Meisjesnamen

donderdag 17 maart 2016 om 20:14
Haha ik vind precies de andere namen het leukst. Ik vind Hanna nogal sloom. Juliet vind ik best mooi, maar een tikje kak. Esmee is ook wel wat chique, maar ook heel mooi en vrouwelijk. Marin vind ik leuk omdat het apart is en een mooie klank heeft. Kyra vind ik passen bij een zelfverzekerde, hippe vrouw.

donderdag 17 maart 2016 om 21:54
quote:nalala schreef op 17 maart 2016 @ 20:00:
Hoi! Ook ik kan wel wat input gebruiken . Wat vinden jullie van:
Marin
Kyra
Esmée
Juliet(te)
Hanna
Mijn associaties:
Marin: beetje gek, waar ligt de klemtoon?
Kyra: randje van ordinair
Esmee: kak
Juliette: kak
Hanna: slooooooooom en boers
Ik heb blijkbaar een nogal andere smaak;)
Hoi! Ook ik kan wel wat input gebruiken . Wat vinden jullie van:
Marin
Kyra
Esmée
Juliet(te)
Hanna
Mijn associaties:
Marin: beetje gek, waar ligt de klemtoon?
Kyra: randje van ordinair
Esmee: kak
Juliette: kak
Hanna: slooooooooom en boers
Ik heb blijkbaar een nogal andere smaak;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 17 maart 2016 om 22:04
donderdag 17 maart 2016 om 23:22
Marin, waar leg je de klemtoon? Klemtoon op de Ma zoals in Marit? Of op -rin, zoals in Marijn? Vind het wel een mooie naam.
Kyra, ken aantal beesten die zo heten
Esmée, mooi! Maar streepje lijkt me met 2 e's volkomen overbodig. Ik zou gewoon Esmee doen.
Juliet(te) - Mwah
Hanna - beetje saai. Anna vind ik wel erg mooi.
Kyra, ken aantal beesten die zo heten
Esmée, mooi! Maar streepje lijkt me met 2 e's volkomen overbodig. Ik zou gewoon Esmee doen.
Juliet(te) - Mwah
Hanna - beetje saai. Anna vind ik wel erg mooi.

vrijdag 18 maart 2016 om 06:50
vrijdag 18 maart 2016 om 07:35
vrijdag 18 maart 2016 om 12:02
Hoi allemaal,
Ik ben nu 17 weken zwanger en we weten dus nog niet wat het wordt. Onze eerste kindje is een stoere jongen met de naam Levi. We willen daar graag een lieve maar toch stoere meisjesnaam bij vinden maar we vinden het zo ontzettend moeilijk. Zelf zaten we op dit moment te denken aan Julie (nr. 1), Romy of Yara. Maar deze namen zijn het allemaal net niet. We willen liever geen namen met een L, D, R of C in verband met de post en achternaam.
Hebben jullie leuke ideeën bij de naam Levi?
Ik ben nu 17 weken zwanger en we weten dus nog niet wat het wordt. Onze eerste kindje is een stoere jongen met de naam Levi. We willen daar graag een lieve maar toch stoere meisjesnaam bij vinden maar we vinden het zo ontzettend moeilijk. Zelf zaten we op dit moment te denken aan Julie (nr. 1), Romy of Yara. Maar deze namen zijn het allemaal net niet. We willen liever geen namen met een L, D, R of C in verband met de post en achternaam.
vrijdag 18 maart 2016 om 20:20
quote:dme96 schreef op 18 maart 2016 @ 12:02:
Hoi allemaal,
Marèl
Danee
Quincy
Ella
Jula
Indy
Emmy
Mila
Thalia
Naïma
Stella
Jaline
Ninouk
Manouk
Hoi allemaal,
Marèl
Danee
Quincy
Ella
Jula
Indy
Emmy
Mila
Thalia
Naïma
Stella
Jaline
Ninouk
Manouk
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 29 maart 2016 om 11:55
quote:dme96 schreef op 29 maart 2016 @ 11:43:
Hoera! Wij zijn zwanger van een tweeling. Een jongen én een meisje.
Op dit moment hebben we al de combi's:
Levi &
Bodi en Julie
Erg op die 'i'klank dus. Maar nog steeds ben ik er niet helemaal tevreden over. Wat vinden jullie?
Huh, zijn jullie er met de 20-weken echo pas achter gekomen dat je zwanger bent van een tweeling?
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor drie namen die eindigen op een ie-klank.
Levi &
Bodi en Julie
Erg op die 'i'klank dus. Maar nog steeds ben ik er niet helemaal tevreden over. Wat vinden jullie?
Huh, zijn jullie er met de 20-weken echo pas achter gekomen dat je zwanger bent van een tweeling?
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor drie namen die eindigen op een ie-klank.
dinsdag 29 maart 2016 om 16:25

dinsdag 29 maart 2016 om 16:32
Ik vind Zara een prima naam, wel een associatie met de kledingwinkel. Wat dat betreft is de schrijfwijze Zahra misschien handiger, maar dit komt wel wat minder voor (behalve in mijn omgeving: ik ken juist twee Zahra's en 0 Zara's). De schrijfwijze Zarah kan ook, maar dat komt nog minder voor, dus daar zou ik sowieso niet voor gaan.
dinsdag 29 maart 2016 om 16:38
quote:Teemo schreef op 29 maart 2016 @ 16:32:
Ik vind Zara een prima naam, wel een associatie met de kledingwinkel. Wat dat betreft is de schrijfwijze Zahra misschien handiger, maar dit komt wel wat minder voor (behalve in mijn omgeving: ik ken juist twee Zahra's en 0 Zara's). De schrijfwijze Zarah kan ook, maar dat komt nog minder voor, dus daar zou ik sowieso niet voor gaan.Ja, die associatie is er zeker! Vind je Zahra niet te arabisch? Ik heb zelf een zeer 'hollandse' achternaam namelijk. Ik heb ook Zaria overwogen maar dat spreek je niet zo vloeiend uit vind ik.
Ik vind Zara een prima naam, wel een associatie met de kledingwinkel. Wat dat betreft is de schrijfwijze Zahra misschien handiger, maar dit komt wel wat minder voor (behalve in mijn omgeving: ik ken juist twee Zahra's en 0 Zara's). De schrijfwijze Zarah kan ook, maar dat komt nog minder voor, dus daar zou ik sowieso niet voor gaan.Ja, die associatie is er zeker! Vind je Zahra niet te arabisch? Ik heb zelf een zeer 'hollandse' achternaam namelijk. Ik heb ook Zaria overwogen maar dat spreek je niet zo vloeiend uit vind ik.
dinsdag 29 maart 2016 om 16:43
quote:dme96 schreef op 29 maart 2016 @ 11:43:
Levi &
Bodi en Julie
Julie vind ik erg leuk, Levi ook!
Wat vind je van Lisa, Livia, Jolie, Amelie
Levi &
Bodi en Julie
Julie vind ik erg leuk, Levi ook!
Wat vind je van Lisa, Livia, Jolie, Amelie

dinsdag 29 maart 2016 om 16:53
quote:Mira03 schreef op 29 maart 2016 @ 16:38:
[...]
Ja, die associatie is er zeker! Vind je Zahra niet te arabisch? Ik heb zelf een zeer 'hollandse' achternaam namelijk. Ik heb ook Zaria overwogen maar dat spreek je niet zo vloeiend uit vind ik.De twee Zahra's die ik ken zijn allebei kaaskoppen en ik vind de naam goed bij ze passen. Ik hoor wel eens namen die ik niet zo goed bij een Nederlandse achternaam passen, maar dat zijn ingewikkelde namen als S'Sharraglayney.
[...]
Ja, die associatie is er zeker! Vind je Zahra niet te arabisch? Ik heb zelf een zeer 'hollandse' achternaam namelijk. Ik heb ook Zaria overwogen maar dat spreek je niet zo vloeiend uit vind ik.De twee Zahra's die ik ken zijn allebei kaaskoppen en ik vind de naam goed bij ze passen. Ik hoor wel eens namen die ik niet zo goed bij een Nederlandse achternaam passen, maar dat zijn ingewikkelde namen als S'Sharraglayney.
zaterdag 2 april 2016 om 16:59
quote:Mira03 schreef op 29 maart 2016 @ 16:25:
Ik heb me net aangemeld omdat ik toch benieuwd ben naar meningen van anderen....
Ik ben zwanger van een meisje en ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap de naam Zara in mijn hoofd
Wat vinden jullie van deze naam!?
En er zijn nog andere schrijfwijzes: Zahra en Zarah.
Ik vind het een mooie naam. Zelf zou ik hem inderdaad niet kiezen vanwege de winkel. Net als Sasha en Zinzi, ook heel leuk, maar ook een winkel/merk. Zaria vind ik ook mooi, maar die vind ik minder geschikt voor een echt blank, Nederlands meisje.
Qua spelling zou ik voor de meest simpele schrijfwijze gaan: Zara.
Wat vind je van Ziva of Zoë?
Ik heb me net aangemeld omdat ik toch benieuwd ben naar meningen van anderen....
Ik ben zwanger van een meisje en ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap de naam Zara in mijn hoofd
Wat vinden jullie van deze naam!?
En er zijn nog andere schrijfwijzes: Zahra en Zarah.
Ik vind het een mooie naam. Zelf zou ik hem inderdaad niet kiezen vanwege de winkel. Net als Sasha en Zinzi, ook heel leuk, maar ook een winkel/merk. Zaria vind ik ook mooi, maar die vind ik minder geschikt voor een echt blank, Nederlands meisje.
Qua spelling zou ik voor de meest simpele schrijfwijze gaan: Zara.
Wat vind je van Ziva of Zoë?