Mei muts, jouw muts?
zondag 6 mei 2007 om 20:46
Hadieha! Ik ben terug van een geweldig verrassingsweekend, dat begon met een rode roos zaterdag bij het ontbijt waarna we naar Schiermonnikoog gingen. En daar hebben we met zijn vieren reuze genoten, ik ben het hele weekend intens gelukkig geweest O+.
Knuffelen, daar kunnen wij wat van. Ook hier wordt gevochten om mama's schoot, Nippa mept Nippi er gewoon af als hij er een keer zit. De ik-hou-van-jou's vliegen ons ook om de oren (leukste variant dit weekend: Nipman tegen Nippi: "ik hou van jou". Nippi: en ik hou van mama
..... en toen toch maar "en Papa en Nippa")
Poep en lichaamssappen, daar kan ik niet tegen. Nipman gelukkig wat beter, maar die vertikt het toch om alle poepbroeken te doen, en bovendien is hij er nu te weinig. En het went niet bij mij, ik blijf het goor vinden.
En Remma, bravo, goed gesprek. Esmee ook alweer aan het werk. Ik vond het ook altijd wel weer lekker en alsof ik nooit was weggeweest, gek he?
Knuffelen, daar kunnen wij wat van. Ook hier wordt gevochten om mama's schoot, Nippa mept Nippi er gewoon af als hij er een keer zit. De ik-hou-van-jou's vliegen ons ook om de oren (leukste variant dit weekend: Nipman tegen Nippi: "ik hou van jou". Nippi: en ik hou van mama

Poep en lichaamssappen, daar kan ik niet tegen. Nipman gelukkig wat beter, maar die vertikt het toch om alle poepbroeken te doen, en bovendien is hij er nu te weinig. En het went niet bij mij, ik blijf het goor vinden.
En Remma, bravo, goed gesprek. Esmee ook alweer aan het werk. Ik vond het ook altijd wel weer lekker en alsof ik nooit was weggeweest, gek he?
zondag 6 mei 2007 om 21:11
zondag 6 mei 2007 om 21:21
Wauw Nippo, dat klinkt heel gezellig en vooral romantisch! Heerlijk dat jullie zo genoten hebben.
Citro nog de stad in gegaan???
Vanavond bij het voorlezen van Esmannie lag ik tegen Esman aan. Neehee, riep Esmannie, lekker (en denk dan een Nee-schuddend hoofd erbij). Oftewel niet lekker. Wij uitleggen dat dat wel lekker was, maar daar wilde hij niet aan. Pas toen ik tegen hem ging aanliggen en zei dat we aan het knuffelen waren, ging hij heel lief door mijn haren met zijn handjes. De schat O+.
Voor het gemak net maar vast eten voor morgen gemaakt. Vind werken, thuis komen, voeden, eten maken en zorgen dat Esmannie op tijd op bed ligt nog net iets teveel van het goede. Zo handig opgelost dus.
Vroeg naar bed, daar heb ik zin in én ga ik dus ook doen.
Citro nog de stad in gegaan???
Vanavond bij het voorlezen van Esmannie lag ik tegen Esman aan. Neehee, riep Esmannie, lekker (en denk dan een Nee-schuddend hoofd erbij). Oftewel niet lekker. Wij uitleggen dat dat wel lekker was, maar daar wilde hij niet aan. Pas toen ik tegen hem ging aanliggen en zei dat we aan het knuffelen waren, ging hij heel lief door mijn haren met zijn handjes. De schat O+.
Voor het gemak net maar vast eten voor morgen gemaakt. Vind werken, thuis komen, voeden, eten maken en zorgen dat Esmannie op tijd op bed ligt nog net iets teveel van het goede. Zo handig opgelost dus.
Vroeg naar bed, daar heb ik zin in én ga ik dus ook doen.
zondag 6 mei 2007 om 21:40
zondag 6 mei 2007 om 21:52
klinkt als errug goed weekend, Nippo! leuk idee van Nipman!
wij zijn weer terug, vanmorgen is het gelukt om naar de dierentuin van E. te gaan: ik was er 100 jaar geleden eens geweest, maar wist er niets meer van. Lekker groot, ruim en groen. Poek vond met name de 'visjes' erg interessant en de speeltuin uiteraard.
Verder is iedereen van de familie nu 'op de hoogte' van het grote nieuws. Vanmiddag naar opoe (= oma van Sokman). toen we de vorige keer kwamen vertellen dat ik zwanger was, zei ze: 'Leuk! koffie?', dus we waren dit keer voorbereid. Dit keer zei ze: 'Ach ja, tis ook niks, als zo'n meisje (=Poek) alleen blijft", om vervolgens een heel opwekkend verhaal te beginnen over de overleden neef van Sokman die enig kind was. Lekker opwekkend.
andere generatie, zullen we maar zeggen, hoewel opoe maar 6 jaar ouder is dan mijn vader, die beduidend enthousiaster reageert.
vanavond Zus van Sokman telefonisch maar even op de hoogte gesteld, omdat wij vergeten waren Opoe te zeggen dat Zus nog nergens van wist. Aangezien Zus en Opoe nogal veel bellen, was de kans groot geweest dat Opoe het er met Zus over zou hebben en dat was wat lullig geweest, dus dan maar zo.
wij zijn weer terug, vanmorgen is het gelukt om naar de dierentuin van E. te gaan: ik was er 100 jaar geleden eens geweest, maar wist er niets meer van. Lekker groot, ruim en groen. Poek vond met name de 'visjes' erg interessant en de speeltuin uiteraard.
Verder is iedereen van de familie nu 'op de hoogte' van het grote nieuws. Vanmiddag naar opoe (= oma van Sokman). toen we de vorige keer kwamen vertellen dat ik zwanger was, zei ze: 'Leuk! koffie?', dus we waren dit keer voorbereid. Dit keer zei ze: 'Ach ja, tis ook niks, als zo'n meisje (=Poek) alleen blijft", om vervolgens een heel opwekkend verhaal te beginnen over de overleden neef van Sokman die enig kind was. Lekker opwekkend.
andere generatie, zullen we maar zeggen, hoewel opoe maar 6 jaar ouder is dan mijn vader, die beduidend enthousiaster reageert.
vanavond Zus van Sokman telefonisch maar even op de hoogte gesteld, omdat wij vergeten waren Opoe te zeggen dat Zus nog nergens van wist. Aangezien Zus en Opoe nogal veel bellen, was de kans groot geweest dat Opoe het er met Zus over zou hebben en dat was wat lullig geweest, dus dan maar zo.
zondag 6 mei 2007 om 22:09
hallo hallo
Ben even een poosje niet hier geweest (bezoek gehad en weggeweest, dat duurt bij ons altijd erg lang vanwege de afstanden), heb net bijgelezen, 6 pagina's :o, maar ga zo naar bed dus ik hou het even kort. Ben superchagrijing want man heeft al wéken nacht- en avonddiensten (zo voelt het tenminste) dus ligt altijd in bed of is er niet, heb het veels te druk op mijn werk, heb rugpijn en overal jeuk. En moet ook nog ongesteld worden. Kinderen willen ook totaal niet luisteren (maar dat zal wel een reactie op mijn stemming zijn).
Sorry voor het gemopper. Welterusten!
Ben even een poosje niet hier geweest (bezoek gehad en weggeweest, dat duurt bij ons altijd erg lang vanwege de afstanden), heb net bijgelezen, 6 pagina's :o, maar ga zo naar bed dus ik hou het even kort. Ben superchagrijing want man heeft al wéken nacht- en avonddiensten (zo voelt het tenminste) dus ligt altijd in bed of is er niet, heb het veels te druk op mijn werk, heb rugpijn en overal jeuk. En moet ook nog ongesteld worden. Kinderen willen ook totaal niet luisteren (maar dat zal wel een reactie op mijn stemming zijn).
Sorry voor het gemopper. Welterusten!

zondag 6 mei 2007 om 22:52
Wat actief Esmee, alvast eten voor morgen gemaakt.
Dat lijkt mij meteen ook het grootste bezwaar van weer gaan werken. Hoe doet iedereen dat toch, werken, reizen, op tijd weer bij de creche zijn om kind op te halen, thuiskomen, koken, kind in bad, kind naar bed. En dan ook nog zorgen dat ze op tijd in bed ligt anders kind over de zeik. Hmm, nou ja, zover is het voor mij nog niet
Nippo, wat een leuk verrassingsweekend zeg! Lijkt me erg leuk om zo verrast te worden!
Sok, fijn zo'n opoe
.
Toen ik aan mijn (demente) oma vertelde dat ik zwanger was van mini vroeg ze: hoe oud ben je nou? Ik: 34. Oma: oh dan is het goed, dat is wel een mooie leeftijd voor kinderen hoor, als je maar niet zo heel jong bent
Volgens mij had ze nog een trauma van vroeger, dat ze nog van alles had willen doen ofzo, toen ze mijn vader kreeg.
Anyway, vanmiddag toch nog de stad ingeweest, even snel gympen kopen. Ik had niet veel zin meer om te winkelen want dat had ik de afgelopen tijd al een paar keer gedaan.
In het centrum staat een draaimolen. Mini ging voor het eerst in de draaimolen, leek ons leuk. Ik heb haar in een autootje gezet en ben erbij blijven zitten. Ze zat heel wezenloos om zich heen te kijken de hele rit dus ik denk, die vindt er niets aan. Toen de rit afgelopen was en ze eruit moest zette ze het echter op een krijsen, en ze hield niet meer op. Drama! en maar autoooo, autoooo roepen. Wel een half uur lang hoorden we regelmatig autooooo, gevolgd door heftige snikken.
Zelfs thuis vanavond riep ze het nog. Goed, de draaimolen was dus een succes 
Verder was ze behoorlijk onhandelbaar de hele dag want ze had niet genoeg geslapen.
Dat lijkt mij meteen ook het grootste bezwaar van weer gaan werken. Hoe doet iedereen dat toch, werken, reizen, op tijd weer bij de creche zijn om kind op te halen, thuiskomen, koken, kind in bad, kind naar bed. En dan ook nog zorgen dat ze op tijd in bed ligt anders kind over de zeik. Hmm, nou ja, zover is het voor mij nog niet

Nippo, wat een leuk verrassingsweekend zeg! Lijkt me erg leuk om zo verrast te worden!
Sok, fijn zo'n opoe

Toen ik aan mijn (demente) oma vertelde dat ik zwanger was van mini vroeg ze: hoe oud ben je nou? Ik: 34. Oma: oh dan is het goed, dat is wel een mooie leeftijd voor kinderen hoor, als je maar niet zo heel jong bent

Anyway, vanmiddag toch nog de stad ingeweest, even snel gympen kopen. Ik had niet veel zin meer om te winkelen want dat had ik de afgelopen tijd al een paar keer gedaan.
In het centrum staat een draaimolen. Mini ging voor het eerst in de draaimolen, leek ons leuk. Ik heb haar in een autootje gezet en ben erbij blijven zitten. Ze zat heel wezenloos om zich heen te kijken de hele rit dus ik denk, die vindt er niets aan. Toen de rit afgelopen was en ze eruit moest zette ze het echter op een krijsen, en ze hield niet meer op. Drama! en maar autoooo, autoooo roepen. Wel een half uur lang hoorden we regelmatig autooooo, gevolgd door heftige snikken.

Verder was ze behoorlijk onhandelbaar de hele dag want ze had niet genoeg geslapen.

maandag 7 mei 2007 om 08:59
Citronella, wat lief, zowel van mini als van opoe. De reactie van de opoe van Sok is iets minder attent, jammer.
Koek, alleen zijn is gewoon balen, sterkte.
Citronella, dat werken, dat doe je gewoon en je krijgt er handigheis in. Hoewel het wel hectisch blijft. Sinds mijn verhuizing realiseer ik me pas hoe hectisch het allemaal was. Voor ons allemaal is dit veel beter, nu Nipman nog (die steeds meer van zijn afwezigheid baalt dus dat is alleen maar goed).
Koek, alleen zijn is gewoon balen, sterkte.
Citronella, dat werken, dat doe je gewoon en je krijgt er handigheis in. Hoewel het wel hectisch blijft. Sinds mijn verhuizing realiseer ik me pas hoe hectisch het allemaal was. Voor ons allemaal is dit veel beter, nu Nipman nog (die steeds meer van zijn afwezigheid baalt dus dat is alleen maar goed).
maandag 7 mei 2007 om 09:19
Hé Koek, da's balen zeg! Sterkte ermee en wees lief voor jezelf (... en kom hier gerust mopperen...)
Lache van die opoe Sok, mijn oma kon er ook wat van, inderdaad écht een
andere generatie. Zo vroeg ze me eens: "Vind je het wel leuk, dat je
een kind krijg?" Haha, vroeger was zoiets natuurlijk gewoon geen keuze.
Helaas zegt oma niet zoveel meer, ze is heel erg dement.
Hebben je kinders inmiddels gegeten Pam? Hier was 't ook bal. Misschien
de omslag van het weer, maar ik werd al wakker midden in een
guerilla-oorlog in mijn bed (zes uur bel bij me genomen, half zeven
kwam Liz aangetippeld, daarna ruzie) en daarna wilde niemand iets. Liz
niet naar school (en ook meteen niet meer naar zwemles) en ze gaf te
kennen dat ik maar 'stom' was, dat het van mij allemaal moest. Bel
kreeg ik maar niet aangekleed, die ging op de grond met haar armen
liggen maaien terwijl ze heel dramatisch 'supybaby, supybaby' riep.
(Dit slaat op haar 'superbaby' pyjama, die wilde ze niet uit.) Daarna
in de stromende regen naar school. Gezellig dus.
Ik zeg op zulke dagen altijd: Thank God for coffee!
ps, Nip, heerlijk dat het zo lekker was! Ik wil ook weer! (Wij zijn verliefd op Vlieland.)
Lache van die opoe Sok, mijn oma kon er ook wat van, inderdaad écht een
andere generatie. Zo vroeg ze me eens: "Vind je het wel leuk, dat je
een kind krijg?" Haha, vroeger was zoiets natuurlijk gewoon geen keuze.
Helaas zegt oma niet zoveel meer, ze is heel erg dement.
Hebben je kinders inmiddels gegeten Pam? Hier was 't ook bal. Misschien
de omslag van het weer, maar ik werd al wakker midden in een
guerilla-oorlog in mijn bed (zes uur bel bij me genomen, half zeven
kwam Liz aangetippeld, daarna ruzie) en daarna wilde niemand iets. Liz
niet naar school (en ook meteen niet meer naar zwemles) en ze gaf te
kennen dat ik maar 'stom' was, dat het van mij allemaal moest. Bel
kreeg ik maar niet aangekleed, die ging op de grond met haar armen
liggen maaien terwijl ze heel dramatisch 'supybaby, supybaby' riep.
(Dit slaat op haar 'superbaby' pyjama, die wilde ze niet uit.) Daarna
in de stromende regen naar school. Gezellig dus.

Ik zeg op zulke dagen altijd: Thank God for coffee!
ps, Nip, heerlijk dat het zo lekker was! Ik wil ook weer! (Wij zijn verliefd op Vlieland.)

maandag 7 mei 2007 om 10:00
Klinkt gezellig bij jou Es, maar jij hebt er nu tenminste eentje op school. Mini komt net op het briljante idee om bij mijn zus op bezoek te gaan. Mijn andere zus logeert daar nu ook, 2 vliegen in één klap. Goed idee dus ware het niet dat de snelweg richting daar helemaal vast staat. Kijk over een kwartiertje nog wel, hopelijk is het dan opgelost.
Mannie wil alleen maar op de sjommel, hij kijkt steeds heel sip naar buiten.
Mannie wil alleen maar op de sjommel, hij kijkt steeds heel sip naar buiten.

maandag 7 mei 2007 om 11:36
hier ook huilen met de pet op, en mijn geduld is helaas niet oneindig vandaag. Was weer goed pissig dat ze zat te klooien bij de fiets en op de vlonder, maar daar ben ik ook wel een mega-zeikerd in. en ik heb last van mijn rug; ook niet fijn als je boodschappen moet doen en kind in fiets moet tillen
vanmiddag gaat ze naar de creche, omdat ik een promotie heb van een collega.
vanmiddag gaat ze naar de creche, omdat ik een promotie heb van een collega.
maandag 7 mei 2007 om 14:18
Ooo, fietsen hier ook drama! We zijn vandaag met fiets en al
omgevallen. Ik wilde had de kletsen erop en toen ik opstapte ging het
mis (ik geef toe, ik deed ook wel héél lomp! :P)
maar het is ook zo zwaar en niet wendbaar met twee zware kinderen op
één fiets. Maar goed, het viel allemaal wel mee en gelukkig konden we
er om lachen.
Verder gaat het goed hier. Liz had het leuk op school en is nu voor de
middag en Bel ligt lekker te slapen. Ik heb al vele klusjes gedaan, dus
ben helemaal tevreden.
Enig probleem is nu dat ik ongesteld ben en ik heb ZÖOOOOOO zin in
lekker, maar ik was alweer wat aangekomen dus dat moet ik nou juist
NIET doen... Oooo help.
omgevallen. Ik wilde had de kletsen erop en toen ik opstapte ging het
mis (ik geef toe, ik deed ook wel héél lomp! :P)
maar het is ook zo zwaar en niet wendbaar met twee zware kinderen op
één fiets. Maar goed, het viel allemaal wel mee en gelukkig konden we
er om lachen.
Verder gaat het goed hier. Liz had het leuk op school en is nu voor de
middag en Bel ligt lekker te slapen. Ik heb al vele klusjes gedaan, dus
ben helemaal tevreden.
Enig probleem is nu dat ik ongesteld ben en ik heb ZÖOOOOOO zin in
lekker, maar ik was alweer wat aangekomen dus dat moet ik nou juist
NIET doen... Oooo help.

maandag 7 mei 2007 om 17:22
Mannie heeft de waterpokken, zag het net bij mijn zus. Wat pokjes op zijn rompje en een paar op zijn hoofd. Hij lijkt er niet onder te lijden, hij kuiert nu heel vrolijk rond.
Mini had volgens mij na 5 minuten al weer spijt van haar idee om naar de tantes te gaan
Die kids waren zo overdonderend druk dat ze eerst anderhalf uur op schoot heeft gezeten, daarna ging ze pas een beetje leuk spelen. Mannie zoekt het zelf wel uit, die zat ergens in een hoekje met een speeltje en die hoor je dan niet. Hij heeft vandaag overigens een Heel Belangrijk Nieuw Woord: mij. Ik hoor de hele dag al 'nee, mij!'.
Pamman is laat vanavond, ik ga de koters tortellini voeren en naar bed bonjouren, dan kunnen wij samen eten. Rustig. Ook weleens leuk.
Overigens, ik kook ook meestal vooruit. Geeft mij heel veel rust als ik weet dat ik alleen nog maar iets hoef op te warmen. Bovendien kan ik Mannie dan ook een bakje vers voedsel meegeven naar de gastouder. Hij eet altijd daar al, dat scheelt ook. Hij krijgt dan een toetje als wij eten.
Mini had volgens mij na 5 minuten al weer spijt van haar idee om naar de tantes te gaan

Pamman is laat vanavond, ik ga de koters tortellini voeren en naar bed bonjouren, dan kunnen wij samen eten. Rustig. Ook weleens leuk.
Overigens, ik kook ook meestal vooruit. Geeft mij heel veel rust als ik weet dat ik alleen nog maar iets hoef op te warmen. Bovendien kan ik Mannie dan ook een bakje vers voedsel meegeven naar de gastouder. Hij eet altijd daar al, dat scheelt ook. Hij krijgt dan een toetje als wij eten.

maandag 7 mei 2007 om 17:32
Mannie komt net 'Wauw! Wauw! Wauw!' roepend de keuken in. De alarmbellen gingen rinkelen toen ik de oranje stift (zonder dop uiteraard) in zijn handje zag. Ik vroeg wat er zo wauw was, loopt het meneertje naar de bank, heeft hij de hele zijkant van de bank ondergetekend! Hij vindt het zelf heel mooi, ik wat minder...