Mening gevraagd Elinde

09-02-2026 20:11 211 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de naam Elinde voor onze dochter in gedachten. Inmiddels zijn wij niet meer objectief. Willen niet een te vaak voorkomende naam maar wel lekker Nederlands.

Hoor graag jullie mening
Ik vind het echt een hele leuke naam. Zie het pestgevoelige met ellende ook niet zo.
Fox off!
Ik vind Elin en Linde beide leuk. Elinde voelt voor mij als 2 aan elkaar geplakte namen. Heb ook de neiging om E Linde te zeggen, voelt niet vloeiend voor mij.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Als jullie het leuk vinden gewoon doen !
Een beetje niksig. Geen Linde (vind ik al een zwak klinkende naam) geen Eline. Maak een keus denk ik dan!
Sorry, het is eigenlijk ook totaal niet boeiend wat ik vind. Je moet het gewoon lekker zelf weten. Ik weet dat je het vraagt, maar ach. Er is altijd wel iemand die het leuk vindt, geen mening heeft of stom vindt.
Als je Djayzllun of Princess had voorgesteld ook.
Ik vind 'm leuk.
Het is wat het is.
Ik vind het heel mooi.

(En wat een hekel heb ik aan dit soort reacties : 'rare naam hoor, beetje speciaal doen en geknutseld, recept om gepest te worden, maar als jij hem mooi vindt, zeker doen hoor! '
Zeg dan gewoon 'ik vind het niet mooi' en laat dat onnozel en hypocriet doekje voor het bloeden op het einde ('maar lekker doen hoor') gewoon weg. Sjeeses.)
Toen ik de naam geschreven zag staan dacht ik "mooi, niet standaard hou ik van". Toen ik hem uitsprak had ik meteen de associatie met ellende en kinderen die dat naar haar roepen om flauw te doen.
aliva schreef:
09-02-2026 21:42
Ik vind het mooi.

(En wat een hekel heb ik aan dit soort reacties : 'rare naam hoor, beetje speciaal doen en geknutseld, recept om gepest te worden, maar als jij hem mooi vindt, zeker doen hoor! '
Zeg dan gewoon 'ik vind het niet mooi' en laat dat onnozel en hypocriet doekje voor het bloeden op het einde ('maar lekker doen hoor') gewoon weg. Sjeeses.)
Ga je lekker?

Voelt toch ook vervelend om te zeggen dat je een naam lelijk/suf whatever vind?

Maar ja. TO vraagt erom. Dus geef je die mening. En daarna inderdaad een doekje voor het bloeden. Want het is toch lullig.
Dus nee dat laat ik dan niet weg. Het is gewoon een soort sorry verpakt in wat meer woorden. Heel menselijk toch?
En je weet ook nooit van wie je advies aanneemt. Is het de moeder van Djexx of Florian-Roderick?

Je moet gewoon doen wat bij jullie past
Griselda schreef:
09-02-2026 21:53

Dus nee dat laat ik dan niet weg. Het is gewoon een soort sorry verpakt in wat meer woorden. Heel menselijk toch?
Als je je niet uitslooft om toch maar zo veel mogelijk redenen op te sommen waarom het een stomme naam is, is die "sorry" helemaal niet nodig.

Ik had het niet over jou, trouwens 😁 maar over een eerdere reactie (van Aslan).
Haha, dit is mijn eigen issue dan!
Maar toch, iedere ouder kiest de mooiste naam voor zijn kind. Voelt toch lullig.
Maar soit, als je advies gaat vragen op Viva dan kan het pijnlijk worden.
Leuke naam! Hij heeft wel wat weg van de naam van mijn dochter die ook maar een keer of 10 voorkomt in Nederland. Die klinkt ook als een ‘normale’ naam maar heb ik toch soort van zelf verzonnen.
Gewoon doen dus!
quasi-onschuldig schreef:
09-02-2026 20:17
Ik moet denken aan Ellende

Sorry...
Ik ook!
Ginevra schreef:
09-02-2026 20:35
Ik dacht ook Ellende te lezen. Sorry.
Ik ken een Elindo, dus heb hier geen last van. Als kinderen willen pesten, vinden ze altijd wel íets.

Leuke naam.
s7rin wijzigde dit bericht op 09-02-2026 22:24
17.83% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik vind het een mooie sierlijke naam.
.
aliva schreef:
09-02-2026 21:42
Ik vind het heel mooi.

Pardon
Ik vind dit een stomme reactie!
S7rin schreef:
09-02-2026 22:21
Ik ken een Elindo, dus heb hier geen last van. Als kinderen willen pesten, vinden ze altijd wel íets.

Leuke naam.

Is dat een jongen of meisje?
Ach ja, als de meningen nou ergens over verdeeld zijn, is het wel over namen. Welke naam je ook kiest, je hebt altijd team prachtig, team vreselijk en team niet mooi, niet lelijk.

Dus ga voor Elinde als je dat mooi vindt.
Ik vind het ook een leuke naam.

De associatie met ellende heb ik totaal niet. Lees dat er ook in eerste instantie niet in.

Maar dat kan aan mij liggen.
Ik las eerst Einde. Maar Elinde vind ik wel leuk eigenlijk
Beter een half motto....
Ik vind het trouwens ook kwalijk dat mensen sterke meningen hebben over (voor)namen.

Is vaak onderdeel van iemands identiteit, zonder dat mensen er zelf voor hebben gekozen. Ik vind daar een negatieve mening over hebben niet zo fraai.

Die negatieve mening heb ik zelf nooit zo.
Sorry, ik Las Ellende
Paradise schreef:
09-02-2026 23:56
Ik vind het trouwens ook kwalijk dat mensen sterke meningen hebben over (voor)namen.

Is vaak onderdeel van iemands identiteit, zonder dat mensen er zelf voor hebben gekozen. Ik vind daar een negatieve mening over hebben niet zo fraai.

Die negatieve mening heb ik zelf nooit zo.
Bijna altijd gaat de naam bij het kind passen (of andersom), het klinkt hooguit onwennig als de baby net geboren is. In mijn omgeving komen een paar aparte namen voor maar die kloppen nu helemaal.

We hebben bijna allemaal wel een reserve naam die ons kind níet kreeg omdat een andere naam toch mooier was, en als je je voorstelt dat je kind nu zo zou heten, is dat waarschijnlijk onvoorstelbaar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven