Meisjesnamen
vrijdag 26 februari 2016 om 10:35
Eagle, nog een lijstje met wat wilde gokjes, in de hoop dat er wat voor je bij zit:
Gina
Billy
Ilva
Evy
Lenny
Loren
Sofia
Libby
Felice
Zoë
Mara
Liddy
Viviën
Yuna
Quinty
Ziva
Rose
Charlotte
Emmily
Lynn
Suzette
Claudine
Odilia
Aurelia
Yasmin
Dana
Loïs
Vita
Nova
Leonore
Fiora
Moira
Myra
Elena
Elisa
Tammy
Jacky
Cloë
Gitta
Rivka
Thirza
Thera
Lenka
Michelle
Nathalia
Maxime
Ivanka
Kiki
Hanna
Fauve
Maeve
Julin
Indy
Nina
Valerie
Isabel
Nola
Leila
Lola
Jindra
Gina
Billy
Ilva
Evy
Lenny
Loren
Sofia
Libby
Felice
Zoë
Mara
Liddy
Viviën
Yuna
Quinty
Ziva
Rose
Charlotte
Emmily
Lynn
Suzette
Claudine
Odilia
Aurelia
Yasmin
Dana
Loïs
Vita
Nova
Leonore
Fiora
Moira
Myra
Elena
Elisa
Tammy
Jacky
Cloë
Gitta
Rivka
Thirza
Thera
Lenka
Michelle
Nathalia
Maxime
Ivanka
Kiki
Hanna
Fauve
Maeve
Julin
Indy
Nina
Valerie
Isabel
Nola
Leila
Lola
Jindra

donderdag 3 maart 2016 om 18:25
Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam die zowel in het Nederlands als het Frans hetzelfde uitgesproken wordt.
Voorlopig komen we op volgende namen uit:
Olivia
Léna
Juliette
Julia
Hebben jullie bij de keuze van de naam rekening gehouden met de populariteit ervan? Via kindengezin.be kan je kijken hoeveel ... er geboren zijn tijdens een bepaalde periode. Zo zijn er meer dan 300 Olivia's en meer dan 250 Juliettes geboren het laatste jaar in Vlaanderen. Aan de ene kant stoort me dit wel maar aan de andere kant moet ik de naam ook echt wel mooi vinden.
Ons kindje zal niet eens in Vlaanderen opgroeien maar toch... Sinds ik weet dat er al zo veel kinderen zijn met die naam, weet ik het plots niet meer.
Olivia
Léna
Juliette
Julia
Hebben jullie bij de keuze van de naam rekening gehouden met de populariteit ervan? Via kindengezin.be kan je kijken hoeveel ... er geboren zijn tijdens een bepaalde periode. Zo zijn er meer dan 300 Olivia's en meer dan 250 Juliettes geboren het laatste jaar in Vlaanderen. Aan de ene kant stoort me dit wel maar aan de andere kant moet ik de naam ook echt wel mooi vinden.
Ons kindje zal niet eens in Vlaanderen opgroeien maar toch... Sinds ik weet dat er al zo veel kinderen zijn met die naam, weet ik het plots niet meer.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
donderdag 3 maart 2016 om 18:29
quote:Rawr schreef op 03 maart 2016 @ 18:25:
Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam die zowel in het Nederlands als het Frans hetzelfde uitgesproken wordt.
Olivia
Léna
Juliette
Julia
Pauline
Josephine
?
Olivia
Léna
Juliette
Julia
Pauline
Josephine
?
donderdag 3 maart 2016 om 19:07
quote:mari86 schreef op 03 maart 2016 @ 17:17:
Inmiddels 30 weken zwanger van ons 2e kindje. Wat vinden jullie van de naam Aniek, of te ouderwets. En Elin?
Toch weer lastig een naam vinden die we allebei mooi vinden.
Voor mij is de naam Aniek nogal geassocieerd met de jaren tachtig, dus zou ik niet zo snel doen. Net als Marleen, Ellen, Marjolein, Anouk etc. Beetje geweest.
Elin vind ik moderner maar niet mooi
Inmiddels 30 weken zwanger van ons 2e kindje. Wat vinden jullie van de naam Aniek, of te ouderwets. En Elin?
Toch weer lastig een naam vinden die we allebei mooi vinden.
Voor mij is de naam Aniek nogal geassocieerd met de jaren tachtig, dus zou ik niet zo snel doen. Net als Marleen, Ellen, Marjolein, Anouk etc. Beetje geweest.
Elin vind ik moderner maar niet mooi
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 4 maart 2016 om 12:28
Loet vind ik echt niets dat doet me denken aan een scheldwoord van vroeger lompe loetje
en micky vind ik een paarden naam;) maar iedereen heeft zijn eigen associaties en vind andere dingen mooi.
Wat ik leuke namen vind bijvoorbeeld:
Lieve
Rhodee
Ivy
Juna
Ellis
Maar dat hoef jij helemaal niet mooi te vinden:)
en micky vind ik een paarden naam;) maar iedereen heeft zijn eigen associaties en vind andere dingen mooi.
Wat ik leuke namen vind bijvoorbeeld:
Lieve
Rhodee
Ivy
Juna
Ellis
Maar dat hoef jij helemaal niet mooi te vinden:)
where ever you go, go with your heart

vrijdag 4 maart 2016 om 20:33
quote:babyinjuli schreef op 04 maart 2016 @ 11:51:
Hoi allemaal!
Ik ben zwanger van een meisje en opzoek naar een leuke naam. Voordat ik zwanger was had ik al twee favorieten, maar begin nu toch te twijfelen... Graag jullie mening over Loet en Micky
Bedankt!
Loet ken ik niet, maar zou ik zeker weten associeren met een jongetje.
Micky op deze wijze geschreven doet me denken aan Mickey Mouse. Dan zou ik eerder voor Mikki gaan.
Is Lexi, Teddy, Billie, Charlie of Bobbi nog wat voor je?
Hoi allemaal!
Ik ben zwanger van een meisje en opzoek naar een leuke naam. Voordat ik zwanger was had ik al twee favorieten, maar begin nu toch te twijfelen... Graag jullie mening over Loet en Micky
Bedankt!
Loet ken ik niet, maar zou ik zeker weten associeren met een jongetje.
Micky op deze wijze geschreven doet me denken aan Mickey Mouse. Dan zou ik eerder voor Mikki gaan.
Is Lexi, Teddy, Billie, Charlie of Bobbi nog wat voor je?
Ik spreek toch geen Chinees?!

zaterdag 5 maart 2016 om 11:05
Tussen Loet en Micky dan maar Micky. Loet vind ik echt heel lelijk. Oncharmant, lomp, meer jongensnaam dan meisjesnaam (al zou ik het voor een jongen ook lelijk vinden). Nee, ik kan er niks leuks aan vinden. Micky vind ik wel schattig en lief. Ik vind het alleen meer een bijnaam. Ik zou dan gaan voor Michelle/Michaela of iets dergelijks en dan als bijnaam Micky.
Het jammere van dat soort schattige namen is dat er je er zo weinig mee kan als je groter bent en de naam te kinderachtig vind Het is een naam waar je weinig kanten mee op kan als je hem ontgroeid bent mocht je dat vinden. Ik geef mijn kinderen liever een wat volwassener naam die ze naar believen kunnen afkorten. Ik heb zelf ook een bijnaam in de trant van Micky en dat is leuk voor familie/vrienden maar ik ben wel blij dat ik gewoon een echte naam heb voor zakelijke situaties oid. Die naam past ook veel beter bij mij en de bijnaam is leuk voor in informele thuissituaties.
Maar ik vind Micky dan wel weer beter dan Loet dus dan toch maar die van de twee.
Het jammere van dat soort schattige namen is dat er je er zo weinig mee kan als je groter bent en de naam te kinderachtig vind Het is een naam waar je weinig kanten mee op kan als je hem ontgroeid bent mocht je dat vinden. Ik geef mijn kinderen liever een wat volwassener naam die ze naar believen kunnen afkorten. Ik heb zelf ook een bijnaam in de trant van Micky en dat is leuk voor familie/vrienden maar ik ben wel blij dat ik gewoon een echte naam heb voor zakelijke situaties oid. Die naam past ook veel beter bij mij en de bijnaam is leuk voor in informele thuissituaties.
Maar ik vind Micky dan wel weer beter dan Loet dus dan toch maar die van de twee.
zaterdag 5 maart 2016 om 12:30
quote:mendy schreef op 03 maart 2016 @ 19:38:
Rawr, als je écht een favoriete naam hebt zou ik die gewoon kiezen. Nog wat ideeën;
Odilia
Odette
Valerie
Viviën
Isabelle
Louise
Mathilde
Victoria
Jolien
Stephanie
Leonore
Emmily
Christina
Felicia
Aimee
Misschien moeten we inderdaad gewoon voor die favoriete naam gaan en ondertussen nog wat zoeken. Misschien vinden we nog een betere naam.
Leonore (of Eléonore) vind ik ook wel leuk maar m'n vriend niet zo.
Rawr, als je écht een favoriete naam hebt zou ik die gewoon kiezen. Nog wat ideeën;
Odilia
Odette
Valerie
Viviën
Isabelle
Louise
Mathilde
Victoria
Jolien
Stephanie
Leonore
Emmily
Christina
Felicia
Aimee
Misschien moeten we inderdaad gewoon voor die favoriete naam gaan en ondertussen nog wat zoeken. Misschien vinden we nog een betere naam.
Leonore (of Eléonore) vind ik ook wel leuk maar m'n vriend niet zo.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.