Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Nieske, voor een meisje Dione als tweede naam of willen jullie Dio 'bewaren' als tweede naam (mocht dit een meisje zijn)?
@Mendy Ga ik even overleggen met vriend, maar ik denk dat we Dio willen bewaren voor een jongetje mochten wie die ooit krijgen als dit een meisje blijkt te zijn. Anders schuift de naam door naar schoonzussen.
Man en ik weten nu sinds een week zeker dat we een meisje verwachten. We hebben nu nog twee namen over waarvan de ene echt mans favoriet is en de andere echt 100% mijn favoriet... Lastig!

Namen vallen gelukkig wel een beetje in dezelfde categorie (sierlijk en Frans, maar niet té. Al vind ik persoonlijk een naam als Aurélie ook mooi, maar dit past niet bij mijn man.) dus ik kan ook wel wat met de favoriet van mijn man en andersom ook wel. (Al lijkt dat lastiger voor man )

Als we voor de naam van mijn man gaan wil ik wel graag dat de combi met de tweede naam helemaal naar mijn zin in. En eigenlijk was ik daar wel uit, maar nu realiseer ik me tot mijn schrik dat de voorletters dan I.S. worden! Dat kan eigenlijk niet hè? Of wat denken jullie? Zó jammer, want ik vind het zo mooi!

Hebben jullie eventueel nog andere suggesties bij Isabelle die niet met de S beginnen en niet te Frans zijn maar wel sierlijk?
Isabelle Louise?

Isabelle Vera?
Isabelle Charlotte?

Isabelle Phileine?

Isabelle Marinthe?

Isabelle Feline?

Isabelle Maria?

Wanneer je er Isabel van zou maken, zou ik veel meer opties kunnen bedenken. Dit is toch een beetje de sjieke versie.
Zitten mooie namen tussen (phileine en vera vind ik het leukst), maar de meeste komen al voor in de familie of vriendenkring.

Isabel vinden we beiden onaf en minder mooi dan Isabelle. Een beetje "sjiek" is ook niet erg hoor!

Maar jullie vinden dus ook dat I.S. echt niet meer kan?
Ik vind dat IS best kan als initialen en ik zou de perfecte combinatie daarvoor niet laten. Misschien willen jullie de eerste en tweede naam omwisselen SI? Anders nog:

Isabella Vivienne

Isabella Aimée

Isabella Amélie

Isabella Eloise

Isabella Juliette

Isabella Jeanette

Isabella Josephine

Isabella Yvette
Isabelle....

Florianne

Viviënne

Gabriëlle

Victoria

Veronique

Lauren

Aurelia

Liselot

Feline

Marlise

Christianne

Emilie/emilia/ Emmily

Fleur

Claudet

Suzanna

Olivia

Madeleine

Leonore

Ellenore

Suzette

Hannelore

Nadia

Nadine

Leonie

Florentine

Felicia
quote:Krootje schreef op 22 april 2016 @ 22:31:

Zitten mooie namen tussen (phileine en vera vind ik het leukst), maar de meeste komen al voor in de familie of vriendenkring.

Isabel vinden we beiden onaf en minder mooi dan Isabelle. Een beetje "sjiek" is ook niet erg hoor!

Maar jullie vinden dus ook dat I.S. echt niet meer kan?

I.S zou ik zelf nu niet doen. Ik vind het overigens niet choquerend maar het zou mij ook dwars zitten. Ik zou het zelf niet doen. Maar ik zou het bij een ander niet vreemd vinden.

Wat natuurlijk ook kan is een derde naam er achter. Dan krijg je I.S.F of I.S.G of wat je maar wilt. Dat staat al weer heel anders.
I.S zou ik inderdaad niet doen.

Isabelle Helena?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Tja...ik denk bij I.S. de Graaf echt niet aan IS. Ik denk dat we daarmee moeten ophouden. Dan kan je zoveel niet meer doen. Gewoon je hart volgen qua namen. Misschien bestaat die groepering over 3 jaar niet meer en dan krijg je spijt.
quote:Damselindistress schreef op 27 april 2016 @ 14:41:

Tja...ik denk bij I.S. de Graaf echt niet aan IS. Ik denk dat we daarmee moeten ophouden. Dan kan je zoveel niet meer doen. Gewoon je hart volgen qua namen. Misschien bestaat die groepering over 3 jaar niet meer en dan krijg je spijt.

Ik hoop het!!!

Toch zou ik nooit voor I.S. kiezen. Het roept bij mij hele nare emoties op.
Dag allemaal,

Ik heb dit topic doorgelezen en wat inspiratie opgedaan. Dank daarvoor!

We hebben al een dochter en ik heb sterk het vermoeden dat er nog een meisje bij gaat komen, ik ben nu 18 weken zwanger, en morgen hebben we een geslachtsbepaling. Toch wil ik nu alvast jullie hulp vragen om mee te denken.

Dochter 1 heeft een stoere, Scandinavische naam, die lichtelijk unisex is, al wordt hij meer aan meisjes gegeven.

De namen die manlief en ik leuk vinden maar net niet is: Robin, Lenne, Lynn.

Namen die ik uit dit topic heb: Sora, Zara, Nore.

Naam die ik gisteren tegen kwam: Bowen. (is eigenlijk een jongensnaam leert Google mij.. :( )

Ik zoek een stoere naam die niet in de top 50 staat en geen moeilijke spelling heeft. hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt voor jullie aanvullingen!
Vivamf:

Loïs

Sam

Lexi

Nika

Maura

Lone

Yuna

Ilva

Eef

Vicky

Kaya

Rune

Cleo

Silke

Benthe

Saar

Chloë

Marnie

Rivka

Ziva

Kendra

Rhodée
vivamf:

Sansa

Nova

Jamie

Liva

Yara

Zoë

Tirza

Sare

Runa

Britt

Billie

Bobby

Bowi

Zaza

Charlie

Cato

Elin

Lovis

Lotus

Ruby

Robine

Raven

Leine

Linde

Hanne

Quinn

Noé

Nikée

Luka

Lizz

Lauren

Inez/Ines

Izzy

Jackie

Juno

Jonne
@vivamf

Niet gelet op dubbelen en weet ook niet wat er precies wel/niet in de top 50 staat, maar misschien zit hier iets tussen:

Mirre

Lien

Linde

Loren

Linne

Iske

Lori

Elvi

Kiki

Imme

Jonne

Bowien

Bodil

Emmy

Xante

Teddy

Charlie

Lexi

Billie

Jiska

Yente

Danee

Nikee

Yfke

Wieke
Ik spreek toch geen Chinees?!
Kijk, er is al reactie!

@ mandy: bedankt, maar er zit niets tussen..

@ Teemo: Bowi(e), Ruby, Linde: hebben we inderdaad ook over gesproken, beiden niet 100% overtuigd. Izzy... Ik weet het niet... Apart..

@ tinkerbel: leuke lijst, maar net niet.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Vivamf:

Benthe, Lon(n)e, Jonne, Jente, Zola, Riva, Rune, Bodil, Bodine, Elin, Ylva, Maeve,
Ik vind Ivy leuk en Marnie.

Ook ninnock een oud Ierse naam is mooi. Maren is ook stoer of Marin.

Ken ook een ylvie
where ever you go, go with your heart
Vivamf, misschien nog:

Yaëlle

Jade

Marinte

Yfke

Libby/Liddy

Lenka

Lenny

Vieve

Steffie

Abby

Maddy

Leone

Ise

Luna

Merle

Esmee

Jindra

Maeva

Phaedra

Phoebe

Lana

Nola

Suus

Niene

Jilke

Julin

Jorinde

Livia

Ilva

Danée

Dorée

Marèl

Maite

Moira

Ninthe

Noor

Lot

Aimee

Amber

Leah

Nena

Milenna

Wende

Silke

Hylke

Jildou

Charlie

Jenna

Britt

Amy

Feya

Lilly

Sue

Jill

Ilja

Dana

Lizz

Gaia

Leona

Imre

June

Bibi

Marlijn

Meike

Ayla
quote:marielle8484 schreef op 22 april 2016 @ 21:21:

Isabelle Charlotte?

Isabelle Phileine?

Isabelle Marinthe?

Isabelle Feline?

Isabelle Maria?

Wanneer je er Isabel van zou maken, zou ik veel meer opties kunnen bedenken. Dit is toch een beetje de sjieke versie."Isabel" komt in heel veel landen buiten Nederland ook voor. Dus het is niet persé zo dat "Isabelle" een sjieke versie is, een Spaanse naam kan dat toch ook zijn?
Hallo allemaal,

Even een vraagje, wij zijn aan het na denken over een meisjesnaam en nu denken we aan de naam jacky, maar lees op internet dat het op deze manier gespeld een jongensnaam is en als je de naam speld als jackie dan is het een meisjesnaam.

Toen we dat nog niet wisten hadden wij de naam juist gespeld als jacky voor een meisje in ons hoofd, wat zouden jullie doen?
Isabel Marie.
Ik zou ook denken dat Jacky de vrouwelijke variant is. Als ik 'Jacky' intyp op google, dan zijn de eerste 5 hits ook allemaal vrouwen, dus ik zou voor die spelling gaan.
Ik ken er twee. De een schrijft haar naam als Jackey, de ander als Jackie.

Maar ook Jacky kan wat mij betreft prima. In dit geval zou ik de schrijfwijze kiezen die jullie het mooiste vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven