Meisjesnamentopic!
zondag 19 december 2010 om 08:42
Man begon gisteravond alweer over een hele andere eerste naam (Britt) en dan klinkt Lena inderdaad beter!
We hebben nog 19/21 weken om er over na te denken, komen er vast uit, is met zoon ook gelukt!:)
In ieder geval bedankt voor het meedenken!:)
En als ze geboren is laat ik hier wel even weten wat het geworden is.
We hebben nog 19/21 weken om er over na te denken, komen er vast uit, is met zoon ook gelukt!:)
In ieder geval bedankt voor het meedenken!:)
En als ze geboren is laat ik hier wel even weten wat het geworden is.
zondag 19 december 2010 om 09:14
maandag 20 december 2010 om 15:28
Ook wij moeten een naam gaan kiezen, maar is zo moeilijk.. heb gelukkig nog 3 maanden..
Merk dat er niet een duidelijke lijn zit in wat we leuk vinden, gaan van stoer, lief tot klassiek. Dit is het lijstje tot nu toe..
Linne / Lynne
Elynne
Elyn / Elin
Evelin
Evelynne / Evelinne
Isolde
Jorinde
Yorike / Jorieke
Enora
Evelien
Eva
Elisa / Elza
Lara / Laura
Iris
Rune
Daniek
Imare
Judith
Anna
Julia
Willen graag twee namen, want 2 voorletters is wel leuk. Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?
Wat vinden jullie ervan? Suggesties zijn ook nog welkom.
Dank voor al het meedenken!!!
Merk dat er niet een duidelijke lijn zit in wat we leuk vinden, gaan van stoer, lief tot klassiek. Dit is het lijstje tot nu toe..
Linne / Lynne
Elynne
Elyn / Elin
Evelin
Evelynne / Evelinne
Isolde
Jorinde
Yorike / Jorieke
Enora
Evelien
Eva
Elisa / Elza
Lara / Laura
Iris
Rune
Daniek
Imare
Judith
Anna
Julia
Willen graag twee namen, want 2 voorletters is wel leuk. Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?
Wat vinden jullie ervan? Suggesties zijn ook nog welkom.
Dank voor al het meedenken!!!
maandag 20 december 2010 om 16:05
maandag 20 december 2010 om 19:23
Dank je cejo, zitten wel leuke namen tussen
Julin - leuk
Florine - beetje te kak vind ik
Felinn - mooi
Meline - nee, vreemd moet ik wellicht nog aan wennen
Jorunn - leuk, zweeds toch?
Maura - nee
Diede - ken een man die zo heet, jongensnaam voor mij
Ava - mooi
Avalon - iets te avatar
Robine - heel leuk, stoer, robin was ooit mijn favoriet.
Phileine - nee
Julin - leuk
Florine - beetje te kak vind ik
Felinn - mooi
Meline - nee, vreemd moet ik wellicht nog aan wennen
Jorunn - leuk, zweeds toch?
Maura - nee
Diede - ken een man die zo heet, jongensnaam voor mij
Ava - mooi
Avalon - iets te avatar
Robine - heel leuk, stoer, robin was ooit mijn favoriet.
Phileine - nee
maandag 20 december 2010 om 19:32
Isolde vinden wij ook heel mooi, maar twijfel soms of het niet een te 'rare' naam is. Of ik hem leuk blijf vinden.
Evelynne, vind ik mooier dan eveline omdat we het echt als Evelinne willen uitspreken en niet als Evelien. Vind dat zachter klinken en omdat het al zo lang ik ons hoofd zit klinkt het voor mij niet gezocht meer, maar als anderen het erg gezocht vinden hoor ik dat wel heel graag!! Evelin is ook een optie trouwens, iets stoerder.
Van jouw lijstje vind ik norah en lena erg leuk, en jeske vind ik wel lekker fris hollands, namen in die trant vind ik erg leuk!
Oh, is wel moeilijk hoor. Bedankt iig.
Evelynne, vind ik mooier dan eveline omdat we het echt als Evelinne willen uitspreken en niet als Evelien. Vind dat zachter klinken en omdat het al zo lang ik ons hoofd zit klinkt het voor mij niet gezocht meer, maar als anderen het erg gezocht vinden hoor ik dat wel heel graag!! Evelin is ook een optie trouwens, iets stoerder.
Van jouw lijstje vind ik norah en lena erg leuk, en jeske vind ik wel lekker fris hollands, namen in die trant vind ik erg leuk!
dinsdag 21 december 2010 om 00:08
quote:ama2 schreef op 20 december 2010 @ 15:28:
Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?
Die voorletters zie je toch bijna nooit. Het gaat toch om de roepnaam, dus in die zin zeg ik: kan best! Ik vind Elin een mooie roepnaam, mooier dan Evelynne. Ook vind ik Elin mooier dan Elyn. Ik houd van de meest simpele schrijfwijze, vandaar. Bij Linne denk ik aan linnen. Ik vind Elin duidelijk leuker!
Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?
Die voorletters zie je toch bijna nooit. Het gaat toch om de roepnaam, dus in die zin zeg ik: kan best! Ik vind Elin een mooie roepnaam, mooier dan Evelynne. Ook vind ik Elin mooier dan Elyn. Ik houd van de meest simpele schrijfwijze, vandaar. Bij Linne denk ik aan linnen. Ik vind Elin duidelijk leuker!
dinsdag 21 december 2010 om 22:24
Ama; ik zal reageren op jouw lijstje met mijn mening:
Linne / Lynne - Linne vind ik heel gaaf! Net als Lenne, wat vind je daar van?
Elynne - ik ben zeker meer voor de i dan de y en vind hem hier dan ook 'raar'. zou voor Eline gaan dan.
Elyn / Elin - Elin leuk!
Evelin - zou ik van maken Evelien
Evelynne / Evelinne ; nee
Isolde; ik vind isolde echt helemaal niks, denk aan 'zolder' en vind het een beetje een 'heksennaam' (maar vraag me niet waarom)
Jorinde - de mol
Yorike / Jorieke- Jorieke, wel leuk, Yorike helemaal niks
Enora - hmm.. even over nadenken, ken wel een Eleonora, Leonoor en Nora, maar deze naam ken ik nog niet...
Evelien - wel leuk, lekker simpel.
Eva - leuk!!! wel populair volgens mij
Elisa / Elza - andere varianten nog Else, Elize. wel redelijke namen
Lara / Laura - Lauren, Laurie, Loren. mijn favourieten van dit rijtje zijn laura + loren.
Iris - mwah
Rune - leuk! Rhune voor een meisje nog leuker!!
Daniek - hmm, nee
Imare - vind ik goed passen bij Isolde, Imare en Isolde.. nee niet mooi
Judith - mooi (ken er 2 en worden beide afgekort tot Juud)
Anna - mooi
Julia - heel mooi!, maar helaas erg populair
Vind uit het lijstje van Cejo Julin, Diede, Maura en Ava ook erg mooi passen bij jouw lijstje!
Linne / Lynne - Linne vind ik heel gaaf! Net als Lenne, wat vind je daar van?
Elynne - ik ben zeker meer voor de i dan de y en vind hem hier dan ook 'raar'. zou voor Eline gaan dan.
Elyn / Elin - Elin leuk!
Evelin - zou ik van maken Evelien
Evelynne / Evelinne ; nee
Isolde; ik vind isolde echt helemaal niks, denk aan 'zolder' en vind het een beetje een 'heksennaam' (maar vraag me niet waarom)
Jorinde - de mol
Yorike / Jorieke- Jorieke, wel leuk, Yorike helemaal niks
Enora - hmm.. even over nadenken, ken wel een Eleonora, Leonoor en Nora, maar deze naam ken ik nog niet...
Evelien - wel leuk, lekker simpel.
Eva - leuk!!! wel populair volgens mij
Elisa / Elza - andere varianten nog Else, Elize. wel redelijke namen
Lara / Laura - Lauren, Laurie, Loren. mijn favourieten van dit rijtje zijn laura + loren.
Iris - mwah
Rune - leuk! Rhune voor een meisje nog leuker!!
Daniek - hmm, nee
Imare - vind ik goed passen bij Isolde, Imare en Isolde.. nee niet mooi
Judith - mooi (ken er 2 en worden beide afgekort tot Juud)
Anna - mooi
Julia - heel mooi!, maar helaas erg populair
Vind uit het lijstje van Cejo Julin, Diede, Maura en Ava ook erg mooi passen bij jouw lijstje!
woensdag 22 december 2010 om 15:16
quote:ama2 schreef op 20 december 2010 @ 19:32:
Isolde vinden wij ook heel mooi, maar twijfel soms of het niet een te 'rare' naam is. Of ik hem leuk blijf vinden.
Ik wilde het niet zeggen, maar nu je het zelf vraagt.. Ik vind Evelinne erg bedacht en Evelynne zeker. Bovendien vind ik Evelynne een tikkeltje aso, richting Danysha, Kaylinn, etc. Maar goed, het is zo persoonlijk. Van die twee zou ik Evelinne kiezen, maar ook dat zou ik vergezocht vinden en ik denk dat ze telkens moet uitleggen dat ze niet Eva Linde heet. Net als Evelin geen Evelien heet. Ik vind Eline of Elin mooier.
Isolde vind ik mooi, maar wel afhankelijk van hoe het klinkt in combinatie met de achternaam. Nora, Lena (of Elena) en Jeske vind ik ook erg leuk. Wat vind je van Silke?
Ik wilde het niet zeggen, maar nu je het zelf vraagt.. Ik vind Evelinne erg bedacht en Evelynne zeker. Bovendien vind ik Evelynne een tikkeltje aso, richting Danysha, Kaylinn, etc. Maar goed, het is zo persoonlijk. Van die twee zou ik Evelinne kiezen, maar ook dat zou ik vergezocht vinden en ik denk dat ze telkens moet uitleggen dat ze niet Eva Linde heet. Net als Evelin geen Evelien heet. Ik vind Eline of Elin mooier.
Isolde vind ik mooi, maar wel afhankelijk van hoe het klinkt in combinatie met de achternaam. Nora, Lena (of Elena) en Jeske vind ik ook erg leuk. Wat vind je van Silke?
donderdag 23 december 2010 om 20:19
Ik help mijn vriendinnen en kennissen graag met het zoeken van namen. Dit keer mijn vriendin Lisette, ze heeft al 2 kindjes en heeft voor een jongetje al genoeg namen namelijk in de richting van: Jarle, Jard, Marlon, Merlijn, Stern, Finn, Lasse, Bodhi en Senne voor meisjes meer in de richting van Luna en Pheline. Luna en Pheline zijn niet DE namen voor haar, heeft iemand leuke suggesties?
Alvast bedankt
Groetjes Marijn
Alvast bedankt
Groetjes Marijn
Om mee te lezen en anderen te helpen!
zaterdag 25 december 2010 om 14:27
quote:jennifervd schreef op 25 december 2010 @ 14:12:
Wij twijfelen nog tussen Elin en Bowi.
Wat vinden jullie?
Wij zouden ook graag willen weten welke indruk deze namen achterlaten bij jullie. Dus mooi, lieflijk, stoer e.d.
Elin vind ik mooi ...stoer en toch meisjes.
Bowi vind ik echt niks niet voor een meisje en niet voor een jongen.
Onze hamster heette zo kan het dus ook niet voorstellen als meisje/jongen
Wij twijfelen nog tussen Elin en Bowi.
Wat vinden jullie?
Wij zouden ook graag willen weten welke indruk deze namen achterlaten bij jullie. Dus mooi, lieflijk, stoer e.d.
Elin vind ik mooi ...stoer en toch meisjes.
Bowi vind ik echt niks niet voor een meisje en niet voor een jongen.
Onze hamster heette zo kan het dus ook niet voorstellen als meisje/jongen