Moederdag

13-05-2018 19:06 231 berichten
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.

En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.

Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
8102 schreef:
13-05-2018 19:27
Ik had het al gelezen
En ik al weggehaald :rofl:
Lelietje-van-Dalen schreef:
13-05-2018 19:26
Ik vind niet dat jij dat moet doen. Maar dat zou je zoon wel erg helpen volgend jaar.
Dat hoeft vader absoluut niet te doen, koopt ex ook een kadootje voor zoon als pa jarig is? of geeft ex een kadootje aan zoon mee voor vaderdag?
8102 schreef:
13-05-2018 19:28
Dat hoeft vader absoluut niet te doen, koopt ex ook een kadootje voor zoon als pa jarig is? of geeft ex een kadootje aan zoon mee voor vaderdag?
Dat heet opvoeden. Je leert je kind daarmee om attent te zijn.
Amant schreef:
13-05-2018 19:14
Hij is 12. En als antwoord op je tweede vraag: ik kan me geen specifieke zaken herinneren, maar ik heb vaak de indruk dat ze niet lief voor hem is. Ze wordt zo snel zo boos op hem. Hij is 12!
Jij kent je ex het best. Als ze labiel is, niks zeggen over dat hij je ge'appt heeft. Hou goed in de gaten of hij niet verandert in een onzeker kind met faalangst.
Theamuts schreef:
13-05-2018 19:29
Dat heet opvoeden.
Dat heet verplichten om iets aan moederdag te doen.
Krijgt Amand wat voor vaderdag via ex van zoon? Ik denk het zomaar van niet.
Ik zie dat je de OP hebt aangepast. Mijn opmerking over zoontje of zoon gaat natuurlijk niet alleen over het juiste woord gebruiken op Viva. Het gaat ook of juist over het gebruik van zoon/zoontje in het dagelijks leven. Voor jezelf en voor je zoon, voor mij maakt het niet uit, het gaat erom dat je hem niet onbewust klein houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn moeder een zeur... het is maar Moederdag...van mijn 3 kinderen (14,17 en 19) heeft allen die van 17 er aangedacht, lekker belangrijk. Waarom 1x per jaar je moeder in het zonnetje zetten, ze is toch elke dag belangrijk.
Such a beautiful place to be with Friends.
8102 schreef:
13-05-2018 19:31
Dit. Gewoon belachelijk. Net als je kind afzeiken omdat het geen cadeautje heeft. Waar liggen je prioriteiten als ouder :facepalm:
8102 schreef:
Als Amant dat op prijs zou stellen zou ik dat zeker normaal vinden!
8102 schreef:
Omdat een ander het niet doet hoef jij het ook niet te doen ? Soms hebben kinderen een beetje sturing nodig omdat ze het anders vergeten . Wat is daar mis mee ?
Bah, wat erg dat jullie je kind niet willen leren om attent te zijn!
Theamuts schreef:
13-05-2018 19:33
Als Amant dat op prijs zou stellen zou ik dat zeker normaal vinden!
Ze gaan sowieso niet goed met elkaar om, waarom dat dan opdringen via moederdag en vaderdag?
Het is sowieso commerciële zooi geworden in de loop der jaren.
En dat moeder boos is geworden is grote onzin.
LoveDobby schreef:
13-05-2018 19:32
Ik vind zijn moeder een zeur... het is maar Moederdag...van mijn 3 kinderen (14,17 en 19) heeft allen die van 17 er aangedacht, lekker belangrijk. Waarom 1x per jaar je moeder in het zonnetje zetten, ze is toch elke dag belangrijk.

Hier heeft eentje het initiatief genomen om samen iets te doen. Zo heeft niemand het vergeten.
LoveDobby schreef:
13-05-2018 19:32
Dat is een andere discussie maar als hij weet dat zijn ex het belangrijk vindt kan hij zoon wel een geheugensteuntje geven .
Wat ik eigenlijk niet begrijp.... hoe kun je Moederdag in hemelsnaam VERGETEN??
Op tv in iedere reclame, op de computer in alles wat er in de zijbalkjes voorbij komt, reclame in bushokjes, ieder folder die in de bus komt, in iedere winkel etc etc etc. word je ermee dood gegooid!

Verder vroeg mijn vader een week of 2 vantevoren: je hebt er toch wel aan gedacht iets voor je moeder te kopen hè?!

Juist als zijn moeder weinig warmte biedt zou jij als vader wat extra voor je zoon kunnen ‘zorgen’. Ja, hij kan dit best zelf, maar soms is het fijn wat geholpen te worden met dingen.

(Neemt allemaal niet weg dat als het vergeten van Moederdag het enige is dat er gebeurd is en daar ging niks aan vooraf, de reactie van moeder best overtrokken is). (Of vindt hij zelf dat hij zijn moeders dag verpest heeft?j
Simitçi schreef:
13-05-2018 19:35
Dat is een andere discussie maar als hij weet dat zijn ex het belangrijk vindt kan hij zoon wel een geheugensteuntje geven .
Een 12 jarige kan dat zelf ook bedenken met al die reclame zooi op tv.
Theamuts schreef:
13-05-2018 19:29
Dat heet opvoeden. Je leert je kind daarmee om attent te zijn.

Dit! Je herinnert ze immers ook aan oma's verjaardag of een attentie voor iemand mee te nemen etc. Zodat ze dat uiteindelijk zelf kunnen.
Andersom schreef:
13-05-2018 19:38
Dit! Je herinnert ze immers ook aan oma's verjaardag of een attentie voor iemand mee te nemen etc. Zodat ze dat uiteindelijk zelf kunnen.
Moeder had vrijdag ook kunnen hinten.
Is het echt waar dat deze moeder haar zoon van 12 een rotgevoel geeft door `teleurgesteld´ te zijn vanwege het vergeten van moederdag? Pure manipulatie, arm kind!
Lilla schreef:
13-05-2018 19:39
Is het echt waar dat deze moeder haar zoon van 12 een rotgevoel geeft door `teleurgesteld´ te zijn vanwege het vergeten van moederdag? Pure manipulatie, arm kind!
En dan krijgt vader de schuld.
Andersom schreef:
13-05-2018 19:18
Stop met hem zoontje noemen, ik dacht direct: 'Waarom heeft een kleuter Whatsapp?'
Er staat zoon hoor. Er heeft niets anders gestaan ook.
8102 schreef:
Geen idee meer, eigenlijk. Denk het wel. Maar ik geef er niks om. Het is elke dag vader- en moederdag wat mij betreft.
8102 schreef:
13-05-2018 19:37
Een 12 jarige kan dat zelf ook bedenken met al die reclame zooi op tv.

Met AdBlock op de laptop en een kind dat weinig tv kijkt zou dat hier ook kunnen gebeuren hoor.

En het is voor veel kinderen vakantie dus ook minder contact met andere kinderen, geen leerkracht die het nog eens noemt. Op die leeftijd heb je gewoon nog een andere ouder nodig voor zulke dingen. Of een attente grootouder, tante of oom.
Je zou moeder kunnen bellen met de vraag hoe moederdag is verlopen en of ze een ontbijtje op bed heeft gekregen en een leuk presentje, dan komt het hele verhaal er vanzelf uit en kan jij op gepaste doch discrete wijze reageren en dus de boel sussen.
Ik zie geen andere weg.
Amant schreef:
13-05-2018 19:41
Er staat zoon hoor. Er heeft niets anders gestaan ook.

Tuurlijk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven