Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Deze kindjes lezen nog niet, nee. Ik bof vandaag, mijn kinderen en zij hebben ruzie. Ze zijn níet lief.

Bor, ik nam kindjelief dan gewoon bij mij in bed. Sliep als een roos en ik ook. Inmiddels slapen ze echt allemaal in hun eigen bed. Mwah, ze komen wel halverwege de nacht bij mij op de grond liggen omdat ze in hun eigen bed nare dromen hebben, maar dat ligt ook niet in de weg. En als ik ze zeg 'hup terug' dan doen ze dat nog ook.
Heb ik ook wel gedaan Mamzelle, dan sliepen we zelf tenminste eens een nacht door.

En als je dan nu kijkt... om 15.00 liggen ze rustig nog in bed te stinken terwijl het buiten prachtig weer is :@

En als ik dat dan zeg, dan zeggen ze: wat doe je dan binnen?
quote:En als ik dat dan zeg, dan zeggen ze: wat doe je dan binnen?Wanneer is dat begonnen? Mijn achtjarige moet ik ook echt het huis uit schoppen als ik wil dat 'ie wat frisse buitenlucht op zijn neus krijgt, of eigenlijk dat 'ie gewoon wat anders doet dan bankhangen. 'Ja, maar jíj mag de hele dag achter de computer zitten'.
Sinds ze gingen stappen, want toen verloor ik de controle over hun bedtijd.

Of bedoel je hun eeuwige weerwoord? Sinds ze kunnen praten...:(

Ik heb nog niks van de Spanje-ganger gehoord. Ik zit me echt te bedwingen om niet te sms-en. Als het niet goed gaat, had ik dat vast allang gehoord. Trouwens hij zit op zn hol in een bus. Dan kan hij weinig kwaad. Toch?

Toch???
Sapphire, om je gerust te stellen (zag dat je bericht al een uur oud is...) op z'n hol in een bus kan hij geen kwaad hoor!
quote:Sapphire, om je gerust te stellen (zag dat je bericht al een uur oud is...) op z'n hol in een bus kan hij geen kwaad hoor!Toch thx hij is trouwens al sinds gisterochtend weg dus ik hoop dat ie onschuldig op het strand zit
Heb je nog iets vanaf de costa gehoord, Sapph?
Ja, hij is halverwege teruggekomen omdat ie het niet leuk vond.. precies die dingen waar ik bang voor was, stoorden hem zo dat ie weggegaan is.... :o

Dat had ik nou dus nooit verwacht...

Ik ben trouwens wel trots op m omdat ie vanuit Spanje zelfstandig naar huis gereisd is met een heleboel obstakels.

Hoe redt iedereen het met dat rotweer en de kids thuis?
Het is storm hier binnen. Dat belooft weer goeds voor de herfst ;) En de playstation laat ik nu alleen maar toe als het heel hard -de hele dag of zo- regent. Of als er visite komt. Gisteren bijvoorbeeld en er werd meteen weer gegooid en gekankurt.
Nou ik kan me het goed voorstellen dat de kinderen met dit weer niet helemaal supervrolijk zijn (medeschuldig :$) en lichtgeraakt...

Maar ik dacht eigenlijk dat jij in het buitenland woonde waar het wel mooi was? of laat ik me nou door je nick meeslepen?
Ik wou dat het waar was Sapph.
O, het komt vast omdat ik naar Italiaanse / Franse zon verlang dan ;( maar ik voel dus met je mee.. kan me nog goed herinneren dat mn fantasie om te knutselen/voor te lezen/spelletjes te doen in die regenvakanties op een goed moment aan zn eind was... 

(Ik heb ze zelfs weleens met regenjacks en laarzen aan toch naar buiten gestuurd :$ )
Sinas, ik herken ook veel van jouw verhaal. Mijn nieuwbakken kleuter is ook niet te genieten. Nu hij ook ziekerig is (niet super, maar toch ook niet helemaal lekker) vreet ie al mijn energie, is mijn geduld ijzig laag en weet ik op dit moment niet of ik moet huilen, schreeuwen of naar boven stormen van woede. Als uren het monotone 'mama, mama, mama, mamaaaaaaa'. Als papa dan naar boven gaat om druk voor mij te verlichten, is het niet goed genoeg voor meneer, is papa niet lief en wil hij alleen mama!

De beneden buurvrouw heeft er geloof ik ook genoeg van zo te horen. Ik weet toch al wat het word, huilen.... Ik ben het zat en op....
Hee meiden,

Normaal lees ik jullie topic altijd met erg veel plezier en vooral Herkenning.

Maar post heel zelden.

Tis wat die vakantie ellende he. De zon moet gewoon gaan schijnen.

Enfin, ik hoef geen stoom af te blazen want mijn 2 apen (8 en 10) zijn vanaf afgelopen maandag voor 2,5 week naar hun vader.

En wat krijg je dan als moeder? Juist..... wat is het toch stil.

(moet eerlijk toegeven dat ik dat niet de eerste paar dagen had, vond t wel lekker, hahaha)

Nouja, voordeel is wel dat ik zometeen met lief ff de stad in kan (Breda) voor een koffie en een borrel.

Maar tis wel heeeeeeeeeel stil hier hoor......

Zo is t altijd wat met die kids, zijn ze er wel is t pfffffff, zijn ze er niet, haha, is t ook weer vreemd.

Sterkte meiden!!!!!

W
Die van mij mogen best wel een weekendje naar hun vader :? Niet dat het erin zit, voorlopig.

Waarom moeten ze altijd jennen, klieren, zeuren, en vooral zeuren, als ik visite heb. Ze zijn dan echt níet leuk. En doof ook.
Mag ik alleen klagen over de kinderen of ook over man en honden? Normaal zijn ze al goed voor tien afgebeten nagels... maar nou heeft ie ook nog twee jonge katjes mee naar huis genomen.

Gave beestjes.. maar dat vind die rothond dus ook.

En Sapphman kan beter een cd opnemen met ''t komt wel goed" dan kan ie zijn eigen stem bewaren om zijn rothond tot orde te roepen :@

En wat zeiden de kinderen: "kon je dan niet zeggen dat je dat niet wou?" Jahoor, dat kan. Maar hij luistert net zo goed als zij....
wat hebben we het toch weer zwaar met zijn allen een vriendin van me die ee half jaar geleden bevallen is zei het pas zeer treffend ík zit nog steeds te wachten op die roze wolk het enige wat ik tot nu toe gezien heb is een streepje blauw ! mijn kinderen zijn 6 ( meisje )en 2 ( jongen )en de jongste kan de oudste met gemak aan hoe moet dat als hij ouder word
Geen zorgen Truusje, meisjes ontwikkelen op een goed moment (fysiek in ieder geval) sneller - en nu ik erover nadenk, geestelijk zijn vrouwen toch ook altijd mannen de baas.... ;)

En tegen de tijd dat hij wel weer sterker is, heeft ie wel wat beters te doen dan over zn zus heen te lopen..

De katjes hebben hier het huis veroverd. Zoon 1 heeft een rood en een blauw balletje gemaakt van zn sokken en de katjes bivakkeren de hele dag op zijn kamer. En dan hoor ik nog net "nee X, dat rode balletje is van Y..." Zal ik hem vertellen dat katten geen kleuren zien of zal ik m gewoon lekker laten oppassen ?
Sinas en Sousa, ik zit gewoon achter mijn laptopje te janken nu ik jullie verhalen heb gelezen. Zoooooo herkenbaar!!!

Mijn peuterpuber van ruim 3 is ook nergens van onder de indruk, heeft overal een weerwoord op en lijkt er haar dagtaak van te hebben gemaakt om mij dwars te zitten: continu dingen doen die ze niet mag en dan lichtelijk brutaal mij aankijken van 'zie je wel wat ik doe?'.

Elke avond met tandenpoetsen een heel drama en vanavond was ik het zo verschrikkelijk zat (ben al ruim een week ziekig en doodmoe) dat ik haar echt al schreeuwend op een niet zo fraaie (en zeker geen constructieve) manier duidelijk heb gemaakt hoe ik over haar dacht.

Ik voel me echt compleet leeg en weet even niet meer hoe het verder moet, ik kan het echt niet meer opbrengen.
quote:

Sinas en Sousa, ik zit gewoon achter mijn laptopje te janken nu ik jullie verhalen heb gelezen. Zoooooo herkenbaar!!!

Mijn peuterpuber van ruim 3 is ook nergens van onder de indruk, heeft overal een weerwoord op en lijkt er haar dagtaak van te hebben gemaakt om mij dwars te zitten: continu dingen doen die ze niet mag en dan lichtelijk brutaal mij aankijken van 'zie je wel wat ik doe?'.

Elke avond met tandenpoetsen een heel drama en vanavond was ik het zo verschrikkelijk zat (ben al ruim een week ziekig en doodmoe) dat ik haar echt al schreeuwend op een niet zo fraaie (en zeker geen constructieve) manier duidelijk heb gemaakt hoe ik over haar dacht.

Ik voel me echt compleet leeg en weet even niet meer hoe het verder moet, ik kan het echt niet meer opbrengen.

Pfff, dat tandenpoetsen. Je zou bijna willen dat ze een gebit hebben.

Eerst een drama omdat hij geen tanden wil poetsen, want daarna gaat hij naar bed. Afijn half uur later, een en al drama, oh nee je wilt je tanden niet poetsen. Dan niet, moet je het zelf maar weten. Hup, NU je bed in. Nee mama, dat mag niet wat ik moet eerst mijn tanden poetsen!

Arghhhhhh, lijkt misschien grappig nu, maar op zo'n moment zit je met je handen in je haar.

Ik probeer postief te blijven en voor te houden dat het een fase is, maar ik ben bang om zo in een negatieve spiraal te blijven.

We proberen van alles. Harde aanpak, zachte aanpak, negeren ondertussen wel regels in stand houden. Maar alles waar hij tegen aan kan schoppen, doet hij ook.
Hoi meiden... het IS een fase. Maar als je daar middenin zit is het knap vervelend hoor *;. Wat misschien een beetje lucht geeft is te denken aan al die leuke/lieve momenten dat je gewoon hartstikke trots bent op je kleintje..

Sterkte!!!
Volgens mij blijft het zo hoor

Alleen verandert het onderwerp van strijd naarmate ze ouder worden.

Mijn zoon vaart het best bij een hoop vrijheid met een aantal strikte regels en over die laatste is geen discussie mogelijk. Soms gaat hij eens goed uit zijn dak of ik maar meestal hebben we het wel vrij gezellig.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Waar ik soms serieus bang voor ben, is dat de buren op een gegeven moment de kinderbescherming belt.

IK weet dat hij zo krijst, gilt, huilt omdat hij zijn zin niet krijgt of straf heeft gekregen voor het niet houden aan de niet-discutabele regels. De buren weten dat niet, die horen alleen de herrie alsof er een kind mishandeld wordt. Met een aantal buren hebben we contact en die weten wel wat er aan de hand is, maar het geluid komt ver en het contact met de rest van de buren is nihil.
pppfffff.....

Ik heb het zó gehad met mijn 3-jarige dochter...

Wáárom kan ze niet luisteren?? En dan bedoel ik ook echt níet luisteren, ppffff... Wat ik ook doe, iets gewoon vragen, schreeuwen (erg, ik weet het, maar ik ben ook maar een wanhopig mens) niks helpt... ze luistert gewoon niet en is érg dwars, doet van alles wat niet mag... en vooral haar 2 zussen pesten... er boven op gaan liggen, speelgoed afpakken, ga zo maar door... als ze iets niet mag meteen gaan huilen en zeuren... oh ja, dat doet ze ook nog de hele dag, zéuren.... kortom ik heb het even helemaal gehad met haar...

Vanmiddag heeft ze niet geslapen (en dus eind van de dag moe en nóg dwarser), ze ligt nu nog maar net in bed en ze slaapt al... héérlijk... rust! (nu de andere 2 nog en dan écht rust...)

Vriendlief is voor 3 wkn naar Indonesïe (al 2 om, gelukkig) en hopelijk kan ze volgende week dan even logeren bij mijn zusje, kan ik even op adem komen...

Morgen maar weer met frisse moed opstaan en hopelijk gaat het dan beter en is ze mijn lieve, sprankelende, eigenwijze, grappige meisje....

Zo dit ben ik kwijt en dat lucht op!
O jee...

ben pas een maand mama en nu al wordt ik soms helemaal moedeloos... en hij kan nog niets eens iets anders dan heel af en toe huilen

Maar... nu ik jullie verhalen heb gelezen heb ik het nu nog niet eens zo slecht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven