mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Zul je altijd zien, Twietie de hele tijd zeuren dat ze niet uit bad wil en net als ik besluit de tijd goed te gebruiken door te gaan forummen, wil ze ineens uit bad. Maar goed, ze ligt nu lekker te slapen en de voetbalwedstrijd vind ik toch niet interessant, dus tijd genoeg voor jullie .

Hiro, het is echt ongelooflijk hoeveel hero op hera lijkt!! Allebei van die knappe kindjes! Hoe voel jij je? Moet je erg bijkomen van de heftige bevalling? Laat je maar lekker verwennen door Hiroman en de kraamhulp. Houd je dezelfde of krijg je na het weekend een andere? En ik begrijp dat de borstvoeding al goed op gang is? Heb je deze keer geen tepelhoedje nodig?

En dan het andere grote nieuws van vandaag... MEZ, gefeliciteerd!! Mezeltje 2.0 is vast een plakker, nu er zo'n mooi huisje voor hem of haar gemaakt wordt. Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat bij jullie! Hoe ver ben je? Trek je het wel om dan ook te klussen? Wanneer is de planning dat jullie gaan verhuizen? Ik vind het zo leuk dat je het goede nieuws hier komt melden!! Ik hoop heel erg dat Liselot en Kikky snel kunnen delen in de feestvreugde!

Stella, klopt het dat je je niet gemeld hebt vandaag??

Sap, foto van de nieuwe accessoires van Sapje? Het klinkt erg leuk!

Loes, kan me heel goed voorstellen dat je de dagen alleen met NZM zwaar vindt. Waarom laat je je moeder niet toch gewoon komen? Een beetje afleiding is altijd fijn en ik merk dat het me veel minder energie kost om Twietie te vermaken als er visite is. Nou ja, het zou natuurlijk fijner zijn als je vannacht bevalt...
joepie voor mezeltje 2.0

O, stella, waar ben je?

Hiro fijn dat het goed gaat! Wat een rijkdom!

zwaai zwaai!!!!
Stelllaaaaaaaaa????
Ik ben er hoor, niks aan de hand
Wil je ons niet zo lang in spanning laten? Foei! Vannacht ook niks gebeurd?
Hier niets hoor! We liggen allemaal nog in bed..
-
Stella, vandaag vk dus, nu zeker 39 weken. Spannend, hoop je dat ze gaan strippen?

Loeszie, vind het knap hoor dat je het nog zo met nzm redt, maar wat de rest zegt is denk ik ook niet verkeerd om echt wat hulp te vragen.

Twiedel, wat leuk om te horen dat jij ook vindt dat Hera en Hero zo op elkaar lijken. Borstvoeding begint te komen en inderdaad zonder tepelhoedje, tepels zijn wel gevoelig.

Sap, wat een leuk idee met zo'n centuurtje, ben benieuwd naar het resultaat.

Jua, hoe gaat het? Nu op vakantie?

Hier alles heel rustig, denk dat stroom bezoek pas in het weekend komt. Voelt allemaal wel veel rustiger dan bij Hera, kan mij niet voorstellen dat ik toen met een kindje zo druk was. Hero ligt nu lekker op mijn buik, kraamverzorgster is aardig mens en stofzuigt nu het huis, hiroman doet aangifte, Hera is lekker op kdv. Kortom loopt lekker. Nog wel regelmatig last van naweeën. Verder kijk ik ook wel positief terug op bevalling. Hoewel het wel domper was dat ik voor gevoel wel vijf uur op vijf cm ben blijven hangen, de bevalling net zo lang duurde als bij Hera en mijn 'onderkant' drie kwartier in reparatie was....
Stella, dat klinkt als een beetje 'voorwerk' hoor. Hopelijk maakt dat dat de bevalling straks heel soepel gaat lopen, en wie weet wel snel! Ben je er al helemaal klaar mee of mag hij nog wel eventjes blijven zitten?

Hiro, dat klinkt heerlijk! Ik vond het ook zo genieten die eerste dagen, lekker ukkie op je borst, huisje wordt schoongemaakt. De nachten klinken ook wel oke! Ben je er al aan toe om je bevallingsverhaal te schrijven? Ik vond dat steeds fijn om te doen, even resume voor mezelf.

Hier lekker aan het werk. Net even bij Babysapje gaan kijken, gaat goed vandaag. Deze week voor het eerst twee dagen dus hoop dat het zo blijft. Vind het toch pittig voor zo'n ukkie, 2 hele dagen opvang.

Verder gaat het goed. Wil even met jullie delen dat ik heeeel blij ben dat ik van de pil af ben en een koperspiraal heb genomen! Geen last van (iets langere menstruatie, dat wel) en echo gehad en hij was prima geplaatst. En mijn Mojo krijgt echt een boost . Herken het niet van al die 13 jaar hiervoor waarin ik de pil slikte!
-
Spannend Stella! Ben zo benieuwd of je dit keer thuis kunt bevallen. Hopelijk werkt het strippen toch..Ik duim voor je dat Stellababy zich snel aandient.

Hier een leuke maar ook hele vermoeiende dag. Alle drie uitgeslapen tot 8.30! Daarna met zijn drieën ontbeten en toen ging lief naar zijn werk. Na al de regenbuien ben ik toch maar met NZM wat boodschappen gaan doen. Onderweg nog bij speeltuinen gestopt. Om 13 uur ging NZM slapen en ben ik ook gaan liggen. Maar man man ik was en ben nog steeds lichamelijk zo kapot. Geestelijk gaat het prima maar ik red het echt niet meer om zo veel te doen. Baal dat ik terug gefloten wordt door mijn lichaam. Einde van de dag nog even in bad geweest met NZM en nu ga ik de rest van de avond in bed liggen. Morgen gaat NZM naar de opvang en kan ik weer even een rustdag inlassen. Aankomend weekend gaat ze uit logeren. Donderdag naar de vlos. Ben zo benieuwd wanneer WZM zich aandient. Denk toch nog steeds na het weekend.
Loeszie, echt bewondering dat je nog zoveel met nzm doet. Hopelijk kom je aankomend weekend lekker bij of nog beter heb je de rust om te bevallen.

Stella, wel spannend zeg of het strippen misschien toch effect heeft, hoop het voor je. Zou wel lekker zijn als je gewoon zonder medisch gedoe kan bevallen.

Sap, goed om te horen dat spiraaltje bevalt, als we geen kinderwens meer hebben ga ik mij er ook eens in verdiepen.

Bevalling is uiteindelijk zonder vacuümpomp of iets gekomen, ook niet geknipt, mijn vk vindt dat scheuren uiteindelijk beter geneest. Nog even voetbal kijken en dan lekker slapen, vrees dat morgen stuwdag is, dus energie wel even nodig.
-
Ja is goed. Gaan we synchroon bevallen

Ik dacht vanmorgen nog even lekker weer terug te gaan naar mijn bedje na het ontbijt, zijn de glazenwassers bezig. Ik schrok me wezenloos! Nu toch maar gedoucht en een wasje aangezet. Vandaag behalve even wat boodschappen doen, lekker niks. Hopelijk komt mijn doek vandaag!

Hiro hoe was je nacht? Stuwing? Ik was de vorige keer ook gescheurd maar dat genas voorspoedig. Ben benieuwd of ik er dit keer zonder kleerscheuren vanaf kom. Mijn grootste zorg op dit moment is of ik wel de rust en ontspanning kan vinden als de weeen komen.

Stella het schiet nu echt op he? Ik denk dat je echt dit weekend gaat bevallen. En op een of andere manier denk ik dat ik precies op de uitgerekende datum ga bevallen.

Sap ik ga ook nadenken over een koperspiraal. Ben zo klaar met hormonen en wil echt iets dat mijn mojo niet ondermijnd. Heb het al zooooooooooo lang niet gedaan, straks weet ik niet meer hoe het moet haha

Kikky gaat het weer een beetje? Hopelijk is het snel weer raak. Gebeurt wel vaker dat je na een miskraam snel weer zwanger raakt. Ik blijf duimen!

Jua al bijna de 20 weken echo he? Schiet echt al op!
Oh dames, wat melden jullie je braaf! Zelfs Hiro tot nu toe elke dag!

Hoe was de nacht Hiro? Idd de stuwing die je verwachtte? Drinkt Hero goed bij je? Heb je nog zere tepels of wordt dat al minder?

Stella, fijn dat ze geprobeerd heeft je te strippen. Bij mij ging het van ‘niet kunnen strippen’ tot 3cm en vliezen kunnen breken vrij snel. Zat maar een week tussen, dus wie weet hoe snel het nog zal gaan! Geniet lekker van je rust vandaag!

Loeszie, wat een pittige dag had je gisteren ook. Logisch dat dat zwaar was! Je bent hartstikke hoogzwanger hoor!

Die ontspanning vinden is heel belangrijk ja. Lukt je vast wel, je vorige bevalling heb je ook al zo goed gedaan! Zorg dat je weet wat jou helpt ontspannen, muziekje, licht uit, warmte, liggen, lopen, man erbij of juist weg. En bespreek dat vast, kan hij je straks helpen in die ‘mood’ te komen.

Hihi, herkenbaar ook, dat heeeeeeeeeel lang niet meer de liefde bedrijven. Was hier tijdens de zwangerschap ook niks hoor. We hebben Babysapje nog gemaakt en het welgeteld daarna nog 2x gedaan. Misselijkheid, bloedingen (toen mocht het 8 weken niet eens), dikke buik en bekkenklachten bevorderen het gewoon niet. Het voelt nu nog niet als vanouds, maar de zin is iig weer terug!

Lieve Kikky, ben ook wel erg benieuwd hoe het met je gaat nu? Ik las al dat je zondag lekker samen met je man op de bank bent gekropen en hebt genoten van wat lekkers samen. Ik hoop dat je iig van de bloeding en pijn af bent nu. Leef echt met je mee…!!

Twiedel, zal alweer zo’n lieve foto van Twietie in de Wompat, slapend, aan de overkant. Heb voor Sapje nu via Ebay een Manduca gekocht. Ze zat afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden weer eens in de Mei Tai bij papa op de rug, en dat vond ze heel leuk. Babysapje op mijn buik, Sapje bij papa op de rug Maar met de MT zonder gevulde banden was het erg zwaar voor Sapvent. Dus er ‘moest’ een Manduca komen… Vervelend hoor

Hoe gaat het met jou nu? Naast de moeheid last van andere kwaaltje of valt dat mee? Ben ook wel benieuwd of je buikje al begint te groeien?

Jua, gaat alles goed met je?
Heb afgelopen week trouwens 3 geboortekaartjes gekregen, waarvan 2 van cursisten. 3 jongetjes, allemaal mooie kaartjes!

Namen: Jitse, Jelte en Jesse.

Grappig he, allemaal in hetzelfde straatje en lijken ook nog eens op Babysapjes naam!
-
Ja, en er is ook een Wompat onderweg! Ben zo benieuwd hoe die in het echt is!

Lekker, muffins bakken! Lang niet gedaan. Ik bak geloof ik alleen maar als ik zwanger ben

Heb je nu nog last van je buik eigenlijk? Of is het weer wat weggezakt?

Lijkt me idd niks als er gepoetst wordt en je bent thuis! Heb ik de tijd dat wij nog een poetsdame hadden ook een keer omdat ik ziek was. Heb haar op een gegeven moment maar weggestuurd hihi.

Ik ga zo nog een weekendje weg boeken voor ons viertjes, voor eind augustus. Misschien nog een tip ook voor jullie, het lijkt me zo leuk! www.deroek.nl
Het pakje met mijn Vatanai is nu bij het sorteercentrum. Verwacht hem eigenlijk morgen pas!

Hier komt de schoonmaakster ook altijd op vrijdag. Jammer want dat is mijn 'vrije' dag, dwz NZM op de opvang. Zit nooit echt lekker als zij er is. Maar wel altijd fijn een schoon huis zo voor het weekend! Daarom heb ik al besloten op een dinsdag te bevallen. Heb dan heerlijk het huis voor mezelf. Volgens die methode op babybytes ga ik ook op 26 juni bevallen. Haha ben benieuwd.

Slim om te gaan knutselen morgen! Ik schakel mijn moeder voor morgen in. Was zo bekaf van gisteren, kan dat niet nog eens denk ik. Ben vandaag ook niet vooruit te branden...

Haha Sap dat was ik die al 100 geen seks meer heeft gehad. Hier ook na de conceptie nog 1x gedaan, en op vakantie nog 1x.
-
Doe je goed Loeszie, je moeder laten komen! Ik had de laatste 3 weken voor de bevalling ook steeds hulp in de vorm van mijn moeder of zusje die kwamen. Was erg fijn!

Stella, dat valt inderdaad reuze mee! Ik kon het gewoon niet opbrengen tijdens mn zwangerschap. Geloof dat Sapvent er ook een stuk minder mee bezig was toen!

Loesz, wist dat jij het was hoor!

Heb je je al verlekkerd aan mijn foto's op FB afgelopen zaterdag? Daar staat Babysapje een paar keer op, in de mooie Vatanai.

Hij zat weer heerlijk. Alleen na de tweede keer knopen (in restaurantje, zonder spiegel) zat hij wel iets minder. Kan het net wat beter en netter met een spiegel of autoruit om in te spieken.

Wanneer komt die van jou Stella, weet je dat wel al? Ben ook benieuwd wat jij ervan gaat vinden!

Wat voor knustelspulletjes hebben jullie gekocht?

Ik heb een paar weken terug de kleine potjes met klei ontdekt, van de Action. ¤ 0,55 maar liefst (ahum)

Sapje vermaakt zich er uuuuuuren mee. Het is echt klei waar ze alleen mee aan de slag kan, kruimelt niet erg, geeft geen kleurstof af. Super spul.

Krijg langzaam aanmeldingen van cursisten binnen. Heb nu een aanmelding van een stel, 2 vrouwen. Bijzonder he! En dat in mijn eerste eigen groep straks!
-
Oh dus die liggen vast heel mooi op een stapeltje klaar!!

Leuk vingerverf, dat heb ik thuis nog niet gedaan. Goed idee!
Bedenk me net ook opeens dat mijn kleine meisje over een week al een fruithapje zou mogen....

Ben ik helemaal nog niet aan toe! Ik wacht er gewoon nog mee hoor, ze is maar zo kort zo klein. Lekker flesjes drinken, dat hapje komt wel.

(Grappig hoe dat kan verschillen, bij Sapje kon ik niet wachten tot we haar eerste hapje ging proberen. Ze at toen niks hoor, pas met ruim 5 mnd hield ze iets binnen )
Is ze dan 4 maanden? Wow wat gaat dat snel. En wat een lieve draagfoto's op FB

Twiedel ik wil ook die foto zien!

Mijn mama komt morgen middag met NZM spelen. Ze is een schat hoor maar ik word altijd zo moe van haar telefoontjes. Gaat ze van alles vragen terwijl ik haar morgen gewoon zie. En dat zijn dan van die vragen als :heb je kraamhulp? Ja mam dat heeft iedereen in NL.

Ben de halve dag in bed gebleven maar blijf me zo gaar voelen.

Anyway ik kwam eigenlijk voor iets anders. Ik had toch zo'n leuke zwanger goodiebag besteld. Was 40 euro en er zaten heel veel leuke spulletjes in. Misschien een tip voor de zwangere dames? http://www.fabulousmama.nl/zwanger-goodiebag/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven