Meisjesnamentopic!
woensdag 31 maart 2010 om 15:28
@Razzmatazz - Ik vind Solene mooi en als je het inderdaad met streepje doet, zullen bijna alle Nederlanders het echt prima uit kunnen spreken. Dus kan super! Solange heeft er ook wel wat van weg, maar dat zullen veel mensen dan wel weer verkeerd uitspreken!
Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?
Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?
woensdag 31 maart 2010 om 15:30
quote:Fiorah schreef op 31 maart 2010 @ 15:28:
@Razzmatazz - Ik vind Solene mooi en als je het inderdaad met streepje doet, zullen bijna alle Nederlanders het echt prima uit kunnen spreken. Dus kan super! Solange heeft er ook wel wat van weg, maar dat zullen veel mensen dan wel weer verkeerd uitspreken!
Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?Ninon, bedoel je, daar werd om gevraagd.
Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?Ninon, bedoel je, daar werd om gevraagd.
woensdag 31 maart 2010 om 15:34
Ik zie een heleboel mooie suggesties. Mocht ik ooit een meisje krijgen dan vind ik Silke een erg mooie naam. Maar Olivia (afgekort naar Liv) vind ik ook mooi.
Oja http://www.behindthename.com voor alle historische achtergronden van een naam. Grieks/Romiens, Keltisch, Germaans, Scandinavish, modern Italiaans of Brits, etc. Heel interessant vind ik. Ook eventueel handig dat je niet een naam kiest met een 'negatieve' of rare betekenis. Maar dat is ieder voor zich.
Oja http://www.behindthename.com voor alle historische achtergronden van een naam. Grieks/Romiens, Keltisch, Germaans, Scandinavish, modern Italiaans of Brits, etc. Heel interessant vind ik. Ook eventueel handig dat je niet een naam kiest met een 'negatieve' of rare betekenis. Maar dat is ieder voor zich.
donderdag 1 april 2010 om 08:29
Tja, Ninon vind ik ook een erg aparte naam. Maar toen ik hem hoorde dacht ik; misschien moet ik er aan wennen. Vandaar dat ik jullie vroeg om meningen.
Liselotte vind ik een beetje te liefjes, maar niet heel lelijk. Zou zelf Lise of Lotte mooier vinden.
O en Olivia vind ik ook heel gaaf dreamlogic! Persoonlijk nog mooier dan Silke.
Liselotte vind ik een beetje te liefjes, maar niet heel lelijk. Zou zelf Lise of Lotte mooier vinden.
O en Olivia vind ik ook heel gaaf dreamlogic! Persoonlijk nog mooier dan Silke.
donderdag 1 april 2010 om 15:05
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:
wat vinden jullie van
Marlinke
Marloeke
Marlieke
Enja dan denk ik gelijk aan muziek.... Enya. Als je van die muziek houdt is het misschien wel leuk
Suus ik vind Suzanne mooier, en je kan dan nog altijd afkorten naar Suus
May-lin te gezocht
Suzette zelfde als bij Suus, Suzanne vind ik mooier
Medy te gezochtOver alle namen met Marl. Mooi als je je kindje wilt vernoemen naar een Maria en een L...., maar anders vind ik het te ver gezocht!
wat vinden jullie van
Marlinke
Marloeke
Marlieke
Enja dan denk ik gelijk aan muziek.... Enya. Als je van die muziek houdt is het misschien wel leuk
Suus ik vind Suzanne mooier, en je kan dan nog altijd afkorten naar Suus
May-lin te gezocht
Suzette zelfde als bij Suus, Suzanne vind ik mooier
Medy te gezochtOver alle namen met Marl. Mooi als je je kindje wilt vernoemen naar een Maria en een L...., maar anders vind ik het te ver gezocht!
donderdag 1 april 2010 om 15:09
quote:Whiskers schreef op 31 maart 2010 @ 15:26:
Ik wilde Liselotte toen ik nog zwanger was, vriend vond het vreselijk!
Wat denken jullie?
Lelijk of leuk?Leuk! Ik vind het een lieflijke naam! Al vind ik gewoon Lot leuker. Da's lekker vlot en stoer! En Lot kan je ook nog zien als 'het lot' of 'een lotje uit de loterij'. Een leuke bijeenkomstigheid!
Ik wilde Liselotte toen ik nog zwanger was, vriend vond het vreselijk!
Wat denken jullie?
Lelijk of leuk?Leuk! Ik vind het een lieflijke naam! Al vind ik gewoon Lot leuker. Da's lekker vlot en stoer! En Lot kan je ook nog zien als 'het lot' of 'een lotje uit de loterij'. Een leuke bijeenkomstigheid!
donderdag 1 april 2010 om 20:32
zaterdag 3 april 2010 om 15:04
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:
wat vinden jullie van
Marlinke Nee, veel te ver gezocht
Marloeke idem
Marlieke mwah
Enja ...' En ja hoor! '
Suus Zou denken dat kind dan Susan heet, en het afgekort wordt
May-lin Nee, te gezocht
Suzette mwah
Medy nee
Onze smaken komen duidelijk niet overeen
wat vinden jullie van
Marlinke Nee, veel te ver gezocht
Marloeke idem
Marlieke mwah
Enja ...' En ja hoor! '
Suus Zou denken dat kind dan Susan heet, en het afgekort wordt
May-lin Nee, te gezocht
Suzette mwah
Medy nee
Onze smaken komen duidelijk niet overeen
dinsdag 6 april 2010 om 16:41
dinsdag 6 april 2010 om 22:22
Ik vind Elynn ook prachtig!! Mooi geschreven ook.
Elynn Evi vind ik niet zo... ( E - E )
Elynn Vere vind ik wel aardig, zou dan eerder voor Veerle of Vera kiezen
Fenne en Fenna vind ik beide niet erg mooi
Jasmijn vind ik wel erg mooi, maar ik weet niet of ik de combinatie met Elynn zo mooi vind.
Wat vind je anders van..
Elynn Manou
Elynn Romée
Elynn Rosan
Elynn Zara
Elynn Yuna
Elynn Isabel
Elynn Julia
Elynn Evi vind ik niet zo... ( E - E )
Elynn Vere vind ik wel aardig, zou dan eerder voor Veerle of Vera kiezen
Fenne en Fenna vind ik beide niet erg mooi
Jasmijn vind ik wel erg mooi, maar ik weet niet of ik de combinatie met Elynn zo mooi vind.
Wat vind je anders van..
Elynn Manou
Elynn Romée
Elynn Rosan
Elynn Zara
Elynn Yuna
Elynn Isabel
Elynn Julia
woensdag 7 april 2010 om 10:54
Elynn is absoluut geen aso-naam. Wel een heel populaire naam: een top tien in wording, zeker als je alle spellingsvarianten meeneemt. Als tweede naam zou ik daarom zeker geen Jasmijn nemen - Jasmijn staat met alle spellingsvarianten ook hoog genoteerd. Vere vind ik leuk, maar ik krijg er wel een Louis Couperus associatie bij (Eline Vere ).
Ik denk dat een tweede naam met drie lettergrepen goed bekt. Elynn Aletta bijvoorbeeld
Ik denk dat een tweede naam met drie lettergrepen goed bekt. Elynn Aletta bijvoorbeeld
woensdag 7 april 2010 om 12:06
Ik heb een tijdje geleden ook om inspiratie gevraagd maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger en nog niet veel verder gekomen dus graag nog wat hulp!
We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje
Naam die nu hoog op mijn lijstje staat is Saar, dus iets in die trant.
We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje
Naam die nu hoog op mijn lijstje staat is Saar, dus iets in die trant.
woensdag 7 april 2010 om 12:50
Thanx voor t meedenken! Ik denk dat jullie gelijk hebben en 3 lettergrepen t mooist is! Dus daar ga ik me is op richten de komende tijd. Je hebt gelijk Aletta (mooie naam trouwens ) dat Elin een populaire naam is en Lynn ook, alleen Elynn valt gelukkig heel erg mee, staat op nummer 220 ofzo, al klinkt t natuurlijk tzelfde als Elin. Pfff, wat een gedoe dit .
@ dragonflies;
- Zoe
- Lot(je)
- Isa
- Cato
@ dragonflies;
- Zoe
- Lot(je)
- Isa
- Cato
woensdag 7 april 2010 om 13:44
woensdag 7 april 2010 om 13:46
@ 1983
Isa vind ik geweldig maar zo populair, bovendien hebben we al een Isa als buurmeisje en een Isa, Liza en Isabel in de familie. Beetje teveel van het goede dan he hahaha Cato vind ik ook erg leuk maar niet voor ons zeg maar..
@ Dodo, ik vind Anouk dan leuker maar zo heet een heel direct familielid dus dat gaat hem niet worden.
@ Cejo van jouw lijstje vind ik Maud en Mare wel aardig maar geen toppers, sowieso omdat onze achternaam met een M begint en 1 lettergreep heeft, vind ik namen met een M niet zo lekker "bekken" (hoog Donald Duck / Micky Mouse gehalte zeg maar haha) Bijvoorbeeld Maud Mast of Maud Maes dat klinkt toch niet?
Isa vind ik geweldig maar zo populair, bovendien hebben we al een Isa als buurmeisje en een Isa, Liza en Isabel in de familie. Beetje teveel van het goede dan he hahaha Cato vind ik ook erg leuk maar niet voor ons zeg maar..
@ Dodo, ik vind Anouk dan leuker maar zo heet een heel direct familielid dus dat gaat hem niet worden.
@ Cejo van jouw lijstje vind ik Maud en Mare wel aardig maar geen toppers, sowieso omdat onze achternaam met een M begint en 1 lettergreep heeft, vind ik namen met een M niet zo lekker "bekken" (hoog Donald Duck / Micky Mouse gehalte zeg maar haha) Bijvoorbeeld Maud Mast of Maud Maes dat klinkt toch niet?
woensdag 7 april 2010 om 13:52
@ 1983
in 2009:
is Elin 250x gegeven en staat op plaats 50
is Elyn 6x gegeven en staat op plaats 219
zie http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf
dat is de site van de kinderbijslag
in 2009:
is Elin 250x gegeven en staat op plaats 50
is Elyn 6x gegeven en staat op plaats 219
zie http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf
dat is de site van de kinderbijslag