Meisjesnaam

23-01-2019 23:37 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben inmiddels 32 weken zwanger van onze tweede dochter. We hebben een naam, maar ik begin ineens heel erg te twijfelen. Wat vinden jullie van Luus? Onze oudste dochter heet Fem. Andere namen op het lijstje zijn Lou, Meis en Mae. Alvast bedankt voor jullie mening!
Kennelijk speelt stoer zijn een grote rol in jouw belevingswereld, maar voor dat kind hoeft het totaal geen issue te zijn omdat ze dat al van zichzelf is of daar geen behoefte aan heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Annet is iets wat Fem verzacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het allemaal niks. Maar als ik dan écht moest kiezen dan Mae.

Maar ik ben meer van de gewone namen. Ik zou dan Loes ipv Luus doen.
retrostar schreef:
24-01-2019 09:07
Annet is iets wat Fem verzacht.
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak!
Je namen lijken mij nogal vergezocht, maar van je lijstje vind ik Luus en Lou wel het best passen bij Fem.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
1987mama1987 schreef:
24-01-2019 12:30
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak!
Of wansmaak, maar dat is ook een soort van smaak.
Bedankt voor alle reacties! Heel wisselend, maar dat is ook logisch want iedereen heeft een andere smaak! Ik heb nog wel wat nieuwe ideeen opgedaan hier, ga die maar eens met mijn partner bespreken ;-). En anders blijf ik gewoon bij mijn eigen gevoel. Nogmaals dank!
Verrassing schreef:
24-01-2019 20:49
Bedankt voor alle reacties! Heel wisselend, maar dat is ook logisch want iedereen heeft een andere smaak! Ik heb nog wel wat nieuwe ideeen opgedaan hier, ga die maar eens met mijn partner bespreken ;-). En anders blijf ik gewoon bij mijn eigen gevoel. Nogmaals dank!
Als je eigen gevoel nu niet aan de kant is gezet hierdoor, dan zeker vasthouden daaraan! Krijg je geen spijt van.
Luus is dialect voor luis.
En aangezien luizen nogal eens voorkomen op de basisschool vrees ik dat je kind vreselijk gepest gaat worden.
Verrassing schreef:
24-01-2019 20:49
Er is altijd wel iemand die je naam niet mooi vindt. Zeker als de naam niet veel voorkomt. Kies een naam die jullie mooi vinden!
Luus vind ik geen mooie naam, doe dan lucy

Meis vind ik ook geen naam, dat is zoeits hoe mensen zeggen hey meis, hey schat, hey lieffie..

lou en mae zijn nog te doen, maar zou ze zelf niet kiezen zou dan eerder lois en maya doen

en fem vind ik onaf klinken maar die naam is al in gebruik dus niks aan te doen haha
Luus is een prima naam. Heel modern maar niet ongewoon. Laat je aub niet teveel beïnvloeden door de truttige smaak van de gemiddelde vivaster hier.
sugarmiss schreef:
25-01-2019 10:44
Luus is dialect voor luis.
En aangezien luizen nogal eens voorkomen op de basisschool vrees ik dat je kind vreselijk gepest gaat worden.
Een kind kan met iedere naam gepest worden, ligt niet aan de naam maar aan het kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven