Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
quote:juliadenders schreef op 15 mei 2016 @ 16:28:

Julie charlotte: heel mooi!!frisse vlotte klassieke naam.

Fenne: leuk, ik zie er een zachtaardig blind meisje bij. Veel leuker dan fenna!( vind ik echt niets)

Lara marie: leuk. Mara is ook leuk (combi) of faya.Blind meisje?
Ooh oeps, ik bedoelde natuurlijk blond haha.
quote:juliadenders schreef op 15 mei 2016 @ 16:28:

Julie charlotte: heel mooi!!frisse vlotte klassieke naam.

Fenne: leuk, ik zie er een zachtaardig blind meisje bij. Veel leuker dan fenna!( vind ik echt niets)

Lara marie: leuk. Mara is ook leuk (combi) of faya.Ik hoop dat je hier een lettertje verkeerd getypt hebt? Of denk je bij die naam echt per se aan een blind meisje?!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Lara Marie: leuk!
Lara: stoere naam! Leuk!

En de combinatie met Marie klinkt goed. Wat lief dat je je zus wil vernoemen.
En dan nu voor jullie de vraag:

Wij willen onze dochter graag Hannah noemen. Of Hanna.

In mijn hoofd schrijf je het met een -H erachter, mijn man had het bedacht zonder -H. En nu twijfelen we.

Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom?
Ik zou voor Hannah gaan. Weet niet waarom, voor mijn gevoel moet het zo geschreven worden.

Mooie naam!
Met h. Dus Hannah.
Ik zou het zonder h doen, gewoon Hanna. Waarom ingewikkelder maken als die extra -h toch niets toe voegt.

En ik ken een Venne (ipv Fenne).

Was ook even wennen, maar vind het nu wel een mooie naam.
quote:snipje schreef op 17 mei 2016 @ 06:36:

En dan nu voor jullie de vraag:

Wij willen onze dochter graag Hannah noemen. Of Hanna.

In mijn hoofd schrijf je het met een -H erachter, mijn man had het bedacht zonder -H. En nu twijfelen we.

Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom?Ik zou Hanne doen.
Hannah.
Hoorde zojuist de naam Maj-lis, weet de schrijfwijze niet maar vind het een beetje een aparte (en misschien rare ) naam. Wat vinden jullie?
Ik zou Hanna (zonder H dus) doen. Weet niet waarom maar het komt wat jonger, frisser en moderner over!
Hannah! Deze schrijfwijze komt net iets vaker voor in NL en is internationaler.

Ik heb zelf ook een naam die je op twee manieren kan schrijven, maar waarvan de ene manier wat minder vaak voorkomt in NL en in het buitenland nagenoeg niet. Mijn ouders kozen voor deze minder courante variant en ik moet altijd zeggen "neen, het is .... met een ....".

En ik vind het bij Hannah ook wel leuk dat de naam symmetrisch is
quote:watdachtjehiervan schreef op 17 mei 2016 @ 08:23:

[...]

Ik zou Hanne doen.Vind ik ook mooi. Partner niet helaas.
Maj-lis, klinkt als een variant van Melissa. Niet mijn smaak.

Is Hannah met H de meer internationale variant? Goed om te weten.

Ik denk dat je bij Hannah altijd moet zeggen of het met of zonder H op het eind is. Dus dat hoeft niet mee te wegen in onze keuze
Ik vind Hanna mooier.

Vind ik er wat stoerder uitzien. Hannah wat klassieker.
Hannah vind ik mooier dan Hanna. Het is inderdaad ook wat internationaler. Ik vind de H op het einde de naam helemaal afmaken. Mooie naam trouwens.
quote:Nieske90 schreef op 17 mei 2016 @ 11:43:

Hoorde zojuist de naam Maj-lis, weet de schrijfwijze niet maar vind het een beetje een aparte (en misschien rare ) naam. Wat vinden jullie?

Misschien was het Maylis? Dat is een bestaande Franse naam. Word ook wel geschreven als Maylise.

Mijn dochter heeft een naam die er wat op lijkt: Maëlys maar dat spreek je anders uit dan Maylis.
Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.

Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.
Leuke naam, beetje een associatie met de 80's, omdat je de naam toen veel hoorde en nu beel minder, maar dat is niet negatief. De combinatie met de 2e en 3e naam vind ik mooi.
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:

Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.

Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.Ik vind Judith echt niet meer van deze tijd.
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:

Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.

Leuk, Judith. Mooie klassieke naam. Hoor je ook niet meer zo vaak dus ook vrij origineel.

In combinatie met Mathilda Evelien ook prima.
quote:watdachtjehiervan schreef op 18 mei 2016 @ 16:35:

[...]

Ik vind Judith echt niet meer van deze tijd.Dit. Echt een ontzettende jaren 80 naam.
Even een check. Zouden jullie de voorletters R.T.L. een ding vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven