Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
-even topic uit de vergetelheid rukken-

Ik erger me dood aan kinderen die bibliotheekboeken kwijtraken. Echt kwijt. Heb ze heel lang laten zoeken maar ze blijven kwijt.

En ik krijg een staart van heren die een uur nadat je ze op bed legt nog wakker zijn.

Had ik al verteld dat ik hier in huis niet meer gehoord word tenzij ik mijn stem verhef? En dat nu wilde ik juist afleren.
Kereltje, anderhalf, vanochtend met het verkeerde been uit bed gestapt....

Dit gaf hij zelf ook aan door erbarmelijk 'andere kant! andere kant!' te roepen... (Geen idee welke andere kant hij bedoelde.)

Alleen maar huilen, worstelen, pyama niet uit willen, trui niet aan willen, geen broek aan willen, geen schoenen aan willen, huilen, huilen, huilen, niet willen zitten, niet willen staan, op de grond rollen, slap hangen, stijf als een plank maken als je hem in zijn stoel wilde zitten, helemaal onderuit glijden in zijn stoel als hij moet eten, niet willen eten, huilen, huilen, huilen, boos, boos, boos!

Heb hem met stoel en al in de gang gezet om af te koelen. Toen werd hij weer redelijk rustig en zij hij: Lika daar eten! En zo gebeurde het.....

Op de creche al hetzelfde verhaal, toen de jas aan moest zei hij al: "klesh kannie!" en dat bleef zo tot ik hem had afgeleverd:

"klesh kannie!

Juf kannie!

Nee! Niet jas uit!

mama tillen!!!!

Neeeee!!!! mama tillen!!!!!

klesh kannie!

neeeeeeee!!!! niet jas uitttt!!!!!!!!

mama tillen!!!!!!!"

Waar is die rol behang als je hem nodig hebt????

En dan te bedenken dat hij vannacht vanaf 2 uur ook klaar wakker was (wij dus ook), vanochtend om 6 uur de wekker ging, we vanwege een verbouwing in de badkamer niet konder douchen maar aan de kraan moesten wassen.....
Creches en kinderen... heb mateloos bewondering voor die meiden die daar werken. Even plaatsvervangend stoom afblazen, het is zo'n grappig verhaal... Mijn dochter weet ze ook wel bezig te houden...Gelukkig vinden de leidsters het ook grappig, maar ze is steeds met haar 'vriendje' aan het keten daar, en nu hebben ze dus vanmiddag het hele slaapuurtje om zeep geholpen met z'n tweeen.... ze liggen bijna naast elkaar, hun ledikanten staan zeg maar in een hoek tegen elkaar, en als ze er moeite voor doen kunnen ze elkaar net zien. Nou... vanmiddag hebben ze dus echt ALLE moeite gedaan om elkaar te zien, en telkens als ze elkaar in het oog kregen, vielen ze allebei om in bed van het lachen... maarja, daar bleven de andere kindjes ook wakker van...

Leidster had op een gegeven moment een deken ertussen gehangen zodat ze elkaar niet meer konden zien, maar dochterlief had die al snel te pakken, had hem haar bed ingetrokken (leidster vertelde dat ze vol belangstelling door het raam had zitten kijken wat ze er mee ging doen) en heeft toen zichzelf daar heel netjes mee toegedekt, en ging toen EINDELIJK lekker slapen! Andere kindjes vielen toen ook eindelijk een voor een in slaap....voor drie kwartier, want toen had het vriendje van dochter een punt van de deken te pakken (vriendje heeft helemaal niet geslapen...), trok die van dochter af, en toen was zij ook weer wakker.... en begon het gekeet weer van voren af aan waardoor weer het hele hok wakker was...

Vanaf volgende week mogen ze niet meer vlak bij elkaar liggen, want het is dus (blijkt nu) al drie weken zo aan de gang dat die twee het hele slaapuur steeds naar de vaantjes helpen...

Maar thuis weet ze ook leuke dingen te verzinnen, hoor. Ze begint inderdaad aardig ondeugend te worden, hier thuis ook. Gaat ze me eerst uitgebreid staan vertellen dat schoppen en slaan niet mag ('Mag nie goppe, mag nie sjaan!'), en dan krijg ik me toch een fijne trap tegen mijn enkel... en dan kijkt ze heel lief naar me op, zegt nog eens:'Mag nie goppe! Ikke mag nie goppe, Mama!' en rent dan krijsend van het lachen weg, mij met tranen in mijn ogen achterlatend, want ze KAN hard schoppen.... en dat is maar een klein voorbeeldje....
De oplader van de telefoon kwijtmaken, is ook zo leuk..NOT!

Geen idee waar zoon dat ding heeft gelaten, we hebben al op alle mogelijk denkbare plekken gezocht.

Mijn dochter is hier ook. Kan nog net twee dagen hier logeren voor zij ook weer naar school moet maar het gaat de hele morgen al pet tussen die twee.

Wordt er gallisch van. Zoon zit al uren tegen een enorme driftbui aan te hikken en is nauwelijks te harden. Hij moet straks naar school voor een kort programma.

Daar maakt hij zich ook ontzettend druk over want hij weet niet wat er bedoeld wordt met een kort programma. Hij kan er niet tegen als hij niet exact weet wat er gaat gebeuren. (pddnos) hij bestookt me met allerlei vragen alsof ik het hele schoolbeleid en programma in elkaar heb gedraaid en alle antwoorden dien te weten. Daarnaast zit hij zijn zus uit te dagen zodat die weer boos wordt en ik continue tussen twee steeds luider kibbelende kinderen zit.

Waar is de nooduitgang?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hallo lieve mammies,

ik ben nog geen mama en ben van plan om het voorlopig niet te worden

ik lees sinds 2 dagen jullie verhalen hier en echt waar ik heb gewoon gehuild van het lachen (begrijp mij niet verkeerd) gewoon hoe jullie het vertellen, als ik jullie verhaaltjes lees dan zie ik het al helemaal voor me en kom ik gewoon niet meer bij. En mn vriend die geen Nederlands spreekt begrypt het allemaal niet dus dan vertaal ik het voor hem (woon in het buitenland) en die komt ook niet meer by..

Na jullie verhaaltjes heb ik en het gevoel van ' naaaw nog lang niet' maar aan de andere kant denk ik dat wil ik ook mee maken gek he haha..

Maar goed, willen jullie aub weer beginnen met schrijven? ik vind het zo jammer dat er al zolang niets meer staat...

Nou ik verheug me weer op jullie ervaringen...

Veel liefs en succes met de bijdehandjes
nou, vooruit dan maar Istanbul:

wat dachten je van, J. wil je even goed op je stoel gaan zitten als we aan het eten zijn? J. gaat met een bil op stoel zitten, ik zie al het te poeslieve grijnsje op zn kop; zit ik zo goed mama? Vervolgens hebben we nog zitten maar hoofd onder tafel, half omgekeerd zitten en maar met dat engelenkopje: zit ik zo goed mama?

En ondertussen stiekem knipogen naar papa.....
dank jewel charmant, is wel leuk om te lachen als je net wakker bent hihi...
jaahaa, maar niet na een lange dag als je zelf ziek bent en GEWOON wilt eten...

ps: ik ben wel heel jaloers als jij pas om 10:20 net wakker bent, hier vertrekt vriend om 6u naar zijn werk ( aan de andere kant van het land) en daar wordt J. ook wakker van, die dan altijd heel lief aan vriend belooft om stil te doen en mama te laten slapen, maar zodra de voordeur dicht gaat komt 'ie al naar mijn kamer gestormd, heerlijk....
jaahaa, maar niet na een lange dag als je zelf ziek bent en GEWOON wilt eten...

dat kan ik me voorstellen jaaah

en die valse beloftes van die uk he? hihihi.... 6 uur is wel erg vroeg idd, maar ik ben zelf meestal ook gewoon om 6 uur nl tyd wakker hoor dus je hoeft niet jaloers te zyn, khou nu gewoon even vakantie :P

maar zoals ik heb gelezen, vakantie of geen vakantie jullie zyn gewoon altyd vroeg wakker
Mag ik dan wel een beetje jaloers zijn op het feit dat je op vakantie bent?

Klopt, ook in de vakantie zijn wij ook altijd vroeg wakker... of beter gezegd, J. is vroeg wakker, en ik ga er ook maar uit, heb geen zin dat ' ie om 7 uur over de camping loopt te schreeuwen maar vriend heeft gek genoeg nooit last van dat soort gevoelens en blijft heerlijk liggen.....

En inderdaad... de belofte om mama te laten slapen is net zoveel waard als de belofte om na het volgende tekenfilmpje zelf de tv uit te zetten... ( en dan boos worden he als ik 'm kom uitzetten, ' mam, ik zou het doen, jij mag het niet doen, ik wil het doen' ) maar goed...
Lieverdje van 3 maanden oud.

Overstrekte zich op mijn arm.

Kwam in een rare kronkelmanier weer omhoog.

Het zag er heel heel gemeen uit.

Gíllen.

Op een manier dat ze me al 3 maanden verteld dat het zeer doet.

Húilen.

Wel anderhalf uur lang.

Krijsen.

Zo hard dat niemand mij of ik hen verstond aan de telefoon.

Zwéten.

Ze was met geen borst, woorden, fuppie, sussen, een andere stand van vasthouden of fles rustig te krijgen. En dat voor een kind dat alleen huilt als ze honger heeft.

Wanhopig, schuldig en met tranen belde ik mijn moeder om ons te komen halen en toen de weekendarts om paraat te staan.

Het kind had een inwendige bloeding, of wat gebroken, een arm uit de kom of op z'n minst een heftige kneuzing. De zwelling zou niet lang op zich laten wachten. Al anderhalf uur was ik met haar bezig.

Mijn moeder komt binnen.

Baby is stil.

Lacht.

En lacht zó hard dat ze zich bijna verslikt. En ook dat was zó grappig.

Trut!
Kjong, mat zo'n plaatje als profiel had ik toch wel verwacht dat jij met slechts een minuutje wat lieve woordjes babbelen elke baby kalm kon krijgen.....

Ik viel zelf iig goed in slaap met Bob Ross...
Waarom moet ik altijd zo veel geduld hebben als ik ze vriendelijk vraag om eventjes een handje mee te helpen. Stofzuigen, vaatwasser uitruimen (soms duurt het dagen voor ze wat doen wat ik dan al dagen geleden heb gevraagd) En waarom moet ik wel atijd s'ochtends gelijk klaar staan om te vragen of ze wel alles bij zich hebben en een fantastische lunch mee moet geven? Pfoe, het schooljaar is pas 2 weken bezig, maar ik ben het nu al zat. Ik ben toch geen hotel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pffffff......Ik stop officieel met opvoeden!!!!

Bij dochter(de eerste) extreem mijn best gedaan(tsja dan denk je nog dat het zin heeft).

Bij zoon twee andere aanpak geprobeerd,ook finaal mislukt.

En de laatste tweejarige draak,is ook al geen land mee te bezeilen.

Conclusie:

Oudste is inmiddel bijna 18,luistert voor geen meter

Middelste is 12,luistert voor geen meter

jongste van twee ook al dezelfde dwarskop,eigenlijk ook geen kans van slagen.

Dus bij deze,ik kap ermee ,ik doe het niet meer!!

geen ellenlange discussie's,geen scenes,heb er geen zin meer in.

Ik duw er alleen nog maar regelmatig een boterham in,was eens wat haren,veeg nog een kont af en that's it!!!!
Achterin de auto:

Jammer joh.

Péts.

HahahahaHAHAHAAAA

Van mij.

Klap.

Niet doén.

Au!

Hàhá!

Neeeee.

Hard voor je.

Spuug.

Ik rem.

EN NU BEN IK HET ZAT!

Er wordt niet meer geschopt geslagen gespuugd uitgelachen geduwd gepord gelikt gescholden afgepakt of wát dan ook uit die categorie!

BEGREPEN?!

Ja.

Ja.

...

...

...

Tikkie.

~zucht~
Oudste ziet kans om voor tien euro Jantje beton loten te verliezen. Maar hij had ze in zijn handen, dus het was zijn schuld niet. Vond hij.

Muis besloot een drukke straat op zijn dooie akkertje over te fietsen en eens te gaan kijken bij een vriendje aan de overkant. Dit terwijl ik hem al had bedreigd met huisarrest als hij van de speeltuin af zou gaan.

Okee. Ik zit nu gezellig met een jong dat veel huisarrest heeft, en zich toch nergens iets van aantrekt, en met een jong dat ontploft zodra ik hem vraag om iets voor me te doen om dat geld terug te verdienen.
Zit het soms in de seizoenswisseling dat onhanteerbare gedrag? Ik heb de mijne maar weer omgedoopt tot Onweer en Storm....
Dat kudtjong heeft alweer met vuur zitten spelen
wil geen drieling wil geen drieling wil geen drieling.....ook geen tweeling!!

Zijn aan het proberen voor nr 1 (en meerlingen erfelijk in de familie..) en heb vandaag (als dreumesleidster) geen bloed meer onder m'n nagels over..... pfff even de score van vandaag....21 driftbuien om speelgoed dat een ander had; 12 hysterische jankbuien omdat de een de ander had geschopt/slagen/krabt/beten (ja heus allemaal!!!!) Kletsuurtje in de slaapkamer (ipv slapen natuurlijk!) En dit alles onder het genot van de muziekjes van ALLE speeldozen tegelijkertijd en gebonk van blokjes op de bank/kast/verwarming...ik kan niet meer!!!! en ohja...iemand al door dat het seisoen van de diarree begonnen is...IK WEL!!!!! hoe krijgen ze het voor elkaar om terwijl ze alleen maar lopen, het tot in hun nek te hebben zitten.....
en ik wil echt nogsteeds heel graag zelf zo'n leuk koter heus!!!
Kunnen die kiezen niet gewoon doorkomen zonder pijn? Die van mij jankt al een paar dagen de boel bij elkaar en is niet te troosten. De buren zullen wel denken........

Ga nog maar even Dentinoxen!!

Toedeloe!
Ff uppen hoor, het is zo leuk ons leedvermaak met elkaar te delen
Zijn onze kinderen líef geworden of zo?
Nou die van mij niet hoor.

Ik was dit topic gewoon vergeten (jammer dat het niet meer sticky is).

Heb net weer even wat terug gelezen. Heerlijk die verhalen,je lacht je rot(van herkenning)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven