menstruatie stopt niet

07-02-2009 11:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoals de titel al zegt; mijn menstruatie stopt niet.

Ik ben zo'n 3 maande geleden bij de dokter geweest wegens mijn menstruatie, hevig bloedverlies..

die heeft gezegd dat ik de pil (die ik al een aantal jaar slik nu) gerust 3 maanden door mag slikken.

ik slikte hem al vaker door, 2 strippen.

nou had ik de laatste keer dus 4 strippen gedaan, misschien te veel ineens..

Nu het probleem dat mijn menstruatie niet ophoud, ik blijf bloeden.

en ik heb al 9 pillen geslikt onderhand.

heb 2 á 3 dagen tussendoor gehad dat ik dacht dat het wegwas, maar het kwam daarna weer hevig doorzetten alsof ik nét ongesteld moest worden..

1 dag gehad dat het wat bruine afsheiding was, oud bloed dus.

dacht yes, misschien is dit het laatste en kon juichen, het kwam niet meer. tot vandaag weer. het is wéér door komen zetten!

wat kan dit zijn en hoe houd het op, ik word er gek van..

alvast bedankt,

groetjes.
Huisarts bellen voor een afspraak.
Yoga

Nee zonder gekheid, bel de huisarts en leg het hem/haar voor.
misschien dat je pil te licht is in verhouding met je gewicht?

Ik heb een heel lichte pil gebruikt (omdat ik last had van de hormonen) de micrigynon 20.

Maar ben altijd tussen de 52 en 55 kg. De huisarts gaf aan dat gewicht invloed heeft op de pil.

Zowel op de werking van de pil (in de zin van hoe veilig hij is) als op de kans op doorbraakbloedingen.

Toen ik de micryginon 30 gebruikte slikte ik de pil wel eens 2 of 3 maanden door. Zonder bloedingen. Bij de micryginon 20 ging dat niet. Ik bleeeeft maar ongesteld :(

Denk dat het verstandig is dat je nog even praat met de huisarts over een oplossing!
Ik zou ook gewoon even de huisarts bellen als ik jou was.

Succes!
ja ik heb microgynon 50.

had eerst 30, en daarvoor geen pil..

ik heb de dokter dit probleem voorgelegd en ze zegt dat ze er niks aan kan doen, ik moet het maar accepteren en anders stoppen met de pil of de prikpil.. maar dat lijkt me allemaal niks. het was volgens haar gewoon onregelmatig nu.

maar nou ben ik iets vergeten te vertellen, want het doet soms pijn in mijn vagina. alsof er een wondje zit of iets. misschien dat het er iets mee te maken heeft?
Wondjes horen niet te blijven bloeden, tenzij je een stoornis in de stolling van je bloed hebt. En dat zou je zelf dan wel weten. Ik denk eerder dat je vagina wat gevoelig wordt van de langdurige bloeding. Overigens vind ik de houding van HA niet echt prettig. Misschien een idee om 'es een second opinion te vragen ergens?
wat n flut huisarts!

weet zij ook van t wondje? heb je haar laten kijken?

ik zou .. maar dat ben ik... even helemaal stoppen met de pil. n half jaar ofzo. om de boel weer tot rust te laten komen. je bent immers wel met flink wat hormoonrommel bezig he, en heel erg gezond is het nou ook weer niet.
nee, dat ben ik haar dus vergeten te vertellen. maar dat had waarschijnlijk niks uitgemaakt, want zo behulpzaam was ze niet vond ik.. weet namelijk nog niks.
Even verhelderen: Je bent drie maanden geleden bij de huisarts geweest. En sindsdien bloed je (dus ook al drie maanden lang of zelfs nog langer)? En je bent nog niet terug geweest sindsdien?
nee. ik bloed nu zo'n anderhalve week geloof ik maar ik heb onderhand al 9 pillen ingenomen en er veranderd niet veel. ik weet nu ook niet wanneer ik wel en niet bloed. het is er de ene keer ineens heel veel, de andere keer een tijdje niet.
Anderhalve week is in mijn ogen nog niet heel lang. En negen pillen is ook precies anderhalve week; heb je geen stopweek ingelast, is het een doorbraakbloeding?

Ik zou volgende week toch even een nieuwe afspraak maken met de huisarts. Misschien was 4 strippen toch te veel, misschien is er iets anders aan de hand. Dat kan een huisarts toch beter beoordelen dan wij...
Ga gewoon naar de gyn, wat weet een huisarts hier nu van.
oh, dat heb je goed gezien ja. dan bloed ik nu toch dik 2 weken al onderhand! in mijn stopweek ben ik 3/4 dagen ongesteld geweest, en houd sindsdien niet meer op..

ben btw nog maar 16,

heb ooit eens gehad dat ik 2/3 weken ongesteld was, daardoor kreeg ik de pil van de dokter voorgeschreven.

dit is nu voor het eerst zo.
Bel maandag de dokter nog eens een keer. Dan leg je alles nog eens goed uit (inclusief pijn/wondje dat je in je vagina denkt te hebben) en zeg dat je toch bezorgd bent.

Misschien dat je lijf gewoon wat van slag is door de pil, zou zomaar kunnen.
Ja, dat vind ik echt.
Gewoon naar de huisarts gaan en aangeven dat je een andere pil wilt. Kan prima zijn dat een andere hormoonsamenstelling voor jou beter werkt.
Klinkt misschien een beetje raar, maar heb je al een zwangerschapstest gedaan? Bij mij kwam dit nl.door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!

Het zal wel niet, maar even testen is niet zo moeilijk toch?

En wat de rest ook zegt: huisarts bellen.

Als ik dat had gedaan was ik niet een week later met enorme buikpijn op de eerste hulp terecht gekomen, waarna ik met spoed geopereerd moest worden!
ik zat te denken aan een vleesboom?

zou dat kunnen.. ik heb namelijk wel de symptomen ervan.

pijn streken in de onderug, (menstruatie)pijn in buik, veel langer ongesteld..
zou kunnen natuurlijk, dus ga naar je huisarts en evt gynaecoloog
Ik heb dat ook ooit gehad. Kwam volgens HA doordat het gele lichaam (zegmaar het afgestorven eitje bna de eisprong) ergens was blijven hangen en niet goed afgebroken werd, waardoor t hormonen uitstootte die de menstruatie in stand hielden. ik heb toen n 3 dagenn pilletje moeten slikken en toen was t over. Kwam volgens HA wel vaker voor bij zeer slanke vrouwen. (weet niet hoe lang je bent maar je bent vrij licht).

Ik zou dus zeker even naar je HA gaan. Gyneacoloog lijkt me niet nodig voor deze menstruatie die niet stopt, maar misschien wel eens een bezoekje omdat je altijd zeer zware menstruatie hebt.

Oh ja, en ik vind t eigenlijk niet zo heel verstandig dat je 4 strippen hebt doorgeslikt terwijl je HA zei dat je er 3 mocht doorslikken. Is wel n beetje geknoei met je hormoonhuishouding...
ja vond ik zelf ook, na afloop..

ik ben niet zeer licht hoor.

ik ben ong 1.68m en weeg 60 kg.

dus dat valt reuze mee ;)

toch bedankt!
oh ja, las iets van tussen 52 en 55 kg, maar was niet van jou zie ik nu.

succes er mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven