Meisjesnamentopic!
zondag 26 december 2010 om 15:23
maandag 27 december 2010 om 16:26
Ha, een topic waar dames vast wel iets met namen kunnen!
Wij zoeken een leuke naam die komt uit twee namen. Kunnen jullie misschien helpen? De eerste naam is Dicky, maar ook de R, J en E uit Dirkje mogen gebruikt worden. En de tweede naam is Elske. Zelf komen we niet verder dan Ilse (zonder hoofdletter: ilse), wat we nog een beetje een leuke tweede naam vinden. Elise willen we niet, want zo heet al een kindje in de familie.
Voor de dames die willen.. Brand los!
Wij zoeken een leuke naam die komt uit twee namen. Kunnen jullie misschien helpen? De eerste naam is Dicky, maar ook de R, J en E uit Dirkje mogen gebruikt worden. En de tweede naam is Elske. Zelf komen we niet verder dan Ilse (zonder hoofdletter: ilse), wat we nog een beetje een leuke tweede naam vinden. Elise willen we niet, want zo heet al een kindje in de familie.
Voor de dames die willen.. Brand los!
maandag 27 december 2010 om 19:54
@heupje: persoonlijke vind ik Dirkje eigenlijk wel heel leuk, maar dan heb je Elske niet gebruikt. Ook een leuke naam trouwens! Maar misschien heb je wat aan:
Elsa
Dyke (Dieke)
Ricky
Dieske
En daar houdt het al op in mijn hoofd. Moeilijk! Maar er zijn hier dames met hele lange, goede lijsten, dus wie weet...
@claudani: Ik vind Diede een leuke naam, ook i.c.m Dani, maar dan voor een jongen. Komt omdat ik drie jongens ken die zo heten. Verder misschien Dieuwertje of Didi? Wil je graag dezelfde voorletter?
Elsa
Dyke (Dieke)
Ricky
Dieske
En daar houdt het al op in mijn hoofd. Moeilijk! Maar er zijn hier dames met hele lange, goede lijsten, dus wie weet...
@claudani: Ik vind Diede een leuke naam, ook i.c.m Dani, maar dan voor een jongen. Komt omdat ik drie jongens ken die zo heten. Verder misschien Dieuwertje of Didi? Wil je graag dezelfde voorletter?
maandag 27 december 2010 om 22:01
quote:claudani schreef op 27 december 2010 @ 19:13:
hai hai
Onze dochter heet Dani nu weten we dat we weer een dochtertje krijgen en we zitten aan Diede te denken wat vinden jullie? Is dat een beetje te dichtbij elkaar Dani en Diede?
Ik vind het wel grappig, 2x de D. Maar ik zou er dan wel een tweede naam bij bedenken met een andere letter, zodat je straks geen problemen/verwarring krijgt met de post. Ik vind Diede wel echt een leuke en stoere naam! Verder nog wat ideeën:
Dani & Dycke (spreek uit Dieke)
Dani & Dieuwertje
Dani & Dies
Dani & Doutzen
Dani & Dieuwke
hai hai
Onze dochter heet Dani nu weten we dat we weer een dochtertje krijgen en we zitten aan Diede te denken wat vinden jullie? Is dat een beetje te dichtbij elkaar Dani en Diede?
Ik vind het wel grappig, 2x de D. Maar ik zou er dan wel een tweede naam bij bedenken met een andere letter, zodat je straks geen problemen/verwarring krijgt met de post. Ik vind Diede wel echt een leuke en stoere naam! Verder nog wat ideeën:
Dani & Dycke (spreek uit Dieke)
Dani & Dieuwertje
Dani & Dies
Dani & Doutzen
Dani & Dieuwke
maandag 27 december 2010 om 22:06
quote:Heupje schreef op 27 december 2010 @ 16:26:
Wij zoeken een leuke naam die komt uit twee namen. Kunnen jullie misschien helpen? De eerste naam is Dicky, maar ook de R, J en E uit Dirkje mogen gebruikt worden. En de tweede naam is Elske. Dit is wel ver gezocht, maar.... Ik zat zelf te denken aan de D van Dicky en El van Elske... DELPHINE. Gewoon omdat ik dat een mooie naam vind. Je spreekt het uit als Delfien. En anders misschien Delana of Delisa.
Wij zoeken een leuke naam die komt uit twee namen. Kunnen jullie misschien helpen? De eerste naam is Dicky, maar ook de R, J en E uit Dirkje mogen gebruikt worden. En de tweede naam is Elske. Dit is wel ver gezocht, maar.... Ik zat zelf te denken aan de D van Dicky en El van Elske... DELPHINE. Gewoon omdat ik dat een mooie naam vind. Je spreekt het uit als Delfien. En anders misschien Delana of Delisa.
dinsdag 28 december 2010 om 00:43
dinsdag 28 december 2010 om 09:59
quote:blogbabe schreef op 27 december 2010 @ 22:06:
[...]
Dit is wel ver gezocht, maar.... Ik zat zelf te denken aan de D van Dicky en El van Elske... DELPHINE. Gewoon omdat ik dat een mooie naam vind. Je spreekt het uit als Delfien. En anders misschien Delana of Delisa.
Zijn de namen van de oma's dus die combi willen we als tweede naam geven. Je gebruikt het weinig en misschien is het idd ver gezocht, maar wij vinden het leuk. Delphine doet mij denken aan een dolfijn. Delisa lijkt ook uit het engels te komen.
quote:Aruuba schreef op 27 december 2010 @ 22:46:
Dieke
Elkje
Elsje
Eldirse
Eldirse is wel wat! i en de r zouden ook nog kunnen wisselen.
Elsje vind ik ook erg leuk, maar niet zo leuk om echt voor te kiezen. Lijkt dan net dat we voor één naam kiezen en die verkleinen.
quote:smirnoff08 schreef op 28 december 2010 @ 00:43:
Hello meiden,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen manlief en ik komen er niet helemaal uit!
De naam zijn we al over uit. Alleen dan nog; hoe gaan we t spellen?
Het is 1 naam.
Wat vinden jullie mooier/leuker?
Jessee Liz
Jessi Liz
Jessy Liz
Jessie Liz
Jessey Liz
Thx alvast!
Goh, dat zou ook nog bij ons kunnen. Zelf vind ik dan Jessie of Jessy leuk. Jesse heet een jongen van mijn vorige stage, dus zelf zou dan nooit een meisje zo laten heten.
Liz alleen vind ik ook erg mooi! Meisje op mij stage heette Lizzy. Er zat ook een Luna (loena) Ja, met de L kan je ook mooie namen maken..
[...]
Dit is wel ver gezocht, maar.... Ik zat zelf te denken aan de D van Dicky en El van Elske... DELPHINE. Gewoon omdat ik dat een mooie naam vind. Je spreekt het uit als Delfien. En anders misschien Delana of Delisa.
Zijn de namen van de oma's dus die combi willen we als tweede naam geven. Je gebruikt het weinig en misschien is het idd ver gezocht, maar wij vinden het leuk. Delphine doet mij denken aan een dolfijn. Delisa lijkt ook uit het engels te komen.
quote:Aruuba schreef op 27 december 2010 @ 22:46:
Dieke
Elkje
Elsje
Eldirse
Eldirse is wel wat! i en de r zouden ook nog kunnen wisselen.
Elsje vind ik ook erg leuk, maar niet zo leuk om echt voor te kiezen. Lijkt dan net dat we voor één naam kiezen en die verkleinen.
quote:smirnoff08 schreef op 28 december 2010 @ 00:43:
Hello meiden,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen manlief en ik komen er niet helemaal uit!
De naam zijn we al over uit. Alleen dan nog; hoe gaan we t spellen?
Het is 1 naam.
Wat vinden jullie mooier/leuker?
Jessee Liz
Jessi Liz
Jessy Liz
Jessie Liz
Jessey Liz
Thx alvast!
Goh, dat zou ook nog bij ons kunnen. Zelf vind ik dan Jessie of Jessy leuk. Jesse heet een jongen van mijn vorige stage, dus zelf zou dan nooit een meisje zo laten heten.
Liz alleen vind ik ook erg mooi! Meisje op mij stage heette Lizzy. Er zat ook een Luna (loena) Ja, met de L kan je ook mooie namen maken..
dinsdag 28 december 2010 om 10:29
quote:Heupje schreef op 28 december 2010 @ 09:59:
Dat is bij mij dus ook het "probleem" Ik werk op een KDV en wil niet dat mijn kind dezelfde naam heeft als een ander kindje vandaar ook een dubbele naam plus dat we het mooi vinden.
Heupje: Wel 2 lastige zzeg namen om er 1 van te maken.. .
Dat is bij mij dus ook het "probleem" Ik werk op een KDV en wil niet dat mijn kind dezelfde naam heeft als een ander kindje vandaar ook een dubbele naam plus dat we het mooi vinden.
Heupje: Wel 2 lastige zzeg namen om er 1 van te maken.. .
dinsdag 28 december 2010 om 11:05
@Visje, ik weet nog niet of ik zwanger ben. Ik ben al paar dagen over tijd, maar de test was wel negatief. Ga donderdag nog eens doen als ik nog niet ongesteld ben. Maarja dat is offtopic.
Wij zijn denk een van de weinigen die al snel namen hebben.
Direlze vind ik ook wel wat, maar zou het dan wel met een s doen.
Wij zijn denk een van de weinigen die al snel namen hebben.
Direlze vind ik ook wel wat, maar zou het dan wel met een s doen.