Meisjes interesse in geslachtsdeel vader

19-02-2019 19:18 53 berichten
In welke mate is de interesse in het geslachtsdeel van vader 'normaal' voor een dochter? Ik word geconfronteerd met meisjes (jonger dan 10 jaar) die erg veel interesse hebben in papa's geslachtsdeel. Ze willen hem erg graag naakt zien en bij het stoeien grijpen ze hem tussen de benen. Er worden ook vaak opmerkingen gemaakt over piemels en in het bijzonder over papa's geslacht.

Ik begrijp dat een kind interesse en nieuwsgierigheid krijgt naar geslachtsdelen en seksualiteit, maar waar trek je een grens?

Graag hoor ik hoe anderen hiermee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 19:38
Mijn man was nooit naakt in het bijzijn van onze dochter.
Denk dat het tijd wordt voor je man om niet meer naakt met je dochters te zijn. Straks vertellen ze op school dat ze papa's piemel mogen vastpakken....
Waarom nooit naakt bij dochter? Ook nooit samen gedoucht ofzo (als klein kind)? Dat je het vanaf een bepaalde leeftijd niet meer fijn vind snap ik wel maar door zo geheimzinnig te doen maak je er naar mijn idee wel een beladen iets van.
@(

Vreemd gedrag.

Tijd voor een bezoek aan de (kinder)psycholoog.
Na loepen begrijp ik dat TO nog niet zo lang een relatie met de vader heeft. Ik zou het hem dus zelf op laten lossen.
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
19-02-2019 20:00
@(

Vreemd gedrag.

Tijd voor een bezoek aan de (kinder)psycholoog.
Op basis van de OP? Zonder verdere informatie?
Overigens is het maken van piemelgrappen een pré in elk huishouden wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn kinderen (jongens en meisjes) nieuwsgierig naar hun eigen geslachtsdeel en dat van anderen. Ik zou daar niet te krampachtig mee om gaan, dan geef je een kind het idee dat seks of geslachtsdelen taboo/vies/vunzig zijn.

Wat is jou relatie tot de kinderen? Hoe oud zijn ze? Als een kind van 2 of 3 naar de piemel van vader grijpt vind ik dat anders dan als het een 8 of 9 jarig kind betreft.

Als ze echt al 10 zijn, dan vraag ik me af waarom papa geen grenzen stelt. Die meiden moeten ook niet willen dat iemand zomaar aan hun vagina gaat zitten tijdens het stoeien.
the_Wicked_Witch schreef:
19-02-2019 20:01
Na loepen begrijp ik dat TO nog niet zo lang een relatie met de vader heeft. Ik zou het hem dus zelf op laten lossen.
oh? TO is niet de moeder? Natuurlijk moet pa het oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
19-02-2019 19:56
Wij zijn hier heel relaxed met bloot, we slapen bloot, gebruiken de badkamer samen, en niemand graait naar elkaars geslachtsdelen.
Hier net zo.

En aangezien stoeien hier altijd op grof geweld uitdraaide, is het graaien naar geslachtsdelen vooral verboden omdat het maar één doel diende: pijn doen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-02-2019 19:46
Mijn man doucht nog steeds met de deur open. Dochters lopen gewoon binnen. Ook de oudste van 12. Als ze dat ongemakkelijk vindt doet ze dat echt niet meer.
Dat is heel wat anders dan een piemel vast pakken. Dat laat mijn man niet toe en willen zo ook niet.
Door naakt te zijn bij elkaar leren wij ze dat het allemaal heel normaal is. Ook praten we al hun hele leven over seksualiteit. Op het niveau dat bij hun leeftijd past.
Dat dus; dat daar nog zo veel verschillen in zijn verbaast me eigenlijk, maar goed.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
duizel schreef:
19-02-2019 20:03
Op basis van de OP? Zonder verdere informatie?
Ja.

De informatie in het openingsbericht vind ik al verontrustend genoeg.
Sure, de meiden zitten in de ontdekkende fase, maar dit lijkt veel verder te gaan, bijna een obsessie. En dan zou ik graag willen weten waar dat vandaan komt.
Nu ik erover nadenk: mijn kinderen hebben volgens mij nooit aan papa's piemel gezeten. Ook niet aan mijn doos trouwens, behalve die ene keer dat ze er wel doorheen moesten omdat dat nou eenmaal de enige uitweg was. Terwijl zowel papa als ik altijd vrijelijk naakt door het huis hebben gehuppeld als dat toevallig zo uitkwam.
Soulsista schreef:
19-02-2019 20:12
Ja.

De informatie in het openingsbericht vind ik al verontrustend genoeg.
Sure, de meiden zitten in de ontdekkende fase, maar dit lijkt veel verder te gaan, bijna een obsessie. En dan zou ik graag willen weten waar dat vandaan komt.

Nou, ik zou eens beginnen om ze als vader streng toe te spreken dat ze van zijn piemel afblijven. Pas als je ze het niet af kunt leren zou ik eens verder gaan bedenken wat je nog meer kunt doen. TO zegt dat ze onder de 10 zijn, die hebben soms een heel ander idee van grappig dan volwassenen. Het wordt mij niet duidelijk uit de OP of en wat pa er al aan gedaan heeft.
Ik geloof trouwens dat dochter wel eens gevoeld heeft, even een vinger langs de piemel van mijn man, maar dat man toen zei dat het daarmee wel weer klaar was en dat papa het niet fijn vindt als dochter eraan zit. Aangezien we allemaal wel iets hebben wat we niet prettig vinden, nam dochter dat voor kennisgeving aan, geloof ik.
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2019 20:18
Nu ik erover nadenk: mijn kinderen hebben volgens mij nooit aan papa's piemel gezeten. Ook niet aan mijn doos trouwens, behalve die ene keer dat ze er wel doorheen moesten omdat dat nou eenmaal de enige uitweg was. Terwijl zowel papa als ik altijd vrijelijk naakt door het huis hebben gehuppeld als dat toevallig zo uitkwam.

Hier 1 of 2 keer, toen ze echt nog heel klein waren, onder de 4 ofzo.
Een "dat is van mij, daar hoef je niet aan te zitten" voldeed.
Ook onder de vier wilde er nog weleens een handje in mijn decolleté verdwijnen bij groot verdriet. Die haalde ik dan zonder verdere uitleg weg.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
19-02-2019 19:59
Waarom nooit naakt bij dochter? Ook nooit samen gedoucht ofzo (als klein kind)? Dat je het vanaf een bepaalde leeftijd niet meer fijn vind snap ik wel maar door zo geheimzinnig te doen maak je er naar mijn idee wel een beladen iets van.
Dat wilde hij niet, voelde hij zich niet fijn bij. Dat mag. Ik ging wel met zoon en dochter in bad.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben inderdaad niet de moeder en daarom vraag ik graag op een forum hoe ik hiermee om dien te gaan.

Papa is altijd vrijelijk naakt geweest bij kinderen. Naar de wc gaan, douchen, naakt over de gang lopen, werd altijd gedaan.
Maar ik merkte al vrij gauw dat zijn dochters een grotere interesse leken te hebben dan kinderlijke nieuwsgierigheid. Ondanks dat ze het gewend zijn papa naakt te zien, lijken ze inderdaad bijna geobsedeerd te zijn door zijn geslachtsdeel. Zodra ze hem naakt kunnen spotten staan ze bij hem. Het is dus niet spontaan samen in de badkamer, nee, ze luisteren of pa de badkamer ingaan en rennen (ja echt) achter hem aan om te kijken en te giechelen over papa's piemel.

Zo ook tijdens stoeien, ze dragen elkaar zelfs op om papa tussen z'n benen te grijpen. Papa wordt wel kwaad, maar maakt weinig indruk.

Ik heb mijn ongemak besproken met mijn partner en sindsdien doet hij de badkamerdeur op slot, maar vergeet hij het per ongeluk staan de kinderen er weer direct bij. Ze blijven controleren of ze de badkamer in kunnen om naar papa te kijken.

Partner vindt dit onschuldig gedrag. Ik heb geverifieerd bij mijn vader of ik deze fase heb gehad, maar toen ik op mijn 2e eens naar zijn penis gegrepen had heb ik hem nooit meer naakt gezien, dus ik geloof niet dat dat een juiste vergelijkingssituatie is :lol:

Verder bemoei ik me niet actief met de situatie ten opzichte van de kinderen maar bespreek ik dit soort dingen alleen met mijn partner uiteraard. Vraag me alleen af wanneer dit zorgwekkend wordt of dat het inderdaad onschuldige nieuwsgierigheid is.
Leeftijden 9 en 6 trouwens. Graag niet quoten ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 20:32
Dat wilde hij niet, voelde hij zich niet fijn bij. Dat mag. Ik ging wel met zoon en dochter in bad.
Dat mag inderdaad. Kan het me ergens ook wel voorstellen. Vriend heeft zich ook wel eens afgevraagd of het niet raar was omdat hij die openheid niet uit zijn jeugd gewend was maar vindt het nu normaal. Hij zal dit niet blijven doen als ze wat ouder is verwacht ik. Is ook niet de bedoeling dat hij zich er ongemakkelijk bij voelt natuurlijk.
Jouw dochter en zoon zien bij elkaar waarschijnlijk wel dat ze verschillen. Ook daar komt een eind aan als ze ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou het niet een onschuldige nieuwsgierigheid zijn? Het zijn kinderen, die hebben echt geen zorgwekkende seksuele obsessie met de piemel van hun vader.

Ik vind het wel zorgwekkend dat die vriend van jou dat maar toe blijft staan, vindt hij het fijn en niet bizar dat ze aan zijn piemel zitten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien vinden ze zijn reactie grappig, is het een soort plagen geworden om elke keer achter hem aan te gaan. Is dat niet het geval, dan vind ik het ook wel raar gedrag. Ik heb een dochter van 9 en die vond zo’n piemel altijd wel interessant als papa ging douchen, maar dat is toch alweer een paar jaar geleden. Eraan zitten hebben zowel zij als haar oudere zus nooit geprobeerd, dat zou ik op die leeftijd ook wel vreemd vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 dochters variërend van 3 tot 10 jaar maar vind dit toch wel ietwat bijzonder gedrag. Maar hoe lang doen zij dit al? Kun je het nog scharen onder "fase"? Of gebeurd dit al jaren?

Hier is bloot ook geen issue en staat manlief rustig onder de douche terwijl zij de tanden poetsen maar de interesse in het werkelijke voorwerp is bij hen allen na de leeftijd van ongeveer 2 toch wel verdwenen.

De oudste 2 zitten nu meer in de grapjes maak fase. Je wil niet weten waar een knakworst op brood toe kan leiden hier :facepalm:
Het kan gewoon een running joke in de familie zijn. Beetje gek is het wel ja, maar ik vind het ook wel raar dat jij je daar als relatieve buitenstaander tegenaan gaat bemoeien. Het zijn zijn kinderen. Woon jij ook in dat huis?

Of maak je je echt ergens zorgen over? Insinueer je dat?
Gezien de leeftijd vind ik het niet echt zorgelijk. Waarschijnlijk hebben ze in de gaten dat ze er een bepaalde aandacht door krijgen of heeft ie er eerder wel om gelachen ofzo.
Als ik pa was zou ik er nu wel paal en perk aan stellen. Als er gegrepen wordt is het stoeien dus afgelopen, je komt niet in de badkamer als je niet normaal kunt doen en verder zou ik het structureel negeren. Is de lol er snel af, vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Goh, hier eigenlijk nooit echt meegemaakt, wij sliepen in onze onderbroek, maar het is bijna nooit voorgekomen dat de kinderen ons na een bepaalde leeftijd bloot hebben gezien. Andersom ook bijna niet. Geen gekke situaties hier eigenlijk...

Heb mijn moeder ooit onder de douche zien staan, maar ik zal toen een jaar of 6 geweest zijn denk ik. Verder nooit.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
19-02-2019 21:13
Gezien de leeftijd vind ik het niet echt zorgelijk. Waarschijnlijk hebben ze in de gaten dat ze er een bepaalde aandacht door krijgen of heeft ie er eerder wel om gelachen ofzo.
Als ik pa was zou ik er nu wel paal en perk aan stellen. Als er gegrepen wordt is het stoeien dus afgelopen, je komt niet in de badkamer als je niet normaal kunt doen en verder zou ik het structureel negeren. Is de lol er snel af, vermoed ik.
Dit dus. Kom op pa! Hij dient ook echt het goede voorbeeld te geven aan dochters op hoe serieus je dient om te gaan met grenzen en jouw/andermans lijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven