met drie kids op de fiets

14-10-2011 20:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met de pack max duo en het vervoeren van drie kids daarop? Mijn tweeling wordt bijna vier en gaat dan naar de basisschool. Mijn jongste is anderhalf. Nu heb ik een bakfiets en dat bevalt me verder goed maar het is wel een beetje topsport... De afstand naar de basischool is al een stuk groter dan naar de creche. Samen met de peutergroep van de kleinste en mijn werk,+ het vervoer naar de creche wordt het nogal kilometervreten. Helaas voor mij zit alles in een andere hoek van onze stad. Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. De pack max duo ziet er vrij stabiel uit, dus dat lijkt me wel wat. Maar nou ben ik wel heel benieuwd of die fiets ook stabiel is? En is dat nog steeds stabiel met twee kids (2x18 kg) achterop en 1 van 12 kg voorop? Ik hoor heel graag of iemand hier ervaring heeft, of misschien andere ideeen voor vervoer van drie kleintjes?

Bedankt alvast!
Fietskar?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
oh ja, voor wie zich afvraagt wat dan weer een pack max duo is: het is een soort verlengde fiets met extra lang frame, worden ook wel tweelingfiets genoemd geloof ik. En misschien zijn ze er ook nog wel van andere merken?
Andere ideeen? De auto
fietskar ook al aan gedacht maar zie het ook niet echt zitten om de hele stad daarmee door te crossen. En tweede auto is nogal een prijzige optie... Daarbij HAAT ik de autostoeltjes (krijg ze nooit vast) en kan ik niet parkeren. Tja, triest ik weet het
Kan je man dan niet op de fiets?

Autostoeltjes,kom op, dat kan je echt wel en parkeren kan je oefenen.
Tweeling zelf laten fietsen, mijn tweeling fietste ook vanaf 4jaar naar school(andere kant van de stad). Veel oefenen vantevoren,makkelijkste weg naar school zoeken enz.. Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn, maar best te doen hoor.
Ik fiets ook heel wat af met drie op de fiets, 1 voorop, 1 achterop en eentje in de fietskar. Nu tweeling ruim drie is kan voorop bijna niet meer, dan wordt het twee in de fietskar. Oudste fietst nog niet zonder zijwieltjes, maar ook dan moet de fietskar mee.... Ik vind het ideaal, het is even wennen met fietsen, maar dat went heel snel!
Fietskar is echt fijn hoor!

Je voelt amper dat hij er achter hangt. Erg stabiel ook.

1 achterop en 2 in de fietskar is goed te doen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Zo'n fiets lijkt me wel wat! Heb er op zitten googlen maar er zijn idd nog niet echt ervaringen over te vinden. Misschien eens kijken of je hem ergens kan testen ofzo?
Vanaf welke leeftijd mogen kinderen zonder stoeltje achter op de fiets? Ik heb namelijk een Batavus Cargo met een wat langere bagagedrager en dan kunnen er ook twee kinderen op.
Eén voorop, één achterop en één zelf fietsen. Is wat gemakkelijker te overzien dan twee zelf laten fietsen. En om nou voor even zo'n nieuwe fiets te kopen, zolang zit je jongste niet meer voorop.
Ik zou ook voor een fietskar gaan, al was het maar omdat je oudste kinderen snel al wel zelf naar school kunnen fietsen. Als het misschien nu nog niet kan, binnen 2 jaar toch wel.
Je kan ook kiezen voor zo'n 'zitje' wat bestaat uit een rugleuning en twee voetendingen. Met een verlengde bagagedrager past dat idd wel. Je hebt alleen wel wat meer kiepgevaar dan met zo'n stevige fiets natuurlijk... Wanneer verwacht je dat de tweeling zelf kan fietsen?
quote:storm83 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:41:

fietskar ook al aan gedacht maar zie het ook niet echt zitten om de hele stad daarmee door te crossen. En tweede auto is nogal een prijzige optie... Daarbij HAAT ik de autostoeltjes (krijg ze nooit vast) en kan ik niet parkeren. Tja, triest ik weet het Blij te lezen dat je niet kan parkeren . Dacht even dat je wonderwomen was, de gedachte alleen al om drie kinderen met een totaalgewicht van 48 kilo op een fiets te moeten verplaatsen
Je kunt ook kiezem voor een aanhangfiets voor een van de tweeling, een van de tweeling achterop en je jongste voorop. Dan oefenen de grootsten (als je afwisselt ) vast met zelf fietsen. Er zijn zelfs systemen waarmee je een kinderfiets achter je eigen fiets kunt hangen.
Laat maar, eerst lezen is wel handig!
Heb je een twee- of driewieler? Een bakfiets met drie wielen fietst heel anders, dan met twee. Wij hebben een bakfiets met twee wielen en die rijdt echt net zo lekker als een gewone fiets. Van bakfiets.nl. Ik vind het ideaal. Met kinderen erin is het natuurlijk wel zwaarder, maar dat heb je ook met die pack max.

Zelf laten fietsen is natuurlijk ook een optie. Maar mijn zoon zat echt huilend op zijn fiets terug naar huis, omdat hij zo moe was na schooltijd. Dus als je zo ver moet fietsen, zou ik toch zorgen voor een alternatief. Voordeel van een bakfiets is trouwens ook nog dat je ze straks in de winter lekker onder een tentje kan zetten en/of met een extra dekentje op schoot.
Als ik mijn kids zie zwabberen op hun fietsen met zijwieltjes dan zie ik zelf fietsen nog even somber in. Toch meer gaan oefenen dus. Maar los daarvan is het wel een stukje fietsen, langs een drukke weg. Ik ga nu wel weer twijfelen over een fietskar. Deze fiets is inderdaad wel prijzig, en je zal zien dat ze dan ineens toch in een paar maanden goed leren fietsen. Goede tip trouwens om te kijken of ik hier in de buurt ergens kan proefrijden!
Zoiets was wat ik bedoelde TO http://www.followme-tandem.nl/followme-tandem-index.htm
Met zo'n achterhangfiets moet je wel uitkijken dat je de variant hebt waarbij er dus nog een zitje op de bagagedrager kan.
1 Voorop, 1 achterop en een op aanhangfiets om mee te trappen.
Idd aanhangfiets nemen met een aparte bagagedrager. Wacht ff, zoek merk even op.
http://fietsen.aanbodpagi ... angfiets-aan-bagagedrager

En die dingen gaan op marktplaats nog wel voor rond de 100 euro dus echt duur is het niet.
Even gegoogled hoe zo'n pack max duo eruit ziet. Om eerlijk te zijn vind ik het maar een eng idee, twee kids achterop... Gaat de fiets dan niet heel erg naar achteren kantelen? En hoe krijg je drie kids in zitjes? En wat als het flink sneeuwt?? Dan ga je vaak al glijden, met zoveel gewicht op 1 fiets volgens mij nog sneller...

Sluit me verder aan bij bovengenoemde opties, fietskar, aanhangfiets ed. En anders eens gaan oefenen met kinderzitjes vastzetten in de auto en parkeren. Weet je zeker dat je kids rustig kunnen zitten, jij bent niet ontzettend moe van het fietsen (met drie kids lijkt het me toch best zwaar) en bij slecht weer zit je in ieder geval droog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven