met het kdv naar de mcdonalds...?!

20-08-2009 14:59 635 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik volgde net de discussie op het topic 'wennen op het kdv' een beetje en wil nu zelf een kdv-dilemma plaatsen waar ik momenteel mee te maken heb.

Ik ben tevreden over mijn kdv; leuke, competente meiden die leuke dingen doen met de kindjes en dochter Jtje (1,5 geweest) heeft het er erg naar de zin. Er is echter 1 ding waar ik al sinds het begin moeite mee heb en dat is het snoepbeleid.

Kindjes krijgen regelmatig een bakje chips. Met Sinterklaas is Jtje (toen nog geen 1) kotsend thuis gekomen van de pepernoten (dat was dus geen klein handjevol). Leidster trakteerde laatst op marsepeintaart (terwijl ouders een boekje mee naar huis krijgen met gezonde traktatie-ideeen!). En laatst zijn ze dus als leuk uitje naar de McDonalds geweest. Ik stond perplex toen ik het hoorde.

Dochter mag van mij geen chips, en nu krijgt zij daar als enige kindje een doosje rozijntjes als de andere kindjes chips eten. Ik sta daar ook bekend als die moeder die zo gezond doet, als de kindjes chips hebben gehad haasten ze zich om mij te melden dat Jtje rozijntjes heeft gehad. Alsof ik een uitzondering ben en andere ouders het niet belangrijk vinden dat hun kind gezond te eten krijgt. Ik ben destijds ook erg boos geworden om het pepernotenincident.

En nu dus die mcDonalds. Jtje was trouwens (thank god) niet mee omdat zij nog slaapt tussen de middag. Maar ze bereikt natuurlijk straks de leeftijd dat ze mee mag. of dat ze de rozijntjes niet meer accepteert. En wat doe ik dan?

Wat vinden jullie:

is het normaal dat een kdv een dergelijk ongezond eetbeleid hanteert? Zouden jullie je kinderen mee laten eten? Stel ik me aan door hier een punt van te maken?
Op de Macdo na, vind ik het allemaal niet zo schokkend, eerlijk gezegd, maar... het hangt wel heel erg van de rest van het kdv af. Of ze leuk/lief met de kindjes omgaan, of ze veel buitenspelen, of de communicatie goed is, of de kinderen het daar naar hun zin hebben...

Maar de Mac, eerste neiging is: niet ok. Maar als er iemand zo met een goede reden komt, kan dat zo wel eens omslaan bij mij.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik vind het niet normaal eerlijk gezegd en ik vind ook niet dat je overdrijft ofzo. Als ik kijk naar mijn vrienden met kids, die krijgen ook amper snoep hoor. Af en toe rozijntjes idd, maar zeker geen chips of Mac op het k.dv
Lees hier

Dezelfde discussie
Hangt er voor mij ook vanaf hoeveel dagen kind gaat. Als het een dag zou zijn, zou ik me er echt niet druk om maken.
Maar misschien heb ik wel makkelijk praten, want nr1 hier lust al die meuk niet. Alleen ijssssssssss.
Ze hebben ook worteltjes en fruit bij de MAc, en bakjes yoghurt.
Heb je het hier wel eens met andere ouders over gehad? Wat zeggen zij erover?

Ik zou er bepaald niet vrolijk van worden als mijn kind van anderhalf chips, pepernoten, marsepein en friet op het kdv zou krijgen!
The time is now
quote:misschicken schreef op 20 augustus 2009 @ 15:05:

Ze hebben ook worteltjes en fruit bij de MAc, en bakjes yoghurt.En ballonnen. En dat is de enige reden dat die van mij er heen wil.
fleurtje; als ik daar ook niet tevreden over zou zijn was ik er allang weggeweest... Maar verder ben ik dik tevreden. Ga daarom bijna aan mijzelf twijfelen; ben ik echt zo'n miep dat ik niet wil dat dergelijke ongezonde dingen worden geassocieerd met leuk en lekker en speciaal? Ze kunnen toch ook een bakje komkommer of cherrytomaatjes klaar maken? Of een uitje naar een groenteboer organiseren? Dat laatste is misschien wel heel geitenwollensokken maar ik denk wel dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het aanlerewn van gezonde eetgewoonten.
Als je je zo bezig houdt met gezond eten, zou je moeten weten dat rozijntjes ook slecht zijn.
Ik vind de Mac meer wat voor een uitje van de BSO in de vakantie.
hoe regelmatig is regelmatig als het gaat om bakje chips? 1 keer in de maand op vrijdag vind ik bijv heel anders dan 2 keer per week. Dat zou ik te veel vinden, af en toe prima. Mac donalds uitje, nee, geen goed idee denk ik. Taart hoort bij een verjaardag, maar misselijk eten aan pepernoten als je nog geen 1 bent vind ik ook weer niet ok, dus ben er een beetje dubbel in.
Je hebt helemaal gelijk in mijn ogen. Maar ben jij niet helemaal pissed geworden toen je hoorde dat je 1-jarige pepernoten kreeg?

Verstikkingsgevaar ed....
Ja, dat vind ik echt.
quote:fleurtje schreef op 20 augustus 2009 @ 15:05:

Maar misschien heb ik wel makkelijk praten, want nr1 hier lust al die meuk niet. Alleen ijssssssssss.Ik zou het niet erg vinden als ze met weer als vandaag een ijsje bij de Mac of snackbar zouden gaan halen.
Uitje naar de groenteboer.... Ik vrees dat die van mij dat behoorlijk oninteressant zal vinden...

En natuurlijk moet het kdv een deel op zich nemen, maar ik vind wel dat de grootste verantwoording bij de ouders ligt. Dus als jij vindt dat ze naar de groenteboer moet gaan, dan neem je haar toch zelf op zaterdag mee naar de groenteboer?

En over de Mac: misschien zijn ze wel daar naartoe gegaan om die ballonnen, om een fruithapje, om het spelen daar? Ok, ik weet wel leukere plekken om te spelen, maar je weet het niet...
Oh, toen de mijne ooit frietjes was wezen eten bij MacD (op de Kinker, Fleur) vond ik het alleen maar leuk.... Ontaarde moeder dus .
Waarom mag jouw kind alleen maar rozijntjes? Heeft ze een allergie, lust ze het niet of wil jij het niet dat ze snoept?

Ik veroordeel helemaal niemand, maar ik vind dat er soms zo idioot wordt gedaan over wel of geen snoepje/chips ed. Is het niet zo, dat juist dingen die verboden worden juist alleen maar aantrekkelijker worden?

Wbt de Mac, ik zou het als een leuk uitje zien voor mijn zoontje. Is toch leuk dat ze eens weggaan met die kinderen.
zusenzo, dank voor de link, die ga ik straks even doorspitten.

Rozijntjes; ja Star dat weet ik... Maar ze gaan dus niet speciaal voor haar een appeloid schillen, dat heb ik al geprobeerd. En ik vind ook niet dat haar al het lekkers ontzegd moet worden, ik vind gewoon dat een kdv dergelijk eten niet hoeft aan te bieden.

Andere ouders; ik heb wel gevraagd of andere ouders het wel goed vinden dat hun kind chips ed krijgt. Nou ze hadden nog nooit gehoord dat een ouder het niet goed vond. waren zelfs een beetje verbaasd dat ik het niet goed vond.
quote:Star schreef op 20 augustus 2009 @ 15:08:

[...]

Ik zou het niet erg vinden als ze met weer als vandaag een ijsje bij de Mac of snackbar zouden gaan halen.

Oh nee, zou ik leuk voor ze vinden.

Maar een bakje cherry tomaatjes, of komkommer? FV zei dat een keer mooi: als ik zelf aan de chips zit, dan hoeft mijn kind echt geen droge rijstwafels weg te werken. En daar ben ik het redelijk mee eens.
quote:Star schreef op 20 augustus 2009 @ 15:07:

Als je je zo bezig houdt met gezond eten, zou je moeten weten dat rozijntjes ook slecht zijn.Waarom zijn rozijntjes slecht?
The time is now
quote:Suze2 schreef op 20 augustus 2009 @ 15:11:

Oh, toen de mijne ooit frietjes was wezen eten bij MacD (op de Kinker, Fleur) vond ik het alleen maar leuk.... Ontaarde moeder dus .Woehahaaaaaa, ook kdv op de NB-str.?
Ik vind dat naar de Mc Donald gaan meer de keuze van de ouder is. Ik kwam er als kind ook met mijn ouders, maar ik kende ook kinderen die daar niet naar toe mochten.

Dus nee, niet met KDV naar Mac. (Vind het eerlijk gezegd een beetje makkelijk uitje van de leidsters)

Als wij kinderen hadden gehad, had ik ook liever niet gewild dat ze op jonge leeftijd al chips enzo aten. Maar helemaal tegenhouden doe je het waarschijnlijk toch niet.

Ik vraag me trouwens af of je de enige moeder bent daar die er zo over denkt.
o en dan ligt het er idd aan of het 1 keer per week is of 1 keer per maand.
kindjes kregen daar een happymeal trouwens . Ik zeg ook niet dat mijn kind nooit dergelijk eten krijgt. Zeg ook niet dat wij nooit naar de mcD zullen gaan. Ik vroeg me alleen af of mijn gedachtegang dat een kdv gezond voeding moet aanbieden zo vreemd is. Gezien de reacties van sommigen is het dus vreemd.

En zo lang mijn dochter de rozijntjes minstens zo lekker vindt als de chippies vind ik het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven