Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ahaa, thanx dragonflies! Hmm, dan kijk ik toch niet op de goede site of juist wel.. Maar plaats 219 doe ik t voor .
AK32: ik keek op www.babybytes.nl. Maar ik zou als ik jou was de site van de kinderbijslag gebruiken die is denk ik betrouwbaarder . Wel echt handig toch he, dat internet.. Hihi.
Wat Dragonflies zegt dus.

Met alle alternatieve spellingen erbij (Elin, Elyn, Elynn, Elinn, Elyne, Elynne en allemaal met andere accentjes) is de naam 277 keer gegeven. Hij staat ergens achterin de 40.
quote:Teddyt00t schreef op 29 maart 2010 @ 12:27:

[...]

Ik vind dat ook een stoere naam! Vraag me alleen af wat de juiste uitspraak is, vilen(e) of echt met de ei klank; vilein(e)?

Dit is geen naam, maar een grap. Een grap uit een boek. Phileine zegt sorry.

Phileine is een verbastering van vilein, wat gemeen betekent.
Ja, omdat de hoofdpersoon zo'n bitch is in het boek. (Maar dat kwartje landt inderdaad niet overal - er worden verrassend veel meisjes Phileine genoemd tegenwoordig )
quote:SummerDee schreef op 28 maart 2010 @ 21:30:

Hoi meiden,

Wij verwachten een meisjes tweeling .... Graag jullie mening over

Anne-Lie & Sara-Linn

Ik vind ze beide prachtig (manlief vooral de eerste) , maar is het niet te gezocht ?

Groetjes !

Dan is het net of het er 4 zijn

Een tweeling met dubbele namen, ik vind het niets...
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 15:11:

Ja, omdat de hoofdpersoon zo'n bitch is in het boek. (Maar dat kwartje landt inderdaad niet overal - er worden verrassend veel meisjes Phileine genoemd tegenwoordig )Ik kijk er echt van op... mensen hebben ergens een klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt....
Vroeger had ik op school een leraar die ieder kind met een dubbele naam 2 beurten of overhoringen gaf.

Jan Willem moest twee keer komen, eerst Jan en daarna Willem
Wat vinden jullie van de naam Eliora?
Klinkt als een mix van Eliane en Nora. Ik breek er mijn tong een beetje over, maar ik vind het wel een mooie naam.
Eliora klinkt wel mooi, het betekent God is mijn Licht
Eliora is een hebreeuwse meisjesnaam en betekend 'God is mijn licht'

Dus niet echt een mix van namen.

Maar wat vinden jullie van de naam?
quote:isabon schreef op 07 april 2010 @ 15:35:

Eliora klinkt wel mooi, het betekent God is mijn Licht

Inderdaad.

Ja ik vind de betekenis van een naam wel belangrijk, maar ook de klank.

Marit vind ik ook mooi, dat betekend 'parel' maar dat vind mijn man niet mooi helaas.
En Elore of Elora?
Eliora is een mooie naam, die je niet vaak hoort. Marit vind ik wat vlotter...
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 15:11:

Ja, omdat de hoofdpersoon zo'n bitch is in het boek. (Maar dat kwartje landt inderdaad niet overal - er worden verrassend veel meisjes Phileine genoemd tegenwoordig )Toch is Phileine ook een Griekse naam, het betekent liefhebben/beminnen.
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de naam is afgeleid van het Griekse werkwoord voor 'houden van', maar voor zover ik weet is Phileine geen bestaande Griekse naam.
Is Phileine niet dan afgeleid van Phileo liefde?

Dat is toch broerderliefde? denk maar aan Philadelphia (nee niet de kaas!)

Phileo is inderdaad grieks.

Dat is wat ik weet van mijn klein beetje grieks (niet veel dus)
quote:mrscaricos schreef op 07 april 2010 @ 17:16:

Dat is toch broerderliefde? denk maar aan Philadelphia (nee niet de kaas!)

Phileo is inderdaad grieks.

Dat is wat ik weet van mijn klein beetje grieks (niet veel dus)Phileo - means to have an affection (sentiment, passion or feeling) for. A fondness based in the heart. What the Greeks meant by Phileo love is what we normally think of the words "brotherly love" meaning today.
quote:mrscaricos schreef op 07 april 2010 @ 17:16:

Ja, fileo is het Griekse werkwoord voor houden van, en daar kan Phileine inderdaad van afgeleid zijn - in het Nederlands dan want Phileine is voor zover ik weet geen Griekse naam. Een Nederlandse naam dus, afgeleid van een Grieks werkwoord. Ook leuk. Wel jammer dat die naam in het Nederlands niet zo'n lieve betekenis heeft.
Ik las een aantal pagina's terug iets over Franse namen. Ik vind zelf Nénain een leuke Franse naam (spreek uit: Nee-nèh). En Yanou is ook Frans toch? Ook leuk!
Ben even benieuwd naar jullie mening, wij twijfelen tussen Féline en Philine. En als tweede naam Hanna of Joanna....

Tips?
Ik vind Féline leuker, dat oogt toch 'logischer' ofzo. Philine vind ik een poging tot een hippe naam, zeg maar.

En als tweede naam zou ik dan kiezen voor Joanna, dat bekt net iets lekkerder
Ik vind Féline ook leuker. En als tweede naam bekt Joanna inderdaad beter dan Hanna. Kortom, eensch met Mayala
@ dragonflies, wat vind je van:

Mae

Floor

Noor

Rosa

Flora

Jet

Tess

Luna

Nina

Milla

Lynn

Lot

Lina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven