Meisjesnamen
vrijdag 8 juni 2018 om 18:47
Juul kan daarentegen wel voor een meisje. Ken er meerdere (waarvan één als afkorting van Juliette) en vind het wel een leuke naam. In Amerikaanse series ken ik overigens wel meerdere vrouwelijke Jules (maar dan uitgesproken als Djoels) en dat vind ik ook best wel kunnen, alleen zal niemand in Nederland dat in eerste instantie zo uitspreken.
maandag 11 juni 2018 om 20:28
Hoi allemaal,
Ik hoop dat jullie wat willen meedenken voor een meisjesnaam.
We zijn op zoek naar een korte meisjesnaam die niet enorm veel voor komt. Onze zoon heet Boaz en liever niet een naam met dezelfde voorletter.
We hebben voor nu 2 opties: Femm en Febe. Hebben jullie nog ideeen? En Febe zou dan gewoon fonetisch uitgesproken worden, of is dat niet logisch?
Alvast bedankt!
We zijn op zoek naar een korte meisjesnaam die niet enorm veel voor komt. Onze zoon heet Boaz en liever niet een naam met dezelfde voorletter.
We hebben voor nu 2 opties: Femm en Febe. Hebben jullie nog ideeen? En Febe zou dan gewoon fonetisch uitgesproken worden, of is dat niet logisch?
Alvast bedankt!
dinsdag 12 juni 2018 om 15:38
Ik zou voor Femm gaan als ik moest kiezen. Febe vind ik zo'n lastige naam hoe je dat dan uitspreekt, bij Femm is dat gelijk duidelijk.Aman1985 schreef: ↑11-06-2018 20:28Hoi allemaal,
Alvast bedankt!
dinsdag 12 juni 2018 om 20:38
dinsdag 12 juni 2018 om 20:39
Nee hoor komt nergens vandaan. Ik begrijp je reactie. Wij hebben juist een Femke in de vriendenkring en daarnaast vindt mijn vriend het stoerder staan zo. Ik vind beide schrijfvormen leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 20:40
Roos heel leuk! Iets van Milou of Lize als 2e naam? Vind ik mooi klinken iig!
woensdag 13 juni 2018 om 07:37
Leuk om te horen
Het zal even aanleren zijn aan de omgeving dat het Juune is maar daar moeten de mensen dan maar even hun best voor doen he
woensdag 13 juni 2018 om 07:43
Boaz en Fem! Heel leuk samen!Aman1985 schreef: ↑11-06-2018 20:28Hoi allemaal,
Alvast bedankt!
woensdag 13 juni 2018 om 08:29
Er valt niet zoveel aan te snappen. Veel mensen vinden de dubbele M mooier, hipper.
woensdag 13 juni 2018 om 11:13
Ik snap niet zo goed waarom je deze namen bij Roos vindt passen? Deze namen zijn nogal apart..Celeste_Felice schreef: ↑12-06-2018 21:19Roos ...
Maloë
Elise
Iselin
Maxise
Emali
Irene
Luana
Elinde
Florice
Aleste
Lovia
Maryse
woensdag 13 juni 2018 om 11:47
@ Marriette:
Bij een korte naam wordt vaak aangeraden om deze met een langere naam te combineren, en omgekeerd. Net als bij het combineren van voor- en achternamen. Maar dit is natuurlijk iets, waarvan het aan de ouders zelf is om daar een mening over te hebben.
Bij een korte naam wordt vaak aangeraden om deze met een langere naam te combineren, en omgekeerd. Net als bij het combineren van voor- en achternamen. Maar dit is natuurlijk iets, waarvan het aan de ouders zelf is om daar een mening over te hebben.
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
woensdag 13 juni 2018 om 12:14
@ Marriette:
"Nogal apart"? Dat hangt denk ik een beetje van je omgeving af...
Hier is Elise weer in opkomst. Irene is wat klassieker, maar wat mij betreft niet heel apart hoor. Maxise is hier volgens mij wel zeldzaam. Ik heb alleen een buitenlandse collega gehad die zo heet. Verder zijn er in mijn omgeving twee Luana's geboren en een kind met Maryse als tweede naam. Emali ken ik ook, maar dan met een accent erop.
"Nogal apart"? Dat hangt denk ik een beetje van je omgeving af...
Hier is Elise weer in opkomst. Irene is wat klassieker, maar wat mij betreft niet heel apart hoor. Maxise is hier volgens mij wel zeldzaam. Ik heb alleen een buitenlandse collega gehad die zo heet. Verder zijn er in mijn omgeving twee Luana's geboren en een kind met Maryse als tweede naam. Emali ken ik ook, maar dan met een accent erop.
woensdag 13 juni 2018 om 13:53
Ik begrijp wel dat je ze apart vind. Dat vind ik ook, behalve Elise dan. Hangt echt van regio tot regio af. Ik woon in België en ik zie hier vaak bijzondere namen passeren die in Nederland dan weer heel gewoon zijn. En binnen Nederland zullen er vast ook wel verschillen zijn.
Wat ik vind passen als tweede naam bij Roos (al dan niet bijzonder):
Jozefien
Renée
Madelon
Annabelle
Charlotte
Louise
Hannah
Marie
Dat zijn de eerste namen die in mij opkomen.
Wat ik vind passen als tweede naam bij Roos (al dan niet bijzonder):
Jozefien
Renée
Madelon
Annabelle
Charlotte
Louise
Hannah
Marie
Dat zijn de eerste namen die in mij opkomen.