meisjes naam

17-09-2012 22:18 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken hoop ik te gaan bevallen. Alleen; we hebben nog geen naam. We hadden vanaf het begin wel al een naam, maar na een paar maanden hebben we daar toch van afgezien. Nu zijn we dagelijks voor namen aan het kijken, maar de naam zijn we nog niet tegen gekomen, er zijn wel een paar namen die we leuk vinden, maar wat ik me afvroeg was of je toen je de naam las/hoorde nou het gevoel had van JA! Of dat je allebei zo iets had van mooie naam, er is namelijk wel 1 naam die we allebei erg mooi vinden maar dat JA gevoel ontbreek toch.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hier nooit overeenstemming bereikt over een meisjesnaam. We zijn uiteindelijk voor een compromis gegaan, waar we beiden mee konden leven maar geen van beiden een JA gevoel bij hadden. Hoewel ik het nog steeds wel een mooie naam vind, heb ik niet het gevoel wat ik bij zoon's naam heb. Daar wel echt een JA, al toen ik twee weken wist dat ik zwanger was en nooit meer getwijfeld.

In welke hoek denken/zoeken jullie?
The time is now
Ja ik wist het meteen. Jongens en meisjes naam (wist toen nog niet wat het zou worden, lang geleden.......) Jongensnaam kwam bij de tweede goed van pas....toen konden we geen meisjes naam bedenken....
Manlief wilde Floor, ik wilde Noor. Het laatste is het uiteindelijk geworden en manlief heeft er nooit spijt van gehad en ik ook niet. Het past geoon bij d'r!
Wat zoek je ongeveer?

Mijn dochters heten Joya (djoja) en Jissy (djissie)

Werk in de kindervang dus kan zat namen bedenken
Wil je een Nederlandse naam? Of moet het iets zijn wat in jouw land ook uitgesproken kan worden?
We denken nu aan elizya, Turkse naam. Vind het een erg mooie naam maar mis toch echt dat ja gevoel.
Direct een; ja wauw! gevoel bij de namen hier. Sorry
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik vind Ceyda (met zo'n friemeltje aan de C) een erg mooie turkse naam.

Hoe spreek je elizya uit?
The time is now
quote:Ukkie27 schreef op 17 september 2012 @ 22:26:

Wat zoek je ongeveer?

Mijn dochters heten Joya (djoja) en Jissy (djissie)

Werk in de kindervang dus kan zat namen bedenkenWat een bijzondere namen. Zo te lezen is TO niet helemaal in deze stijl op zoek.
Zijn jullie Turks? Of Eén van jullie? Anders zou ik persoonlijk niet zo snel voor een buitenlandse naam gaan. Maar dat is het lastige met namen: het is voor iedereen anders en dat maakt het ook juist leuk... Ik vind Elizya trouwens wel heel mooi. Tenminste, als je het zo uitspreekt als dat ik denk dat het uitgesproken wordt. Eliesja met de klemtoon op lies?

Wij hebben 2 jongens en bij beide hadden we dezelfde meisjesnaam die dus nog steeds niet in gebruik is. Toch denk ik niet dat ik die naam zou gebruiken als ik ooit een dochtertje zou krijgen. Ben er denk ik en beetje op uitgekeken.
quote:norma_jeane schreef op 17 september 2012 @ 22:29:

We denken nu aan elizya, Turkse naam. Vind het een erg mooie naam maar mis toch echt dat ja gevoel.Ik vind hem prachtig!!
quote:saaaaar81 schreef op 17 september 2012 @ 22:33:

[...]

Ik vind hem prachtig!!Ik ook
The time is now
Wat zeg je dat diplomatiek mop
quote:Suze02 schreef op 17 september 2012 @ 22:34:

Wat zeg je dat diplomatiek mop Goed he
Toevallig ken ik twee vrouwen die een half turks kindje hebben (de ene is zelf turkse en van de ander is de man turks) en ze heten beide Sarah (of Zarah). Dan vind ik zelf Elizya veel mooier!
Voor mijn zoon kon ik 14 jr maar geen naam bedenken, deze wist ik pas met 8 mnd zwangerschap ineens.

Voor een meisje wist ik het gelijk, en mocht ik nu een meisje krijgen is het nog steeds deze naam.
quote:-kaetje- schreef op 17 september 2012 @ 22:33:

Wij hebben 2 jongens en bij beide hadden we dezelfde meisjesnaam die dus nog steeds niet in gebruik is. Toch denk ik niet dat ik die naam zou gebruiken als ik ooit een dochtertje zou krijgen. Ben er denk ik en beetje op uitgekeken.Vertel
The time is now
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 22:34:

[...]

Ik ook

Weet ik

En terecht!!
Bij de eerste geen JA, maar wel een schitterende naam waar ik nog steeds erg blij mee ben. Bij jongste wel JA.
@banba ceyda vinden wij ook een mooie naam, het is alleen wel zonder dingetje onder de c anders word het tsjeejda normaal is het dan djeeda.

En elizya spreek je uit als elisija.
quote:-kaetje- schreef op 17 september 2012 @ 22:34:

Toevallig ken ik twee vrouwen die een half turks kindje hebben (de ene is zelf turkse en van de ander is de man turks) en ze heten beide Sarah (of Zarah). Dan vind ik zelf Elizya veel mooier!Vind ik ook prachtig!!!
Heb je nog andere mooie namen gezien? Dat je daardoor twijfelt?
Hier was het na een "he die is leuk!" - blik over en weer -" JA!"

Wij werden het niet eens over een jongensnaam. Gelukkig is het een meisje geworden
Mooi! Leuke naam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven