Mei muts, jouw muts?

01-05-2007 21:27 701 berichten
Een variant op Remma :P
Wat heeft cake met Herman te maken? Heb iets gemist geloof ik.

Monteur is net weg. De monteur van Dell komt helemaal niet, die belde net om een afspraak te maken. Volgens hun was er nog helemaal geen afspraak :@ Die komen nu woensdag en dan bellen ze tussen half 9 en 10 om te vertellen wanneer ze ongeveer komen. Weer een dag kwijt.

Ik heb hier 2 strontvervelende kinderen, meest pedagogisch zou zijn om nu met ze naar buiten te gaan maar ik heb meer zin om de tv aan te zetten (wat Mannie net heeft gedaan, 2 zielen 1 gedachte :P).
Ken je Herman niet Pammie? Herman krijg je van een ander en dan moet je hem voeren en dan bak je er een cake van.

Klinkt lekker Elessie!

Ik heb nu de bloemkool opstaan, Ankyman en ik eten de nasi van

gisteren. Kinderen hier lusten ineens geen exotisch eten meer en willen

alleen nog maar hollandse kost (lees: groente + aardappelen).

Pammie, succes met de laatste loodjes vervelende kinderen!

Ik ben vanmidddag met de kinderen naar de stad geweest en dat was zo

schattig. Ik had de buggy niet mee voor Ankymannie en liep dus met 2

kinderen, 1 aan elke hand. Ging hartstikke goed, Ankymannie heeft het

hele eind tot de Hema gelopen. Daarna in de Hema moest ik weer 185 keer

iets uit zijn handen trekken, maar hij leert het vast nog wel

(oooooit). Maar ik vond het zo heerlijk dat ik met 2 lopende kinderen

was (feit dat een buggy essentieel is voor grijpgrage dreumes in een

winkel laat ik dan maar even voor lief ;)).

Sokje, fijn dat het 3 dagen werken zo goed bevalt. Het tijd te kort

komen op het werk herken ik wel. Het is wel beter in deze baan omdat ik

vanaf het begin al 3 dagen werk. In mijn vorige baan waren ze nog

gewend aan fulltime werken van mij. Ik merk ook dat even bijpraten met

collega's (social talk) echt minder is geworden. Daar heb ik helemaal

geen tijd meer voor.
neem ik dan maar voor lief ...
Alle reacties Link kopieren
Kraak-update: buurboot is weer ontuimd en de buurman is nu de boel aan het dichttimmeren. Echt een hele verbetering:?

En poek wil steeds naar de foto van Elessie met esmini kijken:'baby kijkû'! Lief hoor!
Ik snap Herman nog steeds niet.

Wat heb jij tegen de buggy Ank? Ik vind het retehandig en Mannie vindt het niet erg, die hangt er altijd lekker bij.

Kids werden weer lief na even tv. Ze gingen allebei met een pop spelen. Hier willen ze de nasi van morgen juist eten. terwijl ik nog wel zo mijn best heb gedaan op een heerlijke kippetje uit de oven, gebakken aardappeltjes en boontjes.

Die laatsten moet ik nog opzetten anders is het eten niet klaar als De Man Des Huizes thuiskomt (endakennatuurlijknie!)

Herman / Vriendschapsbrood

Heb je wel eens van hem gehoord? Een Herman. Hij is al jaren bekend en komt volgens zeggen, oorspronkelijk uit Amerika, alwaar de Amisch hem al maakten uit liefde voor de ontvanger. Tja. Het zal wel!

Als je een Herman krijgt, is dat een teken van liefde, vriendschap en vertrouwen. Als je goed voor Herman zorgt, heb je de lekkerste lekkernij die je je maar kunt bedenken. Krijg je er alsmaar geen? Start dan zelf je Herman en geef hem door! Let er wel op, dat je Herman altijd in een glazen schaal maakt en met een houten lepel werkt. Plastic is een goede tweede optie, maar metaal is uit den boze, daar wordt Herman niet blij van!

Zo maak je Herman (en als je hem gekregen hebt, start je bij dag twee):

Zet klaar: 100 gram suiker, 250 ml. warm water, 1 zakje gist van 7 gram, 225 gram bloem, een glazen schaal en een houten lepel.

Los de suiker op in een half kopje van het warme water. Strooi de gist erbij en laat dit 10 minuten staan. Roer de rest van het water erbij, evenals de bloem. Klop dit met de lepel tot een mooi glad beslag en dek het af met een vochtige theedoek. Laat dit alles rusten op kamertemperatuur tot de volgende dag.

Dag 2.

Herman heeft honger! Geef hem daarom een kopje bloem, een kopje melk en een half kopje suiker. De grootte van de kopjes is niet zo belangrijk, als de verhoudingen maar gelijk blijven gedurende het hele proces. Roer Herman tot een gladde massa en dek hem losjes af.

Dag 3 en 4.

Herman hoeft alleen even omgeroerd te worden om een koeklaag te voorkomen.

Dag 5.

Herman heeft weer honger. Geef hem wederom een kopje bloem, een kopje melk en een half kopje suiker. Hij groeit al aardig!

Dag 6, 7, 8, 9 en 10.

Herman wil elke dag vertroeteld worden, dus roer hem dagelijks goed om. Op dag 10 is Herman klaar voor verdeling.

De tiende dag.

Herman wordt verdeeld in 4 stukken. Drie stukken geef je weg aan vrienden die goed voor Herman moeten zorgen, van het vierde deel maak je een lekkere Herman-Cake. Vergeet niet de verzoring en een recept mee te geven, anders weten ze niet wat ze moeten doen met Herman!

Het idee is leuk, van Herman, maar ik zou spontaan vergeten te roeren ofzo.

Heb niet veel te melden, ben moe, slecht geslapen. Moet zo nog een stapel proefwerken nakijken.
Herman ook niets voor mij. Vind bakken erg leuk, maar dan wel in één keer. Denk dat het anders mis gaat.

Knappe Ankymannie hoor, ben benieuwd of hij binnenkort weer zelf gaat schommelen.

Mooi Sok dat Poek zo onder de indruk is van baby's, kan ze mooi vast wennen. Duurt nog even, maar toch.

Hier ook zo'n kletser die steeds meer gaat zeggen, vind het zo gezellig!!! En op de creche zijn ze helemaal onder de indruk hoe lief hij voor zijn zusje is. En Mini imponeert met haar geklets. Raar hoor, dat trotse gevoel als mensen leuk over je kinderen praten :$.

Toen ik thuis kwam, stond eten klaar, heerlijk! Gegeten, Mini eten gegeven, veel geknuffel en gestoei en nu rust in de tent. Boodschappenlijst maken voor verjaardag Esmannie en zo sjees ik de deur weer uit. Zit in bestuur waar stront aan de knikker is en zo ga ik nu voor de derde avond in anderhalve week vergaderen, bah! Het is vrijwillig, het moet leuk zijn...
Klinkt verre van gezellig Esmee, maar vergaderze.

Ik ging te laat naar bed gisteren en heb nu hoofdpijn. Ook nog naar Ikea geweest vanmiddag. Maar het is hier volgens mij vakantie want het was ontzettend druk. Ik ben niet goed in Ikeabezoekjes timen, de vorige keer dat ik ging was het de eerste dag van de uitverkoop zonder dat ik het wist, ook al zo druk. In ieder geval heb ik een nieuw kastje voor in onze slaapkamer, en 2 nieuwe dekbedhoezen, dus missie geslaagd.

Sok heeft inderdaad leuke schoenen, en Es en Anky leuke rokken, en Nippo een leuke jurk, en de rest waar ik niets over zeg hadden ook leuke dingen aan hoor. Maar die weet ik niet meer specifiek te noemen, solly ;)

Ik geloof dat man het niet erg vind als ik hier over hem klaag. Al weet ie misschien niet helemaal precies wat ik schrijf ;)

Leuk Pammie, al die nieuwe woordjes, en dat "op" gebaartje doet mini ook. Dat is inderdaad heel schattig. Ze heeft nu trouwens hoi leren zeggen en steekt er haar handje bij op. Ook schattig.
De verprutste moederdag is wel een hot-topic, als ik zo hier en daar ook bij de diverse buren lees lopen er nog meer marsmannen rond.
quote:

De verprutste moederdag is wel een hot-topic, als ik zo hier en daar ook bij de diverse buren lees lopen er nog meer marsmannen rond.

Die mannen denken waarschijnlijk net als ik: het is moederdag, geen vrouwendag :P

Ben klaar met toetsen: heerlijke puinhoop, veel onvoldoendes dus.
Gelukkig viel dat hier wel mee: met een beetje sturing krijg ik wel wat ik wil;)

jij hebt morgen dus een feestje uit te delen, Remma?
Zal een gezellig sfeertje in de klas geven :P
Wat heb jij tegen de buggy Ank? Ik vind het retehandig en Mannie vindt het niet erg, die hangt er altijd lekker bij.

Kippetje uit de oven klinkt lekker Pammie! Ankymannie heeft een

hekel aan de buggy, gaat een minuut of 10 goed en dan begint hij te

mieren en probeert hij de riemen los te maken. Niet handig dus, en ook

niet relaxed zo'n zeurend jongetje in de winkel of tijdens het

wandelen. Zelf wandelen vindt hij geweldig en is voor mij dus ook

relaxter Alleen moet ik hem nog afleren dat hij in winkels overal

aanzit...

Ik wou nog meer typen en reageren op anderen, maar Ankymannie vond 6.15

uur wel een goede tijd om op te staan en is nu dus al beneden en ik

moet mezelf nog aankleden en brood smeren enzo. Ga ik nu dus snel maar

doen, want met Ankymannie erbij kost me dat 2 x zo veel tijd. Arme

Ankyman, geen uitslapen voor hem op zijn vrije dag, want even na 7 uur

ben ik weg en moet ik hem dus uit bed trommelen...
Een tuigje kopen voor in de winkels Anky? ;) Ik overweeg het wel als de 2e er straks is, denk dat mini dan toch ook niet meer in de buggy wil en ze is watervlug.
Hoe smaakt Herman??

Klopt hoor Remma, het is geen vrouwendag. Maar mijn kinderen zijn nu eenmaal te klein om zelf een ontbijtje op bed te maken en te bedenken dat ze zondag hun knutselwerk moesten geven. Da's het enige beetje dat ik van hem vraag. Maar goed dat vaderdag ná moederdag komt :P.

Klinkt bekend Anky, pakgrage vingertjes. Esmannie luistert gelukkig wel erg goed, maar vanmorgen in de Hema weer allemaal prachtige, kleurige dingen op kinderhoogte. Veel Nee zeggen dus en langer bezig zijn met winkelen, maar dat vind ik niet erg als ik geen haast heb (anders pak ik de duowagen, ding is werkelijk een uitkomst!).

Mannie is zeer gezellig vandaag, kletsen en spelen en zo. Mini ook trouwens, maar die is al snel tevreden.

Vergadering was naar gisteravond. Hou niet van ruzie en al helemaal niet als er dingen gezegd worden die niet waar zijn. Hoop dat de sfeer snel weer beter wordt binnen het bestuur, het gaat toch om je vrije tijd.

En dus ga ik nu snel verder met de dingen regelen die ik moet doen. Maak gebruik van het feit dat er 2 kindjes slapen hier.

Vanavond lekker uiteten met vriendin, waarschijnlijk tapas. Heb er zin in! Dus tot morgen denk ik.
Ik vind Herman grappig maar niets voor mij. Bakken is hartstikke leuk maar ik moet er niet 10 dagen over doen... We hebben hier in de buurt een molen waar ze allerlei heerlijke bakmixen verkopen, daar waag ik me graag aan. Na anderhalf uur een heerlijk plakje verse aardbeien-vanillecake offe... wondercake (met bolletjes biscuit erin) offe.. chocoladecake met grote stukken chocolade....

Kippetje was trouwens ook erg geslaagd, ik had er zelf wat mee geprutst; knoflook erin, citroensap, olijfolie en italiaanse kruiden erop. Het was echt hartstikke lekker.

Pamman is pokeren bij de buren dus ik heb heerlijk het rijk alleen. Moet helaas wel stofzuigen ondanks dat de werkster vandaag is geweest met dank aan Mannie-in-zandbak-door-het-hele-huis.

Weten jullie wat nou leuk is? Ik heb vakantie, hoef pas over een week weer te werken
En, zijn jullie ook gedegradeerd tot non-sexuele-non-attractieve-wezens sinds je moeder bent? :P
Niet meer dan daarvoor Pam.

Heb net wel bijgelezen, maar heb echt geen puf, duik zo met tijdschriftje mijn bed in denk ik. Kom gauw weer beppen!
quote:

Niet meer dan daarvoor Pam.

Het vrouwenblad Viva heeft zich de woede van Matthijs van Nieuwkerkfans op de hals gehaald. In het blad schilderen ze de presentator van 'De wereld draait door' af als een onbetrouwbare vreemdganger.

Op het mutsenforum van het blad reageren de fans woedend dat hun idool zo wordt afgebrand. Vooral de manier waarop is hen in het verkeerde keelgat geschoten. Het blad hemelt van Nieuwkerk eerst op, waarna hij wordt neergesabeld door anonieme ex-vriendinnen.

net gekopieerd van Fok!.

ik wil niet vervelend doen, maar onze reputatie gaat te grabbel: alsof wij over Matthijs van Nieuwkerk klagen:D

en alsof wij tíjd hebben om met 'm vreemd te gaan....
Ons topic is gewoon zo populair en bekend dat het gelijk staat aan het vivaforum zelf .
ja, ik voelde zelf ook wel een soort van ongepaste trots
Alsof ik met Matthijs vreemd zou wíllen gaan! Tssk.

We worden wel met dubieuze dingen geaassocieerd de laatste tijd; maffia, Matthijs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven