Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sofie Lotte of Lotte Sofie. Ik vind Lotte Sofie lekkerder klinken achter elkaar. Lotte vind ik een leukere naam omdat hij net wat origineler is, maar Sofie vind ik ook erg mooi.
Catooo, grappig zeg, jouw lijstje komt voor een heel groot deel overeen met mijn smaak inderdaad!
lilla wijzigde dit bericht op 19-04-2010 11:07
Reden: veranderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Ik vind Lotte Sofie ook net iets leuker dan andersom, en Lotte als roepnaam ook wat leuker. Maar kan ook prima in de andere volgorde.
quote:Lilla schreef op 19 april 2010 @ 08:37:

Voor onze dochter zitten we te denken aan de naam Rune. Ik vind het ontzettend mooi, maar ook wel een beetje "gewaagd", je hoort het volgens mij niet veel in Nederland. (Of kennen jullie ze wel in je omgeving?)

Daarbij is het tevens een jongensnaam (mn in scandinavie, maar ook in belgie veelgehoord). Dat vind ik juist wel leuk hoor, maar niet als het bij iedereen echt alléén een jongensassociatie teweeg brengt.

Ben dus wel benieuwd naar wat meningen hier!

Ik ken een man die Rune heet en heb er inderdaad alleen een jongensassociatie bij. En bovendien een associatie met het runenschrift .

Misschien zou je er June / Juna van kunnen maken?
anoniem_9626 wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:49
Reden: aanvulling
% gewijzigd
magica, dank voor je reactie! grappig te lezen dat jullie Runes kennen, ik heb helemaal niemand die zo heet in mijn omgeving. June had ik ook bedacht, inderdaad om het vrouwelijker te maken, hou ik nog in gedachten.

De associaties met het runenschrift heb ik ook, maar dat vind ik niet erg.
Lilla, ik vind Rune prachtig! Staat ook op ons lijstje. Ik ken trouwens een meisje dat Brune heet, ook mooi. Ik heb er ook geen jongensassociatie mee, vind het, ondanks het feit dat het een Scandinavische jongensnaam is, een hele vrouwelijk klank hebben.
Ik vind June ook een mooie variant, maar heb wel de neiging om het op zn Engels uit te spreken en dat wil ik juist niet.

Brune vind ik stoer!
precies mijn gedachte, June op z'n engels vind ik dan weer niet leuk, en die neiging zullen mensen toch hebben verwacht ik. En op een of andere manier vind ik het met een R toch een stuk pittiger klinken, maarja, misschien is het daarom ook juist een jongensnaam...

Brune vind ik grappig en stoer, al zou het mijn uiteindelijke keuze niet zijn.
Ik dacht ik zoek eens even wat op over de naam Rune, maar het blijkt nog niet zo eenduidig of Rune/Rhune nou een meisjes- of jongensnaam is. Soms wordt Rhune als meisjesnaam genoemd, soms Rune.. en ook voor een jongen worden beiden genoemd.

In scandinavie wordt ook wel Runa voor een meisje gegeven.

Rune betekent 'geheim geloof'.

Wat vind je anders ook nog van Luteijn/Lutein of Milein? Of Nore, Mette, Flo, Maeve of Sade?
wat vinden jullie van de naam Eke/Eeke. zag hem laatst in een tijdschrift staan en vond het eigenlijk wel leuk. ik vind Elke te tuttig dus die zou ik zelf niet kiezen. En hoe staat het bij Merel en Jula
quote:MissShopping schreef op 19 april 2010 @ 09:37:

[...]

Misschien:

Isa(bel)

Olivia

Evie

Milla

Julie

Lucie

Luna

Emily

Jula

Sarah

Hannah

Karlienik vind louise zo'n mooie naam.
quote:sofi2010 schreef op 19 april 2010 @ 08:47:

Ik ben er denk ik bijna uit...

het wordt

Lotte Sofie

of

Sofie Lotte

wat vinden jullie mooier...dus als roepnaam Lotte of Sofie?

Ik vind Lotte het mooiste :-)

vinden jullie loïs een mooie naam> komt het veel voor in jullie omgeving?
Catoo, dit is bijna eng: Mette staat samen met Rune bovenaan ons lijstje! Nore vind ik super, maar lijkt teveel op de naam van onze oudste. Maeve vindt vriend niet zo mooi. Lutein, Flo en Sade vind ik wel leuk, maar niet écht super. Milein vind ik erg leuk, nooit van gehoord, ga ik voorleggen aan vriend!
el25; Eke vind ik wel grappig, moet er denk ik even aan wennen (nog nooit van gehoord). Merel Jula en Eke. Het past best wel.

Zonnetje; Ik ken geen een meisje wat Loïs heet (alleen die van hollands next top model, met river samen). Vind het wel een redelijk leuke naam, wel beetje 'engels' (niet echt negatief hoor). Ik vind eigenlijk dat Loïs zowel bij bijvoorbeeld River/Jessica/Kelly kan passen als bij Jasmijn/Ilse/Anouk ofzo. Dus kortom; veelzijdige naam
Lilla; haha erg grappig ja dat de namen die wij leuk vinden zo overeen komen. Hoe heten je andere kind(eren) dan? Kan ik die namen ook op mijn lijstje zetten misschien

Het nadeel van de naam Mette vind ik zelf dat ik meteen denk aan Korte mette maken.. maar goed, dat ligt vast aan mij.
cato, dank je voor je reactie!

ik dacht leuk weer een nieuwe naam bedenken, maar als het er echt op aan komt vind ik het weer zooo moeilijk. Ik wil graag een meisjesachige naam maar wel stoer en niet te veel voorkomend maar ook weer niet raar apart.Erg lastig dus!

Op de een of andere manier vind ik eke dus wel wat hebben, maar ben ook zo bang dat het raar gevonden wordt, dat je weer krijgt "WAT zeg je?"
tja. dat snap ik wel ja. weet ook niet of die reactie gaat komen of dat het 'normaal' gevonden zal worden. beetje twijfelgeval

wat vind je anders nog van; Nine/Niene, Romée, Lauke (vind ik zelf erg stoer!), Heike, Jasmijn?
mijn man heet Bouke dus vind ik teveel op elkaar lijken. Aukje vind ik bv ook heel leuk!
Ja Aukje vind ik ook leuk. Misschien dan; Violet? Aafke? Pleun? Isabel? Micky? Loes? Rosa?
aangepast ivm herkenbaarheid
Nee dat meen je niet.. Die staat echt VET op mijn lijst

Jeetje zeg, best grappig..

Wil je nog meer namen horen? Pak ik alle lijsten van ooit er even bij.
Ja, leuk he! Maar ik haal mijn post van net weer even weg ivm herkenbaarheid: het zou natuurlijk erg toevallig zijn, maar als er een bekende meeleest die mij herkent (de naam van mijn oudste komt niet heel veel voor) wil ik liever niet dat diegene de eventuele naam van de nieuwe baby al weet....

Momenteel zijn Mette en Rune de namen waartussen we twijfelen, ik denk dat een van die twee het gaat worden. Maar als jij nog leuke nieuwe ideeen hebt, daarvoor sta ik altijd open!

Zelf vind ik Marijn ook heel erg leuk, maar vriend vindt dat teveel voor een jongen. Hij zou graag Hanna(h) willen, wat ik ook mooi vind, maar weer minder in combinatie met onze achternaam. Marit vind ik ook heel leuk, alleen komt dat al in de familie voor. Ook Elin (ik zag bij jou Aelin staan) vind ik mooi, maar vriend vind het minder.
Rune? Daar had ik echt nog nooit van gehoord, dus heb ook geen jongens/meisje-associatie. Het klinkt erg mooi, het doet me wel erg aan 'runen' denken... maar ik heb er dan ook geen naamassociatie bij.
Ik heb het idee dat Rune/Rhune wel steeds vaker voor komt/gaat komen, daarom weet ik niet zeker of ik hem aan mijn kindje zal geven. Maar ik vind het echt een prachtige naam.

Elin vind ik ook mooi lilla. Marijn vind ik niet zo mooi, Hanna op zich wel leuk. Maar dan vind ik Joanna bijvoorbeeld mooier.

Op mijn lijstjes staan nog namen als (misschien heb ik sommige al genoemd, sorry); Flore, Merin, Jade, Miura, Sielot, Dinah, Fylin, Ceres, Svea, Sverra, Ava, Nieve, Minne, Elvi/Elfi, Diede, Leonoor, Lies, Lise/Lize, Fara, Lea(h), Dagmar, Berber, Robijn, Liva, Odile,

Ps. weet je al zeker dat het een meisje wordt? Ben zo benieuwd naar de jongensnaam
Dank jullie wel voor alle (snelle) reacties!

Nova lijkt wel het meest aan te slaan geloof ik. Vind ik zelf ook de mooiste uit mijn rijtje. Vriendlief moet nog even wennen, heeft meteen associaties met het televisieprogramma.

@Germanwings, Noor en Reza vind ik ook mooie namen. Alleen heet mijn tante al Noor en heb ik een mannelijke collega die Reza heet....

@Janine, aan Marèl moet ik even wennen. Niet verkeerd maar klinkt in eerste instantie wat hard.

@Cato, ik vind Nine uit jouw rijtje ook leuk!

@Mariss, Noa en Ninthe vind ik allebei erg mooi. Noa stond heel lang bij mij op nummer 1, maar zag laatst dat ie erg hoog scoort in de top 10. En mijn vriendin heeft vorig jaar een dochter gekregen die Ninthe heet, die valt jammer genoeg dus ook af.

@Loeske, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had bij de naam Liv de associatie nog niet met Hiv, maar nu je het zo schrijft...

@Lilla, ik moet even wennen aan de naam Rune... ik ken in ieder geval niemand met die naam. Maar vind het geloof ik meer een meisjesnaam. Is niet helemaal mijn smaak, vind de naam een beetje gemaakt.

Vind zelf Siri ook nog wel een mooie naam, net als Nieke.

Siri valt alleen af omdat ze dan de initialen S.S. krijgt. Of vinden jullie dat dat wel kan? De naam klinkt wel heel mooi bij de achternaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven