menstruatie na bevalling.

10-02-2011 13:49 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben 3 maanden terug bevallen van me 2de kindje, toen ben ik 5 weken na de bevalling gewoon ongesteld geworden, nu moest ik dus 30 januari ongesteld worden.

kan het zijn dat het onregelmatig is door de bevalling dat het zo lang uitblijft?

Ik heb in de tussentijd wel meerdere malen sex gehad na me menstruatie.

ik geef geen borstvoeding.

gr
Als je wel weer sex hebt gehad en geen anticonceptie hebt gebruikt kan het heel goed zijn dat je al weer zwanger bent.
Maar.... Het kan ook zijn dat je cyclus nog niet goed op gang is gekomen.
Beide is mogelijk maar voor de zekerheid zou ik toch maar een testje halen en zo snel mogelijk iets regelen m.b.t. anticonceptie want ik neem aan dat je niet zo snel al weer zwanger wil worden.
als je onbeschermde sex hebt gehad kan het zijn dat je misschien weer zwanger bent.

Bij mij zat er tussen de 1e menstruatie en de 2e na de bevalling ook zo'n 40 dagen. Je cyclus is vaak nog een beetje van slag.
antwoord is ja , ik was 3 weken na de bevalling alweer ongesteld en daarna 2x niet geweest en nee ik was niet zwanger na die 2x gemiste menstruaties ging het weer allemaal goed maar dat was waarschijnlijk omdat ik toen weer aan de pil was ;)

maak je geen zorgen het is gewoon normaal dit succes ermee
Ik had ongeveer hetzelfde.

Ik ben 11 weken geleden bevallen, na 6 weken ongesteld, ik verwachtte 3 weken later weer ongsteld te worden (kort cyclus) maar het kwam maar niet op gang, ik ben toen anderhalve week later alsnog ongesteld geworden.

Ik geef wel volledige BV trouwens, hoeft niks uit te maken..

Als je het niet vertrouwt zou ik een testje doen.
Heb je seks gehad met anticonceptie? Dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar als je seks hebt gehad zonder anticonceptie, zou ik een test halen. Dan weet je tenminste of het aan de onregelmatigheid ligt of aan een zwangerschap.

Willen jullie graag nog ern kindje?
Testje!
Oei, je weet dat je van sex zwanger kan raken??

#paktboekoverbloemetjesenbijtjeserbij
Ik was pas ongesteld 9 maanden na de bevalling, cyclus moest nog op gang komen. Nee, geen BV en anticonceptie overigens. (maar wel gewoon veilig gedaan in de tussentijd)
njet vraagt.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-02-2011 14:50
Reden: HUISARTS.
% gewijzigd
Test eens voor de grap :XD:
Als je twijfelt: eerst testen!

Weet je zeker dat je ongesteld was? Het kunnen ook gewoon nog bloedingen zijn. Het is heel normaal om tot zes weken na de bevalling nog bloedingen te hebben.
Da's toch juist heerlijk? Ik ben 9 weken geleden bevallen en al 1x ongesteld geweest. En nu al meer dan een maand niet en van mij mag het nog wel even wegblijven.
Beetje off-topic, maar ben altijd verbaasd als vrouwen na bevalling al snel weer sex willen. Kan door de BV komen, maar ik had er absoluut geen zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven