MMM in voor 2e keer hoe lang wachten? of niet?

23-09-2008 12:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje is nu 6 maanden en ik ben van hem zwanger geraakt middels iui en hormonen. Destijds is nooit een oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. Al met al heeft het zo'n 3 jaar geduurd tot de zwangerschap er was. Bij de 2e iui poging was het raak. Nu wil ik graag zo snel mogelijk weer zwanger worden. Ik vraag me alleen af of ik nu weer een jaar moet wachten voor ik de medische molen in "mag". Heb ik weer een verwijzing nodig van de huisarts? (Ben bang dat deze me die niet nu al geeft). Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Summer
Hoi Draaimolen,

Wanneer ben jij weer van plan naar het zh te gaan?

Onze nieuwe afspraak is bij een kliniek. Ik ben benieuwd of ze er daar anders mee om gaan...
Hey Summer, sorry had niet eerder gezien dat je al had gereageerd.

Wij willen voor januari weer een afspraak maken, onze zoon is dan 8 maanden. Hoef niet perse dan al gelijk te starten, maar wil dan even weten hoe en wat. Liever iets te vroeg erbij, als dat er een wachtlijst ofzo is. Ik hou je op de hoogte!

Wanneer hebben jullie die afspraak bij die kliniek staan?
We gaan volgende week. Onze zoon is dan ook 8 maanden. Ik vind het allemaal best dubbel. Enerzijds ben ik heel dankbaar dat ik een kind heb. Anderzijds voel ik nog steeds het verdriet dat we hebben gehad toen het niet wilde lukken en nu we er weer bijna midden in zitten, merk ik dat ik dat gewoon nog niet echt een plekje heb gegeven. Ik dacht dat een 2e keer echt zoveel makkelijker zou zijn, maar dat valt nu al best tegen. De emoties van de vorige keer liggen nog zo aan de oppervlakte....Maar als ik dan naar m'n zoontje kijk, heb ik het gevoel dat ik niet moet zeuren en al blij moet zijn met wat ik heb...
Spannend dus voor jullie komende week! Wat jij zegt over het verdriet e.d., daar heb ik om heel eerlijk te zeggen helemaal geen last van (gehad). Zo voelt het voor mij niet. Nu hebben wij in totaal nog geen half jaar in het zh gelopen. Binnen een half jaar was ik na de 1 iui al zwanger. Had me toen ingesteld op een lange 'lijdens'weg en dat viel dus uiteindelijk heel erg mee. Was zwanger voordat ik er erg in had bij wijze van. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Jammer dat jij dat wel zo voelt, lijkt me idd moeilijk voor jezelf. En je zeurt ook helemaal niet hoor! Omdat je al 1 kind hebt, wil dat niet zeggen dat je wens voor een 2e minder waard is. Absoluut niet! Ik/wij zien er ook echt helemaal niet tegenop om weer het zh in te gaan. Ben nu juist minder onzeker dan de 1e keer, omdat ik weet dat mn lijf tenminste gewoon zwanger kan worden, dat was de 1e keer natuurlijk nog maar de vraag. Alvast heeeel veel succes met het gesprek volgende week en ik hoor graag hoe het is geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven