Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
quote:dandizette schreef op 13 september 2016 @ 12:54:

[...]

Ik vind deze namen bijna allemaal even mooi, Reina en Maren de mooiste, maar Loes rijmt op te veel andere woorden, ook de mindere, en ik herinner me nog dat een meisje op school ermee geplaagd werd doordat er een r achter Loes werd geplaatst..... Bij Maren krijg je misschien van die bijdehandjes die dan gaan roepen 'Niks te Máren!'.Zou deze niet geboren zijn inmiddels?
quote:Atia schreef op 13 september 2016 @ 14:45:

[...]

Zou deze niet geboren zijn inmiddels?
quote:Atia schreef op 13 september 2016 @ 14:45:

[...]

Zou deze niet geboren zijn inmiddels?Haha! Het is ook zo warm!
Jammer dat je nooit hoort welke naam het is geworden
quote:Marijke_Reijnen schreef op 13 september 2016 @ 00:01:

Alvast bedankt voor alle reacties. Mijn twijfels worden hier ook bevestigd.

Maud (klinkt misschien wat hard)

Nova ( nieuwe collega oo het werk haar dochtertje heet zo)

Juna ( met uitspraak word het misschien moeilijk uitgesproken als juuuna en niet joena zeg maar)

Fleur ( buurmeisje van mijn ouders waar ik vaak kom heet zo)

Vandaar mijn twijfels alle namen vind ik erg leuk. Maar blijft lastig. Merk dat ik toch wat kies keuriger ben dan gedacht.Bij Juna zou ik eerder denken aan uitspraak Juu-na en bij de spelling Yuna zou ik het zelf uitspreken als Joe-na, geen idee waarom maar als anderen dit wellicht ook zo hebben zou je misschien nog voor die spelling kunnen gaan.
Wat vinden jullie van de namen?

Isabella/Isabelle

Noëlla/ Noëlle
Juna (en Yuna) zou ik nóóit als Joena uitspreken.

Ik vind Isabelle leuk maar wel echt heel veel voorkomend en Noelle vind ik ook leuk maar wel heel kerstig.

Nova vind ik tot nu toe het leukst van jouw rijtje.
quote:Marijke_Reijnen schreef op 13 september 2016 @ 21:45:

Wat vinden jullie van de namen?

Isabella/Isabelle

Noëlla/ Noëlle

Noëlle wel mooi, Noëlla vind ik dan opeens weer een tikje ordi ofzo, geen idee waar dat vandaan komt.

Isabelle/Isabella vind ik prima, niet bijzonder maar dat hoeft natuurlijk ook geen voorwaarde te zijn voor een naam.

Als ideeën:

Naomi

Ize

Livia

Chloë

Ilva

Lenna

Merle

Fiora

Maeva
@marijke

Nova: tv programma, zeurderige naam

Juna: ken ik echt alleen uitgesproken met een uu. Redelijk leuk, zou het zelf niet kiezen maar wel mooi.

Fleur: leuk, zou ik kiezen. Tijdloos.

Maud: oh misschien zou ik deze juist ook wel kiezen, super leuk. Maar niet als je in het oosten woont want daar klinkt het als Mowt.

Nog ideeen:

Yara

Anna

Roza

Meike

Lea

Lina

Lotta

Ella

Riva

Vera

Laure
Ik spreek toch geen Chinees?!
Welke naam vinden jullie het mooist?

Tessa

Sanne

Nikki
1. Sanne

2. Tessa

3. Nikki
Sanne
Tess vind ik dan wel mooi.

Verder vind ik Nikki mooi.
Tess inderdaad.

Sanne komt al zoveel voor.. Kan wel 7 Sanne's bedenken
1. Tessa

2. Sanne

3. Nikki
Tessa.
quote:moonlight schreef op 15 september 2016 @ 00:35:

Welke naam vinden jullie het mooist?

Tessa

Sanne

NikkiSanne komt heel veel voor. Nikki vind ik wat kampachtig. Dus Tessa. Al vind ik Tess nog veel mooier. Maarja. Die staat dan weer in de top 5.
Tessa
Tessa is ook een veel voorkomende naam. Net als Sanne.

En Nikki vind ik iets te zoet, hoewel ik het geen gekke naam vind, ook niet voor een volwassen vrouw.
Tess komt ook heel veel voor hoor ;)

Ik stem voor Nikki
Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:

Odette

Rhodee

Vivienne

Bodine

Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.
Christina, Evelien, Feline, Maxime, Roxanne, Rosanne

Ik vind jouw namen eigenlijk best sjiek thinkerbell
quote:thinkerbell28 schreef op 16 september 2016 @ 07:04:

Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:

Odette

Rhodee

Vivienne

Bodine

Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Wat vind je van Josephin? Ik denk dat je het goed zult vinden in de Franse hoek als je 3 lettergrepen en klassiek wilt Succes!
@ evda2016 Ja, toch wel he, terwijl het niet zo bedoeld is eigenlijk. Onze zoon heeft ook een 3 lettergreperige (is dat een woord?...) naam die vrij 'netjes' is, bijbels (maar we zijn niet gelovig)en niet vaak voorkomt volgens mij. Vandaar dat we zoekende zijn naar iets vergelijkbaar. Helaas zijn de namen uit jouw lijstje niet helemaal onze smaak, maar bedankt voor t meedenken

@mjdlh Deze naam lijkt teveel op onze jongensnaam, misschien bedoel ik met 'klassiek' ook meer dat het geen tijdelijke naam is maar mooi voor jaren, mag zelfs wel beetje apart zijn
Leah vind ik ook erg mooi, maar 'helaas' maar 2 lettergrepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven