Meisjesnamentopic!
zondag 11 april 2010 om 14:21
maandag 12 april 2010 om 12:02
Wie wil mij wat feedback geven op mijn namenlijstje tot nu toe? Nieuwe suggesties zijn ook welkom. Ik ben 27 weken zwanger van mijn eerste dochter en ben wel toe aan het kiezen van een mooie naam.
Phileine (ik heb eerdere bezwaren van sommigen van jullie op deze naam gelezen, maar ik vind 'm toch erg leuk en vriend ook)
Marin
Milou
Elin
Marize
Franse namen die ik ook leuk vind maar nog bij vriend in de week moet leggen:
Amélie
Valerie
Felice (maar geeft misschien problemen omdat het zo lekker rijmt op "vies"?)
Madeleine
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties en aanvullingen
Phileine (ik heb eerdere bezwaren van sommigen van jullie op deze naam gelezen, maar ik vind 'm toch erg leuk en vriend ook)
Marin
Milou
Elin
Marize
Franse namen die ik ook leuk vind maar nog bij vriend in de week moet leggen:
Amélie
Valerie
Felice (maar geeft misschien problemen omdat het zo lekker rijmt op "vies"?)
Madeleine
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties en aanvullingen
maandag 12 april 2010 om 12:08
maandag 12 april 2010 om 18:41
Phileine - ik vind het geen naam. Het was ook geen naam tot Giphart hem verzon, maar hé, ieder zijn meug
Marin - leuk!
Milou - beetje eighties
Elin - erg popi
Marize - beetje raar
Amélie - mooi!
Valerie - okee
Felice (maar geeft misschien problemen omdat het zo lekker rijmt op "vies"?) (dat lijkt me minder problematisch dan een naam die bitch betekent, maar hé, ieder zijn meug )
Madeleine - mooi! klassiek en stijlvol, zou ik zelf kunnen kiezen - zet hem op het lijstje voor de volgende.
Marin - leuk!
Milou - beetje eighties
Elin - erg popi
Marize - beetje raar
Amélie - mooi!
Valerie - okee
Felice (maar geeft misschien problemen omdat het zo lekker rijmt op "vies"?) (dat lijkt me minder problematisch dan een naam die bitch betekent, maar hé, ieder zijn meug )
Madeleine - mooi! klassiek en stijlvol, zou ik zelf kunnen kiezen - zet hem op het lijstje voor de volgende.
maandag 12 april 2010 om 22:23
Ja, dat van "bitch" had ik hier al eens gelezen Aletta, maar als je die associatie niet hebt (zoals ik) vind ik 'm gewoon mooi klinken. Soms denk ik ook wel eens, wie bepaalt eigenlijk of iets een naam is? Ze zijn allemaal een keer verzonnen of ergens van afgeleid toch? Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk: ieder zijn meug, als het om namen gaat heeft iedereen zijn persoonlijke smaak natuurlijk!
In ieder geval veel dank voor jullie reacties.
Ik wist niet dat Elin populair is, misschien door dat boek incl. TVserie van de co-assistent?
De franse namen doen het minder bij vriend, Madeleine ga ik er echt niet doorkrijgen helaas. Amélie wordt overdacht.
Mariss, Feline associeer ik met katten (veterinaire term voor kat, ook gebruikt in diverse namen voor ziektebeelden specifiek bij de kat, ik ben dierenarts). Manou vind ik leuk.
Op dit moment zijn Marin en toch Phileine mijn favorieten, maar eigenlijk kan ik helemaal niet kiezen
In ieder geval veel dank voor jullie reacties.
Ik wist niet dat Elin populair is, misschien door dat boek incl. TVserie van de co-assistent?
De franse namen doen het minder bij vriend, Madeleine ga ik er echt niet doorkrijgen helaas. Amélie wordt overdacht.
Mariss, Feline associeer ik met katten (veterinaire term voor kat, ook gebruikt in diverse namen voor ziektebeelden specifiek bij de kat, ik ben dierenarts). Manou vind ik leuk.
Op dit moment zijn Marin en toch Phileine mijn favorieten, maar eigenlijk kan ik helemaal niet kiezen
maandag 12 april 2010 om 23:24
Ha ebeltje, collega!
Ik ben ook zwanger van een dochter. Feline om dezelfde reden al verworpen hier.
Enne: Marin
Is ook mijn eerste associatie.
Elin, Amelie en Madeleine: mooi.
Nog maar even met vriend praten.. En dit topic laten lezen.
Wij hebben bij de vorige 2 echt in de laatste dagen de knoop doorgehakt. Ik was echt even in paniek bij de voorweeen, als ze er morgen is, hebben we geen naam!! Dus nu maar eerder beginnen...
Ik ben ook zwanger van een dochter. Feline om dezelfde reden al verworpen hier.
Enne: Marin
Is ook mijn eerste associatie.
Elin, Amelie en Madeleine: mooi.
Nog maar even met vriend praten.. En dit topic laten lezen.
Wij hebben bij de vorige 2 echt in de laatste dagen de knoop doorgehakt. Ik was echt even in paniek bij de voorweeen, als ze er morgen is, hebben we geen naam!! Dus nu maar eerder beginnen...
dinsdag 13 april 2010 om 18:22
hallo
ben nog niet zo lang op het forum maar wil jullie toch een vraag voorleggen.
Ik heb 3x een 20 wkn echo gehad ivm ligging ukkie. Ze konden alles goed beoordelen behalve het hartje..er is mij toen 2x gezegd dat ik een jochie zou krijgen...ok superleuk natuurlijk maakt mij helemaal niets uit maar wel makkelijk ivm namen en kleertjes...
was al bijna uit de naam........vandaag met 25+2 dagen een hele uitgebreiden echo gehad in het ziekenhuis om het hartje te beoordelen........ennnnnnnnn het is toch een meisje!!!!!!!
ook geweldig alleen een dilemma wat namen betreft.
wat vinden jullie de leukste?
Tess
Sofie
Lotte
Floor(tje)
Noor(tje)
Anoek
ben nog niet zo lang op het forum maar wil jullie toch een vraag voorleggen.
Ik heb 3x een 20 wkn echo gehad ivm ligging ukkie. Ze konden alles goed beoordelen behalve het hartje..er is mij toen 2x gezegd dat ik een jochie zou krijgen...ok superleuk natuurlijk maakt mij helemaal niets uit maar wel makkelijk ivm namen en kleertjes...
was al bijna uit de naam........vandaag met 25+2 dagen een hele uitgebreiden echo gehad in het ziekenhuis om het hartje te beoordelen........ennnnnnnnn het is toch een meisje!!!!!!!
ook geweldig alleen een dilemma wat namen betreft.
wat vinden jullie de leukste?
Tess
Sofie
Lotte
Floor(tje)
Noor(tje)
Anoek
Puck
dinsdag 13 april 2010 om 21:13
quote:mrscaricos schreef op 11 april 2010 @ 14:21:
We zijn er bijna uit!
Wat vinden jullie van de naam Anaïs ?
Anaïs is van Hebreeuwse oorsprong en betekent "bevallig". Mogelijk is Anaïs ook afgeleid van Anna dat "begenadigde" of "lieflijke" betekent.
Anaïs, Genadig/liefijk of sierlijk
Wat vinden jullie?
Wij hebben onze dochter ook Anaïs genoemd, een prachtnaam voor ons schattige meisje.
Het parfumverhaal vind ik onzin, er zijn toch ook zoveel kids die bv Noa, Hugo of Laura heten en daar hoor je niemand over. Terwijl dit ook zeer bekende parfums zijn.
We zijn er bijna uit!
Wat vinden jullie van de naam Anaïs ?
Anaïs is van Hebreeuwse oorsprong en betekent "bevallig". Mogelijk is Anaïs ook afgeleid van Anna dat "begenadigde" of "lieflijke" betekent.
Anaïs, Genadig/liefijk of sierlijk
Wat vinden jullie?
Wij hebben onze dochter ook Anaïs genoemd, een prachtnaam voor ons schattige meisje.
Het parfumverhaal vind ik onzin, er zijn toch ook zoveel kids die bv Noa, Hugo of Laura heten en daar hoor je niemand over. Terwijl dit ook zeer bekende parfums zijn.
dinsdag 13 april 2010 om 21:24
Nog sugesties voor leuke meisjes namen?
Ik ben 13 weken zwanger van de 4e. Mijn eerste kindje die is overleden na 32 weken zwangerschap heeft een scandinavische naam (jongen) die wel redelijk veel voorkomt.
Mijn 2 dochters hebben beiden Ierse namen, naam van oudste hoor je vrijwel niet, die van jongste wel vaker (of een naam wat daarop lijkt). De meiden hebben allebei namen die ook op z'n Nederlands goed zijn uit te spreken.
Jongens namen hebben wel al genoeg en daar komen we vast wel uit mocht het een jongentje worden. Voor een meisje zie ik het nog somber in op het moment (gelukkig heb ik nog 27 weken).
Ik ben 13 weken zwanger van de 4e. Mijn eerste kindje die is overleden na 32 weken zwangerschap heeft een scandinavische naam (jongen) die wel redelijk veel voorkomt.
Mijn 2 dochters hebben beiden Ierse namen, naam van oudste hoor je vrijwel niet, die van jongste wel vaker (of een naam wat daarop lijkt). De meiden hebben allebei namen die ook op z'n Nederlands goed zijn uit te spreken.
Jongens namen hebben wel al genoeg en daar komen we vast wel uit mocht het een jongentje worden. Voor een meisje zie ik het nog somber in op het moment (gelukkig heb ik nog 27 weken).
woensdag 14 april 2010 om 18:38
@Sofi2010
Tess - Leuk!
Sofie - Prachtig! Ik vind Sophie ook mooi.
Lotte - Mooi!
Floor(tje) - Mooi, maar wel zonder 'tje'
Noor(tje) - Ook wel mooi (wel minder mooi dan Sofie bijvoorbeeld)
Anoek - Ik vind Anouk leuker.
Succes met de keuze! Soortgelijke namen overigens:
Julia
Ylva/Ilva
Isabel
Anna
Anne
Laura
Mila
Roos/Rosa
Saar/Sara(h)
@Lady-bug - Ik zal eens voor je kijken als ik achter een andere computer zit... Geen idee wat leuk bij de namen van je andere kinderen zou passen... ben niet zo thuis in Ierse namen. Ik vind Layla leuk, kun je uit laten spreken als Lela (maar dat snappen Nederlanders vast niet zo goed) of als Lajla, wat dan weer eigenlijk de Engelse uitspraak is van Lila. Vind ik ook leuk, trouwens, Lila (ook op z'n Nederlands uitgesproken).
Tess - Leuk!
Sofie - Prachtig! Ik vind Sophie ook mooi.
Lotte - Mooi!
Floor(tje) - Mooi, maar wel zonder 'tje'
Noor(tje) - Ook wel mooi (wel minder mooi dan Sofie bijvoorbeeld)
Anoek - Ik vind Anouk leuker.
Succes met de keuze! Soortgelijke namen overigens:
Julia
Ylva/Ilva
Isabel
Anna
Anne
Laura
Mila
Roos/Rosa
Saar/Sara(h)
@Lady-bug - Ik zal eens voor je kijken als ik achter een andere computer zit... Geen idee wat leuk bij de namen van je andere kinderen zou passen... ben niet zo thuis in Ierse namen. Ik vind Layla leuk, kun je uit laten spreken als Lela (maar dat snappen Nederlanders vast niet zo goed) of als Lajla, wat dan weer eigenlijk de Engelse uitspraak is van Lila. Vind ik ook leuk, trouwens, Lila (ook op z'n Nederlands uitgesproken).
woensdag 14 april 2010 om 21:17
Schimmelteentje;
Van jou rijtje vind ik Kate leuk en die naam past ook leuk bij onze andere kindjes. Alleen heb ik niet het gevoel erbij.
Fiorah; Lila vind ik ook erg leuk, ik denk alleen dat man het niets vind.
De namen van mijn dochters zijn korte namen. Echte meisje namen maar ook wel weer stoer. Naar zo'n naam zoeken we nu ook weer.
De vorige keer hadden we ook Myrthe en Marit nog als opties, maar die namen worden het niet.
De naam hoeft niet persée Iers of schandinavisch te zijn, mag ook Nederlands (of iets anders). Als ze maar niet te appart zijn, maar er straks ook niet een klas mee vol zit. Niet lastig uit te spreken, en het mag dus ook wel een stoere naam zijn.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk? Namen van mijn dochters zet ik ivm privacy niet hier neer.
Sofi;
Van jou rijtje vind ik Noor (zonder tje) het leukst
Van jou rijtje vind ik Kate leuk en die naam past ook leuk bij onze andere kindjes. Alleen heb ik niet het gevoel erbij.
Fiorah; Lila vind ik ook erg leuk, ik denk alleen dat man het niets vind.
De namen van mijn dochters zijn korte namen. Echte meisje namen maar ook wel weer stoer. Naar zo'n naam zoeken we nu ook weer.
De vorige keer hadden we ook Myrthe en Marit nog als opties, maar die namen worden het niet.
De naam hoeft niet persée Iers of schandinavisch te zijn, mag ook Nederlands (of iets anders). Als ze maar niet te appart zijn, maar er straks ook niet een klas mee vol zit. Niet lastig uit te spreken, en het mag dus ook wel een stoere naam zijn.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk? Namen van mijn dochters zet ik ivm privacy niet hier neer.
Sofi;
Van jou rijtje vind ik Noor (zonder tje) het leukst