Meisjesnamen
dinsdag 20 september 2016 om 21:14
Ik ken Tosca enkel als hondennaam, vor zo'n stronteigenwijze teckel notabene. En vind het persoonlijk ook echt geen naam voor een mens, maar dan ook ECHT niet, sorry. Tara vind ik dan een stuk beter en de andere namen die je noemt ook, muv Serra (vind ik beter dan Tosca maar niet echt een naam). Misschien nog:
Tatum
Tessel
Tamar (klemtoon op -mar)
Thari
Sari
Ylka
Ylja
Nola
Siënna
Vieve
Senna
Tatum
Tessel
Tamar (klemtoon op -mar)
Thari
Sari
Ylka
Ylja
Nola
Siënna
Vieve
Senna
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 20 september 2016 om 21:34
Thanks Tinkerbell; keihard gelachen om de teckel opmerking- Ik had het niet gezegd, maar voor de honden associatie was ik al een beetje bang, al ken ik zelf geen enkel huisdier met de naam Tosca. Zijn er meer mensen die zo'n sterke reactie hebben op Tosca??
Bedankt voor de suggesties, Tamar, Senna en Sari vind ik leuk!
Bedankt voor de suggesties, Tamar, Senna en Sari vind ik leuk!
dinsdag 20 september 2016 om 21:47
Ik ken Tosca als goedkope en stinkende parfum dat is dus ook mijn associatie bij die naam. Tara vind ik wel héél leuk. Heb ik destijds ook als naam geopperd, maar man wilde hem niet.
De genoemde naam Senna vind ik dan weer een hondennaam...
Als ideeën nog:
Nova
Thirza
Rivka
Lana
Yuna
Ilva
Jindra
Kyra
Faya
Jiska
Ymke
Cloë
Kaja
Kendra
De genoemde naam Senna vind ik dan weer een hondennaam...
Als ideeën nog:
Nova
Thirza
Rivka
Lana
Yuna
Ilva
Jindra
Kyra
Faya
Jiska
Ymke
Cloë
Kaja
Kendra

dinsdag 20 september 2016 om 22:27
Ik vind Tosca ook een hondennaam. (De buurvrouw schreeuwt dat met enige regelmaat naar haar bull terriër.) Naast de hondenassociatie vind ik de naam ook wat hard klinken.
Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik vind niet dat een kind met die naam voor schut zou lopen.
Tara vind ik erg mooi. Mara of Maren nóg mooier, en iets zachter van klank.
Het is dat die namen op onze achternaam rijmen, anders hadden ze zeker op ons lijstje gestaan.
Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik vind niet dat een kind met die naam voor schut zou lopen.
Tara vind ik erg mooi. Mara of Maren nóg mooier, en iets zachter van klank.
Het is dat die namen op onze achternaam rijmen, anders hadden ze zeker op ons lijstje gestaan.
dinsdag 20 september 2016 om 22:32
@1981iris
Ik vind Tara een leuke naam! Tosca ken ik ook als hondennaam.
Lastig he een leuke naam vinden. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek en ook
Nog geen knoop doorgehakt. Bij elke naam vind ik wel weer iets nee toch niet en dan ga ik weer twijfelen.
Verder vind ik van het bovenstaande sari Vieve Nova Nola Yuna leuk.
Ik vind Tara een leuke naam! Tosca ken ik ook als hondennaam.
Lastig he een leuke naam vinden. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek en ook
Nog geen knoop doorgehakt. Bij elke naam vind ik wel weer iets nee toch niet en dan ga ik weer twijfelen.
Verder vind ik van het bovenstaande sari Vieve Nova Nola Yuna leuk.
woensdag 21 september 2016 om 10:02
Oke, bedankt voor de eerlijke reacties allemaal! Tosca is dus toch echt een hondennaam en roept ook anderszins geen hele positieve reacties op 
@ennebar: mijn andere dochter heet Mare ( grappig dat je die namen noemt, want Mara heeft ook lang op de lijst gestaan).Gek genoeg vond ik Tosca een vrij zachte naam, ik stelde me voor dat je er liefkozend 'Tos' of 'Tossie' van zou kunnen maken. Maar ik twijfel nu wel erg. Ik had oorspronkelijk het idee van een latijnse naam naast Mare; zo kwamen we bij Tosca uit.
Ben blij dat Tara beter ontvangen wordt, daar neig ik dan nu meer naar.
Mendy: dank voor de suggesties, een aantal ervan staan op mijn eerste lijst ( Lana, Ilva, Kyra).
Ik heb geloof ik een voorkeur voor namen die eindigen op 'a'
Hoe ver in je zwangerschap ben jij marijke? Inderdaad zo lastig! Sari vind ik ook wel erg mooi, misschien in combinatie met Tara.
Tara Sari?
Tara Ilva
Wat zou nog meer mooi zijn bij Tara?

@ennebar: mijn andere dochter heet Mare ( grappig dat je die namen noemt, want Mara heeft ook lang op de lijst gestaan).Gek genoeg vond ik Tosca een vrij zachte naam, ik stelde me voor dat je er liefkozend 'Tos' of 'Tossie' van zou kunnen maken. Maar ik twijfel nu wel erg. Ik had oorspronkelijk het idee van een latijnse naam naast Mare; zo kwamen we bij Tosca uit.
Mendy: dank voor de suggesties, een aantal ervan staan op mijn eerste lijst ( Lana, Ilva, Kyra).
Hoe ver in je zwangerschap ben jij marijke? Inderdaad zo lastig! Sari vind ik ook wel erg mooi, misschien in combinatie met Tara.
Tara Sari?
Tara Ilva
woensdag 21 september 2016 om 10:59
Even verwarring stichten: ik vind Tosca leuk en veel mooier dan Tara. Terwijl ik Lara, Sara en Yara weer prachtig vind, maar die T en r in Tara maken het hard.
Aanvulling: ik zie nu de naam van je andere dochter. Die vind ik i.c.m. Tara ook wel erg Kwik/Kwek/Kwak.
Welke associatie hebben jullie bij de naam Lana?
Aanvulling: ik zie nu de naam van je andere dochter. Die vind ik i.c.m. Tara ook wel erg Kwik/Kwek/Kwak.
Welke associatie hebben jullie bij de naam Lana?

woensdag 21 september 2016 om 13:28
Mare en Tara vind ik idd wel behoorlijk kwik kwek en kwak. Sorry, wil het niet nog ingewikkelder voor je maken haha.
Wat betreft de naam Lana: idd GTST. En verder zie ik een Hawaï meisje voor me met een bloemenkrans om haar hoofd en nek die al hoelahoepend door het leven gaat. Vraag me niet waarom
Wat betreft de naam Lana: idd GTST. En verder zie ik een Hawaï meisje voor me met een bloemenkrans om haar hoofd en nek die al hoelahoepend door het leven gaat. Vraag me niet waarom
Ik spreek toch geen Chinees?!

woensdag 21 september 2016 om 20:09
woensdag 21 september 2016 om 20:43
quote:1981Iris schreef op 21 september 2016 @ 10:02:
Oke, bedankt voor de eerlijke reacties allemaal! Tosca is dus toch echt een hondennaam en roept ook anderszins geen hele positieve reacties op
Tara Sari?
Tara Ilva
Iris: ik ben bijna 26 weken zwanger. Ik vind een naam kiezen ook heel lastig. Maar ik zou wel naar jezelf luisteren wat jij mooi vind. Want er zijn altijd mensen die namen wel of niet mooi vinden.
Ik vind Tara ilva heel mooi.
En ik zou me mij ook niet zo storen aan het kwikkwekkwak.
Ik heb op mijn lijstje van dit moment:
Yara
Lana
Sterre
Fee/Fay
Maar twijfel nog heel erg.

Tara Sari?
Tara Ilva
Iris: ik ben bijna 26 weken zwanger. Ik vind een naam kiezen ook heel lastig. Maar ik zou wel naar jezelf luisteren wat jij mooi vind. Want er zijn altijd mensen die namen wel of niet mooi vinden.

Ik vind Tara ilva heel mooi.
En ik zou me mij ook niet zo storen aan het kwikkwekkwak.
Ik heb op mijn lijstje van dit moment:
Yara
Lana
Sterre
Fee/Fay
Maar twijfel nog heel erg.
donderdag 22 september 2016 om 16:55
Je hebt gelijk natuurlijk, bij het kiezen van een naam is het op een gegeven moment alleen moeilijk om er objectief naar te kijken, dus daarom heb ik mijn lijstje toch maar in de groep gegooid. En die associaties die mensen bij namen hebben zijn ook echt heel persoonlijk, dat besef ik me wel.
Ik ben al veel verder in mijn zwangerschap, bijna uitgerekend!
Ik vind van jouw namen Yara en Lana de mooiste, Lara of Lina vind ik ook mooi.
Wat vind je van Stella? Dat betekent ook ster, net als Sterre ( en Tara).
Wat vind je van Stella? Dat betekent ook ster, net als Sterre ( en Tara).
Je hebt gelijk natuurlijk, bij het kiezen van een naam is het op een gegeven moment alleen moeilijk om er objectief naar te kijken, dus daarom heb ik mijn lijstje toch maar in de groep gegooid. En die associaties die mensen bij namen hebben zijn ook echt heel persoonlijk, dat besef ik me wel.
Wat vind je van Stella? Dat betekent ook ster, net als Tara.

donderdag 22 september 2016 om 19:02
Mijn man heeft ook een 'hondennaam', mijn zusje heeft eigenlijk een jongensnaam.
Maar ik associeer mijn man's naam dus niet meer met honden en die van mijn zusje niet meer met jongens. Dat is het mooie aan een kind krijgen: mensen raken wel gewend aan de naam, ook de mensen die hem niet mooi vinden.
Dus als jij Tosca de allermooiste naam vindt, dan doe je dat toch lekker? Mijn man en ik hebben ook al namen bedacht (al ben ik pas 7 weken en weten we dus nog niet of het een jongen of meisje is) en of de rest van de wereld die namen lelijk of mooi vindt, dat zal me echt een worst wezen. Ik vind ze mooi.
Ik vind Tosca een leuke naam, trouwens.
Maar ik associeer mijn man's naam dus niet meer met honden en die van mijn zusje niet meer met jongens. Dat is het mooie aan een kind krijgen: mensen raken wel gewend aan de naam, ook de mensen die hem niet mooi vinden.
Dus als jij Tosca de allermooiste naam vindt, dan doe je dat toch lekker? Mijn man en ik hebben ook al namen bedacht (al ben ik pas 7 weken en weten we dus nog niet of het een jongen of meisje is) en of de rest van de wereld die namen lelijk of mooi vindt, dat zal me echt een worst wezen. Ik vind ze mooi.
Ik vind Tosca een leuke naam, trouwens.