Mijn dochtertje wordt 1, kadotips gevraagd!

20-11-2008 13:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

over een paar weken wordt onze kleine grote meid 1 jaar! Wat gaven jullie je kinderen op deze heuglijke leeftijd en wat beviel nou heel goed en wat vond je vreselijk? Mijn familie begint nu ook aan mij te vragen wat ze zullen geven, dus tips zijn welkom...

Duplo, een (houten) knikkerbaan, stoffen (voel)voorleesboekje
Hier was het meest geslaagde kado een loopauto.

Wat ze ook erg leuk vond en nog steeds heel leuk mee speelt is een soort van boom van v-tech waar je bovenin balletjes doet die dan met een soort van glijbaan naar beneden gaan en onderweg komen de balletjes dan dingen tegen waar geluid uit komt.

Verder is ze nog steeds gek op grote duplo dat was ze vanaf dat ze een jaar was tot nu toe ( ze word volgende maand 2) dus dat lijkt me ook geen slecht kado.

En verder tja boekjes blijven het altijd goed doen al is het om voor te lezen
Pfff, de Bart Smit ligt vol zou ik denken.

En voor familie is het misschien ook leuk om een leuk jurkje te vragen of zoiets? Ik geef aan mijn kleine neefjes/nichtjes weleens iets van kleding (zoals truitje, broekje, geen jassen/schoenen ofzo)

En van die doe-boekjes zijn ze vaak dol op!
Ja, dat is ook zo hoor. Ik houd alleen he-le-maal niet van de Bart Smit, Intertoys en wat heb je nog meer voor speelgoedwinkels. Wij zijn ook niet zo van de glitter en plastic en schreeuwerige dingen, maar daar zullen we niet aan ontkomen vrees ik...
Kleding, aangezien ze dat hard nodig gaat hebben.

Speelgoed heeft/krijgt ze vast ook wel en ze heeft toch nog niet door wat ze krijgt, dus kleding of kado/kleding bonnen.
Een goed gevuld spaarboekje

Als ik kijk naar wat mijn nichtje allemaal aan speelgoed heeft, dan is het helemaal van de zotte en ze krijgt alleen nog maar meer. Vooral op de leeftijd van 1 jaar heeft een kind toch nog niet zo veel besef van wat het allemaal is en zijn ze net zo gelukkig met maar een beetje speelgoed.

En als men echt iets kado wil geven, dan toch misschien iets meer praktisch denken of bijvoorbeeld iets wat uit meerdere delen bestaat (en los gekocht moet worden) en dan aan meerdere mensen een stukje vragen.
Mijn ouders wilden eerst ook geld geven, maar dat vind ik zelf een beetje 'gek', nu wordt het een wagen. Echte kado's zijn toch iets feestelijker. Maar ja, waarschijnlijk krijgt ze er toch niet veel van mee en vindt ze het misschien wel allemaal heel vreemd. Ze vindt het het fijnst als het gewoon gaat zoals het altijd gaat volgens mij!
Blokkenkar

Little People

Prentenboeken

Loopauto

Tafeltje stoeltjes voor in de woonkamer.

Kapstokje voor op eigen kamer

Spiegel voor op eigen kamer

Babypop (van Corolle die hebben ook poppen voor jongere kinderen)
leuke dikke kleurpotloodjes, driewieler, houten puzzels met van die vormpjes erin, zo'n doos van de FBTO reclame, een paraplu...
Een kinderfauteuil.

Dochterlief kreeg er één van opa en oma (bij Prénatal gekocht). Ze is nu ruim 2 en zit nog heel graag in haar eigen stoel tv te kijken of fruit te eten.

Een loopwagentje is leuk en handig als je dochter nog niet (goed) loopt. En verder zie ik hierboven leuke suggesties staan.
Bedankt zeg! Wat een lijst krijg ik zo! Dankjulliewel! Dit waren toch allemaal dingen die heel goed bevallen zijn, neem ik aan?
Nijntje boekjes, Dikkie Dik, Eric Carle, een zandbak, regenjas, sloffen, zo'n leuke stoel voor aan het plafond van de ikea (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19809351), een schommel,
Ik vat niet waarom zoveel mensen van mening zijn waarom kinderen van 1 niets meekrijgen van het idee cadeautjes krijgen. In mijn beleving vatten ze zeker wel dat ze iets krijgen. Ik kan me Zwiepje nog met 6 maanden herinneren die van Sinterklaas een rijdende fisherprice babytrein kreeg. Zijn ogen werden zo groot als schoteltjes toen hij hem zag en hij begon helemaal te lachen. En dat was met 6 maanden. Met een jaar moet dat toch zeker wel kunnen.

Oh ja, nog een waarschuwing: blokkenkarren waren hier uit den boze, immers, die werden alleen maar als ramvehicle tegen de deuren en plinten en muren gebruikt. Maar misschien is jouw kind iets vrediger aangelegd.

Zo't autostuurtje van v-tech is ook erg leuk.

Auto's scoren altijd bij kinderen.

De genoemde trein ook.

Met little tikes en fisher price moet je een heel end komen.
nouja, ik kan me zo voorstellen dat ze het idee cadeautjes wel begrijpen, maar ik kan me ook zo voorstellen dat het verschil tussen een trein en een pakje kleurpotloodjes niet zo duidelijk is als voor een kind van een jaar of vier. Je kunt het bij wat "goedkopere" cadeautjes houden toch?

Mijn zusje vond het cadeaupapier belangrijker dan wat erin zat toen ze zo oud was in ieder geval.
och ze vatten vast wel dat ze iets krijgen, maar niet of het duur /goedkoop of in de mode is.

zolang t geluid maakt en blinkt ben je al een heel eind
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Duur of goedkoop is ook irrelevant vind ik, als mijn kind het maar leuk vindt!
en vergeet t knisperend papier er omheen niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij hebben toen onze zoon 1 werd een paar kleine kadootjes gegeven (die hij erg leuk vond) en een nieuw autostoel voor m gekocht (hij was bijna uit de maxi-cosi gegroeid). Mijn ouders hebben ook een klein kado gegeven (nou ja; een mooi opgeknapte 2e hands loopfiets die een groot succes was!) en geld gegeven voor op z'n spaarrekening.

Het hangt ook af van hoeveel mensen je verwacht: als je veel bezoek krijgt zou ik vragen of ze wellicht iets samen kunnen geven. Teveel kadootjes is ook niet leuk.

Ik heb trouwens ook best nog veel gekregen in de paar maanden erna van mensen die langskwamen en wisten dat ie 1 was geworden. Ook kadootjes die pas echt leuk waren toen hij 2 was, dus die heb ik na t uitpakken en een dagje erna kijken gewoon in de kast gelegd tot hij er aan toe was; is 2x leuk!
anoniem_44221 wijzigde dit bericht op 20-11-2008 14:23
Reden: typfoutje
% gewijzigd
kleding

eerste woortjes boekjes

baby puzzels

dingen dat geluid maakt
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
Het grootste succes toen mijn dochter 1 werd was bij ons toch wel de babywalker van Vtech. Helaas. Wij zijn (of eigenlijk waren) ook niet zo van het schreeuwend speelgoed, maar helaas denkt mijn dochter daar anders over..

Maargoed, de babywalker dus. Ze heeft er nog ruim tot haar tweede elke dag mee gespeeld.

Ben ik nou zo ontaard dat ik echt niet van plan ben om de eerste verjaardag van mijn dochter (over twee weken) groots te gaan vieren? De opa's en oma's willen graag langskomen, en wat mij betreft is dat het ook. Idem qua cadeautjes, ze heeft al zo veel gekregen bij haar geboorte. Van mijn ouders krijgt ze nu een cursus 'muziek op schoot' (vanaf 8 maanden), dan gaan we 10 weken lang samen elke week muziek maken met andere kindjes. Maar spullen heeft ze echt niet nodig hoor. Ik ben ook op iets te veel verjaardagen geweest waar het huis bomvol mensen zat en het kindje helemaal over de rooie was van te veel mensen, te veel aandacht, te veel herrie, te veel cadeaus.... Ik vraag me serieus af of je je kind daar een plezier mee doet.
quote:magica schreef op 29 november 2008 @ 14:50:

Ben ik nou zo ontaard dat ik echt niet van plan ben om de eerste verjaardag van mijn dochter (over twee weken) groots te gaan vieren? De opa's en oma's willen graag langskomen, en wat mij betreft is dat het ook. Idem qua cadeautjes, ze heeft al zo veel gekregen bij haar geboorte. Van mijn ouders krijgt ze nu een cursus 'muziek op schoot' (vanaf 8 maanden), dan gaan we 10 weken lang samen elke week muziek maken met andere kindjes. Maar spullen heeft ze echt niet nodig hoor. Ik ben ook op iets te veel verjaardagen geweest waar het huis bomvol mensen zat en het kindje helemaal over de rooie was van te veel mensen, te veel aandacht, te veel herrie, te veel cadeaus.... Ik vraag me serieus af of je je kind daar een plezier mee doet.Op Zwiepjes eerste verjaardag (en daarna eigenlijk ook) waren ook alleen opa en oma 's ochtends en 's avonds oma, en twee tantes en een oom. Was best zo.
Hier ook alleen opas en omas op de verjaardag hoor. En we hebben even afgewacht wat Kruimel kreeg (van beide omas een blokkenstoof, en van mijn beste vrienden een microfoontje dat herrie maakt en houten autotjes), en toen hebben we zelf nog een soort loopfietsje (bakfiets) voor hem gekocht. Ik houd ook helemaal niet van dat plastic gedoe dus wij hebben voor hout gekozen, maar daar wordt ook dagelijks mee gespeeld (dingen in de bak, uit de bak, vooruit, achteruit etc.). En ja, platic houd je niet tegen en is ook helemaal niet erg, maar als ik zelf een cadeau koop voor Kruimel dan kies ik toch iets dat ik zelf ook mooi vind (en blijkbaar hebben de opas en omas en vrienden een beetje dezelfde smaak, want 3 van de 4 cadeaus waren ook goede kwaliteit houten speelgoed).
quote:bikefan schreef op 20 november 2008 @ 13:21:

Duplo, een (houten) knikkerbaan, stoffen (voel)voorleesboekjeToch niet met echte knikkers hoop ik?
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven