Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Man begon gisteravond alweer over een hele andere eerste naam (Britt) en dan klinkt Lena inderdaad beter!

We hebben nog 19/21 weken om er over na te denken, komen er vast uit, is met zoon ook gelukt!:)

In ieder geval bedankt voor het meedenken!:)

En als ze geboren is laat ik hier wel even weten wat het geworden is.
Tja... Tinke valt in ieder geval af, maar Katinka vinden we ook niet echt wat. Bovendien vind ik zelf een aparte roepnaam onhandig. We vernoemen al in de tweede en derde naam en da's wel genoeg... We twijfelen even verder, ook over nog wat andere namen. Bedankt!
Ook wij moeten een naam gaan kiezen, maar is zo moeilijk.. heb gelukkig nog 3 maanden..

Merk dat er niet een duidelijke lijn zit in wat we leuk vinden, gaan van stoer, lief tot klassiek. Dit is het lijstje tot nu toe..

Linne / Lynne

Elynne

Elyn / Elin

Evelin

Evelynne / Evelinne

Isolde

Jorinde

Yorike / Jorieke

Enora

Evelien

Eva

Elisa / Elza

Lara / Laura

Iris

Rune

Daniek

Imare

Judith

Anna

Julia

Willen graag twee namen, want 2 voorletters is wel leuk. Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?

Wat vinden jullie ervan? Suggesties zijn ook nog welkom.

Dank voor al het meedenken!!!
ik vind magdalena voor een tweede naam trouwens prachtig. ik vind dat een tweede naam wel wat zwaarder mag zijn. en ik vind het een een hele vrouwelijke naam, denk aan een sterke mooie vrouw
@ Ama2

Julin

Florine

Felinn

Meline

Jorunn

Maura

Diede

Ava

Avalon

Robine

Phileine
@ama2: ik vind Isolde prachtig, zou ik ik als eerste naam doen! Evelynne vind ik wat gezocht, zou zelf gewoon voor Eveline gaan. Verder vind ik uit je rijtje Rune en Anna heel mooi.

Wat dacht je verder van:

Mathilde

Norah

Lena

Johanna (Hanna)

Freyah

Feline

Fiene

Jeske

Succes!!!!
Dank je cejo, zitten wel leuke namen tussen

Julin - leuk

Florine - beetje te kak vind ik

Felinn - mooi

Meline - nee, vreemd moet ik wellicht nog aan wennen

Jorunn - leuk, zweeds toch?

Maura - nee

Diede - ken een man die zo heet, jongensnaam voor mij

Ava - mooi

Avalon - iets te avatar

Robine - heel leuk, stoer, robin was ooit mijn favoriet.

Phileine - nee
Ik vind Elynne wel een hele leuke naam! Origineel ook.

Elynne Isolde is ook leuk.

Wat vind je van Elynne Louise? Of Elynne Julia?
Isolde vinden wij ook heel mooi, maar twijfel soms of het niet een te 'rare' naam is. Of ik hem leuk blijf vinden.

Evelynne, vind ik mooier dan eveline omdat we het echt als Evelinne willen uitspreken en niet als Evelien. Vind dat zachter klinken en omdat het al zo lang ik ons hoofd zit klinkt het voor mij niet gezocht meer, maar als anderen het erg gezocht vinden hoor ik dat wel heel graag!! Evelin is ook een optie trouwens, iets stoerder.

Van jouw lijstje vind ik norah en lena erg leuk, en jeske vind ik wel lekker fris hollands, namen in die trant vind ik erg leuk!

Oh, is wel moeilijk hoor. Bedankt iig.
quote:ama2 schreef op 20 december 2010 @ 15:28:

Wat nu steeds terug komt is Evelynne Isolde. Kan dan als roepnaam ook nog Elin of linne worden. Wat stoerder, maar twijfel nog zo, ook over de i of y. Ik heb voorkeur voor i, vriend voor y. En als voorletters E.I. is dat niet gek? ei?

Die voorletters zie je toch bijna nooit. Het gaat toch om de roepnaam, dus in die zin zeg ik: kan best! Ik vind Elin een mooie roepnaam, mooier dan Evelynne. Ook vind ik Elin mooier dan Elyn. Ik houd van de meest simpele schrijfwijze, vandaar. Bij Linne denk ik aan linnen. Ik vind Elin duidelijk leuker!
Wat vind je trouwens van de naam Evelijn? Vind ik namelijk ook een hele mooie naam. Isolde is trouwens ook mooi en helemaal niet raar!
Mijn nichtje heet Isolde, helemaal niet raar!!!

Ik snap nu waarom je Evelynne wilt, maar ik vind dat wat te ingewikkeld ofzo. En niet helemaal mijn smaak, maar da's persoonlijk. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt:-)!
Elin Isolde is leuk!

Isolde niet helemaal mijn smaak, maar het past wel.

Elin vind ik super!
Ama2, wat vind je dan van Eline?
Ama; ik zal reageren op jouw lijstje met mijn mening:

Linne / Lynne - Linne vind ik heel gaaf! Net als Lenne, wat vind je daar van?

Elynne - ik ben zeker meer voor de i dan de y en vind hem hier dan ook 'raar'. zou voor Eline gaan dan.

Elyn / Elin - Elin leuk!

Evelin - zou ik van maken Evelien

Evelynne / Evelinne ; nee

Isolde; ik vind isolde echt helemaal niks, denk aan 'zolder' en vind het een beetje een 'heksennaam' (maar vraag me niet waarom)

Jorinde - de mol

Yorike / Jorieke- Jorieke, wel leuk, Yorike helemaal niks

Enora - hmm.. even over nadenken, ken wel een Eleonora, Leonoor en Nora, maar deze naam ken ik nog niet...

Evelien - wel leuk, lekker simpel.

Eva - leuk!!! wel populair volgens mij

Elisa / Elza - andere varianten nog Else, Elize. wel redelijke namen

Lara / Laura - Lauren, Laurie, Loren. mijn favourieten van dit rijtje zijn laura + loren.

Iris - mwah

Rune - leuk! Rhune voor een meisje nog leuker!!

Daniek - hmm, nee

Imare - vind ik goed passen bij Isolde, Imare en Isolde.. nee niet mooi

Judith - mooi (ken er 2 en worden beide afgekort tot Juud)

Anna - mooi

Julia - heel mooi!, maar helaas erg populair

Vind uit het lijstje van Cejo Julin, Diede, Maura en Ava ook erg mooi passen bij jouw lijstje!
quote:ama2 schreef op 20 december 2010 @ 19:32:

Isolde vinden wij ook heel mooi, maar twijfel soms of het niet een te 'rare' naam is. Of ik hem leuk blijf vinden.

Evelynne, vind ik mooier dan eveline omdat we het echt als Evelinne willen uitspreken en niet als Evelien. Vind dat zachter klinken en omdat het al zo lang ik ons hoofd zit klinkt het voor mij niet gezocht meer, maar als anderen het erg gezocht vinden hoor ik dat wel heel graag!! Evelin is ook een optie trouwens, iets stoerder.

Van jouw lijstje vind ik norah en lena erg leuk, en jeske vind ik wel lekker fris hollands, namen in die trant vind ik erg leuk!

Oh, is wel moeilijk hoor. Bedankt iig.

Ik wilde het niet zeggen, maar nu je het zelf vraagt.. Ik vind Evelinne erg bedacht en Evelynne zeker. Bovendien vind ik Evelynne een tikkeltje aso, richting Danysha, Kaylinn, etc. Maar goed, het is zo persoonlijk. Van die twee zou ik Evelinne kiezen, maar ook dat zou ik vergezocht vinden en ik denk dat ze telkens moet uitleggen dat ze niet Eva Linde heet. Net als Evelin geen Evelien heet. Ik vind Eline of Elin mooier.

Isolde vind ik mooi, maar wel afhankelijk van hoe het klinkt in combinatie met de achternaam. Nora, Lena (of Elena) en Jeske vind ik ook erg leuk. Wat vind je van Silke?
Ik help mijn vriendinnen en kennissen graag met het zoeken van namen. Dit keer mijn vriendin Lisette, ze heeft al 2 kindjes en heeft voor een jongetje al genoeg namen namelijk in de richting van: Jarle, Jard, Marlon, Merlijn, Stern, Finn, Lasse, Bodhi en Senne voor meisjes meer in de richting van Luna en Pheline. Luna en Pheline zijn niet DE namen voor haar, heeft iemand leuke suggesties?

Alvast bedankt

Groetjes Marijn
Om mee te lezen en anderen te helpen!
De laatste 2 geboortekaartjes die ik deze week zag waren

Elin en Elynn.
Iets was misschien past bij Luna & Pheline: Delphine, Zoë, Aimée, Romée, Noa, Loa, Loïs, Lana.
In de lijn van Luna en Pheline

Mila

Philou

Nika

Ninthe

Elin

Danee

Feliz

Cato

Lena

Ella

Flore

Fenna

Jael

Inte

Isis

Livia

Milou

Mara

Nore

Jula

Lila

Malu

Nova

Resa

Florine

Robine
Wij twijfelen nog tussen Elin en Bowi.

Wat vinden jullie?

Wij zouden ook graag willen weten welke indruk deze namen achterlaten bij jullie. Dus mooi, lieflijk, stoer e.d.
Elin vind ik wel leuk, niet super maar wel lek, bij Bowi denk ik aan david bowie en dan wordt zijn achternaam vaak als hondennaam gebruikt, zou ik n

iet doen dus.
quote:jennifervd schreef op 25 december 2010 @ 14:12:

Wij twijfelen nog tussen Elin en Bowi.

Wat vinden jullie?

Wij zouden ook graag willen weten welke indruk deze namen achterlaten bij jullie. Dus mooi, lieflijk, stoer e.d.

Elin vind ik mooi ...stoer en toch meisjes.

Bowi vind ik echt niks niet voor een meisje en niet voor een jongen.

Onze hamster heette zo kan het dus ook niet voorstellen als meisje/jongen
Elin is echt leuk!!

Bowi vind ik meer voor een jongen. En dan nog vind ik de naam niet zo leuk.
Bowi vind ik wel een leuke naam voor een dier (hond ofzo). Een mannetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven