Meisjesnamen

dinsdag 13 september 2016 om 14:45
quote:dandizette schreef op 13 september 2016 @ 12:54:
[...]
Ik vind deze namen bijna allemaal even mooi, Reina en Maren de mooiste, maar Loes rijmt op te veel andere woorden, ook de mindere, en ik herinner me nog dat een meisje op school ermee geplaagd werd doordat er een r achter Loes werd geplaatst..... Bij Maren krijg je misschien van die bijdehandjes die dan gaan roepen 'Niks te Máren!'.Zou deze niet geboren zijn inmiddels?
[...]
Ik vind deze namen bijna allemaal even mooi, Reina en Maren de mooiste, maar Loes rijmt op te veel andere woorden, ook de mindere, en ik herinner me nog dat een meisje op school ermee geplaagd werd doordat er een r achter Loes werd geplaatst..... Bij Maren krijg je misschien van die bijdehandjes die dan gaan roepen 'Niks te Máren!'.Zou deze niet geboren zijn inmiddels?
dinsdag 13 september 2016 om 17:44
quote:Marijke_Reijnen schreef op 13 september 2016 @ 00:01:
Alvast bedankt voor alle reacties. Mijn twijfels worden hier ook bevestigd.
Maud (klinkt misschien wat hard)
Nova ( nieuwe collega oo het werk haar dochtertje heet zo)
Juna ( met uitspraak word het misschien moeilijk uitgesproken als juuuna en niet joena zeg maar)
Fleur ( buurmeisje van mijn ouders waar ik vaak kom heet zo)
Vandaar mijn twijfels alle namen vind ik erg leuk. Maar blijft lastig. Merk dat ik toch wat kies keuriger ben dan gedacht.Bij Juna zou ik eerder denken aan uitspraak Juu-na en bij de spelling Yuna zou ik het zelf uitspreken als Joe-na, geen idee waarom maar als anderen dit wellicht ook zo hebben zou je misschien nog voor die spelling kunnen gaan.
Alvast bedankt voor alle reacties. Mijn twijfels worden hier ook bevestigd.
Maud (klinkt misschien wat hard)
Nova ( nieuwe collega oo het werk haar dochtertje heet zo)
Juna ( met uitspraak word het misschien moeilijk uitgesproken als juuuna en niet joena zeg maar)
Fleur ( buurmeisje van mijn ouders waar ik vaak kom heet zo)
Vandaar mijn twijfels alle namen vind ik erg leuk. Maar blijft lastig. Merk dat ik toch wat kies keuriger ben dan gedacht.Bij Juna zou ik eerder denken aan uitspraak Juu-na en bij de spelling Yuna zou ik het zelf uitspreken als Joe-na, geen idee waarom maar als anderen dit wellicht ook zo hebben zou je misschien nog voor die spelling kunnen gaan.
dinsdag 13 september 2016 om 22:53
quote:Marijke_Reijnen schreef op 13 september 2016 @ 21:45:
Wat vinden jullie van de namen?
Isabella/Isabelle
Noëlla/ Noëlle
Noëlle wel mooi, Noëlla vind ik dan opeens weer een tikje ordi ofzo, geen idee waar dat vandaan komt.
Isabelle/Isabella vind ik prima, niet bijzonder maar dat hoeft natuurlijk ook geen voorwaarde te zijn voor een naam.
Als ideeën:
Naomi
Ize
Livia
Chloë
Ilva
Lenna
Merle
Fiora
Maeva
Wat vinden jullie van de namen?
Isabella/Isabelle
Noëlla/ Noëlle
Noëlle wel mooi, Noëlla vind ik dan opeens weer een tikje ordi ofzo, geen idee waar dat vandaan komt.
Isabelle/Isabella vind ik prima, niet bijzonder maar dat hoeft natuurlijk ook geen voorwaarde te zijn voor een naam.
Als ideeën:
Naomi
Ize
Livia
Chloë
Ilva
Lenna
Merle
Fiora
Maeva
woensdag 14 september 2016 om 09:23
@marijke
Nova: tv programma, zeurderige naam
Juna: ken ik echt alleen uitgesproken met een uu. Redelijk leuk, zou het zelf niet kiezen maar wel mooi.
Fleur: leuk, zou ik kiezen. Tijdloos.
Maud: oh misschien zou ik deze juist ook wel kiezen, super leuk. Maar niet als je in het oosten woont want daar klinkt het als Mowt.
Nog ideeen:
Yara
Anna
Roza
Meike
Lea
Lina
Lotta
Ella
Riva
Vera
Laure
Nova: tv programma, zeurderige naam
Juna: ken ik echt alleen uitgesproken met een uu. Redelijk leuk, zou het zelf niet kiezen maar wel mooi.
Fleur: leuk, zou ik kiezen. Tijdloos.
Maud: oh misschien zou ik deze juist ook wel kiezen, super leuk. Maar niet als je in het oosten woont want daar klinkt het als Mowt.
Nog ideeen:
Yara
Anna
Roza
Meike
Lea
Lina
Lotta
Ella
Riva
Vera
Laure
Ik spreek toch geen Chinees?!

vrijdag 16 september 2016 om 07:04
Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.

vrijdag 16 september 2016 om 07:13
quote:thinkerbell28 schreef op 16 september 2016 @ 07:04:
Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Wat vind je van Josephin? Ik denk dat je het goed zult vinden in de Franse hoek als je 3 lettergrepen en klassiek wilt Succes!
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Wat vind je van Josephin? Ik denk dat je het goed zult vinden in de Franse hoek als je 3 lettergrepen en klassiek wilt Succes!
vrijdag 16 september 2016 om 07:19
@ evda2016 Ja, toch wel he, terwijl het niet zo bedoeld is eigenlijk. Onze zoon heeft ook een 3 lettergreperige (is dat een woord?...) naam die vrij 'netjes' is, bijbels (maar we zijn niet gelovig)en niet vaak voorkomt volgens mij. Vandaar dat we zoekende zijn naar iets vergelijkbaar. Helaas zijn de namen uit jouw lijstje niet helemaal onze smaak, maar bedankt voor t meedenken
@mjdlh Deze naam lijkt teveel op onze jongensnaam, misschien bedoel ik met 'klassiek' ook meer dat het geen tijdelijke naam is maar mooi voor jaren, mag zelfs wel beetje apart zijn
@mjdlh Deze naam lijkt teveel op onze jongensnaam, misschien bedoel ik met 'klassiek' ook meer dat het geen tijdelijke naam is maar mooi voor jaren, mag zelfs wel beetje apart zijn