Mist (ex) stiefpapa

19-11-2017 22:06 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,




De biologische vader van mijn zoontje is nooit echt in beeld geweest. Hij weet van zijn bestaan en hoe hij heet. Ik heb hem verteld dat hij niet zo goed voor kindjes kan zorgen en mama het daarom alleen is gaan doen. Om deze man vraagt hij dan ook nooit.
Dit is anders bij zijn ex stiefpapa.
Met deze man ben ik vanaf zijn eerste tot 3de levensjaar samen geweest.

Vorig jaar, na de zoveelste ruzie, zijn we uit elkaar gegaan en mijn zoontje mist hem soms verschrikkelijk.
Ik en (voor hem zijn papa) .. laat ik hem X noemen hebben opzicht goed contact nog waar mijn zoontje vanaf weet. Ook heb ik hem verteld dat mama (ik) niet afspreek meer met X , omdat hij het nog heel moeilijk heeft met het gemis en we afstand moesten nemen.

Mijn ex heeft wel eens gezegd graag soort omgang te willen en mijn zoontje ook te missen.
Rede dat ik dit na afweging niet gedaan heb is omdat mijn ex zelfs na 3 jaar mij nog altijd terug wilt.

Ik denk dat als ik ooit een andere partner zou hebben hij dit niet trekt en de omgang toch zou stoppen. Besloten dan maar door zure appel heen te bijten.


Wel praten we erover en weet mijn zoontje dat hij hem papa mag blijven noemen .. en dat hij van hem mag houden en hen mag missen. Is hij groter en wilt hij hem opzoeken dan sta ik ook daar achter.

Maar voor nu vind ik het soms heel moeilijk. Hij heeft bijvoorbeeld bij opa en oma een foto van X naast zijn bed.
Zojuist komt hij met traantjes naar beneden dat hij papa X mist en graag een foto van hem naast zijn bed wilt bij ons thuis.
Afgesproken morgen samen een mooie foto uit te zoeken.. Maar ik blijf maar bezig in mijn hoofd met uitzoeken wat het beste is voor hem en hoe ik het beste met deze situatie kan opgaan..

Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Liefs
anoniem_205151 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 08:14
13.29% gewijzigd
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties

Ik vind het moeilijk dat er word gedaan alsof ik aan mezelf denk in dit verhaal.
Dit is namelijk absoluut niet zo.
Nadeel van een forum dat begrijp ik.

Ik zal kijken wat een professional hiervan zegt.
Bedankt wel voor het meedenken.
Bij opa en oma is miss niet zo'n slecht idee als geadviseerd word dat iets voor nu beter is dan bijna niets.

Thanks:)
A woman with class is timeless
cherry_91 schreef:
19-11-2017 23:20

Nadeel van een forum dat begrijp ik.

Het nadeel van een forum is, dat je keihard geconfronteerd wordt met je eigen idiote acties.
To, ga eens wat onderzoeken over loyaliteiten. Hij is vanuit zijn geboorte loyaal aan jou (existentiële loyaliteit). Jouw ex heeft loyaliteit verworven. Als je hechtingsproblemen in de hand wil werken moet je vooral geen contact toestaan. Hoe kan je zoontje zich ooit weer gezond gaan hechten aan iemand (nieuwe partner van jou of eigen partner) als hij nu heeft geleerd dat mensen van wie je houdt opeens verdwijnen en je ze nooit meer ziet?
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook lastige hoor. Je geeft aan dat stiefpa manipuleert om jou te zien.

Wie zegt dat hij zoon over een tijdje niet zat is.. en dan ineens verdwijnt hij heeft immers geen rechten of plichten naar het kind.

Dat is misschien nog wel heftig voor dat kind.. als het alweer ouder is.. om dan afgewezen te worden
Alle reacties Link kopieren
Poe lastig.
Ten eerste ben ik het eens met sommige reacties. Je laat het toe om papa te zeggen maar hij mag geen contact met ze.

Ten tweede, mijn vriend kwam uit een relatie met kinderen. Zijn niet zijn kinderen en kennen ook de biologische vader niet. Tijdens het daten ging hij zo nu en dan er nog heen maar nadat het serieuze werd niet meer. Ook omdat de kinderen hem dan nog steeds als vader zien. Zijn ex vroeg wel steeds of hij kwam en of ze leuke dingen konden doen met de kinderen en ik ben heel blij dat hij dit zelf niet wilde. Ik heb geen idee of de kinderen hem miste maar zijn ex stuurde wel steeds foto's met speelgoed en 1 van de kinderen naar hem. Daar had hij wel moeite mee. En terecht het is niet niets en de kinderen kunnen hier al helemaal niets aan doen. Maar mijn ervaring is wel dat de omgang van de ouders de verwarring bij de kinderen kunnen stimuleren.
In het begin had ik er wel moeite mee, waar doe je aan goed maar het is niet zijn kinderen en als je het wél stimuleert dan mogen ze ook niet meer uit hun leven. Dat kan echt niet voor de kinderen. Maar je weet niet hoe de toekomst er uit gaat zien. Wat als jij of je ex een relatie krijgt. En die keurt het niet goed. En dan.. verbiedt je het contact dan weer voor je kinderen? Kijk in het begin is er vast wel een begrijpelijke regeling voor iedereen maar jij krijgt een nieuwe partner doet alles voor je zoontje maar hij ziet je ex als papa.. hoe gaat dit voelen voor je nieuwe partner op termijn.
Heel lastig allemaal. In zo'n situatie is niks goed of fout maar wat is verstandig. Maar je kunt niet half ja zeggen en niet doen. Misschien ben ik egoïstisch maar ik ben heel blij dat het contact weg is. Ook voor mezelf. Ik wil een eigen gezin en zat op langer termijn niet te wachten dat er nog een kind was die hem papa noemde. Terwijl het niet zo is. En ik hield sowieso mijn hart vast als het kind achter komt later dat ' papa' een eigen gezin heeft. En zich daar meer op gaat focussen. Want die kans is er zeker.. hoe eerlijk is dat voor je kind. Lastige keus maar wees verstandig, uitzicht op de toekomst en de bescherming voor je kind.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie.

Het is inderdaad allemaal niet zo simpel als dat het hier op papier lijkt
De negatieve reacties probeer ik te filteren..

Bedankt voor de reacties met begrip. Niet omdat ik opzoek was naar begrip maar wel omdat ik idee heb dat jullie verder kijken dan het hier en nu.

Ycoo ook jij bedankt voor je verhaal. Dit is ook een situatie die ik mee heb genomen in mijn overweging. Wat als hij dalijk 10 is en X een relatie krijgt met iemand die dit niet prettig vind. Wat ik kan begrijpen..
Moet ik hem dan jaren later opnieuw hierdoor heen laten gaan..

Ik merk dat steeds wel beter gaat.
Zojuist met met goede vrienden gesproken ,opnieuw, en hun mening weer gehoord.

Ik durf en kan niet vertouwen op X..

Zou alleen zo graag weten hoe ik het makkelijker maak voor mijn zoon.

Garanties zal ik nooit krijgen in het leven. Dat snap ik..
Krijg ik ooit nieuwe relatie heb ik die ook niet.
Maar mijn moeder hart zou soms zo graag weten wat de juiste keuzes zijn.
Daarom denk ik hier soms na 1.5 jaar nogsteeds over na..

Bedankt nogmaals voor de reacties
A woman with class is timeless
Gebruik hem gewoon als gratis oppas als jij zelf een dag/avond/weekend weg gaat: win win!
cherry_91 schreef:
20-11-2017 00:00
Bedankt voor jullie reactie.

Het is inderdaad allemaal niet zo simpel als dat het hier op papier lijkt
De negatieve reacties probeer ik te filteren..

Bedankt voor de reacties met begrip. Niet omdat ik opzoek was naar begrip maar wel omdat ik idee heb dat jullie verder kijken dan het hier en nu.



Mensen die een reactie geven die jou niet bevalt, die kijken niet verder dan het hier en nu?? :-x
Ycjoo- schreef:
19-11-2017 23:37

Ten tweede, mijn vriend kwam uit een relatie met kinderen. Zijn niet zijn kinderen en kennen ook de biologische vader niet. Tijdens het daten ging hij zo nu en dan er nog heen maar nadat het serieuze werd niet meer. Ook omdat de kinderen hem dan nog steeds als vader zien.
dat is hij voor hen ook

In het begin had ik er wel moeite mee, waar doe je aan goed maar het is niet zijn kinderen en als je het wél stimuleert dan mogen ze ook niet meer uit hun leven. Dat kan echt niet voor de kinderen. Maar je weet niet hoe de toekomst er uit gaat zien. Wat als jij of je ex een relatie krijgt. En die keurt het niet goed. En dan.. verbiedt je het contact dan weer voor je kinderen? Kijk in het begin is er vast wel een begrijpelijke regeling voor iedereen maar jij krijgt een nieuwe partner doet alles voor je zoontje maar hij ziet je ex als papa.. hoe gaat dit voelen voor je nieuwe partner op termijn.
daar zal die nieuwe partner gewoon mee moeten dealen, dat is dan namelijk de bestaande situatie
Heel lastig allemaal. In zo'n situatie is niks goed of fout maar wat is verstandig. Maar je kunt niet half ja zeggen en niet doen. Misschien ben ik egoïstisch maar ik ben heel blij dat het contact weg is.
inderdaad super egoistisch Ook voor mezelf. Ik wil een eigen gezin en zat op langer termijn niet te wachten dat er nog een kind was die hem papa noemde. Terwijl het niet zo is.
gevoelsmatig wel
Inderdaad, Ava. Alsof papa alleen een titel is die je kunt verdienen door een eicel te bevruchten. Dat gehamer op een bloedband.
Na een ongeplande zwangerschap krijgt TO op haar 19de haar eerste kindje.
Na ruim 2 maanden wordt deze gozer eruit gemieterd en is het kindje vaderloos.
Niet al te lang getreurd, binnen het jaar woont TO samen met een nieuwe lover en heeft het kindje weer een vader.
Als het kindje ruim 5 jaar oud is, blijkt de papa toch niet zo te bevallen, dus wordt hij uit het leven van kindje geschopt.
Ook met deze papa is er dan ook helemaal geen contact meer, ook al willen het kindje en papa nog graag contact houden.
Kindje treurt al anderhalf jaar en is nog steeds verdrietig.
Maar he, wat moet mama als er weer een nieuwe lover in het verschiet ligt?
Dus houdt mama haar halsstarrige verzet tegen contact met zijn papa lekker vol.
Want papa nummero 2 heeft geen wettelijk recht op het kindje, dus dat is dan wel weer makkelijk voor moeders.
Gelukkig komt er af en toe in het weekend een leuke vriend met het kindje voetballen, waardoor hij weer pijnlijk herinnerd wordt aan zijn grote gemis.
Wel zielig hoor voor moeder, dat ze hiermee moet dealen.


Je moederhart? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ava jij kan dit wel vinden maar als ten eerste mijn vriend 1 jaar relatie had met haar. Niet bij elkaar wonen Ja, dan gebeuren die dingen eenmaal. Dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als alleen staande moeder. Hard maar helaas waar.

Maargoed het maakt mij niet uit. Ik zit niet meer in zo'n situatie. En dan ben ik voor sommigen maar egoïstisch. No problem.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Karin12345 je slaat de spijker op zijn kop.

Bedankt dat je de moeite nam het hele echte verhaal voor mij uit te type :there:
A woman with class is timeless
Wauw ik vind je echt zwaar egoïstisch. Jarenlang is hij goed genoeg als papa en nu is jouw zoontje zijn papa opeens kwijt... Jeetje ik vind het ontzettend sneu voor je kindje, wat moet dat ongelooflijk verdrietig zijn voor hem.

Ik weet het hele verhaal niet. Maar tenzij hij hem zou mishandelen of misbruiken zou ik totaal geen begrip hebben voor jou manier van handelen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zijn echte vader en ik krijg het idee dat jouw ex jou graag terug wilt. Je moet ook vooruit denken wat als je een nieuwe relatie krijg? En verlatingsangst geloof ik niet je heb ook kinderen die hun ouders jong verliezen of geen contact meer hebben met hun ouders door ruzie dan zou iedereen verlatingsangst moeten hebben omdat je altijd wel iemand verliest in je leven. Ik zou t zelf niet doen een ex is niet voor niks een ex en t is niet zijn echte vader.
cherry_91 schreef:
19-11-2017 23:20
Bedankt voor de reacties

Ik vind het moeilijk dat er word gedaan alsof ik aan mezelf denk in dit verhaal.
Dit is namelijk absoluut niet zo.
Nadeel van een forum dat begrijp ik.

Bijna geen ouder zal zeggen dat ze alleen aan zichzelf denken en toch gebeurt het. Het komt inderdaad over alsof je alleen aan jezelf denkt. Dat je nu het contact afhoudt is vooral goed voor jou. Dat je nu al denkt aan een nieuwe vriend is vooral goed voor jou. Overigens zou ik daar sowieso nog even mee wachten, het zou "vader" nummer 3 worden in het jonge leven van je zoon. Dus waarom zou het erg zijn als je zoon in de tussentijd contact heeft met zijn vader?
Alle reacties Link kopieren
Ja ja wat nou als? Misschien had je daar even aan moeten denken voor je een nieuwe vader voor je kind nam. Toen jij zijn vader de deur uit schopt en vervolgens de volgende binnenhaalde had je al moeten nadenken over de toekomst van je kind. Nu wil je je kind beschermen tegen pijn in de toekomst terwijl je het kind al heel veel pijn nu aandoet. Daarbij geef je ook nog gemengde signalen, hij is wel zijn papa en jij hebt wel contact en hij mag een foto maar hij mag hem niet meer zien. Het kind is gewoon aan het rouwen om een vader die nog leeft.

Als je ex een leuke vent is en contact met jouw zoontje wil dan zou ik dat regelen. Je weet niet wat de toekomst brengt maar daar heb je je eerder ook niets van aan getrokken en daarom voelt je kind zich nu zo ellendig. Misschien gaat het in de toekomst mis maar nu is het zeker mis. Geef dat kind zijn vader terug zeg.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
cherry_91 schreef:
20-11-2017 00:00
Bedankt voor jullie reactie.

Het is inderdaad allemaal niet zo simpel als dat het hier op papier lijkt
De negatieve reacties probeer ik te filteren..

Bedankt voor de reacties met begrip. Niet omdat ik opzoek was naar begrip maar wel omdat ik idee heb dat jullie verder kijken dan het hier en nu.

Ycoo ook jij bedankt voor je verhaal. Dit is ook een situatie die ik mee heb genomen in mijn overweging. Wat als hij dalijk 10 is en X een relatie krijgt met iemand die dit niet prettig vind. Wat ik kan begrijpen..
Moet ik hem dan jaren later opnieuw hierdoor heen laten gaan..

Ik merk dat steeds wel beter gaat.
Zojuist met met goede vrienden gesproken ,opnieuw, en hun mening weer gehoord.

Ik durf en kan niet vertouwen op X..

Zou alleen zo graag weten hoe ik het makkelijker maak voor mijn zoon.

Garanties zal ik nooit krijgen in het leven. Dat snap ik..
Krijg ik ooit nieuwe relatie heb ik die ook niet.
Maar mijn moeder hart zou soms zo graag weten wat de juiste keuzes zijn.
Daarom denk ik hier soms na 1.5 jaar nogsteeds over na..

Bedankt nogmaals voor de reacties
Ik durf en kan niet vertrouwen op x. Dan is de keuze snel gemaakt toch? Je zoontje komt daar wel overheen. Jij niet als er wat gebeurt met je zoontje terwijl je weet dat x niet te vertrouwen is.
tiepmiep77 schreef:
20-11-2017 09:39
Ik durf en kan niet vertrouwen op x. Dan is de keuze snel gemaakt toch? Je zoontje komt daar wel overheen. Jij niet als er wat gebeurt met je zoontje terwijl je weet dat x niet te vertrouwen is.
Zou je dit ook zeggen als het over een biologische ouder gaat?
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
20-11-2017 09:47
Zou je dit ook zeggen als het over een biologische ouder gaat?
Nee maar t is niet de biologische vader.
tiepmiep77 schreef:
20-11-2017 09:49
Nee maar t is niet de biologische vader.
Zo voelt het voor beiden wel, dus waarom is dit anders?
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent dus bang dat je ex het contact verbreekt zodra jij een nieuwe liefde hebt?
Ergens snap ik dat wel. Dat zie je vaker, zeker als het geen eigen kinderen zijn.

Voor nu zou ik gewoon eens het gesprek aangaan met je ex en jullie verwachtingen uitspreken. Af en toe een middagje samen wat leuks doen (hij en je zoon) is leuk voor beiden.
Wat zielig voor je zoon dit. Vind het echt raar aangepakt. Zo snel weer een nieuwe man en je zoon hem papa laten noemen. Ik hoop van harte dat je je les hebt geleerd en het bij een volgende vriend anders zal aanpakken!

In dit geval: gun ze een soort band/omgang. Niet als 'papa' maar als een goede vriend. Je kan het echt niet maken zo'n vertrouwd iemand uit je zoons leven te halen.
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
20-11-2017 09:52
Zo voelt het voor beiden wel, dus waarom is dit anders?
Maar t is t niet en dat maakt t anders
tiepmiep77 schreef:
20-11-2017 10:01
Maar t is t niet en dat maakt t anders
Vind ik dus niet. Ook een biologische ouder kan het laten afweten. Je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten. Dit is een consequentie van de keuze van TO om deze man vader te laten zijn van haar zoontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven