Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:Dragonflies schreef op 07 april 2010 @ 12:06:

Ik heb een tijdje geleden ook om inspiratie gevraagd maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger en nog niet veel verder gekomen dus graag nog wat hulp!

We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje

Naam die nu hoog op mijn lijstje staat is Saar, dus iets in die trant.

Lieke

Jasmijn

Marit

Benthe

Norah

Mirthe

Isa

Esra

Milein

Ronja

Yara

Merel

Veerle

Ninthe

Jentl

Leah

Eline

Déonne

Romy

Romée

Minke

Mandy

Jula

Julia

Yuna

Emma

Jade

Noor

Dide

Suze

Jill

Jonna

Mare

Pien

Nine

Silke

Lize

Fenne

Amber

Evy / Eva

Amy / Emy

Noa
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Feline eigenlijk ook mooier, simpeler vooral. Feline Johanna vind ik het mooist, maar dat was geen optie he? Dan zou ik joanna kiezen.

Trouwens, wat heeft de dochten van Tooske en Bastiaan een mooie naam gekregen he? ;)
Nog niets over gehoord / gelezen, maar ik gok *zet 6e zintuig aan* Cato?
quote:Catooo schreef op 07 april 2010 @ 22:07:

Ik vind Feline eigenlijk ook mooier, simpeler vooral. Feline Johanna vind ik het mooist, maar dat was geen optie he? Dan zou ik joanna kiezen.

Toevallig gister toch maar besloten dat het Johanna gaat worden

En Féline i.p.v.Philine. Hoeft ze niet haar hele leven haar naam te spellen.
Feline vind ik ook een hele mooie naam! Maar man niet helaas . We hebben gister een nieuwe naam ontdekt die we ook erg mooi vinden, alleen willen we dus 2 namen geven en vinden we t lastig te bepalen wat bij elkaar past. Dus graag jullie mening.

Linde Evi
Jullie willen je kind Linde Evi noemen? En dan als roepnaam Linde? Lijkt me een prima naam! Ik vind het erg mooi klinken! Wat misschien ook leuk is als 2e naam: Linde Sophie of Linde Julie/Jolie! Linde Madelief vind ik ook mooi klinken.
Nou, we hadden/hebben Elynn als favoriet, maar die vinden we moeilijk te combineren met een tweede naam, dus kwamen we nu op deze naam Linde Evi, ik vind m ook heel mooi! Alleen zie ik net op de site van de kinderbijslag dat beide namen heeeel erg populair zijn :(. Pffffff!
@1983, even nieuwsgierig: hoeveel weken ben je?

Vinden jullie Elin niet mooi dan? Dan kan je gewoon zeggen dat je het zo schrijft zoals je het zegt. Of Eliv, vind ik ook erg mooi.

Linde vind ik ook mooi, en Evi ook... combinatie ietsje minder. Persoonlijk ligt Linde me iets te dichtbij Linda, wat ik dan weer een vreselijke naam vind (stom he, maar één lettertje verschil)

Nog een paar andere ideetjes voor jullie:

Erin

Eva

Ilva / Ylva

Thera

Irem

Izel
Ik ben vandaag precies 26 weken, dus we hebben gelukkig nog ff .

Linda vind ik ook verschrikkelijk, dus ik snap je gevoel, haha!

Elin vind ik idd een stuk minder mooi dan Elynn. Eliv...daar breng je me op een idee, wat een mooie naam zeg!
Eliv is mooi he staat ook op mijn lijstje. Alleen nog zwanger worden... *pakt lijstje er even bij* Eliz staat er ook nog op! Vind je daarvan?

Jullie weten dat het een meisje wordt of zoeken jullie ook nog een jongensnaam?
We weten dat t een meisje wordt .. Ze lag met dr benen wijd toen we de 20 weken echo hadden, dus t was vrij duidelijk . Eliz vind ik ook heel erg mooi! Jemig, haha. Ik ben namelijk best kritisch in namen, maar kennelijk vind ik iets met een e en i snel mooi..
Nou ja, heb je weer twee om te overwegen en met man te bespreken! Willen jullie ook nog vernoemen? Anders kan ik ook nog even nadenken over een 2e naam die mooi bij Eliv / Eliz past maar dan moet ik wel even weten wat voor 'eisen' jullie hebben....
Nee, we willen niet vernoemen! Dus, fijn als je wilt meedenken over een mooie 2e naam! Echt leuk dit topic
Oke,

Persoonlijk zou ik neigen naar een 2e naam met drie lettergrepen, vind ik lekker bekken bij een 2-lettergrepige 1e naam. En ik zou geloof ik in de 2e naam herhaling van de -e- en -i- klank een beetje vermijden... Dus bijv.:

Eliv / Eliz

Muriël

Madelon

Valerie

Susanna

Noralie

Marlijne

Noralie

Melanie

Amarins

Daniëlle

Christina

Jorieke

Willemijn

Johanna

Joanne

Sabine

(hmmm... lastig. Ik vind de meeste 3-lettergrepige namen niet zo mooi.... vind deze suggesties ook niet echt super, maar goed, tis voor jouw kind )
Ik vind namen met 3 lettergrepen ook bijna nooit mooi. In jou rijtje zit ook niks waar ik enthousiast van wordt helaas.
Dames, willen jullie helpen?

Ik weet het is nog heel vroeg in de zwangerschap, maar we zijn toch al bezig met namen.

Een jongensnaam zijn we al uit, maar een meisjesnaam is lastig.

Wat vinden jullie van de volgende namen:

- Eliora

- Salome

- Jedidja(h)

- Thirza

- Yaël

- Jemima

- Amaris

- Hadassa(h)

Onze 2 andere dochters hebben ook Bijbelse/hebreeuwse namen dus het past er wel bij.
Ik vind namen van 3 lettergrepen wel mooi eigenlijk.

Al onze 3 kinderen hebben een naam met 3 lettergrepen.
Ik vind vooral Thirza en Hadassah erg mooie namen, mrscaricos!
quote:mrscaricos schreef op 09 april 2010 @ 09:14:

Dames, willen jullie helpen?

Ik weet het is nog heel vroeg in de zwangerschap, maar we zijn toch al bezig met namen.

Een jongensnaam zijn we al uit, maar een meisjesnaam is lastig.

Wat vinden jullie van de volgende namen:

- Eliora

- Salome

- Jedidja(h)

- Thirza

- Yaël

- Jemima

- Amaris

- Hadassa(h)

Onze 2 andere dochters hebben ook Bijbelse/hebreeuwse namen dus het past er wel bij.

Eliora: Mooi

Salome: Niet echt

Jedidja(h): Vind ik mooi, zou het zonder H doen...Anders blijft ze het zeggen wss.

Thirza: Klinkt wat harder maar is ook leuk

Yael: mooi

De laatste 3 zijn misschien bijbels en/of hebreeuws maar ik vind ze niet mooi en een beetje turks marrokaans klinken...
dubbel
Hoe ver ben je
quote:keeprunning schreef op 09 april 2010 @ 09:24:

Ik vind vooral Thirza en Hadassah erg mooie namen, mrscaricos!

Ja ik vind Hadassa(h) ook erg mooi.

Maar dan met of zonder H op het einde?

What do you think?
Ik zou met doen, omdat je hem toch wel een beetje hoort.
Ik denk met een h, dat vind ik met meer namen mooier staan, zoals Leah en Norah.
Hadassah is trouwens een echte Joodse naam, het is de officiële naam van koningin Esther (in de Bijbel)

En Jemima is dan weer meer engels, het is de eerste dochter van Job na zijn beproeving.

Oh en ik ben pas rond de 2 maanden zwanger, erg vroeg dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven