Moeders voor Moeders

21-07-2009 10:39 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 6 weken zwanger. Vorige week is er iemand langs geweest van Moeders voor Moeders. Ik heb gezegd dat ik meedoe, maar nu zit het me niet lekker. Ik wil graag andere vrouwen helpen, maar mijn gevoel zit in de weg, omdat:

- ik me helemaal niet zwanger voel en bang ben dat het mis gaat

en ik eigenlijk nog heel erg aan het idee moet wennen dat ik zwanger ben.

Ik vond het ook vervelend dat ze zo open en bloot met die kratjes kwam aanwandelen door de straat, de buren keken net uit het raam en die hebben ook kinderen, dus weten waarschijnlijk wel hoe laat het is. Dit vind ik niet fijn, omdat ik bang ben dat het niet goed zit. De buurvrouw zit vaak voor het huis, dus ik wil helemaal niet elke week mijn kratje buiten zetten.

Kortom ik twijfel heel erg. Ik heb achteraf gelezen dat ze het ook discreet kunnen doen, dat is nu een beetje te laat.

Wie kent dit gevoel? Wat deed je er mee? Ik zit er aan te denken om ze op te bellen en ze te laten weten dat ik mee doe na de eerste echo. Maar ja, ga ook nog op vakantie, dus blijft er weinig tijd over. Ik hoor graag jullie mening.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 14:58:

[...]

Daarom schreef ik ook dat het op mij zo over komt En daarom schrijf ik ook 'ik vind' en dat het op mij niet zo overkomt .
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 14:55:

[...]

Ik vind het nogal onhandig om in een dergelijke discussie alles maar half te lezen. Ik snap best dat je het niet snapt als je de helft weglaat.

Ik werk niet in die sector, maar ik heb een brede algemene ontwikkeling en een opleiding die nadenken en uitzoeken stimuleert. Ik vind je best denigrerend tegen over je medeforummer.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 15:01:

[...]

Niks meer aan toe te voegen.Okee, dan h oef ik mezelf ook niet meer de hele tijd te herhalen
quote:Yamuna schreef op 21 juli 2009 @ 15:02:

[...]

Ik vind je best denigrerend tegen over je medeforummer.Ik vind het best denigrerend om de helft maar te lezen.
quote:anky schreef op 21 juli 2009 @ 14:57:

[...]

Maar dat is toch logisch? Het doel van MvM is mensen werven. niets meer en niets minder. Overigens is alle informatie, die hier als "top secret" gebracht is mij gewoon medegedeeld tijdens de bezoeken van MvM. Zonder dat ik er naar vroeg.

Zoals ik hun site lees en een aantal ervaringen van forummers liegen ze inderdaad nergens. Tuurlijk ze schrijven het zo mooi mogelijk op, maar mwoah, da's niet zo raar natuurlijk.

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
quote:Yamuna schreef op 21 juli 2009 @ 15:02:

[...]

Ik vind je best denigrerend tegen over je medeforummer.Wat een onzin, trouwens. Wat is er denigrerend aan iets niet snappen als je het niet volledig leest? Als je een harry potter boek maar half leest snap je het ook niet. Dus waarom is dat in een discussie opeens denigrerend? Ik zeg helemaal niets over geestelijke capaciteiten ofzo.
quote:DoubleDutch schreef op 21 juli 2009 @ 15:01:

[...]

En een zeer uitgesproken mening die de enige absolute waarheid is? Het gaat van mild irritant naar lachwekkend.

Nou ja, ik ga mijn weekend maar even lezen, heb na de lagere school ook niet verder geleerd en wordt een beetje moe van het zelf nadenken nu... mazzel!Ooit een aanvaring met Tilalia gehad? Over lachwekkend gesproken.
quote:Morrie schreef op 21 juli 2009 @ 15:02:

[...]

En daarom schrijf ik ook 'ik vind' en dat het op mij niet zo overkomt .Zucht
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 15:00:

[...]

Het staat nu op de site van MvM onder veelgestelde vragen dat het ook voor andere doeleinden gebruikt wordt, was voorheen niet het geval.

Tila haalde eerder al iets aan waar stond dat elke druppel gebruikt zou worden voor Pregnyl en zwangerschap.Op de site heb ik nooit gekeken, maar dat HCG ook voor andere doeleinden werd gebruikt (voornamelijk de HCG-dieten, die al vrij lang bestaan) werd mij ruim 5.5 jaar geleden al verteld.
quote:anky schreef op 21 juli 2009 @ 15:05:

[...]

Op de site heb ik nooit gekeken, maar dat HCG ook voor andere doeleinden werd gebruikt (voornamelijk de HCG-dieten, die al vrij lang bestaan) werd mij ruim 5.5 jaar geleden al verteld.Wist ik inderdaad ook (had een buurman die zo'n kuur volgde), maar Organon hield toen bij hoog en bij laag vol dat het niet om hun product zou gaan.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 15:01:

[...]

Mijn vriendinnen wisten helemaal niet dàt er uberhaupt gepiest werd En gratis piesen vonden ze kafkaesk. Of toch minstens communistisch

Hier krijg je Guinness in ruil voor een bloeddonatie. Ik had best wel een Nijntjeservies gewild.
quote:DoubleDutch schreef op 21 juli 2009 @ 15:01:

[...]

En een zeer uitgesproken mening die de enige absolute waarheid is? Het gaat van mild irritant naar lachwekkend.

Nou ja, ik ga mijn weekend maar even lezen, heb na de lagere school ook niet verder geleerd en wordt een beetje moe van het zelf nadenken nu... mazzel!Waar zeg ik dat ik de enige waarheid verkondig? Als je het niet met me eens bent moet je met argumenten komen, niet met slechtgespelde persoonlijke interpretaties van mijn posts.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 15:07:

[...]

Wist ik inderdaad ook (had een buurman die zo'n kuur volgde), maar Organon hield toen bij hoog en bij laag vol dat het niet om hun product zou gaan.Dat laatste heb ik dan gemist.
quote:Thyra schreef op 21 juli 2009 @ 14:38:

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Star wél weet waar ze over praat en dat ik ook weet waar ik over praat. En ik denk dat de meeste dames in de medische molen een stúk minder goed weten waar ze over praten, aangezien die het medicijn alleen gebruiken en er verder niet zoveel van weten.

Ik vraag me af of mensen doorhebben wat voor een gigantisch bedrijf er achter moeders voor moeders zit. Is niets kneuterigs aan hoor, niets knussigs en ook niets van 'laten we arme vrouwen die niet zwanger kunnen worden helpen'. En zo doen ze het wél overkomen.Ik weet ook aardig waar ik het over heb, als het gaat over farmacie in het algemeen. Ik heb jaren bij een groot biotechnologisch farmaceutisch bedrijf gewerkt, weliswaar niet Organon, maar wel een fikse. En hoewel winst natuurlijk belangrijk is, staat de patient heel duidelijk ook hoog op de prioriteitenlijst. Zeker voor de mensen op de werkvloer was het belangrijk om patientenverhalen te horen, zelfs voor mij (tot mijn eigen verbazing). Ik heb maanden meegelezen op een topic op de gezondheidspijler waarin mensen vertelden over hun ervaringen met ons medicijn. Want uiteindelijk deden we het wel voor hen.
Ach die van Moeders voor Moeders vertelde mij al 14 jaar geleden dat ze wisten dat HCG ook voor andere doeleinden werd gebruikt, dat er helaas artsen zijn die het middel ook voorschrijven aan mensen die willen afvallen. En destijds zeiden ze tegen mij dat HCG enkel verworven kon worden uit de urine van zwangere vrouwen. Maar misschien was de situatie toen zo en hadden ze nog geen synthetische variant, mocht dat toen wel zo zijn geweest, waren het inderdaad een stel jokkebrokken.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
En is het niemand opgevallen dat dit TO haar eerste post is en dat ze nog niet terug is geweest op dit onderwerp??

@tilalia

jammer dat je zelf op geen enkel argument ingaat. Alle gegeven argumenten van voorstanders worden afgeserveerd als drogredenen omdat ze niet in jouw straatje passen. Dat is geen discussie, dat is hardnekkig vastbijten in jouw eigen standpunt - wat blijkbaar de enige waarheid is.
Bengal, kan je aangeven waar ik niet op andere argumenten inga?
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 15:09:

[...]

Waar zeg ik dat ik de enige waarheid verkondig? Als je het niet met me eens bent moet je met argumenten komen, niet met slechtgespelde persoonlijke interpretaties van mijn posts.Het is volgens mij niet zozeer dat mensen het niet met je eens zijn, maar meer dat ze ik het probleem niet zo zie.

Als ik het goed begrijp, maar correct me if I'm wrong, is jouw grootste issue met MvM dat ze mensen doen geloven dat de urine puur en alleen voor het goede doel gebruikt worden, uit goedheid. Dit is niet zo, het wordt ook voor andere doeleinden gebruikt, sterker nog, ze maken er winst op.

De tegenreacties zijn, ja da's geen nieuws, dat wist ik, de MvM-dame heeft het me zelf verteld en het staat inderdaad ook op hun website. Maakt mij niet uit verder, ik ben al blij dat ik een paar mensen kan helpen.

En toen werd het over en weer een beetje kattig
quote:Bengal schreef op 21 juli 2009 @ 15:14:

En is het niemand opgevallen dat dit TO haar eerste post is en dat ze nog niet terug is geweest op dit onderwerp??

.als dit met mn eerste topic en eerste posting zou gebeuren zou ik ook zeggen ... de groeten viva !

[...]

Waar zeg ik dat ik de enige waarheid verkondig? Als je het niet met me eens bent moet je met argumenten komen, niet met slechtgespelde persoonlijke interpretaties van mijn posts.

Ik hoef niet met argumenten te komen. Ik mag net zo goed mijn mening geven als jij de jouwe.

En dat jij iets durft te zeggen over de toon van mijn post is frappant, lees je eigen woorden wel eens terug? Niet denigrerend zeg je? Blijkbaar nog iets waar we het niet over eens zijn, maar goed..

Ach meid, ik wens je alle succes toe met je acties, we delen gewoon niet dezelfde mening, it's a free world... ik blijf er om lachen hopelijk jij ook.

Fijne dag verder

[...]

Waar zeg ik dat ik de enige waarheid verkondig? Als je het niet met me eens bent moet je met argumenten komen, niet met slechtgespelde persoonlijke interpretaties van mijn posts.

Ik denk dat de meeste het er hier wel mee eens zijn dat je urine ook voor andere doelen wordt gebruikt dan om andere vrouwen te helpen. Vervolgens is het dan aan ieder voor zich de keuze te maken wel of geen urine af te staan. Daarvoor hoef je niet met tegenargumenten aan te komen, het is een persoonlijke keuze.

*ik vind het er hier wel wat hard aan toegaan...*
quote:Ainne schreef op 21 juli 2009 @ 15:15:

[...]

Het is volgens mij niet zozeer dat mensen het niet met je eens zijn, maar meer dat ze ik het probleem niet zo zie.

Als ik het goed begrijp, maar correct me if I'm wrong, is jouw grootste issue met MvM dat ze mensen doen geloven dat de urine puur en alleen voor het goede doel gebruikt worden, uit goedheid. Dit is niet zo, het wordt ook voor andere doeleinden gebruikt, sterker nog, ze maken er winst op.

De tegenreacties zijn, ja da's geen nieuws, dat wist ik, de MvM-dame heeft het me zelf verteld en het staat inderdaad ook op hun website. Maakt mij niet uit verder, ik ben al blij dat ik een paar mensen kan helpen.

En toen werd het over en weer een beetje kattig Ik zat over een samenvatting te denken, maar dat hoeft niet meer. Dit is precies wat ik wilde zeggen!
Sorry, verkeerd geformuleerd. Je weegt geen enkel argument serieus mee. Jouw standpunt is DE waarheid. Althans, zo komt het ook op mij over uit jouw postings.

Organon is een monsterlijk bedrijf en MvM is een belachelijk iets - korte samenvatting van jouw vendetta.
Lezen Tilalia, dit mens zoals SophY heeft nergens beweerd dat ze het niet geloofde. Ze heeft jou alleen gevraagd waar jij je oneindige wijsheid vandaag haalde, met name als het ging over de kwestie natuurlijke of synthetische HCG (Ovitrelle). Niet eens vwb het gebruik van urine voor andere doeleinden (lees haar eerste posting in dit topic maar eens).

Maar ik vind je ook aardig denigrerend en dat is nou net iets waar ik even niet op zit te wachten. Mi heb ik je gewoon iets gevraagd, geenszins met de bedoeling je te beledigen, dus dit lijkt me niet helemaal een reële reactie. Ajuus.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 15:00:

Tila haalde eerder al iets aan waar stond dat elke druppel gebruikt zou worden voor Pregnyl en zwangerschap.

Nee, dat stond er niet. Er stond dat elke druppel verwerkt werd tbv de productie van een geneesmiddel, en dat dat geneesmiddel een indicatie heeft voor vruchtbaarheidsbehandelingen.

Er staat nergens een garantie dat mensen het geneesmiddel niet ook aanschaffen voor andere doeleinden. Je kunt de producent niet aansprakelijk stellen voor het oneigenlijk gebruik door een consument.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven