Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
[quote]MissShopping schreef op 02 februari 2010 @ 16:53:

[...]

Vince en:

Emme Nee, niet mijn ding

Julie Mwah

Noa Vind ik precies meer voor een jongen

Isa Is leuk ja...

Olivia Vind ik prachtig, maar Vriend niet

Lucie Ja, kan ook wel

Ella Ook leuk

Grace Nee, niet mijn ding

Lily Ja, ook prachtig, maar wederom wil vriend niet

Lauren Nee

Milla Nee

Jill Nee

quote]

Anouk, ik vind Izzy inderdaad erg leuk. Vriend zit aan Isabella te denken. Kan ik daar wel Izzy van maken
[quote]Faye_C schreef op 03 februari 2010 @ 01:07:

Julia

Amelie

Charlotte Deze staat inderdaad ook op ons lijstje

(alledrie goed in Frans en Engels uit te spreken net zoals Vince)

Ava zul je niets vinden omdat je dan dezelfde verwarring als bij Kate en Amy zult krijgen. Ja, inderdaad. Ik vind hem erg leuk, maar hier gaan ze hem weer verkeerd uitspreken...

Uit de klas van mijn kinderen:

MacKenzie (met nick Mac)

Hailey

Brooklyn (meisje)

Makenah (Mekkenna spreek je uit)

Nyla

Jorja (Georgia maar dan eenvoudiger geschreven)

Dakota

Deze vind ik eigenlijk allemaal maar niks...[/quote]
Voor nog meer inspiratie: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf Dit is de site van de belastingdienst, dus door de kinderbijslag weten zij natuurlijk alle namen uit 2009. Dit is het linkje van de meisjesnamen, maar op diezelfde site kan je ook de jongensnamen vinden.
Dragonflies, ik heb nog even een aantal teruggezocht die ik een paar maanden terug suggereerde voor iemand anders:

Jill

Janiek

Nadah

Joël

Nore

Jildau

Josra

Noreen

Nikki

Nanet

Linde

Zoia

Nena

Ilva of Ylva

Yanou(k)

Manou(k)

Elise of Elisa

Nande

Thera

Izel

Aimée

Senna

Deniz

Resa / Reza

Mendy

Indy

Aurelie

Léa

Flore

Anaïs

Lenah

Célia

Arwen

Mira

Yana

Kyra

Lara of Larah

Irem

Neele

Jenna

Nenah

Eef

Flore

Iris

Leah

Robin

Imke

Inez

Chris

Farah

Renée

Femke

Lian

Aisha

Ellis

Yanou

Nog een paar frieze namen:

Imke

Diede

Rinke

Dimra

Ilja

Renza

Ynte

Fardau

Heske

Hiska

Jente

Yela

(kan zijn dat ik nu een paar dubbel heb genoemd hoor!)
@ Marriss

Linde vind ik heel erg mooi maar dat kan niet bij onze achternaam, wij hebben namelijk een achternaam die ook veel voorkomt met "de" ervoor (zoals bijvoorbeeld Zwart), dus dan is het net of ze Lin de Zwart ipv Linde Zwart, snap je? Daarnaast vindt mn man het ook geen mooie naam.

De rest van je lijst valt af, maar onwijs bedankt hoor!

Maar ook goed nieuws. Man vindt Saar, Roos en Jet hele grote kanshebbers dus ik ben al erg blij

De jongensnamen daarentegen.... Denk dat ik die mega lijst van de link die Blogbabe heeft gegeven (die van de belastingdienst) maar eens ga doorspitten....
Linde is inderdaad een mooie naam!

O en Saar, Roos en Jet ook! Ik vind persoonlijk Jet het leukst omdat hij het minst voorkomt volgens mij. Maar Saar de leukste naam. Ik zou denk ik voor Saar gaan.

Nog een paar aparte meisjesnamen ter inspiratie voor wie wilt: Léa, Lore, Nova, Siri, Leia, Lova (mooi!!), Bibe, Pippa, Marlo, Juuli, Maren, Invy, Ivalu.
quote:Dragonflies schreef op 04 februari 2010 @ 08:35:

De jongensnamen daarentegen.... Denk dat ik die mega lijst van de link die Blogbabe heeft gegeven (die van de belastingdienst) maar eens ga doorspitten....Haha! En als het dan nog steeds niet is gelukt, dan weet ik het ook niet meer, hoor!
Ik ben druk bezig met zwanger worden én blijven, maar het schiet allemaal nog niet zo op. Toch stiekem wel over namen aan het nadenken. Wie weet er leuke, 1 lettergrepige meisjesnamen? Liefst niet te populaire...

Fee, Liv, Liz vind ik bijv. erg mooie namen. Iets in die richting...
quote:Mekka schreef op 03 februari 2010 @ 10:02:

wat vinden jullie van Melle - mijn man is helemaal verliefd op deze naam maar ik twijfel of ik t niet te veel een jongensnaam vindIk ken een meisjes-Melle. Ik vind Mella overigens erg mooi!
quote:loeske schreef op 07 februari 2010 @ 13:33:

Ik ben druk bezig met zwanger worden én blijven, maar het schiet allemaal nog niet zo op. Toch stiekem wel over namen aan het nadenken. Wie weet er leuke, 1 lettergrepige meisjesnamen? Liefst niet te populaire...

Britt

Saar

Mijs

Sam

Suus

Bo

Babs

Kate

Brinn

Gwen

Pam

Mel

Jill

Kes

Jazz

Lynn

Quinn

Zoiets?
quote:blogbabe schreef op 03 februari 2010 @ 21:04:

Voor nog meer inspiratie: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf Dit is de site van de belastingdienst, dus door de kinderbijslag weten zij natuurlijk alle namen uit 2009. Dit is het linkje van de meisjesnamen, maar op diezelfde site kan je ook de jongensnamen vinden.Wat een leuke site! De naam van mijn dochter is maar één keer gegeven. Wat leuk om te zien dat ze de enige is uit 2009!

Floor

Noor

Roos

Jet

Tess

Mae

Fleur

Soof

Fae

Fy

Pien

Kris

Lynn
.

Fay

Lynn

Britt

Tess

Len

Els

Lot

Jip

Sam

Kim

Roos

Jes

Fem

Kes

Puk

Ann

Sil

Sue

Jet
Dank jullie wel, er zitten leuke tussen zeg!
Hey Loes!

Hoe gaat het met je? Wil het nog niet zo vlotten? Heb vertrouwen meisje. Komt echt goed. Na mijn buitenbaarmoederlijke en miskraam ben ik nu 7 prille weekjes zwanger.

Ik zoek ook de namen die jij zoekt. Ik mis Maud nog in de lijstjes
Het mocht niet te populair Kippetje...
Haha Marriss, heel goed! Hi Kip, gefeliciteerd! Wat super voor je! Tja, na de missed abortion was ik na 9 maanden weer zwanger, helaas tijdens kerst een miskraam gehad. Wel gelijk weer een regelmatige cyclus, nu weer afwachten... Tis allemaal wat, maar ik geef idd de moed niet op, komt goed. Ondertussen droom ik verder over leuke namen.

Ik vind Mae, Babs en Fem erg leuk. Hou wel van die aparte namen, ben juf op een erg grote school en heb bij zoveel namen associaties. Als er nog meer leuke namen zijn? Ik hoor ze graag!
Juul?
Vervelend trouwens, dat het niet lukt om zwanger te worden. Hier inmiddels ook al zo'n 17 maanden bezig en nog nooit een positieve test in handen gehad. Zit inmiddels ook in het medische circuit

En ook vind het leuk om met namen bezig te zijn!

Kip, gefeliciteerd!
Wat heftig Mariss! Tis echt een strijd he?! Succes en we dromen lekker verder over de namen! Juul is ook leuk trouwens...
Ja, de lol is er behoorlijk af helaas. Maar goed, ik geloof er nog steeds in dat er een dag komt dat het wél lukt.

Jiij ook veel succes!

Wat vind je anders nog van Fien, Syl, Lien, Ann of Noor?
quote:Marriss schreef op 09 februari 2010 @ 09:21:

Ja, de lol is er behoorlijk af helaas. Maar goed, ik geloof er nog steeds in dat er een dag komt dat het wél lukt.

Jiij ook veel succes!

Die dag komt vast! (heb er zelf ook zo'n 3 jr over gedaan en middels IUI is het dan toch gelukt!) Mochten jullie het een en ander van je af willen schrijven.... Bij de topic 'Kaetje & the prikbitches' zijn jullie van harte welkom!
Ik heb een hele mooie naam gehoord!!!

Lumée! Wat vinden jullie? (ook mooi als tweede naam misschien)
Mooi Cato! Weet je ook wat deze naam betekent of waar de naam vandaan komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven