Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@sharry

Ik heb het nogal voor jongensnamen die gebruikt worden voor een meisje.(ik denk zelfs dat de vrouw van helmut lotti ook Jelle heet :-))

Net zoals mijn dochter dus Sam heet, en ook Lou is aanvankelijk een jongesnaam.

Zelfs mijn echte naam is in nederland ook een jongensnaam :-)

Maar wordt in Belgie meer als meisjes naam gebruikt.
@ eva Finn en Mees ken ik ook als meisjesnamen.

Lou vind ik ook erg leuk bij Sam
@ eva wat vind je van Fem of Liv?

Britt,Gwen,Ise,Tess,Jill,Nouk,
Kom voor de gezelligheid ook even langs. Geen gezinsuitbreiding

Arpi , voluit: Arpine (Armeens voor zon)

Bracha (Hebreeuws voor zegen, maar lijkt qua klank ook op de oud Nl naam Bregje)

Of een belgische naam: Wiske
@Eva777: Sam & Bo vind ik wel leuk voor 2 meisjes. Of Sam &.... Britt, Tess, Sophie, Jill. En Cas vind ik een erg leuke jongensnaam bij Sam.

@Bobbien: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Mooie naam! Geniet maar lekker op die roze wolk!
@Jelte: Jill, Tess, Nouk, Maud, Cato, Lynn, Britt, Fay/Fé, Roos, Floor, Fleur, Lente/Lenthe, Bente, Fien/Fiene, Pien/Piene, Marthe, Juul.
@cejo

een goeie vriendin van me heet Liv.... die zien we echt een paar keer per week. Gaat wat raar zijn maar vind het wel mooi

Onze vorige hond heette femke (en werd vaak afgekort naar Fem) dus dat toch maar niet.

Vind het jammer dat ik al mijn dieren miojn favoriete namen al heb gegeven.

Onze kat heet Kaat en dat vind ik ook heel mooi.

En Lou is mijn favoriet samen met Jelle

Lou voor de beide en Jelle voor een meisje

@speculaasje

Bo vind ik heeeeeel mooi, maar vriend wil dat niet. God wat heb ik een moeilijke vent!
Otta

Elif

Liva

Zoë
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben zelf helemaal weg van Isis en Jasmijn.

Mijn man is verliefd op de naam Melody, gezien hij pianist is maar ik kan me daar iets minder in vinden. Althans ik zie mezelf die naam niet roepen ;)
Bailey, want vind je van "shira", een hebreeuwse naam afgeleid van "shir" (=lied)?
Eva777: combi van Sam + Lou (jongen of meisje) --> erg leuk. En ook de door blogbabe genoemde combinatie van Sam + Cas vind ik mooi.
@Speculaasje; Thanks! Das een goeie... Schrijf hem meteen op!
wat vinden jullie van de naam Eline? is dat een naam die veel voorkomt? En is dat mooi bij onze dochter Lieve? Ik had in mijn rijtje verder staan Imme, Fien, Roos, Silke of Senne. Tjonge wat vind ik het moeilijk zeg.
Kimmake: Ik vind Eline een mooie naam. Ik ken ook een Eliene, da's misschien ook nog een optie. Wat ik trouwens nog mooier bij Lieve vind passen is Feline. Over je rijtje:

Lieve & Imme vind ik erg mooi. Klinkt gewoon leuk samen.

Lieve & Fien. Ik zou dan doen: Lieve & Fiene. Dan past het nog iets mooier bij elkaar.

Roos vind ik leuk. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Silke vind ik er iets minder mooi bij passen. En Senne vind ik een jongensnaam.

Totaal iets anders, maar.... wat vind je van Lieve & Bo?
We zitten te twijfelen. We houden erg van namen eindigend op -ke, dus nu hebben we in die categorie:

Imke

Femke

Meike

Wat vinden jullie het leukst?
quote:kimmake schreef op 18 september 2010 @ 22:14:

wat vinden jullie van de naam Eline? is dat een naam die veel voorkomt? En is dat mooi bij onze dochter Lieve? Ik had in mijn rijtje verder staan Imme, Fien, Roos, Silke of Senne. Tjonge wat vind ik het moeilijk zeg.Eline is wel een leuke naam, ken zelf iemand die Elin heet en mijn nichtje heet Verin (hoor je ook niet vaak).
quote:Eva777 schreef op 17 september 2010 @ 20:24:

@sharry

Ik heb het nogal voor jongensnamen die gebruikt worden voor een meisje.(ik denk zelfs dat de vrouw van helmut lotti ook Jelle heet :-))

Net zoals mijn dochter dus Sam heet, en ook Lou is aanvankelijk een jongesnaam.

Zelfs mijn echte naam is in nederland ook een jongensnaam :-)

Maar wordt in Belgie meer als meisjes naam gebruikt.Ja smaken verschillen! Ik denk alleen als je voor een meisje Jelle gebruikt dat iedereen denkt dat je een zoontje hebt, zou ik iig wel denken. Je zou wel telkens moeten zeggen dat het een meisje is, niet heel erg leuk lijkt mij.
quote:Naski schreef op 18 september 2010 @ 22:58:

We zitten te twijfelen. We houden erg van namen eindigend op -ke, dus nu hebben we in die categorie:

Imke

Femke

Meike

Wat vinden jullie het leukst?Femke en Meike
Ik wend me ook maar eens tot jullie, ben al 37 weken zwanger en we weten het nog niet.. Vorige keren ook erg kort van tevoren de knoop doorgehakt (week voor de bevalling of zo) maar de tijd dringt wel een beetje!

We hebben 2 dochters, Lisa en Maartje en er komt nog een 3e meisje bij. Wat zou er mooi bij passen?

wat vinden jullie van de naam Eline? is dat een naam die veel voorkomt? En is dat mooi bij onze dochter Lieve? Ik had in mijn rijtje verder staan Imme, Fien, Roos, Silke of Senne. Tjonge wat vind ik het moeilijk zeg.Eline vind ik mooi. En Roos en Silke ook.
quote:Dokkie schreef op 18 september 2010 @ 23:17:

Ik wend me ook maar eens tot jullie, ben al 37 weken zwanger en we weten het nog niet.. Vorige keren ook erg kort van tevoren de knoop doorgehakt (week voor de bevalling of zo) maar de tijd dringt wel een beetje!

We hebben 2 dochters, Lisa en Maartje en er komt nog een 3e meisje bij. Wat zou er mooi bij passen?Sophie vind ik er erg mooi bij, Lotte en Esmee ook

We hebben 2 dochters, Lisa en Maartje en er komt nog een 3e meisje bij. Wat zou er mooi bij passen?Vind Tess er ook leuk bij!
quote:Naski schreef op 18 september 2010 @ 22:58:

Imke

Femke

Meike

Wat vinden jullie het leukst?

We hebben 2 dochters, Lisa en Maartje en er komt nog een 3e meisje bij. Wat zou er mooi bij passen?

Lisa, Maartje en Jasmijn

Lisa, Maartje en Sabine

Lisa, Maartje en Femke

Lisa, Maartje en Beaudien

Lisa, Maartje en Silvana

wat vinden jullie van de naam Eline? is dat een naam die veel voorkomt? En is dat mooi bij onze dochter Lieve? Ik had in mijn rijtje verder staan Imme, Fien, Roos, Silke of Senne. Tjonge wat vind ik het moeilijk zeg.Eline vind ik een mooie naam. Past ook mij bij Lieve. Lieve en Eline. Ik vind Silke ook mooi bij Lieve passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven