Mening gevraagd Elinde
maandag 9 februari 2026 om 21:30
maandag 9 februari 2026 om 21:42
Ik vind het heel mooi.
(En wat een hekel heb ik aan dit soort reacties : 'rare naam hoor, beetje speciaal doen en geknutseld, recept om gepest te worden, maar als jij hem mooi vindt, zeker doen hoor! '
Zeg dan gewoon 'ik vind het niet mooi' en laat dat onnozel en hypocriet doekje voor het bloeden op het einde ('maar lekker doen hoor') gewoon weg. Sjeeses.)
(En wat een hekel heb ik aan dit soort reacties : 'rare naam hoor, beetje speciaal doen en geknutseld, recept om gepest te worden, maar als jij hem mooi vindt, zeker doen hoor! '
Zeg dan gewoon 'ik vind het niet mooi' en laat dat onnozel en hypocriet doekje voor het bloeden op het einde ('maar lekker doen hoor') gewoon weg. Sjeeses.)
maandag 9 februari 2026 om 21:53
Ga je lekker?aliva schreef: ↑09-02-2026 21:42Ik vind het mooi.
Voelt toch ook vervelend om te zeggen dat je een naam lelijk/suf whatever vind?
Maar ja. TO vraagt erom. Dus geef je die mening. En daarna inderdaad een doekje voor het bloeden. Want het is toch lullig.
Dus nee dat laat ik dan niet weg. Het is gewoon een soort sorry verpakt in wat meer woorden. Heel menselijk toch?
maandag 9 februari 2026 om 22:04
Als je je niet uitslooft om toch maar zo veel mogelijk redenen op te sommen waarom het een stomme naam is, is die "sorry" helemaal niet nodig.
Ik had het niet over jou, trouwens
maandag 9 februari 2026 om 22:18
Ik ook!
maandag 9 februari 2026 om 22:21
maandag 9 februari 2026 om 22:33
aliva schreef: ↑09-02-2026 21:42Ik vind het heel mooi.
Pardon
maandag 9 februari 2026 om 23:56
dinsdag 10 februari 2026 om 00:25
Bijna altijd gaat de naam bij het kind passen (of andersom), het klinkt hooguit onwennig als de baby net geboren is. In mijn omgeving komen een paar aparte namen voor maar die kloppen nu helemaal.Paradise schreef: ↑09-02-2026 23:56Ik vind het trouwens ook kwalijk dat mensen sterke meningen hebben over (voor)namen.
Is vaak onderdeel van iemands identiteit, zonder dat mensen er zelf voor hebben gekozen. Ik vind daar een negatieve mening over hebben niet zo fraai.
Die negatieve mening heb ik zelf nooit zo.
We hebben bijna allemaal wel een reserve naam die ons kind níet kreeg omdat een andere naam toch mooier was, en als je je voorstelt dat je kind nu zo zou heten, is dat waarschijnlijk onvoorstelbaar.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in