Moeders voor Moeders

21-07-2009 10:39 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 6 weken zwanger. Vorige week is er iemand langs geweest van Moeders voor Moeders. Ik heb gezegd dat ik meedoe, maar nu zit het me niet lekker. Ik wil graag andere vrouwen helpen, maar mijn gevoel zit in de weg, omdat:

- ik me helemaal niet zwanger voel en bang ben dat het mis gaat

en ik eigenlijk nog heel erg aan het idee moet wennen dat ik zwanger ben.

Ik vond het ook vervelend dat ze zo open en bloot met die kratjes kwam aanwandelen door de straat, de buren keken net uit het raam en die hebben ook kinderen, dus weten waarschijnlijk wel hoe laat het is. Dit vind ik niet fijn, omdat ik bang ben dat het niet goed zit. De buurvrouw zit vaak voor het huis, dus ik wil helemaal niet elke week mijn kratje buiten zetten.

Kortom ik twijfel heel erg. Ik heb achteraf gelezen dat ze het ook discreet kunnen doen, dat is nu een beetje te laat.

Wie kent dit gevoel? Wat deed je er mee? Ik zit er aan te denken om ze op te bellen en ze te laten weten dat ik mee doe na de eerste echo. Maar ja, ga ook nog op vakantie, dus blijft er weinig tijd over. Ik hoor graag jullie mening.
quote:Thyra schreef op 21 juli 2009 @ 14:38:

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Star wél weet waar ze over praat en dat ik ook weet waar ik over praat. En ik denk dat de meeste dames in de medische molen een stúk minder goed weten waar ze over praten, aangezien die het medicijn alleen gebruiken en er verder niet zoveel van weten.

Ehm volgens mij heeft niemand beweerd dat Star, of jij, niet weten waar jullie over praten. Ik niet in ieder geval.

Zoals ik eerder zei, tot dit topic wist ik niet dat MvM "fout" zou zijn, dus vandaar dat ik er graag meer over zou willen weten.
quote:Yamuna schreef op 21 juli 2009 @ 14:43:

[...]

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?

De werkzame stof in Ovitrelle is choriogonadotropine alfa. Choriogonadotropine alfa is hetzelfde als Humaan choriongonadotrofine (HCG), alleen wordt HCG gehaald uit de urine van zwangere vrouwen, choriogonadotropine alfa wordt synthetisch gemaakt.

HCG is een lichaamseigen hormoon aangemaakt door de placenta (moederkoek). Bij vrouwen stimuleert HCG de eisprong, het stimuleert de eierstokken om het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen te maken en het zorgt dat de baarmoederwand gereed is voor innesteling van een bevruchte eicel.

Bij mannen stimuleert HCG de rijping van de zaadcellen en bevordert het de ontwikkeling van mannelijke geslachtskenmerken.

Artsen schrijven dit middel voor bij verminderde vruchtbaarheid bij vrouwen en mannen en bij een vertraagde puberteit bij jongens.

HCG wordt ook gepropageerd als afslankmiddel. Uit onderzoek is gebleken dat het hierbij NIET werkzaam is. Wat wil je hiermee zeggen Yamuna?
quote:DoubleDutch schreef op 21 juli 2009 @ 14:47:

Och meid je hebt je punt gemaakt je mening is duidelijk. Laat het toch verder lekker gaan, want je begint wel een beetje betweterig over te komen, sorry maar dat is dan weer mijn mening. Je geddevenhied is bewonderingswaardig, ik ben er alleen niet van overtuigd dat je de wijsheid in pacht hebt.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en persoonlijk heb ik er geen moeiite mee dat het bedrijf dat de pies verwerkt winst maakt, ik moest het toch kwijt. Mocht daar teovallig iemand mee geholpen worden dan is dat mooi meegenomen.

Ik denk dat jou bezwaren tegen ivf e.d. wel degelijk meewegen in jou strijd tegen de grote gemene marketing bedrijven, al dit geknutsel gaat tegen jou gevoel in om dingen op hun natuurlijk beloop te laten misschien, vind jou inmiddels een beetje een anti-merketing-machine. Ik zou er niet zo over willen doordrammen, maar iedereen lekker voor zichzelf alten beslissen en niet jouw mening opdringen want zo komt het op mij over.

Mensen die wel vraagtekens of bezwaren hebben doen dat net zo goed en wie er wat aan heeft zal jou punten ook opnemen in het vormen van een eigen mening. Bedankt dus voor de info em je mening daarin.

Voor mij verandert het overigens niks ik heb blijkbaar andere principes, de volgende keer doe ik net zo makkelijk mee. Maar we leven dan ook in een land met vrije keuzes.

Peace.... Doe jij eens even koest, zeg.
Zouden alle piesende zwangere vrouwen ineens zo zwakzinnig zijn dat ze denken dat MvM een kneuterig huisvrouwenkringetje is en dat SP geheel vrijwillig van haar winstmarge afziet? Ik kan het me niet echt voorstellen, dat is toch allang bekende informatie.

En zoals al gezegd, of je nou in de pot piest of in een kan, dat maakte mij niet echt verschil (sterker nog, het scheelde me 4x per nacht een trap aflopen ).
Star (& inmiddels ook Tilalia )1. De verzamelde urine wordt zeker te weten gebruikt voor allerlei middelen naast Pregnyl voor fertiliteitsproblemen.

2. Syntethisch verkregen HCG kan net zo goed. Dat doen ze in andere landen ook.

Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat ik nu niet kan beoordelen of bovenstaande waar is en dat ik me afvraag hoe Tilalia dat wel kan. Waar zij het op baseert. Maar misschien werkt zij in die sector, of zie ik iets anders over het hoofd.

Ik vind het in ieder geval onhandig om zulke dingen zo stellig te beweren als iemand in feite een 'leek' is. Maar goed, dat weet ik dus niet!
anoniem_62544 wijzigde dit bericht op 21-07-2009 14:54
Reden: nick was weggevallen
% gewijzigd
quote:Sophy schreef op 21 juli 2009 @ 14:46:

[...]

1. ik had het over Tilalia, zij gooit hier de mi. stevigste stellingen op tafel.

2. Ben heel, heel erg benieuwd waar jij je mening op baseert vwb de Medische Molen vrouwen die het 'alleen maar gebruiken' en er verder niets over weten.

3. Jij vraagt je af of mensen doorhebben.....? Ik iig wel. En ik geloof er niks van dat ik hierin uniek ben.Kan je iets concreter zijn en met een voorbeeld komen? Want ik weet niet welke stellingen er nou precies stevig zijn.
quote:Ainne schreef op 21 juli 2009 @ 14:31:

Oh Tila, begrijp ik nu goed dat internationale vriendinnen van jou tegen betaling piesten? Wat voor landen zijn dat dan?

Ik ben nooit gevraagd om te piesen, nou ja, behalve die minipiesjes voor de controles natuurlijk.Misschien had je hier over heen gelezen - is het inderdaad zo dat er elders tegen betaling piest wordt?
Waaaah wat gaat het snel hier!
quote:Ainne schreef op 21 juli 2009 @ 14:48:

[...]

Ehm volgens mij heeft niemand beweerd dat Star, of jij, niet weten waar jullie over praten. Ik niet in ieder geval.

Zoals ik eerder zei, tot dit topic wist ik niet dat MvM "fout" zou zijn, dus vandaar dat ik er graag meer over zou willen weten.Ze zijn ook niet 'fout', maar ze doen voorkomen of ze na Greenpeace het beste zijn wat de mensheid is overkomen. Zo komt het tenminste op mij over.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 14:53:

[...]

Ze zijn ook niet 'fout', maar ze doen voorkomen of ze na Greenpeace het beste zijn wat de mensheid is overkomen. Zo komt het tenminste op mij over.Tja, dat is een kwestie van interpretatie denk ik. Zo komt het namelijk niet op mij over.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 14:48:

[...]

Wat wil je hiermee zeggen Yamuna?

als tilalia heel geschokt met een link komt van organon onder een middel voor bodybuilders terwijl ik dat eerder al genoemd had dat dat voor dergelijk doeleinde gebruikt word...

vervolgens komt ze met het HCG dieet waarvan allang bekend is dat als je zo weinig caloriën inneemt dat je de hele HCG van ze langzalzeleven niet niet nodig zou hebben om af tevallen, ik had al voor de volledigheid eerder verwezen naar het topic van jossine.

naast Pregnyl voor fertiliteitsbehandelingen word het middel ook voor andere doeleinden gebruikt. afgezien van bodybuilders en afvallers.

[...]

Ze zijn ook niet 'fout', maar ze doen voorkomen of ze na Greenpeace het beste zijn wat de mensheid is overkomen. Zo komt het tenminste op mij over.Ik vind helemaal niet dat ze dat zo doen overkomen. Op mij is het in ieder geval nooit zo overgekomen.
quote:Sophy schreef op 21 juli 2009 @ 14:51:

1. De verzamelde urine wordt zeker te weten gebruikt voor allerlei middelen naast Pregnyl voor fertiliteitsproblemen.

Sophie, het zou schelen als je de linkjes naar andere sites ook zou lezen. Zelfs Organon betwist niet dat hun hcg voor andere zaken gebruikt wordt, dus waarom jij wel?

Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen gezegd dat er nergens ter werled aan zwangere vrouwen wordt gevraagd gratis hun pies weg te geven.

Niet zelf allemaal conclusies trekken!

Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat ik nu niet kan beoordelen of bovenstaande waar is en dat ik me afvraag hoe Tilalia dat wel kan. Waar zij het op baseert. Maar misschien werkt zij in die sector, of zie ik iets anders over het hoofd.

Ik vind het in ieder geval onhandig om zulke dingen zo stellig te beweren als iemand in feite een 'leek' is. Maar goed, dat weet ik dus niet!

Ik vind het nogal onhandig om in een dergelijke discussie alles maar half te lezen. Ik snap best dat je het niet snapt als je de helft weglaat.

Ik werk niet in die sector, maar ik heb een brede algemene ontwikkeling en een opleiding die nadenken en uitzoeken stimuleert.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 14:49:

[...]

Doe jij eens even koest, zeg.Ben ik je hond of zo??? Grrrrr.
quote:Ainne schreef op 21 juli 2009 @ 14:00:

Nurse heb jij MvM-gepiest?

Jep, 2 van de drie keer.

en Talialia (oid, sorry ) ik vroeg het me gewoon af. Verder niets.

[...]

Ze zijn ook niet 'fout', maar ze doen voorkomen of ze na Greenpeace het beste zijn wat de mensheid is overkomen. Zo komt het tenminste op mij over.Maar dat is toch logisch? Het doel van MvM is mensen werven. niets meer en niets minder. Overigens is alle informatie, die hier als "top secret" gebracht is mij gewoon medegedeeld tijdens de bezoeken van MvM. Zonder dat ik er naar vroeg.
quote:Sophy schreef op 21 juli 2009 @ 14:51:

Star (& inmiddels ook Tilalia )1. De verzamelde urine wordt zeker te weten gebruikt voor allerlei middelen naast Pregnyl voor fertiliteitsproblemen.

Gewoon even googlen:

V. Welk merk HCG verkopen jullie?

A. Wij verkopen alleen de grote Europese merken, zoals Organon (pregnyl) en Lepori.

En de link die Tila eerder plakte, bodybuilderssite. Er is niet gezegd dat het voor andere middelen gebruikt wordt, maar wel dat Pregnyl niet alleen voor onvruchtbaarheidsdoeleinden wordt gebruikt.

Synthetisch HCG is Otrivelle en wordt hier in NL ook gewoon voorgeschreven. Kijk maar eens op de site van Freya.

Gewoon terug te vinden, hoef je niet voor in de sector (welke dat ook moge zijn) te werken.
quote:DoubleDutch schreef op 21 juli 2009 @ 14:55:

[...]

Ben ik je hond of zo??? Grrrrr.Jij ben t mijn hond niet. Maar ik de jouwe ook n iet, dus zo'n toon hoef je niet tegen me aan te slaan.
quote:Morrie schreef op 21 juli 2009 @ 14:55:

[...]

Ik vind helemaal niet dat ze dat zo doen overkomen. Op mij is het in ieder geval nooit zo overgekomen.Daarom schreef ik ook dat het op mij zo over komt
quote:Yamuna schreef op 21 juli 2009 @ 14:55:

[...]

als tilalia heel geschokt met een link komt van organon onder een middel voor bodybuilders terwijl ik dat eerder al genoemd had dat dat voor dergelijk doeleinde gebruikt word...

vervolgens komt ze met het HCG dieet waarvan allang bekend is dat als je zo weinig caloriën inneemt dat je de hele HCG van ze langzalzeleven niet niet nodig zou hebben om af tevallen, ik had al voor de volledigheid eerder verwezen naar het topic van jossine.

naast Pregnyl voor fertiliteitsbehandelingen word het middel ook voor andere doeleinden gebruikt. afgezien van bodybuilders en afvallers.Yamuna, ik kwam niet heel geschokt met de bodybuilderslink. Zoals al eerder gezegd heb ik deze discussie al eerder gevoerd en is het dus ouwe koek voor me. Maar zolang mensen als Sophie na zoveel pagina's discussie nog steeds niet geloven dat pregnyl ook voor andere zaken dan vruchtbaarheidsbehandleingen wordt gebruikt, denk ik dat het best de moeite waard is om het nog eens te melden.
quote:anky schreef op 21 juli 2009 @ 14:57:

[...]

Maar dat is toch logisch? Het doel van MvM is mensen werven. niets meer en niets minder. Overigens is alle informatie, die hier als "top secret" gebracht is mij gewoon medegedeeld tijdens de bezoeken van MvM. Zonder dat ik er naar vroeg.

Het staat nu op de site van MvM onder veelgestelde vragen dat het ook voor andere doeleinden gebruikt wordt, was voorheen niet het geval.

Tila haalde eerder al iets aan waar stond dat elke druppel gebruikt zou worden voor Pregnyl en zwangerschap.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 10:58:

Ik zou niet meedoen, maar dat komt ook doordat Organon miljoenen verdient op de gratis pies van zwangere vrouwen. Overal in de wereld verkrijgen fabrikanten hun hcg op een andere manier, maar in Nl moet het weer 'gratis' - in ruil voor een cadeautje - door op het gevoel van vrouwen te spelen dat zonder hun gratis pies uit stinkende flessen de halve wereld kinderloos blijft.

(daarbij ben ik niet vòòr IVF, en vind ik het een naar idee dat ze dieren genetisch manipuleren om pregnyl en consorte te maken)Niks meer aan toe te voegen.
quote:Ainne schreef op 21 juli 2009 @ 14:52:

[...]

Misschien had je hier over heen gelezen - is het inderdaad zo dat er elders tegen betaling piest wordt?Mijn vriendinnen wisten helemaal niet dàt er uberhaupt gepiest werd En gratis piesen vonden ze kafkaesk. Of toch minstens communistisch
Bij mij heeft de MVM-vrijwilligster/consulent ook verteld dat het nog voor andere zaken werd gebruikt (o.a. afvallen).

Caroline Tensen gebruikte trouwens de synthetische variant heb ik gehoord...

Of zijn het geen vrijwilligers die langskomen maar allemaal 'undercover'-organon-medewerkers die vet betaald krijgen om op onze gevoelens te werken?
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 14:55:Ik werk niet in die sector, maar ik heb een brede algemene ontwikkeling en een opleiding die nadenken en uitzoeken stimuleert.

En een zeer uitgesproken mening die de enige absolute waarheid is? Het gaat van mild irritant naar lachwekkend.

Nou ja, ik ga mijn weekend maar even lezen, heb na de lagere school ook niet verder geleerd en wordt een beetje moe van het zelf nadenken nu... mazzel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven