Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!
maandag 30 juni 2008 om 14:33
maandag 30 juni 2008 om 22:36
Waarom moet je de héle dag dag door soebatten over:
- kleren aantrekken
- handen wassen
- brood eten
- op stoel zitten
- melk drinken
- tanden poetsen
- schoenen aan?
vermoedelijk omdat het een kind is, maar houdt dat ooit, ooit op? Soms heb ik 's ochtends om 9 uur al behoefte aaan een dikke rol behang en dan moet je nog de hele dag.
(maar verder was ze vandaag best lief, met d'r zandtaartjes en d'r bakjes en d'r rommeltjes)
- kleren aantrekken
- handen wassen
- brood eten
- op stoel zitten
- melk drinken
- tanden poetsen
- schoenen aan?
vermoedelijk omdat het een kind is, maar houdt dat ooit, ooit op? Soms heb ik 's ochtends om 9 uur al behoefte aaan een dikke rol behang en dan moet je nog de hele dag.
(maar verder was ze vandaag best lief, met d'r zandtaartjes en d'r bakjes en d'r rommeltjes)

maandag 8 september 2008 om 11:00
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH.
Waarom heeft IEDEREEN toch altijd commetaar!
Laat me met rust, laat me mijn eigen ding doen.
NEE, ik verhonger mijn kinderen niet, er is meer op aarde dan aardappels-vlees-groente.
NEE, ik maak mijn kinderen niet bang, een beetje ouwehoeren om ze zo met een grapje over hun verlegenheid heen te helpen is niet slecht.
NEE, ze gaan niet dood van een temperatuur lager dan 20 graden.
NEE, ik vind poetsen niet het belangrijkste in ons leven, iets leuks doen is veeeel leuker.
PPPPFFFFFFFFFFFFFF.
Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder,
Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder......
Zo, dat lucht op , we gaan weer verder......op mijn,onze manier
Waarom heeft IEDEREEN toch altijd commetaar!
Laat me met rust, laat me mijn eigen ding doen.
NEE, ik verhonger mijn kinderen niet, er is meer op aarde dan aardappels-vlees-groente.
NEE, ik maak mijn kinderen niet bang, een beetje ouwehoeren om ze zo met een grapje over hun verlegenheid heen te helpen is niet slecht.
NEE, ze gaan niet dood van een temperatuur lager dan 20 graden.
NEE, ik vind poetsen niet het belangrijkste in ons leven, iets leuks doen is veeeel leuker.
PPPPFFFFFFFFFFFFFF.
Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder,
Ik ben wel een goede moeder, Ik ben wel een goede moeder......
Zo, dat lucht op , we gaan weer verder......op mijn,onze manier
maandag 8 september 2008 om 11:06
Ik ben absoluut geen poetsmoeke, maar WAAROM moet mijn zoon als er met klei gespeeld wordt expres een flink stuk klei met zijn profielzolen in de groeven van de houten vloer stampen? En een groot stuk klei diep in een paar duploblokken duwen, waar het nauwelijks meer uit gaat? En waarom steeds tegen de muur schoppen zodat er zwarte strepen op komen? En waarom met de kussens van de stoel (waarvan de kussenhoezen net gewassen zijn, een unicum!) op de grond spelen en er dan met vieze schoenen op lopen? En waarom om de dag een beker melk over de tafel en mij omgooien? En waarom met rode viltstift op de houten vloer, zijn nieuwe broek en mijn lichte leren agendaomslag kleuren?
Is dit een test in geduld, inventieve schoonmaakmethoden en positief denken?
Is dit een test in geduld, inventieve schoonmaakmethoden en positief denken?
maandag 8 september 2008 om 15:20
WAAAAAAROM denkt iedereen dat ik zit te wachten op advies over hoe met mijn baby om te gaan???? Tsja ik werk PAS 10 jaar in de kinderopvang dus elk advies is zeer gewenst... zonder advies van (vooral) vrouwtjes van in de 60 red ik het echt niet!!! En GRAAG al dat advies zo tegenstrijdig mogelijk want daar wordt ik enorm zelfverzekerd van!
LAMEALLEMAALEENSMETRUST!!!!
Pffff dat luchtte echt op... want het is allemaal zo goedbedoeld van iedereen... ik wordt er alleen volslage KRANKJORUM van.
LAMEALLEMAALEENSMETRUST!!!!
Pffff dat luchtte echt op... want het is allemaal zo goedbedoeld van iedereen... ik wordt er alleen volslage KRANKJORUM van.
maandag 8 september 2008 om 16:43
Leuk topic, Mag ik ook klagen over mijn pubers? Zoonlief die afgelopen zaterdag doodleuk te laat thuis kwam van een feest en dan nog beledigd is als we daar wat van zeggen.
Dochterlief die om 6.30 uur op moet om naar school te gaan en ik dus ook (gaap).
Aan de andere kant is het nu de hele dag erg stil in huis omdat ze alle 2 op de middelbare school zitten.
Dochterlief die om 6.30 uur op moet om naar school te gaan en ik dus ook (gaap).
Aan de andere kant is het nu de hele dag erg stil in huis omdat ze alle 2 op de middelbare school zitten.
maandag 8 september 2008 om 16:54
Een topic naar mijn hart!! Vandaag dan... wat een ellende hier in huize Juliee. 3 (bijna 4) jarige dame doet net alsof ze weer 2 is, wil alleen maar met haar speen in rondhangen en maakt alleen maar troep, wil dan weer kleien (ik haat klei!!!) en dan weer verven en ik maar opruimen. 1 jarige spruit doet ondertussen niets dan jengelen en wil de hele tijd op schoot en dan toch weer weg (kom op zeg, maak een keuze.) en ik ben ongesteld en geldloos en het is koud en het is hier een zwijnenstal en manlief komt vanavond niet thuis.. bah wat %$$## dag. Mag ikalweer werken??? Onee, morgen weer zo'n dag.
maandag 8 september 2008 om 16:59
maandag 8 september 2008 om 17:03
Vriendje van grote zoon: wij hebben jonge poesjes
Grote zoon: leuk, zullen we even gaan kijken
Vriendje: dat is goed, spelen we straks verder
Kleine zoon: mag ik ook mee?
Grote zoon: daar heb ik even geen zin in
Moeder: neem je broertje even mee, hij vindt kleine poesjes ook leuk.
Grote zoon: maar daar heb ik even geen zin in
Moeder houdt een zeer verantwoord praatje, dat toen hij klein was hij het ook leuk vond om met de grote jongens mee te gaan, en na enige discussie gaan ze met zijn 3-tjes op weg.
20 minuten later zijn ze weer thuis, kleine zoon helemaal overstuur.
Kleine zoon: hij heeft me buiten laten staan
Moeder: wat?
Moeder: WAT?
Kleine zoon: ik zeg toch dat hij me buiten heeft laten staan
Moeder: in de tuin?
Kleine zoon: nee, achter de schutting in het poortje.
Moeder ontploft zowat en roept grote zoon.
Moeder: wat heb jij gedaan?
Grote zoon: ik heb hem buiten laten staan
Moeder: ben jij nu helemaal gek geworden?
Grote zoon: maar ik zei toch dat ik hem niet mee wilde nemen.
Afijn vriendje naar huis gestuurd, grote zoon naar zijn kamer, komt na een half uur beneden, met de vraag waarom hij eigenlijk naar boven is gestuurd, toen zat hij de rest van de middag op zijn kamer. Zonder uitleg.
Grote zoon: leuk, zullen we even gaan kijken
Vriendje: dat is goed, spelen we straks verder
Kleine zoon: mag ik ook mee?
Grote zoon: daar heb ik even geen zin in
Moeder: neem je broertje even mee, hij vindt kleine poesjes ook leuk.
Grote zoon: maar daar heb ik even geen zin in
Moeder houdt een zeer verantwoord praatje, dat toen hij klein was hij het ook leuk vond om met de grote jongens mee te gaan, en na enige discussie gaan ze met zijn 3-tjes op weg.
20 minuten later zijn ze weer thuis, kleine zoon helemaal overstuur.
Moeder: wat?
Moeder: WAT?
Kleine zoon: ik zeg toch dat hij me buiten heeft laten staan
Moeder: in de tuin?
Kleine zoon: nee, achter de schutting in het poortje.
Moeder ontploft zowat en roept grote zoon.
Moeder: wat heb jij gedaan?
Grote zoon: ik heb hem buiten laten staan
Moeder: ben jij nu helemaal gek geworden?
Grote zoon: maar ik zei toch dat ik hem niet mee wilde nemen.
Afijn vriendje naar huis gestuurd, grote zoon naar zijn kamer, komt na een half uur beneden, met de vraag waarom hij eigenlijk naar boven is gestuurd, toen zat hij de rest van de middag op zijn kamer. Zonder uitleg.
maandag 27 oktober 2008 om 13:12
Ik HAAT pokemon. De kaarten, de serie, de munten, het ruilhandelgebeuren, het gezeur, de debiele namen etc.
Kunnen ze nu echt geen leuke hobby vinden? Iets met wel leesbare en uitspreekbare namen? Iets wat geen kapitalen kost voor stukjes karton? Iets waardoor we niet vanaf dat de ogen openegaan tot ze weer dicht gaan over HP, Xkaarten, Bialga, pialga, transformaties of weet ik het wat moeten praten?
Ergste is nog wel dat voor de verhuizing, op hun oude school, ze helemaal géén intresse hadden in die pokemonfrotmeuk. Pas op hun nieuwe school werden ze besmet en zie er dan maar weer eens vanaf te komen....
Kunnen ze nu echt geen leuke hobby vinden? Iets met wel leesbare en uitspreekbare namen? Iets wat geen kapitalen kost voor stukjes karton? Iets waardoor we niet vanaf dat de ogen openegaan tot ze weer dicht gaan over HP, Xkaarten, Bialga, pialga, transformaties of weet ik het wat moeten praten?
Ergste is nog wel dat voor de verhuizing, op hun oude school, ze helemaal géén intresse hadden in die pokemonfrotmeuk. Pas op hun nieuwe school werden ze besmet en zie er dan maar weer eens vanaf te komen....
maandag 27 oktober 2008 om 13:15
En wáárom kunnen ze niet onthouden waar de wasmand staat, dat ze hun broodtrommel op het aanrecht moeten zetten als ze uit school komen en dat lege verpakkingen in de vuilnisbak horen, maar wél alle namen van alle pokemonbeesten en de kaarten die ze wel (een stuk of 500 inmiddels, lang leve rommelmarkten en familieleden die niets meer met die dingen deden) en niet hebben uit hun hoofd kennen?
maandag 27 oktober 2008 om 18:47
Oh hier ook pokemon hoor, "hij is nog niet geëvolueerd!" En meer van dat soort kreten. Die kaarten die overal rondslingeren..als ze pech hebben vindt zusje en vinden ze ze in snippertjes terug.
De broodbakjes en bekers zijn ook een steeds terugkerende bron van ergernis. Alleen onze zoon met autistische stoornis vergeet het nooit. Is er ingestampt op het medisch kinderdagverblijf en gaat nooit meer uit zijn systeem.
De broodbakjes en bekers zijn ook een steeds terugkerende bron van ergernis. Alleen onze zoon met autistische stoornis vergeet het nooit. Is er ingestampt op het medisch kinderdagverblijf en gaat nooit meer uit zijn systeem.

dinsdag 28 oktober 2008 om 17:17
Leuk hoor, opvoeden. Erg leuk.
Maar als je buiten in de regen staat met kind op jouw arm, en er staan twee vrouwen met hun rollators pontificaal voor de doorgang te kletsen, als je er dan iets van wilt zeggen maar jouw kleutermeisje slaat haar handen voor je mond en fluistert op zachte edoch angstaanjagend strenge toon dat je "grote mensen altijd uit moet laten praten, mam!", dan is dat hele opvoeden een stuk minder leuk meer.
Arghhh, waarom is mijn kind toch zo'n verdomde wijsneus!
Hatsjoe!
Maar als je buiten in de regen staat met kind op jouw arm, en er staan twee vrouwen met hun rollators pontificaal voor de doorgang te kletsen, als je er dan iets van wilt zeggen maar jouw kleutermeisje slaat haar handen voor je mond en fluistert op zachte edoch angstaanjagend strenge toon dat je "grote mensen altijd uit moet laten praten, mam!", dan is dat hele opvoeden een stuk minder leuk meer.
Arghhh, waarom is mijn kind toch zo'n verdomde wijsneus!
Hatsjoe!
Wat wilde ik nou toch typen?
dinsdag 28 oktober 2008 om 17:50
Oh ja..."mama, die mevrouw mag niet over het zebrapad fietsen he, want wij hebben voorrang, toch?" "Kijk, dat zijn toch haaientanden? Waarom rijdt die meneer dan toch door?"
"Mama, die mevrouw steekt haar hand niet uit en ze slaat toch af! Wat een slecht voorbeeld voor die kinderen!" En dat op een oorverdovend aantal decibellen. En in deze gevallen vind ik dat nog wel leuk ook, blijk geven van meer verstand van veilig in het verkeer. En ik brom dan altijd wat instemmends.
"Mama, die mevrouw steekt haar hand niet uit en ze slaat toch af! Wat een slecht voorbeeld voor die kinderen!" En dat op een oorverdovend aantal decibellen. En in deze gevallen vind ik dat nog wel leuk ook, blijk geven van meer verstand van veilig in het verkeer. En ik brom dan altijd wat instemmends.