Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Jules is voor mij echt wel een jongensnaam, toch als je voor de Franse uitspraak gaat.
Juul kan daarentegen wel voor een meisje. Ken er meerdere (waarvan één als afkorting van Juliette) en vind het wel een leuke naam. In Amerikaanse series ken ik overigens wel meerdere vrouwelijke Jules (maar dan uitgesproken als Djoels) en dat vind ik ook best wel kunnen, alleen zal niemand in Nederland dat in eerste instantie zo uitspreken.
Oliv schreef:
08-06-2018 08:42
Enkele varianten: Joleen, Jolena, Jolina, Jolynn, Juleen, Jolie, Jalin.
Jolie vind ik nog wel leuk. Zou het dan zelf als Sjolie uitspreken.

Rest niet mijn smaak, maar bedankt voor het meedenken!
Bij Jules denk ik aan een jongen, Juul aan een meisje.. In mijn hoofd spreek ik ze echter hetzelfde uit.
(zit een meisje bij mij op school die ik ook standaard verkeer uitspreek, haar naam spreek je fonetisch uit. J-uu-l, niet Zjuul.
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie wat willen meedenken voor een meisjesnaam.

We zijn op zoek naar een korte meisjesnaam die niet enorm veel voor komt. Onze zoon heet Boaz en liever niet een naam met dezelfde voorletter.

We hebben voor nu 2 opties: Femm en Febe. Hebben jullie nog ideeen? En Febe zou dan gewoon fonetisch uitgesproken worden, of is dat niet logisch?

Alvast bedankt!
Wij zoeken een korte, tijdloze naam voor een meisje.
Nu kwamen we zelf uit op: Roos. Wat vinden jullie van deze naam?
Ook zoeken we nog een tweede naam bij deze naam. Hebben jullie nog ideeën?
Aman1985 schreef:
11-06-2018 20:28
Hoi allemaal,

We zijn op zoek naar een korte meisjesnaam die niet enorm veel voor komt. Onze zoon heet Boaz en liever niet een naam met dezelfde voorletter.

We hebben voor nu 2 opties: Femm en Febe. Hebben jullie nog ideeen? En Febe zou dan gewoon fonetisch uitgesproken worden, of is dat niet logisch?

Alvast bedankt!
Ik zou voor Femm gaan als ik moest kiezen. Febe vind ik zo'n lastige naam hoe je dat dan uitspreekt, bij Femm is dat gelijk duidelijk.
Ik zou ook voor Fem gaan, maar wat ik me wel afvraag: waarom de dubbele M? Ik zie het vaker, maar ik snap het niet. Fem is toch gewoon de afkorting van Femke? Of komt het ergens vandaan waardoor het logisch is om het met dubbel M te schrijven?
Roos is leuk! :rose:
Boaz en:
Reva
Kyra
June
Jinthe
Nandi
Fien
Flore
Jade
Lucie
Dara
Nine
iduna schreef:
12-06-2018 18:55
Boaz en:
Reva
Kyra
June
Jinthe
Nandi
Fien
Flore
Jade
Lucie
Dara
Nine
Ik vind June en Nine uit jouw lijstje heel erg leuk! Al vraag ik me af of mensen het zullen uitspreken als 'djoen' ipv zoals je het schrijft
BO2punt0 schreef:
12-06-2018 17:27
Ik zou ook voor Fem gaan, maar wat ik me wel afvraag: waarom de dubbele M? Ik zie het vaker, maar ik snap het niet. Fem is toch gewoon de afkorting van Femke? Of komt het ergens vandaan waardoor het logisch is om het met dubbel M te schrijven?
Nee hoor komt nergens vandaan. Ik begrijp je reactie. Wij hebben juist een Femke in de vriendenkring en daarnaast vindt mijn vriend het stoerder staan zo. Ik vind beide schrijfvormen leuk😊
Fiz schreef:
12-06-2018 15:37
Wij zoeken een korte, tijdloze naam voor een meisje.
Nu kwamen we zelf uit op: Roos. Wat vinden jullie van deze naam?
Ook zoeken we nog een tweede naam bij deze naam. Hebben jullie nog ideeën?
Roos heel leuk! Iets van Milou of Lize als 2e naam? Vind ik mooi klinken iig!
Boaz & .....

Dea
Nera
Zoë
Anna
Caro
Musa
Lova
Florei
Laudet
Elodie
Loë
Roos ....

Emara
Liselle
Diane
Julia
Emeia
Vilinde
Florea
Lavelle
Philise
Liana
Osine
Violet
Boaz en ....

Cis
Juna
Zeia
Lucia
Axola
Osine
Lena
Esmee
Liz
Soïse
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
Roos ...

Maloë
Elise
Iselin
Maxise
Emali
Irene
Luana
Elinde
Florice
Aleste
Lovia
Maryse
Boaz&

Yuna
Loiza
Nena
Cloë
Lilou
Viv
Ize
Ilva
Yaël
Resi
Phileine
Mila
Fay
Suze
Loren
Aman1985 schreef:
12-06-2018 20:38
Ik vind June en Nine uit jouw lijstje heel erg leuk! Al vraag ik me af of mensen het zullen uitspreken als 'djoen' ipv zoals je het schrijft
Leuk om te horen :) .
Het zal even aanleren zijn aan de omgeving dat het Juune is maar daar moeten de mensen dan maar even hun best voor doen he ;) . En anders ga je voor Julie, Jolie, Lune bijv. En Idune is ook wel mooi :-P) :lol: .
Aman1985 schreef:
11-06-2018 20:28
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!
Boaz en Fem! Heel leuk samen!
BO2punt0 schreef:
12-06-2018 17:27
Er valt niet zoveel aan te snappen. Veel mensen vinden de dubbele M mooier, hipper.
Celeste_Felice schreef:
12-06-2018 21:19
Roos ...

Maloë
Elise
Iselin
Maxise
Emali
Irene
Luana
Elinde
Florice
Aleste
Lovia
Maryse
Ik snap niet zo goed waarom je deze namen bij Roos vindt passen? Deze namen zijn nogal apart..
@ Marriette:

Bij een korte naam wordt vaak aangeraden om deze met een langere naam te combineren, en omgekeerd. Net als bij het combineren van voor- en achternamen. Maar dit is natuurlijk iets, waarvan het aan de ouders zelf is om daar een mening over te hebben.
@ Marriette:

"Nogal apart"? Dat hangt denk ik een beetje van je omgeving af...

Hier is Elise weer in opkomst. Irene is wat klassieker, maar wat mij betreft niet heel apart hoor. Maxise is hier volgens mij wel zeldzaam. Ik heb alleen een buitenlandse collega gehad die zo heet. Verder zijn er in mijn omgeving twee Luana's geboren en een kind met Maryse als tweede naam. Emali ken ik ook, maar dan met een accent erop.
Ik begrijp wel dat je ze apart vind. Dat vind ik ook, behalve Elise dan. Hangt echt van regio tot regio af. Ik woon in België en ik zie hier vaak bijzondere namen passeren die in Nederland dan weer heel gewoon zijn. En binnen Nederland zullen er vast ook wel verschillen zijn.

Wat ik vind passen als tweede naam bij Roos (al dan niet bijzonder):
Jozefien
Renée
Madelon
Annabelle
Charlotte
Louise
Hannah
Marie
Dat zijn de eerste namen die in mij opkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven