Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@Razzmatazz - Ik vind Solene mooi en als je het inderdaad met streepje doet, zullen bijna alle Nederlanders het echt prima uit kunnen spreken. Dus kan super! Solange heeft er ook wel wat van weg, maar dat zullen veel mensen dan wel weer verkeerd uitspreken!

Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?
quote:Fiorah schreef op 31 maart 2010 @ 15:28:

@Razzmatazz - Ik vind Solene mooi en als je het inderdaad met streepje doet, zullen bijna alle Nederlanders het echt prima uit kunnen spreken. Dus kan super! Solange heeft er ook wel wat van weg, maar dat zullen veel mensen dan wel weer verkeerd uitspreken!

Nunon roept bij mij gewoon echt de associatie op van: "Ik ben van roeping veranderd, ik ben nu non." Hoe spreek je Julot uit? Als een combi van Julia en Lotte of als Zjuuloo?Ninon, bedoel je, daar werd om gevraagd.
Ik zie een heleboel mooie suggesties. Mocht ik ooit een meisje krijgen dan vind ik Silke een erg mooie naam. Maar Olivia (afgekort naar Liv) vind ik ook mooi.

Oja http://www.behindthename.com voor alle historische achtergronden van een naam. Grieks/Romiens, Keltisch, Germaans, Scandinavish, modern Italiaans of Brits, etc. Heel interessant vind ik. Ook eventueel handig dat je niet een naam kiest met een 'negatieve' of rare betekenis. Maar dat is ieder voor zich.
Tja, Ninon vind ik ook een erg aparte naam. Maar toen ik hem hoorde dacht ik; misschien moet ik er aan wennen. Vandaar dat ik jullie vroeg om meningen.

Liselotte vind ik een beetje te liefjes, maar niet heel lelijk. Zou zelf Lise of Lotte mooier vinden.

O en Olivia vind ik ook heel gaaf dreamlogic! Persoonlijk nog mooier dan Silke.
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:

wat vinden jullie van

Marlinke

Marloeke

Marlieke

Enja dan denk ik gelijk aan muziek.... Enya. Als je van die muziek houdt is het misschien wel leuk

Suus ik vind Suzanne mooier, en je kan dan nog altijd afkorten naar Suus

May-lin te gezocht

Suzette zelfde als bij Suus, Suzanne vind ik mooier

Medy te gezochtOver alle namen met Marl. Mooi als je je kindje wilt vernoemen naar een Maria en een L...., maar anders vind ik het te ver gezocht!
quote:Whiskers schreef op 31 maart 2010 @ 15:26:

Ik wilde Liselotte toen ik nog zwanger was, vriend vond het vreselijk!

Wat denken jullie?

Lelijk of leuk?Leuk! Ik vind het een lieflijke naam! Al vind ik gewoon Lot leuker. Da's lekker vlot en stoer! En Lot kan je ook nog zien als 'het lot' of 'een lotje uit de loterij'. Een leuke bijeenkomstigheid!
quote:Roelfien schreef op 31 maart 2010 @ 15:30:

[...]

Ninon, bedoel je, daar werd om gevraagd. Ik kan echt niet lezen...
@Snoet80: Suus vind ik erg leuk en Marlieke ook, de rest wat minder.

@Whiskers: Liselotte vind ik niet zo, de losse namen Lise of Lotte vind ik dan wel weer leuk!

@dreamlogic: Olivia: geweldig!! We hebben al 3 meiden en zijn helemaal compleet, maar anders zou ik het wel weten!
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:

wat vinden jullie van

Marlinke Nee, veel te ver gezocht

Marloeke idem

Marlieke mwah

Enja ...' En ja hoor! '

Suus Zou denken dat kind dan Susan heet, en het afgekort wordt

May-lin Nee, te gezocht

Suzette mwah

Medy nee

Onze smaken komen duidelijk niet overeen
Moira

Milene

Milou

Dulet

Maura

Evie
Ben benieuwd wat vinden jullie van:

- Elynn Evi

- Elynn Vere

- Elynn Fenne/Fenna

- Elynn Jasmijn?

Vind de naam kiezen echt zoo lastig! Ik was/ben weg van de naam Elynn maar ineens ga ik twijfelen of t niet een soort Jordy/Jeremy naam is als jullie snappen wat ik bedoel?
Ik vind Elynn ook prachtig!! Mooi geschreven ook.

Elynn Evi vind ik niet zo... ( E - E )

Elynn Vere vind ik wel aardig, zou dan eerder voor Veerle of Vera kiezen

Fenne en Fenna vind ik beide niet erg mooi

Jasmijn vind ik wel erg mooi, maar ik weet niet of ik de combinatie met Elynn zo mooi vind.

Wat vind je anders van..

Elynn Manou

Elynn Romée

Elynn Rosan

Elynn Zara

Elynn Yuna

Elynn Isabel

Elynn Julia
Elynn is absoluut geen aso-naam. Wel een heel populaire naam: een top tien in wording, zeker als je alle spellingsvarianten meeneemt. Als tweede naam zou ik daarom zeker geen Jasmijn nemen - Jasmijn staat met alle spellingsvarianten ook hoog genoteerd. Vere vind ik leuk, maar ik krijg er wel een Louis Couperus associatie bij (Eline Vere ).

Ik denk dat een tweede naam met drie lettergrepen goed bekt. Elynn Aletta bijvoorbeeld
Inderdaad... Elynn *3-lettergrepen* bekt lekkerder dan Elynn *2-lettergrepen*

Nog een paar suggesties dan:

Elynn Neanne

Elynn Sophia

Elynn Amarins

Elynn Mathilde

Elynn Annemijn
Ik heb een tijdje geleden ook om inspiratie gevraagd maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger en nog niet veel verder gekomen dus graag nog wat hulp!

We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje

Naam die nu hoog op mijn lijstje staat is Saar, dus iets in die trant.
Saar

Door

Noor

Nore

Sien

Dijn

Klaar

Zoiets?
@ 1983

Elynn Norah

Elynn Sophie

Elynn Johanna

Elynn Roos

Elynn Susana

@ dragonflies

Roos

Julia (Juul)

Suus

Evi

Noa

Nova
Wow dat is snel!

@ Aletta, niet echt wat ik mooi vind, alleen Saar dan.

@ Keeprunning, Roos vind ik prachtig maar zo heet mn vriendin (lastig lastig) en Nova heb ik op mn lijstje gezet maar is het toch niet helemaal ben ik bang..
@ dragonflies

Ninte

Diede

Maud

Nora

Mare

Fien

Fenne

Loes

Lea

Lune

Ise
Thanx voor t meedenken! Ik denk dat jullie gelijk hebben en 3 lettergrepen t mooist is! Dus daar ga ik me is op richten de komende tijd. Je hebt gelijk Aletta (mooie naam trouwens ) dat Elin een populaire naam is en Lynn ook, alleen Elynn valt gelukkig heel erg mee, staat op nummer 220 ofzo, al klinkt t natuurlijk tzelfde als Elin. Pfff, wat een gedoe dit .

@ dragonflies;

- Zoe

- Lot(je)

- Isa

- Cato
@ dragonflies:

* Nouk (of Noek), vind ik zelf zo leuk, maar maak alleen maar jongens :-).

* Noor

* Silke
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
@ Aletta: nog even voor de zekerheid een check. Ik heb net gegoogled op de naam Elin en Elynn en op de site die ik dan tegenkom blijkt juist dat t nog een weinig voorkomende naam is. Elin staat op de 226ste plek en Elynn iets hoger op de 220ste. Weet jij nog een goede site waar je dat kan checken?
@ 1983

Isa vind ik geweldig maar zo populair, bovendien hebben we al een Isa als buurmeisje en een Isa, Liza en Isabel in de familie. Beetje teveel van het goede dan he hahaha Cato vind ik ook erg leuk maar niet voor ons zeg maar..

@ Dodo, ik vind Anouk dan leuker maar zo heet een heel direct familielid dus dat gaat hem niet worden.

@ Cejo van jouw lijstje vind ik Maud en Mare wel aardig maar geen toppers, sowieso omdat onze achternaam met een M begint en 1 lettergreep heeft, vind ik namen met een M niet zo lekker "bekken" (hoog Donald Duck / Micky Mouse gehalte zeg maar haha) Bijvoorbeeld Maud Mast of Maud Maes dat klinkt toch niet?
1983 op welke site kijk jij? Wil wel eens kijken waar 'mijn' namen staan.
@ 1983

in 2009:

is Elin 250x gegeven en staat op plaats 50

is Elyn 6x gegeven en staat op plaats 219

zie http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf

dat is de site van de kinderbijslag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven