Misdragingen in de privétijd bij een voorbeeldfunctie

23-07-2019 00:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Een basisschool juf die in haar vrije tijd graag extreem de bloemetjes buiten zet en dit vol trots deelt (en visualiseert d.m.v. foto’s) op social media.

Privé is privé, maar is het wel zo zwart wit?
Hoe zouden jullie hier als ouder in staan?
TO, ben ook wel benieuwd wat je er nou precies mee bedoelt.
Kandijsuiker schreef:
23-07-2019 03:24
Ik had vroeger op de middelbare een klasgenoot die tijdens haar studie voor psycholoog ook webcamseks deed. Dat vond ik niet kunnen.
Waarom niet? Heb je als psycholoog geen seks?
De juf mag in haar privétijd doen wat ze wil. Wel handig om geen ouders op sociale media te hebben. Niet in de zelfde plaats wonen als je werkt is ook handig.

Verder vind ik wel dat als ze in privétijd veel kinderen van haar school kan tegenkomen dat haar voorbeeldfunctie nog steeds geldt. Dronken worden op de nieuwjaarsborrel van de voetbalclub op zondagmiddag waar ook veel leerlingen met ouders zijn, zou ik haar dan ook afraden.
aikidoka schreef:
23-07-2019 06:23
Waarom niet? Heb je als psycholoog geen seks?

Ik denk dat de seks niet het punt is in die post.
Kandijsuiker schreef:
23-07-2019 03:24
Ik had vroeger op de middelbare een klasgenoot die tijdens haar studie voor psycholoog ook webcamseks deed. Dat vond ik niet kunnen.

Maar een juf die uitgaat? Who cares?
Ze leerde hoe ze serieus genomen kon worden?

(Nee maar even serieus...ze studeerde nog...)
Ik snap vooral niet dat die juf haar social media niet afsluit voor pottenkijkers.
redbulletje schreef:
23-07-2019 06:45
Ik snap vooral niet dat die juf haar social media niet afsluit voor pottenkijkers.

Dit! Wat de juf in haar vrije tijd doet moet ze zelf weten
Marnamai schreef:
23-07-2019 00:42
Wat is "extreem de bloemetjes buiten zetten"?

Zo dronken zijn dat ze haar maag moesten leegspoelen?
Zo high zijn dat ze op de spoed belandde?

Ik zou als juf eerder zorgen dat mijn social media geblokkeerd zijn voor iedereen behalve mijn vrienden.
En kieskeurig zijn in wie ik toelaat.
Dit. Gewoon geen klikkende ouders of collega's op je social media toelaten.
Sommige willen graag dat andere dat zien, ik ken iemand met een hoge functie op een universiteit, die graag filmpjes twittert van de BDSM relatie die hij heeft.
Such a beautiful place to be with Friends.
Pandax schreef:
23-07-2019 06:26
Ik denk dat de seks niet het punt is in die post.
Wat dan wel? Als psycholoog in spe mag je geen geld met seks verdienen?
nachtvlinder1977 schreef:
23-07-2019 01:12
:HA:

Mijn baas was ook fervent sauna-bezoeker. No way dat ik ooit naar die sauna ging :nooo:
Ik kom ook regelmatig bekenden tegen in de sauna die ik liever alleen met kleren aan zie... :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
-Darkside- schreef:
23-07-2019 07:22
Van mij mag alles, maar als ik mijn psych google en ik zou sm-foto's van hem tegenkomen zou ik toch heel wat minder vertrouwen in 'm hebben. Zoiets moet je gewoon lekker privé houden ipv het internet op gooien.
-Darkside- schreef:
23-07-2019 07:22
Precies, ik zie het probleem ook echt niet.
redbulletje schreef:
23-07-2019 06:45
En wat TO moet met de social media kanalen van de (een?) juf te volgen.
redbulletje schreef:
23-07-2019 07:35
Van mij mag alles, maar als ik mijn psych google en ik zou sm-foto's van hem tegenkomen zou ik toch heel wat minder vertrouwen in 'm hebben. Zoiets moet je gewoon lekker privé houden ipv het internet op gooien.
Het ging erom dat betreffende forummer het niet vond kunnen dat een psychologiestudent haar geld verdient met webcamseks.
SM maak je er zelf van, net als dat het overal online terug te vinden is.
Edit: en bovendien zoek je er dan blijkbaar zelf naar. Als ik niet expliciet op sek/bdsm zoek, verschijnen dat soort foto's ook niet in mijn zoekresultaten.
Ik vind dat een juf in haar vrije tijd mag doen wat ze wil. Maar ze moet het Niet op social media zetten en dan openbaar want ik ga er niet eens vanuit det ze ‘vrienden’ is met ouders van kinderen. En als ze dat wel is dan zou ik als ik haar was die ouders eraf gooien.
Een voorbeeldfunctie heb je als leerkracht tov je leerlingen. Basisschoolleerlingen mogen nog niet op social media vanwege de leeftijdsgrens, daar kan ze dus gewoon foto's van wilde stapavondjes plaatsen.

Als er toch kinderen onder de 13 zijn die dit zien, komt het omdat hun ouders het slechte voorbeeld geven door ze te jong op social media te laten.
:cheer:
yette schreef:
23-07-2019 07:54
Een voorbeeldfunctie heb je als leerkracht tov je leerlingen. Basisschoolleerlingen mogen nog niet op social media vanwege de leeftijdsgrens, daar kan ze dus gewoon foto's van wilde stapavondjes plaatsen.

Als er toch kinderen onder de 13 zijn die dit zien, komt het omdat hun ouders het slechte voorbeeld geven door ze te jong op social media te laten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
fluttershy schreef:
23-07-2019 02:29
Niet waar. Mijn juffen wonen op school. En nu ik al ruim 20 jaar van school ben, wonen ze daar nog, vredig lessen aan het voorbereiden.
:HA:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vraag me nu echt af wat die juf (en ik) niet mag volgens TO. Een festival bezoeken, uitgaan en flink drinken, een seksclub bezoeken? Niemand staat morgen weer voor de klas, het is zomervakantie.
Ik zou het geen probleem als ze maar goed lesgeeft en het niet aan de leerlingen verteld.

Dus niet kinderen ik heb zo'n leuk weekend gehad want ik was helemaal dronken en heb met 5 kerels in bed gelegen. Als je 18 bent dan moet je dat ook doen.
Doe wat je wat je wilt doen maar moet je alles zo etaleren op social media?
Lady_Day schreef:
23-07-2019 08:20
Doe wat je wat je wilt doen maar moet je alles zo etaleren op social media?
Waarom kijk je naar het etaleren? Precies toch waarom er zo geëtaleerd wordt? Pot-ketel- enzo

Afijn, ik ben een saaie op Facebook. Heb geen perfecte leventjes, kindjes, jurkjes, partnertjes, tuintjes, reisjes, dagjes wegjes en dies wat meer zij. En ook geen ruw woest wild uitgaansleven. Aan aan mij kan niemand zich verheerlijken en ergeren tegelijkertijd, zo jammer.
enn wijzigde dit bericht op 23-07-2019 08:41
5.75% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik blijf me ook afvragen wat die misdragingen dan precies zijn.

Voert ze minderjarigen xtc? Trapt ze bushokjes in elkaar? Duikt ze elk weekend met een andere vader of moeder in bed?
lux- schreef:
23-07-2019 01:00
Tja, ik kwam mijn huisarts eens tegen in de sauna, en niet op badkledingdag. Da’s ook wat meer dan ik van de beste man had willen zien.

Maar ja, dokters, leraren... het zijn nét mensen. Die doen ook wel eens wat in hun vrije tijd. Heel gek is dat.

Ik mijn psycholoog in de kroeg, dansend en flirtend met de dames.

Was best gek. Gelukkig waren de sessies net gestopt. Misschien was hij daarom zo uitgelaten :)
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven