Meisjesnamen
vrijdag 22 april 2016 om 17:45
Man en ik weten nu sinds een week zeker dat we een meisje verwachten. We hebben nu nog twee namen over waarvan de ene echt mans favoriet is en de andere echt 100% mijn favoriet... Lastig!
Namen vallen gelukkig wel een beetje in dezelfde categorie (sierlijk en Frans, maar niet té. Al vind ik persoonlijk een naam als Aurélie ook mooi, maar dit past niet bij mijn man.) dus ik kan ook wel wat met de favoriet van mijn man en andersom ook wel. (Al lijkt dat lastiger voor man )
Als we voor de naam van mijn man gaan wil ik wel graag dat de combi met de tweede naam helemaal naar mijn zin in. En eigenlijk was ik daar wel uit, maar nu realiseer ik me tot mijn schrik dat de voorletters dan I.S. worden! Dat kan eigenlijk niet hè? Of wat denken jullie? Zó jammer, want ik vind het zo mooi!
Hebben jullie eventueel nog andere suggesties bij Isabelle die niet met de S beginnen en niet te Frans zijn maar wel sierlijk?
Namen vallen gelukkig wel een beetje in dezelfde categorie (sierlijk en Frans, maar niet té. Al vind ik persoonlijk een naam als Aurélie ook mooi, maar dit past niet bij mijn man.) dus ik kan ook wel wat met de favoriet van mijn man en andersom ook wel. (Al lijkt dat lastiger voor man )
Als we voor de naam van mijn man gaan wil ik wel graag dat de combi met de tweede naam helemaal naar mijn zin in. En eigenlijk was ik daar wel uit, maar nu realiseer ik me tot mijn schrik dat de voorletters dan I.S. worden! Dat kan eigenlijk niet hè? Of wat denken jullie? Zó jammer, want ik vind het zo mooi!
Hebben jullie eventueel nog andere suggesties bij Isabelle die niet met de S beginnen en niet te Frans zijn maar wel sierlijk?
vrijdag 22 april 2016 om 22:31

vrijdag 22 april 2016 om 22:50
Ik vind dat IS best kan als initialen en ik zou de perfecte combinatie daarvoor niet laten. Misschien willen jullie de eerste en tweede naam omwisselen SI? Anders nog:
Isabella Vivienne
Isabella Aimée
Isabella Amélie
Isabella Eloise
Isabella Juliette
Isabella Jeanette
Isabella Josephine
Isabella Yvette
Isabella Vivienne
Isabella Aimée
Isabella Amélie
Isabella Eloise
Isabella Juliette
Isabella Jeanette
Isabella Josephine
Isabella Yvette
vrijdag 22 april 2016 om 23:31
vrijdag 22 april 2016 om 23:36
quote:Krootje schreef op 22 april 2016 @ 22:31:
Zitten mooie namen tussen (phileine en vera vind ik het leukst), maar de meeste komen al voor in de familie of vriendenkring.
Isabel vinden we beiden onaf en minder mooi dan Isabelle. Een beetje "sjiek" is ook niet erg hoor!
Maar jullie vinden dus ook dat I.S. echt niet meer kan?
I.S zou ik zelf nu niet doen. Ik vind het overigens niet choquerend maar het zou mij ook dwars zitten. Ik zou het zelf niet doen. Maar ik zou het bij een ander niet vreemd vinden.
Wat natuurlijk ook kan is een derde naam er achter. Dan krijg je I.S.F of I.S.G of wat je maar wilt. Dat staat al weer heel anders.
Zitten mooie namen tussen (phileine en vera vind ik het leukst), maar de meeste komen al voor in de familie of vriendenkring.
Isabel vinden we beiden onaf en minder mooi dan Isabelle. Een beetje "sjiek" is ook niet erg hoor!
Maar jullie vinden dus ook dat I.S. echt niet meer kan?
I.S zou ik zelf nu niet doen. Ik vind het overigens niet choquerend maar het zou mij ook dwars zitten. Ik zou het zelf niet doen. Maar ik zou het bij een ander niet vreemd vinden.
Wat natuurlijk ook kan is een derde naam er achter. Dan krijg je I.S.F of I.S.G of wat je maar wilt. Dat staat al weer heel anders.

woensdag 27 april 2016 om 14:43
quote:Damselindistress schreef op 27 april 2016 @ 14:41:
Tja...ik denk bij I.S. de Graaf echt niet aan IS. Ik denk dat we daarmee moeten ophouden. Dan kan je zoveel niet meer doen. Gewoon je hart volgen qua namen. Misschien bestaat die groepering over 3 jaar niet meer en dan krijg je spijt.
Ik hoop het!!!
Toch zou ik nooit voor I.S. kiezen. Het roept bij mij hele nare emoties op.
Tja...ik denk bij I.S. de Graaf echt niet aan IS. Ik denk dat we daarmee moeten ophouden. Dan kan je zoveel niet meer doen. Gewoon je hart volgen qua namen. Misschien bestaat die groepering over 3 jaar niet meer en dan krijg je spijt.
Ik hoop het!!!
Toch zou ik nooit voor I.S. kiezen. Het roept bij mij hele nare emoties op.
donderdag 28 april 2016 om 08:54
Dag allemaal,
Ik heb dit topic doorgelezen en wat inspiratie opgedaan. Dank daarvoor!
We hebben al een dochter en ik heb sterk het vermoeden dat er nog een meisje bij gaat komen, ik ben nu 18 weken zwanger, en morgen hebben we een geslachtsbepaling. Toch wil ik nu alvast jullie hulp vragen om mee te denken.
Dochter 1 heeft een stoere, Scandinavische naam, die lichtelijk unisex is, al wordt hij meer aan meisjes gegeven.
De namen die manlief en ik leuk vinden maar net niet is: Robin, Lenne, Lynn.
Namen die ik uit dit topic heb: Sora, Zara, Nore.
Naam die ik gisteren tegen kwam: Bowen. (is eigenlijk een jongensnaam leert Google mij..
)
Ik zoek een stoere naam die niet in de top 50 staat en geen moeilijke spelling heeft. hebben jullie nog ideeën?
Alvast bedankt voor jullie aanvullingen!
Ik heb dit topic doorgelezen en wat inspiratie opgedaan. Dank daarvoor!
We hebben al een dochter en ik heb sterk het vermoeden dat er nog een meisje bij gaat komen, ik ben nu 18 weken zwanger, en morgen hebben we een geslachtsbepaling. Toch wil ik nu alvast jullie hulp vragen om mee te denken.
Dochter 1 heeft een stoere, Scandinavische naam, die lichtelijk unisex is, al wordt hij meer aan meisjes gegeven.
De namen die manlief en ik leuk vinden maar net niet is: Robin, Lenne, Lynn.
Namen die ik uit dit topic heb: Sora, Zara, Nore.
Naam die ik gisteren tegen kwam: Bowen. (is eigenlijk een jongensnaam leert Google mij..

Ik zoek een stoere naam die niet in de top 50 staat en geen moeilijke spelling heeft. hebben jullie nog ideeën?
Alvast bedankt voor jullie aanvullingen!

donderdag 28 april 2016 om 11:43
@vivamf
Niet gelet op dubbelen en weet ook niet wat er precies wel/niet in de top 50 staat, maar misschien zit hier iets tussen:
Mirre
Lien
Linde
Loren
Linne
Iske
Lori
Elvi
Kiki
Imme
Jonne
Bowien
Bodil
Emmy
Xante
Teddy
Charlie
Lexi
Billie
Jiska
Yente
Danee
Nikee
Yfke
Wieke
Niet gelet op dubbelen en weet ook niet wat er precies wel/niet in de top 50 staat, maar misschien zit hier iets tussen:
Mirre
Lien
Linde
Loren
Linne
Iske
Lori
Elvi
Kiki
Imme
Jonne
Bowien
Bodil
Emmy
Xante
Teddy
Charlie
Lexi
Billie
Jiska
Yente
Danee
Nikee
Yfke
Wieke
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 28 april 2016 om 15:27
donderdag 28 april 2016 om 17:07
Vivamf, misschien nog:
Yaëlle
Jade
Marinte
Yfke
Libby/Liddy
Lenka
Lenny
Vieve
Steffie
Abby
Maddy
Leone
Ise
Luna
Merle
Esmee
Jindra
Maeva
Phaedra
Phoebe
Lana
Nola
Suus
Niene
Jilke
Julin
Jorinde
Livia
Ilva
Danée
Dorée
Marèl
Maite
Moira
Ninthe
Noor
Lot
Aimee
Amber
Leah
Nena
Milenna
Wende
Silke
Hylke
Jildou
Charlie
Jenna
Britt
Amy
Feya
Lilly
Sue
Jill
Ilja
Dana
Lizz
Gaia
Leona
Imre
June
Bibi
Marlijn
Meike
Ayla
Yaëlle
Jade
Marinte
Yfke
Libby/Liddy
Lenka
Lenny
Vieve
Steffie
Abby
Maddy
Leone
Ise
Luna
Merle
Esmee
Jindra
Maeva
Phaedra
Phoebe
Lana
Nola
Suus
Niene
Jilke
Julin
Jorinde
Livia
Ilva
Danée
Dorée
Marèl
Maite
Moira
Ninthe
Noor
Lot
Aimee
Amber
Leah
Nena
Milenna
Wende
Silke
Hylke
Jildou
Charlie
Jenna
Britt
Amy
Feya
Lilly
Sue
Jill
Ilja
Dana
Lizz
Gaia
Leona
Imre
June
Bibi
Marlijn
Meike
Ayla

donderdag 28 april 2016 om 21:00
quote:marielle8484 schreef op 22 april 2016 @ 21:21:
Isabelle Charlotte?
Isabelle Phileine?
Isabelle Marinthe?
Isabelle Feline?
Isabelle Maria?
Wanneer je er Isabel van zou maken, zou ik veel meer opties kunnen bedenken. Dit is toch een beetje de sjieke versie."Isabel" komt in heel veel landen buiten Nederland ook voor. Dus het is niet persé zo dat "Isabelle" een sjieke versie is, een Spaanse naam kan dat toch ook zijn?
Isabelle Charlotte?
Isabelle Phileine?
Isabelle Marinthe?
Isabelle Feline?
Isabelle Maria?
Wanneer je er Isabel van zou maken, zou ik veel meer opties kunnen bedenken. Dit is toch een beetje de sjieke versie."Isabel" komt in heel veel landen buiten Nederland ook voor. Dus het is niet persé zo dat "Isabelle" een sjieke versie is, een Spaanse naam kan dat toch ook zijn?
zaterdag 30 april 2016 om 20:01
Hallo allemaal,
Even een vraagje, wij zijn aan het na denken over een meisjesnaam en nu denken we aan de naam jacky, maar lees op internet dat het op deze manier gespeld een jongensnaam is en als je de naam speld als jackie dan is het een meisjesnaam.
Toen we dat nog niet wisten hadden wij de naam juist gespeld als jacky voor een meisje in ons hoofd, wat zouden jullie doen?
Even een vraagje, wij zijn aan het na denken over een meisjesnaam en nu denken we aan de naam jacky, maar lees op internet dat het op deze manier gespeld een jongensnaam is en als je de naam speld als jackie dan is het een meisjesnaam.
Toen we dat nog niet wisten hadden wij de naam juist gespeld als jacky voor een meisje in ons hoofd, wat zouden jullie doen?