn dat je zo vroeg al goede echo had met kloppend hartje, moet nog wachten tot ik 7 weken en 2 dagen dan ben. En ik denk gezien mijn vroege eisprong en korte culcus dat ik dan zeker 8 weken ben.

Ik heb tot nu toe nog niet overgegeven, maar wel elke keer weeig gevoel en misselijk gevoel.

En erg lui moet ik zeggen, er komt niets uit mijn handen en alles is me even te veel.
CHICA GEFELICITEERD! Super zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven