Moederdag

13-05-2018 19:06 231 berichten
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.

En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.

Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
13-05-2018 19:34
Bah, wat erg dat jullie je kind niet willen leren om attent te zijn!
Attent zijn gaat toch niet alléén maar om moederdag?
wij slapen nooit.
Andersom schreef:
13-05-2018 19:44
Met AdBlock op de laptop en een kind dat weinig tv kijkt zou dat hier ook kunnen gebeuren hoor.

En het is voor veel kinderen vakantie dus ook minder contact met andere kinderen, geen leerkracht die het nog eens noemt. Op die leeftijd heb je gewoon nog een andere ouder nodig voor zulke dingen. Of een attente grootouder, tante of oom.
Ze hebben hier gewoon school gehad.
Maar een 12 jarige hoef je niet te verplichten om aan moederdag te denken, de kleuterperiode is voorbij.
Amant schreef:
13-05-2018 19:11
Mijn gedachten gaan meer uit naar met moeder praten over moeder. Maarja, haar ex die haar vertelt hoe ze zich moet gedragen zie ik niet een twee drie als een succesvolle strategie.
Eh, nee, precies en daarom moeten jullie het over jullie zoon hebben en wat voor hem belangrijk is :lightbulb:
tu1nhek schreef:
13-05-2018 19:48
Eh, nee, precies en daarom moeten jullie het over jullie zoon hebben en wat voor hem belangrijk is :lightbulb:
Ja, uh. Ik wil haar omgevraagd feedback geven. En ze gaat het niet goed ontvangen. Het is toch niet normaal, je kind zo’n kutgevoel geven omdat je behoefte aan bevestiging van je eigen kind niet bevredigd werd?
Amant schreef:
13-05-2018 19:54
Ja, uh. Ik wil haar omgevraagd feedback geven. En ze gaat het niet goed ontvangen. Het is toch niet normaal, je kind zo’n kutgevoel geven omdat je behoefte aan bevestiging van je eigen kind niet bevredigd werd?
Ja, dat lees ik steeds inderdaad. Jij wil haar aanspreken op haar (vermeend) gedrag. Maar heb je daar invloed op? Niet zo veel. Heb het over jullie kind en wat hij nodig heeft, wat er in zijn leven speelt, wat er op dit moment voor hem belangrijk is, hoe hij zich voelt, in plaats van commentaar te hebben op elkaar.
Nou, ik vind het niet normaal.
Ik denk dat jij hem express niet hebt helpen herinneren.
Ik zou het met zoon bespreken als je hem ziet, via app weet je niet precies hoe of wat, heeft moeder hem het domste kind genoemd of vind hij dat zelf, 12-jarige appen nou niet altijd heel duidelijk. Als je hem spreekt erover en moeder heeft die kwetsende dingen wel gezegd zou ik dat zeker wel met haar bespreken, heeft niks met op het matje roepen te maken maar met het opvoeden van kind, daar heb jij ook iets over te zeggen, gescheiden of niet. Ze hoeft jullie zoon niet zo een rot gevoel te geven.
gizzmo-returns schreef:
13-05-2018 20:02
Vrijdag was ik het vergeten te zeggen en zaterdag niet aan gedacht om te appen.
Amant schreef:
Nou, ik vind het niet normaal.
Ik ook niet. Maar ik zou toch eerst aan haar vragen wat er precies gebeurd is.
Ik vind de reactie van je ex erg overtrokken.Helaas ken ik meer mensen die zo reageren op een vergeten moederdag en/of verjaardag.
Ik zou met je zoon bespreken als je hem weer ziet.Daar zou ik van af laten hangen of je wel of niet met je ex in gesprek gaat/moet over jullie zoon.
En voor je zoon is het fijn als jij het hem volgend jaar helpt onthouden, niet om je ex een plezier te doen maar om je zoon.
Amant schreef:
13-05-2018 20:05
Vrijdag was ik het vergeten te zeggen en zaterdag niet aan gedacht om te appen.
Zou het kunnen dat dat de echte reden is waarom ze zo nijdig werd?
willem1959 schreef:
13-05-2018 19:09
Vroeger werd dat gewoon mondeling medegedeeld. Schreeuwend en huilend zodat mama het vanzelf ook kon horen.

Wee de arme kinderen die nu zo moeten opgroeien. Die alles met appjes afdoen en niet meer weten hoe mensen hun gezichtsuitdrukking is als ze verbaasd, boos of blij zijn.

Daar heb je dus emoticons voor.
I wanna live my life with the volume full!
gizzmo-returns schreef:
Asjeblieft zeg, behoort dat tot het takenpakket eens je ex bent? Sommige mensen hechten er geen waarde aan, bij anderen hangt blijkbaar hun eigenwaarde er vanaf of ze op moederdag een cadeau krijgen of niet. Je kan tegen je kind ook zeggen dat je het niet zo fijn vindt dat hij moederdag is vergeten.

Ik zou eerst ns horen wat er nu écht gezegd is geweest en niks doen waarvan je kind straks de dupe van wordt.
ava75 schreef:
13-05-2018 20:06
Ik vind de reactie van je ex erg overtrokken.Helaas ken ik meer mensen die zo reageren op een vergeten moederdag en/of verjaardag.
Ik zou met je zoon bespreken als je hem weer ziet.Daar zou ik van af laten hangen of je wel of niet met je ex in gesprek gaat/moet over jullie zoon.
En voor je zoon is het fijn als jij het hem volgend jaar helpt onthouden, niet om je ex een plezier te doen maar om je zoon.
Ja doei. Ze doet maar normaal. En m’n zoon leert gewoon z’n moeder kennen. Dat is onvermijdelijk. Ze heeft ook lieve kanten, maar dit verstoort alles.
8102 schreef:
13-05-2018 19:28
Dat hoeft vader absoluut niet te doen, koopt ex ook een kadootje voor zoon als pa jarig is? of geeft ex een kadootje aan zoon mee voor vaderdag?
Ja natuurlijk.
Mijn ex is gister getrouwd, heb samen met zoonlief een pakket in elkaar gemaakt. Hij besloot en ik kocht en hebben het samen ingepakt.
Kreeg vanmorgen van zoonlief een moederdagcadeau, gekocht door ex. ( papa heeft inderdaad het voortouw hierin genomen, kind was het vergeten door de bruiloft)
Als kind met niets aan was gekomen was het ook prima geweest.
Had hooguit gezegd dat ik dan extra kusjes en knuffels hoor te krijgen omdat het moederdag is. Maar ach daar heb ik altijd recht op want ben mama😎

Dus tja ik vind dat je je kind kunt helpen met iets leuks te bedenken en uitvoeren voor de andere ouder. Mijn zoon is 10, doet zelf ook af en toe een boodschap dus zou het prima alleen kunnen.
Waarom zou je geen hulp kunnen verwachten van een van de personen die je opvoed?
Waarom moet het kind er last van hebben dat je uit elkaar bent?
Volgens mij helpt in een gezin de andere ouder ook bij zo een dag, waarom dan niet als je uit elkaar bent?

Voor mij staat het belang van het kind voorop. Een goede band tussen de ouders doet het kind goed, dus doe ik soms iets wat misschien niet “ normaal” is voor een ex maar ach kind is blij, ex is blij. Door dat soort actie”s word de andere ouder vaak weer wat makkelijker. Wat weer een beetje goodwill kweekt, waardoor ik in de toekomst weer wat terug kan vragen.
( bijv een weekend ruilen).

Ik zie het als win win en het is niet voor niets mijn ex 😅 maar zie hem als de vader van mijn kind ipv de ex.
8102 schreef:
13-05-2018 19:35
Ze gaan sowieso niet goed met elkaar om, waarom dat dan opdringen via moederdag en vaderdag?
Het is sowieso commerciële zooi geworden in de loop der jaren.
En dat moeder boos is geworden is grote onzin.
Is toch niet opdringen als je je kind helpt herinneren om iets te doen voor 1 van de meest belangrijke personen in zijn leven? Het gaat niet om je eigen gevoel richting de andere ouder maar om je kind zijn gevoel voor de andere ouder, daar kan je dan toch wel je eigen gevoel/afkeer voor opzij zetten?
Bloody_Mary schreef:
13-05-2018 20:09

Ik zou eerst ns horen wat er nu écht gezegd is geweest en niks doen waarvan je kind straks de dupe van wordt.
Ja, vooral dat laatste is een goeie. Hoe?
Amant schreef:
Ja doei. Ze doet maar normaal. En m’n zoon leert gewoon z’n moeder kennen. Dat is onvermijdelijk. Ze heeft ook lieve kanten, maar dit verstoort alles.
Nee, jouw olie op het vuur gooien verstoort alles!
Feetje2018 schreef:
13-05-2018 20:10
Ik zie het als win win en het is niet voor niets mijn ex 😅 maar zie hem als de vader van mijn kind ipv de ex.
+1
Moederdag is commercieel gezien natuurlijk perfect bedacht. En dat je die dag ziet als graadmeter hoeveel je kind om je geeft vind ik zelf wat sneu. Maar goed.

Je komt er pas achter wat er precies is gebeurd door in gesprek te gaan met zowel moeder als zoon.

Jij krijgt een appje wat verontrustend is, logisch is het dus om te weten wat er precies aan de hand is. Alleen afgaan op wat je zoon zegt is te eenzijdig.
Amant schreef:
Ik vind je reactie een beetje tegenstrijdig.
B4E schreef:
13-05-2018 20:12
Moederdag is commercieel gezien natuurlijk perfect bedacht. En dat je die dag ziet als graadmeter hoeveel je kind om je geeft vind ik zelf wat sneu. Maar goed.

Dit.
Chippiegek schreef:
13-05-2018 20:10
Is toch niet opdringen als je je kind helpt herinneren om iets te doen voor 1 van de meest belangrijke personen in zijn leven? Het gaat niet om je eigen gevoel richting de andere ouder maar om je kind zijn gevoel voor de andere ouder, daar kan je dan toch wel je eigen gevoel/afkeer voor opzij zetten?
Dit dus. Dus zeg gewoon tegen je zoon: Joh, over 2 weken is het moederdag, ik weet dat je moeder het ontzettend leuk zou vinden als je dan even een aardigheidje voor haar hebt. Heb je zelf al iets in gedachten of zullen we samen zaterdag even naar de stad gaan om een aardigheidje uit te zoeken...

Ik bedoel, daar ben je toch óók vader voor, ongeacht je eigen gevoelens richting je ex?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben wel benieuwd naar het gehele échte verhaal. Zei zij er iets van, en deed hij toen schamper, onverschillig, brutaal of keek hij niet op van z'n scherm? Waardoor zij weer wat bozer werd, waardoor hij onredelijk uit zijn plaat ging omdat ze z'n computerspel verstoorde enz. enz. Of was het zo: "O mama, ik ben helemaal vergeten dat het Moederdag is, ik ga je vandaag extra in de watten leggen, ga jij maar op de bank zitten, ik begin met een kopje koffie voor je te zetten." Waarna een hysterische huilbui volgde met "Je hebt m'n hele dag verpest".

M.a.w. ik ben heel benieuwd naar de context.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven