mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Geen zin om te plakken, eerst maar kopje thee en crackertje.

Sap, ik mis onze hond binnen nog steeds. Het is al bijna 3 jaar geleden, maar het je bent het zo gewend, dat het daarna wel erg stil is in huis. Misschien als Sapje en minisapje wat groter zijn een nieuw hondje?

Pukkie vond ons konijn erg leuk, altijd erheen met een worrel (worteldus). Nu is het wachten tot vrienden van ons een nieuw nestje konijntjes hebben, dan krijgen we een nieuwe. Een leeg hok ziet er heel verdrietig uit.
Sap, dat lijkt me echt niet leuk! Misschien dat ze nu ineens beseft dat de hond wel erg lang weg blijft?

Wat fijn dat babysapje al een ritme begint te krijgen! Ben benieuwd of ze dat vol blijft houden als je een paar dagen weg bent. Opa en oma zullen de meiden wel flink verwennen!

Hiro, hihi, de nesteldrang begint dus nu al. De kans is natuurlijk aanwezig dat je eerder bevalt, dus ik kan me voorstellen dat je alles klaar wilt hebben. Is Hiroman al bijna klaar met de babykamer? En wat leuk dat jullie een naam hebben bedacht! Ik ben heel benieuwd!

Chantal, leuk dat je weer even langs komt! Hoe gaat het ermee? BabyC is ook al weer ruim een half jaar, wat gaat het toch hard! Kom maar op met die leuke verhalen over je twee meiden, ik wil ze graag lezen!

Carla, sneu voor Pukkie dat hij zo ziek is. En ook voor jou natuurlijk, zeker nu je man weg is.

Jua, houd jij het nog vol zonder Juaman? Moest wel erg lachen dat je er nu achter komt dat hij eigenlijk best veel doet. Nooit tegen hem zeggen natuurlijk hihi! Over minder dan een week heb je de echo al gehad. Begin je al zenuwachtig te worden of heb je er wel vertrouwen in gezien je kwaaltjes?

Ik begin ook af en toe misselijk te worden. Vooral op het eind van de dag, als ik eigenlijk wat moet eten. Maar ik heb juist wel erge honger, terwijl ik dat bij Twietie helemaal niet had. Van Twietman mag ik alleen niet meer vergelijken, want hij wordt er gek van en ik heel onzeker.

Twietie denkt trouwens nog steeds dat ze jarig is. Ze vond haar feestje op de opvang zo geweldig. Ze wil constant weer haar feestmuts op en zegt dan dat wij moeten zingen en klappen. Ze glundert dan van top tot teen, zo lief!
Sap: idd niet leuk zeg....

Fijn dat er meer ritme komt bij babysapje!

Carla: geef t niet op hoor...gezellig dat je zo actief nu bent

Beterschap voor pukkie

twietie: de kwaaltjes beginnen dus al...goed teken zullen we maar zeggen. En fijn dat je al eerder een echo hebt ( ik begrijp niet waarom

dat niet standaard in Nl is...een echo om de

zwangerschap te bevestigen en dan de

termijnecho)

En idd niet vergelijken, deze zwangerschap is bij

mij ook zo anders, bij jz amper misselijk en niet

veel minder energie dan anders ( ok had toen al

weinig energie) en nu dus erg misselijk op zijn

tijd en zo verschrikkelijk moe.....

Hier dus OP en vandaag ook weer vrij

misselijk......valt gewoon zwaar deze week en jz

is erg hyper en aandacht vragend...niet echt een

goede combi..
Hmm. ik merk dat ik het toch wat lastig vind om 'gewoon' op de oude voet verder te gaan. Er zijn inderdaad wel wat dingen gezegd en ik vind het een beetje raar dat we daar zomaar even over heen stappen en net doen alsof we gek zijn. Vind ook de gang van zaken die erop volgde gek. But hey, that's just me I guess???

Misschien moet ik het maar even laten bezinken en niet meteen verder vertellen wat ik er precies van vindt...
Kikky

gek zijn is gezond, toch?

Ik zou niet weten wat er nog gezegd/gedaan moet worden nav deze week. Iedereen heeft geloof ik eruit gegooid wat er opgekropt zat en daar zien we nu de gevolgen van.

Voor mijn gevoel hoeven we daar niet in te blijven hangen, toch?

Dat rare buikgevoel zal toch tijd nodig hebben. Ik heb met de meeste van jullie een fijne klik die ik graag wil behouden.

Wat zou jij anders willen zien kikky? Wat zou er nog gezegd moeten worden, wat moet er nog gebeuren? Waarin zit 'em de donkere wolk nog. Dan maar beter helemaal een frisse herstart maken?

.
Haha Carla, wel geinig dat juist jij die niet meer zoveel kwam de boel bij elkaar probeert te houden. Lief.

*nou heb het onderstaande bericht nu al drie keer door gelezen en het is geen leuk en gezellig stukje tekst geworden... Maar dit is wat ik ervan vindt. En wil hiermee echt het forum niet opblazen, want vind het echt heel fijn om dingen met jullie te bspreken. Maar niet zoals het nu gaat. Dus ga het nu toch posten... Ben benieuwd naar jullie reacties en of ik de enige ben die dit denkt/uitspreekt*

Misschien is die helemaal frisse start maken wel precies wat ik bedoel. We doen net alsof er niets gebeurd is en gaan verder waar we gebleven zijn. Ik kan daar niet zo goed tegen. Heb het idee dat er een enorme olifant in de kamer staat maar dat we het er maar niet over hebben om het maar leuk en gezellig te houden. Als we dan zo'n close groep zijn, vind ik dat gek. En ik wil hiermee niet zeggen dat we allemaal onze ongezouten mening hier moeten geven om zo de boel nog verder op te blazen, maar er zo maar even over heen stappen, tja zo zit ik niet in elkaar en zo kan en wil ik niet met anderen omgaan.

Er zijn inderdaad rake dingen gezegd, maar ik vind het fijn dat het out in the open is nu. En het zal niet zo zijn dat zowel loeszie, stella als liselot en mezelina terug komen. Ik denk dat het, het ene of het andere 'duo' zal zijn. Daar vind ik wel wat van, maar zal jullie daar niet ook nog mee lastig vallen.

En ik kan me slecht voorstellen dat niemand anders in de gaten had dat dit al sluimerde en het te verwachten was dat het een keer zou knallen. Want ik proefde uit de reacties op ons oude topic dat meer mensen het er niet mee eens waren of het niet meer zo 'leuk en gezellig' vonden. Ik vond het ook nogal heftig wat er gebeurde in het najaar hoor!!! En helemaal nu ik weet hoe liselot en mez het beleefd hebben (wat ze ook in het najaar al aangaven overigens). Ik vond het toen al lasig dat we erover heen stapte en op dezelfde voet door gingen. Maar vond het niet aan mij om het weer bespreekbaar te maken.

Ook vind ik het een beetje flauw dat Loeszie en Stella in de slachtofferrol duiken. Meiden jullie zijn toch van het uitpraten en ook lastige dingen bespreken? Er is niet gezegd dat jullie nare persoonlijkheden zijn, er wordt iets van een tijdje terug opnieuw bespreekbaar gemaakt. En ja misschien had dat in het najaar moeten gebeuren, maar soms gaat dat nou eenmaal niet zo omdat het dan nog te rauw is. Ik geloof trouwens ook echt niet dat jullie niet door hadden welk effect de uitspraken uit het najaar voor die andere meiden gehad hebben.

En wat ik heel vreemd vind van de afgelopen week is dat stella de beslissing nam om de oude topic pats boem te sluiten 'omdat hij toch bijna vol was'. What the fuck? Gaat zoiets niet meer in overleg? Of in elk geval dat het ene paar dagen van te voren wordt aangekondigd?! Ik kan daar niet tegen. En dat ze meteen al het contact heeft verbroken, hier en op fb. Prima, als ze zo met mensen om gaat, is dat haar keuze.Ik hou d'r niet van en trek dat heel slecht.

Stella en Loeszie, mijn excuus als ik jullie kwets met de bovenstaande tekst. Hoop het niet, want probeer gewoon eerlijk te zijn.

*Phoe, ga nu toch echt op 'verstuur bericht' drukken. Ik vind het ook niet makkelijk dit te zeggen....*
Neu wat mij betreft hoeven we hier niet in te blijven hangen...zwz omdat t merendeel hier eigenlijk weinig mee van doen heeft. En als anderen over hun koppigheid / trots / dingen plekje hebben gegeven... dan zijn ze weer van harte welkom. Hoop iig dat ze t allemaal op n volwassen manier naast zich neer kunnen leggen.

@ carla..ik heb binnenkort twee weekjes vrij...bedacht me dat ik vorig jaar in mei bij je op bezoek ben geweest. Wellicht is het leuk weer eens wat af te spreken met de boys?

@ sab.. ook dit zijn dingetjes waar kindjes mee om moeten leren gaan. Lenn zei ook pas na enkele weken opeens; ba-co?? en toevallig vanochtend met wandelen vroeg hij ook weer naar hem opeens.
@ twiedel...ooo ik heb hier de doek klaar liggen..maar vergeet het steeds!!!

OO ik heb deze week voor het eerst ondergoedsetjes voor midi gekocht. Wat schattig dat kleine manneke in een boxershortje en hempje!!

@ccarla...ja midi is ziekjes steeds. Begon weer met problemen met zijn oortjes en al de hele winter verkouden te zijn en die ontsteking aan zijn oogjes. Als het binnen een bepaalde periode zou aanhouden..moest hij ook buisjes. Maar zijn oren zagen er afgelopen week weer oke uit volgens de huisarts. Uk heeft buisjes las ik? poooh lijkt me zo verschrikkelijk als je kindje dat moet ondergaan...tis natuurlijk maar een kleine ingreep, maar toch!

Nu sukkelt hij naast alles ook met diarree..ik vermoed dat alles gewoon ontzettend te maken heeft met het doorkomen van nog een paar kiezen. Maar het is zo zielig..ik ben ook een manneke gewend die super goed eet en goede zin heeft. En nu is het al tijden onderbroken nachten, slecht eten, mopperen, afdwingen etc. Voordeel is wel dat hij ontzettend lief kan knuffelen de laatste tijd met mama!
Kikky, snap je bericht, maar hoe zou je het dán willen zien. Ze hebben het beide ter harte genomen en stella is zelfs overal van teruggetrokken. Loeszie heeft het proberen op te lossen met Liselot.... Vertel eens hoe jij het zou willen zien?

Pukkie heeft idd buisjes, stelt helemaal niets voor. Om 7.15 moesten we ons melden En om 9.00 had pukkie alweer 2 boterhammen op en mochten we snel naar huis.

De middelste heeft ook buisjes gekregen vorig jaar.

Schijnt toch iets erfelijks te zijn met de buis van eustachius (ofhoejedatookschrijft). Die ligging daarvan is bij kleine kinderen nog niet optimaal, en hoe die dan ligt (gunstig of niet) is meestal erfelijk bepaald. Familiekwaaltje dus vaak.... Beterschap met Midi. Ik zou trouwens als het niet verbeterd niet lang wachten en een verwijzing voor KNO arts vragen. Die kijkt dan op zijn beurt of buisjes nodig zijn... Ieder zijn specialiteit.
Ja dat is typisch een kwaaltje van mijn kant hoor..ik sukkelde ook altijd met deze dingen toen ik klein was. Gelukkig stelt het neit al te veel voor, dat stelt me wel gerust!

Poh wat is het stil hier zeg...wil toch wel wat zeggen als MIJ dat opvalt hihi

Wij hebben vandaag een thuishangdagje. Ik heb veel gewerkt en midi is gisteren bij papa geweest. Nu tijd om een dagje gewoon lekker thuis te zijn..heerlijk, lekker in de joggingbroek.

Toen hij net sliep eens even mijn kledingkast opgeruimd, ik heb nu een hele stapel spullen, waarvan ik eff niet weet waar ik ermee naartoe moet!

Misschien hebben jullie het gezien op fb van vanncht. Wat een rare nacht hebben we gehad... Midi was onrustig zoals de laatste tijd geregeld (ik snak naar een reeks doorslaapnachten). Na een uur a anderhalf uur geregeld opstaan en hem terug plat te leggen..hem dentinox opgesmeerd, waar nog tandjes moeten komen en hem bij me in bed genomen. Nou vervolgens had ik een hyperactief kind! ihj sprong letterlijk over mn bed, ging op mn rug paardje rijden (toen ik deed of ik sliep) etc etc...was druk aan het kletsen op een toon of hij grapjes maakte..hij lach dubbel van eht lachen etc. Het leek wel of hij dronken was, zo had ik hem nog nooit gezien! Na een hele tijd met hem zo in bed te hebben geleden, hem maar weer teurg gelegd in zijn eigen bed, maar ook hier viel hij niet in slaap. Ik ben toen gaan googlen naar bijwerkingen van overdosering dentinox en vond dat er koortsstuipen konden optreden. Vervolgens ik dus mezelf angst aangejaagd en hem maar weer terug in bed bij me genomen. Al bij al heeft alles van 1 tot 5 geduurd vannacht. En om 8 was hij alweer wakker. Ik vind het zo iets vreemds!
Kwam even om Jua heel veel succes te wensen voor morgen. Hopelijk heb je het overleefd zonder je vent afgelopen week en ben je vandaag goed verwend door je mannen! ik kom morgenochtend nog even spieken.
ja heel rustig hier.

Pres, hoe wat het afgelopen nacht? Beetje kunnen bijslapen?

Loeszie, lief dat je speciaal voor jua even langs komt!.

Veel succes morgen Jua! Ben heel benieuwd naar jullie ieniemieniejua
Lief van je loeszie!!!

Ik mag om 9 uur dus dat is gelukkig op tijd.

Carla jij ook bedankt!!

Ik ga nog ff relaxen met mijn man, net terug vsn heerlijk eten en nu de kleine man naar bed brengen
Lieve Jua: Heel veel succes morgen, ik zal voor je duimen!
Jua, heel veel succes morgen! Fijn dat je al op tijd mag, scheelt een hoop zenuwen de hele dag!

Pres, wat een vreemd gedrag idd van Midi die nacht! Kan me voorstellen dat je bent gaan zoeken als hij ineens zo 'maf' deed. Heeft hij later nog gekke dingen gedaan of werd hij uiteindelijk weer als zijn gewone zelf wakker?

Kikky, dapper dat je je mening hebt opgeschreven. Helder, duidelijk en eerlijk. Hoop dat het vooral voor jezelf even oplucht? Lastige is natuurlijk dat je van de meeste betrokkenen waarschijnlijk geen reactie meer krijgt op jouw kant/ mening.

Hoe ver ben je in je cyclus? Volgens mij hadden we de pakjes al aan moeten hebben toch?

Hiro, hoe gaat het daar? Is het nog vol te houden? Hoop dat je met ons ook alles nog wilt delen, ook al zijn je 'even ver zwanger maatjes' er nu (even) niet bij. Echt aan het aftellen met werken ondertussen? En hoe is het kamertje? Wordt het mooi?

Chantal, leuk even van je te lezen! Ben heel benieuwd hoe de dagelijkse dingetjes gaan bij jullie met de twee meisjes!

Hier alles goed! Steeds meer rust en regelmaat en de nieuwe regelmaat doet Babysapje goed. Als we maar een keer wel iets (druks) gaan doen na de fles, slaapt ze daarna niet meer tot de volgende voeding. Het is even omschakelen, dat ik juist vóór een voeding mijn boodschapjes moet doen enzo. Maar het is op zich goed te doen.

Verder gaat alles gewoon z'n gangetjes. Na weken geen kraamvisite meer komen deze week nog wat buren en collega's van Sapvent. Zaterdag komen nog vrienden met hun dochtertje, die ver weg wonen. Overigens vind ik het een overduidelijk groot verschil hoeveel mensen er langskomen of bellen bij een eerste of tweede kind. Zelfs het aantal kaartjes.

Wat voor plannen hebben jullie voor aankomend weekend, koninginnen dag?

Ben vandaag bij de huisarts geweest. Krijg over 2 weken de T-Safe koperspiraal, die 10 jaar beschermd. Moet eerst as donderdag perse een SOA test laten doen. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Waarschijnlijk wordt de buikpijn en het bloedverlies tijdens de menstruaties de eerste zes maanden wat heftiger. Als het goed is wordt het daarna normaal. Ik heb die zes maanden er wel voor over als het daarna 9,5 jaar lekker blijft zitten. Lijkt me heerlijk zonder hormonen, geen hoofdpijn meer! En niet aan de pil hoeven denken!
Ja lucht inderdaad wel op. Maar ben ook wel benieuwd hoe de rest van jullie erin staat. Maar merk ook dat jullie daar liever niet op gereageren.
Nou Kikky, ik heb er wel veel over nagedacht, maar merk steeds bij mezelf dat ik me in elke partij wel kan inleven en dat het dan meer een 'iedereen is anders en ik snap ieders actie wel' mening wordt. Want zo voel ik het echt. Vanuit hoe ik iedereen ken denk ik echt de iedereen vanuit zichzelf met goede bedoelingen dingen heeft gezegd of gedaan. Niet bewust om onrust te veroorzaken, of om te kwetsen. Maar gewoon vanuit haar eigen karakter.

Ik zou natuurlijk kunnen gaan zeggen dat ik zelf waarschijnlijk meer zoals forumster x of forumster y zou reageren maar dat vind ik er inderdaad niet zo toe doen, omdat het al gebeurd is en het misschien alleen maar weer onnodig kwetst of een verkeerd beeld van mij schetst. Maa diep van binnen kan ik eigenlijk geen van beide kanten 'kiezen', ik denk dat ik een beetje tussen beide kanten in zit...

Het verbaasd me trouwens wel hoe makkelijk ik er vanaf een afstand naar kan kijken, terwijl ik normaal iemand ben die echt vanuit emotie denk, voel en reageer. Maar ik zie in de meningen echt de dames terug hoe ik ze hier heb leren kennen, de een rationeler, de ander emotioneler.. Dus ik heb dingen gezien en gehoord die ik verwachtte bij die personen zeg maar.

Uhm.. Is dit een duidelijke post geworden?

Ja hoor da's een duidelijk verhaal! Ik vraag ook niet om 'een kant te kiezen', maar om te reageren. Ik reageer ook enkel op wat er gebeurd is. Want het er zomaar overheen stappen, dat voelt voor mij zo raar en onpersoonlijk. Vooral omdat we claimen zo'n close clubje te zijn.

En ik verwacht ook niet dat Loeszie of Stella reageren hoor. En van Liselot en Mez weet ik hoe ze erover denken.
*poef*
I know, ik hoef niet te kiezen. Maar juist omdat ik er vrij blanco in sta vind ik het dus wel lastig er veel over te zeggen.

En ik denk eigenlijk wel dat we er uiteindelijk niet echt zomaar overheen gestapt zijn. Want het is heel erg duidelijk dat de sfeer helemaal is veranderd, iedereen terughoudender is met posten.

Ik denk dat het even wat moet slijten om het oude gevoel weer terug te krijgen bij degene die nog graag willen schrijven. Zo voel ik het in ieder geval wel. En dat vind ik ook wel een manier van er niet zomaar overheen stappen... Toch?
Ik wilde al eerder reageren, maar het lukte niet. Twietie gaat elke keer pas rond 9 uur slapen en daarna heb ik niet zoveel puf meer. Ook druk weekend gehad. Maar ik heb zeker wel over je post nagedacht Kikky. En eigenlijk wilde ik precies hetzelfde schrijven als Sap. Ik vind dat zij het goed verwoordt, zo sta ik er ook in. Bovendien hebben 'wij' (die hier nog schrijven) er niks mee te maken gehad, dus het heeft volgens mij ook geen zin dat wij allemaal nog onze mening gaan geven. Daarom heb ik er niet zoveel moeite mee dat wij gewoon doorkletsen, want het ging ons immers niet aan. Maar ik snap jouw 'olifant in de kamer' gevoel wel. Alleen zou ik niet zo goed weten wat wij er nog over moeten zeggen. Ik vind het niet aan ons om een oordeel te geven over wat er gebeurd is.

Persoonlijk heb ik dan ook echt helemaal geen probleem met iemand, dus wat mij betreft is iedereen nog welkom. Ik zal iedereen die niet meer schrijft om zijn eigen persoon missen.

Zo, en dan nu weer even over op de orde van de dag .

Jua, spannend dat je morgenochtend de echo hebt!! Ben je erg zenuwachtig? Kan je slapen vannacht? Nemen jullie JZ eigenlijk mee? Ik duim zo hard voor jullie! Maar gezien je klachten, kan het haast niet anders dan dat jullie een mooi kloppend hartje te zien krijgen (oh, en die had je natuurlijk al gehoord!).

Sap, fijn dat je het ritme van babysapje gevonden lijkt te hebben. Hoe was je weekend weg? En wanneer gaan jullie eigenlijk op vakantie? Dat is al heel snel toch?

Pres, wat een rare actie van midi. Is het daarna niet meer voorgekomen?

Carla, hoe is het met pukkie? Knapt hij al wat op?

Wij hebben inmiddels het grote nieuws aan onze ouders verteld. Mijn ouders waren heel verbaasd, maar wel blij. Mijn schoonouders hadden het al verwacht. Heel grappig om die verschillende reacties te merken.
Oh, ik zie dat er veel tekst tussen is gekomen. Eerst even lezen!
Stella, je hebt het heel duidelijk opgeschreven. Ik vind het ook van jou heel knap dat je er toch voor gekozen hebt jouw kant hier op te schrijven. Ik hoop echt dat je op den duur toch het gevoel hebt dat je weer (voorzichtig) mee kunt gaan schrijven, want zo te lezen vind je het zelf ook moeilijk om afstand te nemen.
Stella, heel duidelijk. Dank je wel dat je het even hebt toegelicht. Dat voelt toch fijn, eerlijk en betrokken. Net zoals de eerdere reacties van Mez en Liselot trouwens, en ook de korte uitleg van Loeszie.

Het bevestigt mijn mening alleen maar meer. Ik snap alle kanten en snap van iedereen waarom bepaalde dingen zijn gezegd of hoe ze zijn overgekomen.

Zeker nu er wat uitgesproken of over gezegd wordt vind ik het nóg meer jammer dat het allemaal zo is gelopen

En voor mij geldt ook zeker dat ik hoop dat jullie, Stella en Loeszie, ons af en toe willen laten weten hoe het gaat met de zwangerschap. Juist dat mee volgen vind ik altijd zo bijzonder.

En ik hoop ook, dat Mez en misschien Liselot ooit nog eens laten weten hoe het gaat. En dat jullie snel zouden kunnen komen vertellen de jullie zwanger zijn.

Maar beide dingen is hoop vanaf mijn kant. Ik verwacht niks, want jullie beslissen zelf wat goed en prettig voelt om te doem!
Ik vind het in elk geval prettig dat er nu over gepraat wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven