Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Ik zou voor Jackie gaan. Puur op gevoel, geen idee wat gebruikelijk is. Wat zegt Meertens instituut ervan? Ik zoek daar wel eens wel op welke spelling meer voorkomt, ik zou dus voor de spelling kiezen die in Nederland het meest gebruikt wordt.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Jackie persoonlijk stoerder dan Jacky, ik houd zelf ook niet zo van griekse y namen dus daar ligt het vast aan.
Heb het net even gecheckt bij meertens. Jacky blijkt de variant die van oorsprong meer voorkomt, maar tegenwoordig komt de variant Jackie meer voor. Blijkbaar iets moderner?
Jacky, leuk
Mijn favo's zijn Sofia en Livia of Olivia ook mooi. Noëlla blijft ook een leuke naam. Als 2de naam Fay blijft een favoriet.
Wat vinden jullie van Maureen? Onze zoon naam begint ook met een M en het klinkt lekker bij elkaar.. Mila klinkt ook wel leuk! Onze achternaam is ook met een M (puur toeval dat we de namen met een M mooi vinden)
Op dit moment is dit de tussenstand:

Julie Fayenne of

Julie Charlotte

Bij de jongensnaam hebben we op dit moment:

Revi Dio Benjamin ()

Dio is een vernoeming naar de overleden zoon van mijn schoonmoeder, drie jaar na de geboorte van mijn vriend. We willen deze naam graag als vernoeming gebruiken. Maar voor een meisje vind ik de naam Dio niet geschikt. We dachten zelf aan Dion(ne) maar die hebben we in dichtbije omgeving al en we willen het niet doen lijken alsof de naam een vernoeming is naar haar.
quote:Beer88 schreef op 01 mei 2016 @ 09:44:

Mijn favo's zijn Sofia en Livia of Olivia ook mooi. Noëlla blijft ook een leuke naam. Als 2de naam Fay blijft een favoriet.Eerste drie zijn echt supernamen! Noëlla is ook leuk, maar vind ik meer geschikt als een tweede naam.
@huisjenr16: Maureen vind ik echt een mooie naam! Mocht je niet nog een keer de M willen, is Laureen misschien een optie? Mila is wat mij betreft te populair, al vind ik de naam wel mooi. Misschien Milou een optie?

@Nieske: Julie, mooi! Zou zelf voor de optie met Charlotte gaan, beide Franse namen.

Julie Vajènne vind ik mooier staan, maar dat is puur smaak.

Ik ken trouwens een meisje die Dio heet.

Revi is leuk trouwens!
Nieske, voor een meisje Diora misschien? De combinaties die je nu hebt vind ik ook mooi.
quote:Nieske90 schreef op 03 mei 2016 @ 14:59:

Op dit moment is dit de tussenstand:

Julie Fayenne of

Julie Charlotte

Julie Charlotte. Prachtig!!!!
Vriendlief is laaiend enthousiast over Julie Charlotte!
Wat denken jullie van Fenne? Ik had er nooit van gehoord en het sprak me gelijk aan, maar nu twijfel ik soms. Ik weet alleen geen mooier alternatief. Fenna is voor man echt geen optie. Hij weet zeker dat Fenne de naam is.
Fenne vind ik beduidend leuker dan Fenna. Fiene nog een optie?
Leuk, Fenne, en véél leuker dan Fenna.
Leuke naam; Fenne!
Ik vind zowel Fenna als Fenne heel erg leuk!
test
Ik krijg in Augustus een dochter, een naam uitzoeken is zo makkelijk nog niet! We denken nu aan Lara Marie. Klinkt dat wat?
Julie charlotte: heel mooi!!frisse vlotte klassieke naam.

Fenne: leuk, ik zie er een zachtaardig blind meisje bij. Veel leuker dan fenna!( vind ik echt niets)

Lara marie: leuk. Mara is ook leuk (combi) of faya.
Lara Marie:

Is het een dubbele naam? Als in: zeg je tegen je dochter Lara Marie, of noemen jullie haar Lara? Met als tweede naam Marie?

Ik vind Lara een leuke meisjesnaam. Lara-Marie als dubbele naam kende ik niet, maar ligt wel lekker in het gehoor als ik het een paar keer zeg.
We noemen haar Lara, met als tweede naam Marie. Marie is een vernoeming naar mijn zus die Maria heet.
Vivamf,

Sasha?

Misha?

Marsha?

Renee?

Guusje?

Teuntje?
@suckerpuncher: Waarom niet Lara Maria dan? Ik vind Marie wat ouderwetser klinken. Bovendien vind ik die a-klank die terugkomt wel mooi!
quote:maartmama schreef op 13 mei 2016 @ 21:55:

Wat denken jullie van Fenne? Ik had er nooit van gehoord en het sprak me gelijk aan, maar nu twijfel ik soms. Ik weet alleen geen mooier alternatief. Fenna is voor man echt geen optie. Hij weet zeker dat Fenne de naam is.Prachtige naam!! (Mooier ook dan Fenna) Op de middelbare school waar ik werk, zit een meisje met die naam, dus ik kende m al.
quote:maartmama schreef op 13 mei 2016 @ 21:55:

Wat denken jullie van Fenne? Ik had er nooit van gehoord en het sprak me gelijk aan, maar nu twijfel ik soms. Ik weet alleen geen mooier alternatief. Fenna is voor man echt geen optie. Hij weet zeker dat Fenne de naam is.

Heel leuk!

Femme of Lenne misschien nog een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven